Negyven éve, 1983-ban alakította meg csapatát (akkor még Mantas néven) egy Chuck Schuldiner nevű, eredetileg New York-i srác, aki huszonévesen stílusteremtővé, harmincas éveinek derekán pedig sajnos örök legendává vált. A tinédzser éveit taposó Chuck eltökélte, hogy mindenkinél keményebb zenét fog játszani, és mivel New York államban nem talált megfelelő zenészekre, fogta a gitárját és Floridába költözött. Bandájának első felállásában Kam Lee és Rick Rozz voltak a társai – ma ők is a death metal klasszikus érájának prominensei.
Az aktív demós évek után 1987-ben jelenhetett meg első albuma, a Scream Bloody Gore, amelyet Chris Reifert dobossal kettesben vettek fel. A Scream Bloody Gore dalai a korai demókról származtak, és szinte kizárólag horrorfilmek ihlették a témáit, a lemezborítót ehhez igazítva készítette egy Ed Repka nevű, egyre keresettebb fiatal grafikus. A dalokat először Floridában vették fel, de ezt a felvételt sem a kiadó, sem a zenekar nem találta vállalhatónak, így végül egy tapasztalt és akkoriban menő szakember, Randy Burns stúdiójában dolgoztak, Kaliforniában.
A Scream Bloody Gore egyértelmű áttörés volt a csapat számára. Néhányan állítják, hogy a műfaj konkrét alapjai nem itt, hanem a Possessed Seven Churches albumában keresendők, viszont létezik egy olyan vélemény is – magam is ezt osztom – hogy a Possessed „csupán“ összeköti a pontokat a thrash és a death között, illetve a Death Metal alapszabályait a Scream Bloody Gore nótái definiálták. Ez az új zene egyre több követőt szerzett a régióban, rajongók és zenészek közül egyaránt. A valódi fordulópont az extrém metalban viszont még nem érkezett el.
1987 őszére elkészült a Death második albumának anyaga. Ezen a basszust még Chuck játszotta, de visszatért Rick Rozz gitáros, a dobos pedig Bill Andrews volt. A borítót ezúttal is Repka készítette, viszont Chuck nem akart megint Kaliforniában stúdiózni, inkább úgy gondolta, hogy bizalmat szavaz egy másik floridai stúdiónak, a Morrisoundnak Tampában, ahol egy másik Burns, egy Scott keresztnevű vette fel a nyolc új dalt, amelyek már végleg elszakadtak Chuck muzsikájának thrash metalos gyökereitől.
Ahogy a Leprosy a mesterszalagra került, talán az Univerzum is megváltozott, de annyi biztos, hogy AZ a pont volt a fordulópont, a Death Metal Ősrobbanása, amikor a semmiből létrejött a Minden. Nem csak egy új műfaj, hanem egy teljes zenei szín alakult egy kultikus központtal, és a floridai death metal meg a Morrisound hangzás – ami Scott Burns produceri pályájának alapjává és védjegyévé vált – hosszú időre meghatározta ezt az új muzsikát. Ha a Scream Bloody Gore alapszabályokat írt, akkor a Leprosy törvénykönyvet. Sikere kaput nyitott a színtér más bandáinak, köztük a Massacre, az Atheist, a Deicide, a Morbid Angel, az Obituary vagy épp a „betelepülőnek“ számító Cannibal Corpse vagy Malevolent Creation, akiket egymás után vadásztak le a nagy kiadók.
Bár a Death világát megkülönböztető hangzásbeli és lírai jegyek igazán csak a Spiritual Healing idején jelentek meg – ez volt az az lemez, amit már komplett zenekarral és Scott Burns teljes irányításával vettek fel – a 35 éves Leprosy ma nem csak egy klasszikus death metal alapmű, generációk kedvence, de kibillenthetetlen alapkő és egyike az extrém műfajokra legnagyobb hatást jelentő albumoknak.