Az elmúlt napokban (is…) rengeteg videóklip látott napvilágot. Ezekből szedtünk össze nektek egy csokorra valót.
Az amerikai black metal zenekar, az Akhlys még 2024 júliusában, a Debemur Mortinál adta ki House of the Black Geminus című albumát. Az összesen hat tételt felvonultató hanghordozó nyitó dalához, a majd’ 12 perces The Mask of Night-Speaking-hez Chthoniának köszönhetően most egy friss videó készült.
A Portlandben alakult, ma már Los Angelesben működő Blackwater Holylight a doom, a shoegaze és a pszichedelikus rock elemek ötvözéséről ismert. A kizárólag női zenészekből álló formáció hamarosan megjelenő Not Here Not Gone albuma is követi ezt a vonalat, elmélyítve a kontrasztokat és egyensúlyt teremtve a sötétség és a fény között. A január 30-án a Suicide Squeeze Recordsnál napvilágra kerülő hanghordozóról kislemez formájában a Heavy, Why? című szerzemény került bemutatásra.
Az indiai nu metal zenekar, a Bloodywood egy hivatalos koncertvideót adott ki a Halla Bol című szerzeményéhez. A felvétel a zenekar márciusi, a londoni O2 Forum Kentish Townban adott koncertje során készült, amely a Return of the Singh turné keretei között került megrendezésre.
A deathcore vonalas floridai Bodysnatcher egy új kislemezzel jelentkezett. A kegyetlen riffjeiről és rendíthetetlen őszinteségéről híres zenekar Blade Between the Teeth című szerzeményéhez Toddi Babu rendezésében videóklip is készült.
A kansasi elektronikus deathcore zenekar, a The Browning újragondolta a 2011-es Not Alone című szerzeményét, amely ma egy szöveges videó kíséretében is bemutatásra került. A formáció bejelentése szerint a Not Alone [Evolved] egy szélesebb körű sorozat részét képezi, amely a Burn This World album anyagának átdolgozott, újjáépített változata köré épül.
Az amerikai Conquer Divide egy új kislemezt adott ki The Ocean Between Us címmel. A rock és metalcore elemeket ötvöző ötfős női zenekar legfrissebb szerzeményéhez szöveges videó is készült. A formáció egyébként jelenleg az új albumán dolgozik, amely várhatóan a jövő év folyamán fog megjelenni.
A szimfonikus metalos Edenbridge 2026. január 16-án adja ki tizenkettedik stúdióalbumát, a Set the Dark on Fire-t a Steamhammer/SPV gondozásában. A hanghordozó második kislemezeként a Where The Wild Things Are került bemutatásra. A dal szövege a Földet mint élő lényt ábrázolja, amely Aleen karakterének ősi női erejében nyilvánul meg.
„Aleen megtestesíti a valódi kapcsolatot az elemekkel, és így a föld természetes erejével – mondta Sabine Edelsbacher, az Edenbridge énekesnője. – A rutin nem az ő stílusa. Páratlanul csábító vitalitással él. Remélem, hogy egyre több ember ismeri fel és fejezi ki magában ezt az erőt.”
A metalcore vonalas német Elwood Stray az Our Mirage tagjaival készítette el legújabb kislemezét, az Error-t.
„Amikor kiderült, hogy közös turnéra indulunk az OM-mel, azonnal tudtuk, hogy szeretnénk velük együtt készíteni egy dalt – mondták az Elwood Stray tagjai. – Egyszerűen azt éreztük, hogy ez a helyes döntés! Végül minden darab a helyére került, és egy olyan végeredmény született, amire nagyon büszkék vagyunk.”
„Évek óta közeli barátságot ápolunk az Elwood Strayjel, így amikor létrejött a közös turné, teljesen természetes volt, hogy készítünk együtt egy dalt – tették hozzá az Our Mirage tagjai. – Könnyedén összeállt, és tökéletesen tükrözi a két zenekar közötti köteléket.”
Jamey Jasta (Hatebreed) közreműködésével és Matt Browning (ENMY, Wake Up Hate) valamint Zeuss (Rob Zombie, Carnifex) produceri munkálataival készült el a The Frst legújabb kislemeze, a Don’t Let Go.
„A Hatebreed és a Headbangers Ball zenéjén nőttünk fel, ezért nagy megtiszteltetés számunkra, hogy Jastával dolgozhattunk együtt – mondta az alapító énekes/gitáros Mikei Gray. – A legjobbat hozta ki belőlünk, és nagyon pozitív erőt képvisel a heavy metal színtéren. Zeuss-szal is fantasztikus volt együtt dolgozni, hiszen ő készítette azokat a lemezeket, amelyeket annyira szeretünk. Ha le lehet bármilyen tanulságot vonni a Don’t Let Go dalból, akkor reményeim szerint az az, hogy ’csak folytasd, bármi is történjék’. A kis lépések nagy lépésekhez vezethetnek. Köszönjük, hogy hallgattok bennünket és támogatjátok a független zenét!”
Az acid/pszichedelikus rock vonalas olasz Giöbia október 17-én a Heavy Psych Sounds gondozásában adta ki X-ÆON című hatodik stúdióalbumát. A lemez The Death of the Crows dalához pár nappal ezelőtt egy hivatalos videóklip is bemutatásra került.
„Mi magunk forgattuk ezt a videót egy GoPro kamerával, hogy hiteles legyen – tették hozzá a banda tagjai. – Melissa (Melissa Crema orgonista/billentyűs – a szerk.) elindul otthonról, egyenesen a próbaterembe. Egy jól ismert séta, mielőtt minden beindulna. Akkor érkezik meg, amikor a dal már majdnem véget ér, hiszen a The Death of the Crows című számban a billentyűs hangszerek csak a végén jönnek be, és akkor kapcsolódik össze minden. Ez a valóság – csak mi játszunk úgy, ahogy mindig is szoktunk: a zenekar, a terem, és a dal, amely megtalálja a saját formáját. Egy pillanatnyi bepillantás abba, hogy milyenek a napjaink, amikor a zene átveszi az irányítást.”
A 2014-ben Swindonban alapított metalcore zenekar, a Heriot 2024-ben adta ki Devoured by the Mouth of Hell című debütáló albumát. A nagy sikert aratott hanghordozó után most itt a folytatás, a Commander of Pain című kislemez, amely a tagok elmondása szerint a ’90-es évek death metal stílusát idézi meg, miközben a formáció élőben tapasztalható nyers energiáját is átadja.
A finnországi Keravából származó Indemon június végén az Inverse Records gondozásában adta ki Reclaiming Chaos című debütáló albumát. A hanghordozó Abuse dalához most egy videóklip is készült:
„Az Abuse a mesélő szemszögéből mutat be egy olyan konfliktust, amelyben szeretne megszabadulni egy személytől, miközben a hatalmában is akarja őt tartani – tette hozzá a szerzeménnyel kapcsolatban Patrik Kuitunen, az Indemon dobosa. – A mesélőnket a kontroll megszállottsága vezérli. De alternatívaként úgy is értelmezhető, hogy a másik személy nem is létezik, csak a történet mesélője válik a hallgató fejében lévő úgynevezett belső hanggá, amely azt mondja a hallgatónak, miképpen akar megszabadulni tőle, miközben továbbra is a hatalmában tartja.”
A King Ultramega az Arch Enemy-s Alissa White-Gluz, a Metal Allegiance-ös Mark Menghi és az Anthrax-es Charlie Benante közreműködésével készítette el a The Day I Tried To Live című 1994-es Soundgarden-dal feldolgozását. A Chris Cornell emlékére készült szerzemény egy kétszámos LP-n is megjelenik majd, a Rusty Cage feldolgozása mellett.
„Úgy éreztem, hogy meg kell próbálnom megtestesíteni az ő egyedi erejét és magabiztosságát, miközben itt énekeltem – mondta a Soundgarden egykori frontemberéről Alissa White-Gluz. – Mindig is rendkívül figyelemre méltó módon fogalmazott: ’I stole a thousand beggars’ change and gave it to the rich’ – egyszerűen fantasztikus! Mindig sikerült lekötnie a figyelmünket a történeteivel, és fenntartania az érdeklődésünket átgondolt szóhasználatával és izgalmas üzeneteivel.”
A Lamb of God bő egy hónappal ezelőtt mutatta be Sepsis című kislemezét. A dalhoz az Aftershock fesztiválon egy koncertvideó is készült.
„A Sepsis azoknak a richmondi underground zenekaroknak állít emléket, akiket nagyon csodáltunk, amikor megalakítottuk a Burn the Priestet. Olyanoknak, mint például a Breadwinner, a Sliang Laos és a Ladyfinger – mondta Mark Morton, a Lamb of God gitárosa. – Annak ellenére, hogy Richmondon kívül soha nem kaptak széles körű figyelmet, mi mindig őket hallgattuk. A dal ezekre utal, és közvetlen kapcsolatot teremt azzal a helyszínen, ahol az első számainkat írtuk a pincében.”
A kaliforniai Of Mice & Men a Flowers című kislemezdalával nyújt újabb betekintést hamarosan megjelenő kilencedik stúdióalbumába. Az Another Miracle címet viselő hanghordozó november 14-én, azaz most pénteken fog megjelenni a Century Media gondozásában.
A francia dark/progresszív metal zenekar, a The Old Dead Tree bemutatta legújabb kislemezét, a Time Has Come-ot. A szerzemény a formáció november 28-án megjelenő London Sessions EP-jéről származik. A François-Maxime Boutault producerrel a londoni Abbey Road stúdióban rögzített EP a Time Has Come mellett még egy új dalt (Feel Alive Again) fog tartalmazni, valamint két, a zenekar második albumáról, a The Perpetual Motion-ről származó szerzemény (By The Way, What Else Could We’ve Said) új verzióival is megismerkedhetünk majd.
A helsinki heavy metal kvartett, a Rebellix új kislemezt jelentetett meg I Don’t Care címmel, amelyhez egy szöveges videó is készült. A dalt a Sonic Pump stúdióban vették fel Tuomas Yli-Jaskari irányításával, a maszterelést pedig Mika Jussila végezte a Finnvox stúdióban. A valós eseményeken alapuló szerzemény a személyes szabadság mások elvárásai fölé helyezésének lázadó döntését járja körül.
A 2017 óta újra aktív Sadus 2023-ban adta ki The Shadow Inside című albumát, amelynek Pain című szerzeményéhez most egy hivatalos videó is készült.
„A fájdalom megerősítés. A fájdalom a létezés végső bizonyítéka. Nem csak egy tünet – hanem annak a jele, hogy élünk, érzünk és küzdünk. Egy olyan világban, amely gyakran elzsibbasztja vagy tagadja az érzelmeket, a fájdalom lesz a legőszintébb kifejezés. Belső démonaink önkéntes küzdelmet váltanak ki belőlünk. Ez nem passzív szenvedés – hanem aktív szembenézés a sötétséggel. A tűz egyszerre szimbolizálja a pusztulást és a megtisztulást. Dac a gyötrelem ellen. A szenvedés elsöprő jelenléte ellenére nem hagyom, hogy az irányítson. A fájdalmat elismerem, de nem hagyom, hogy uralkodjon. A fájdalom… bár éles és veszélyes, a kreativitás forrása lehet. A művészek, gondolkodók és túlélők gyakran átalakító erővé alakítják szenvedésüket. A ’fájdalom’ nem csak a megsebzettségről szól – hanem arról is, amit a fájdalom feltár, amit követel, és amivé válhat” – olvasható a Sadus közleményében.
A brit Tailgunner bemutatta Midnight Blitz című kislemezét. A szerzemény az azonos című albumról származik, amely 2026. február 6-án a Napalm Recordsnál fog megjelenni, és amelynek producere K.K. Downing volt.
„A debütáló albumunk turnéja során az Iron Maiden, a Judas Priest és az Accept tagjaival osztottuk meg a színpadot – figyeltünk, tanultunk, és mindent rögzítettünk – tették hozzá a Tailgunner tagjai. – A Midnight Blitz dallal az volt a célunk, hogy egy örökzöld albumnyitót alkossunk, olyat, mint az Aces High, a Painkiller, a Welcome to the Jungle és a Hells Bells. Mindenki emlékszik arra, amikor először hallotta azt a nyitódalt az albumon, ami mindent megváltoztatott. A hátadon feláll a szőr, és tudod, hogy ettől a pillanattól kezdve semmi sem lesz már ugyanolyan. A Tailgunner következő korszakának indítószekvenciája beütött. ’A légtér urai, soha ne adjátok fel! Ideje cselekedni vagy meghalni, mi vagyunk a Midnight Blitz!’”
Az alábbiakban megismerhetjük Militia Vox és Corey Glover (Living Colour) It’s Only Love című közös dalát, amely Vernon Reid (Living Colour) és Nuno Bettencourt (Extreme) vendégszereplésével készült el.
„Corey és én eredetileg zöld háttér előtt forgattunk, de valójában nem volt lehetséges, hogy mind a négyen egy szobában legyünk a videó forgatásához – mondta a szerzeményhez készült klippel kapcsolatban Militia Vox. – A Living Colour és az Extreme is sokat turnézik, nekem is sok fellépésem van, Nuno és Vernon Ozzy búcsúkoncertjén is játszottak, és így tovább. Szóval, mindenki őrülten elfoglalt volt. Így a legjobb megoldás az volt, hogy mesterséges intelligenciát használtunk ahhoz, hogy valamiféle másvilágit alkossunk. Egy AI-fejlesztővel dolgoztam együtt, és közösen megvalósítottuk a koncepciómat, valami egyedi és menő dolgot létrehozva.”