Zselenszky Tamás a hardcore, illetve a grunge undergroundban kezdte pályáját, ám igazán ismertté a jóval populárisabb, de attól még magvas Eleven Hold énekes-gitárosaként vált. Onnan való kiválása óta főleg szólóban zenél, s mellette könyveket ír. Legújabb albumát teljesen egyedül vette fel, minden hangszeren maga játszott, majd – a világjárvány kitörése miatt – ingyen letölthetővé tette. A költői és filozofikus (egyben keményen társadalomkritikus) szövegeket és főleg grunge-os rockzenét rejtő Baba Entelecheia albumról Uzseka Norbert kérdezte ki Tamást.
Az új albumot ingyen elérhetővé tetted a megjelenése napján. Miért döntöttél így?
„Ebben a nehéz helyzetben, amelyet a vírus miatt elszenvedünk, mindenki azt teszi a közösbe, amit maga képvisel és tud. Húsvétkor szerettünk volna kijönni a CD-vel, de tanakodtunk Franken Viviennel, a feleségemmel, aki a borítót alkotta, és a kiadás felelősével, Aranyosi Gergellyel, hogy ildomos lenne ajándékul adnunk a felvételeket; remélve, hogy mindenkinek könnyebbé teszi a karantén időszak átvészelését. Ezzel kívánunk egészséget az értő közönségnek, és mielőbbi véget a pandémiának.”
Akár zenei, akár szövegi értelemben hatott az anyagra a járvány, vagy még előtte elkészültek a felvételek?
„Nem hatott. Tavaly kezdtem az írást, és idén, még a helyzet bedurvulása előtt készen voltam vele. Csak a keverés lógott bele a karantén időszakba. Ha a szövegek mégis illenek pár mostani problémához is, az inkább azért lehet, mert azok a problémák konstans módon, régen fennállnak, csak most jobban kidomborodnak előttünk. Ez a járvány csak olyan hátterükké lett, amely előtt még inkább feltűnik a meglétük.”
És mi inspirálta a dalokat, ill. azt, hogy grunge-osabb, rockosabb legyen az album?
„Fiatalabb koromban a Road Rollerben HC-t, a Hetes Körzettel még progresszív, riffes, torzítós grunge-ot toltunk. Utána dalosabb vonal jött, később teljesen akusztikus fellépéses időszak. Ez kitart egész életemben, tuti, de időről időre rámtörnek a durvulás-hullámok, és igényem támad egy Zselenszky Band, vagy ‘Lensky Mob, vagy épp a mostani, keményebb, összetettebb, hangosabb, zenekarosabb vonal felidézésére is. Biztosan lesz folytatása is, csak most könyvet fogok írni, és majd 2021-ben lemezt.”
Hogy íródott az anyag?
„Legtöbbször előbb írok egy dalt, megtanulom, sokat játszom fellépéseken, aztán ami így lesz belőle, felveszem, és mintegy gyűjteményt adom ki, amely a már játszott, közönség által ismert dalokat végre lemezen is átadja. Máskor előbb megírtam mindent, majd mire elfáradtam, még akkor kezdődtek a felvételek. Most eltértem ettől. Aki a lemezt hallja, elmondhatja, hogy a megírásuk lenyomatát éri tetten, mert akkor lett felvéve minden, amikor kitaláltam. A kitalálás pillanata hallható. Nagyon kevés dolgot ismételtem meg, hogy jobb legyen, de a 90%-a a felvételeknek az első, zsigeri megnyilvánulásokból áll. Amikor felénekeltem egy mondatot, még nem tudtam, mit fogok utána énekelni. Mire megírtam a szöveget, fel volt véve az ének. Így semmi hónaljszag nincs a lemezen; végig élveztem a dolgot, és el sem fáradtam. Azt hiszem, ezt a munkamódszert fogom tovább vinni a szóló vonalon.”
Azt hogy kell elképzelni, hogy minden hangszert magad rögzítettél?
„Otthon, a kisszobában van egy számítógép, és értek hozzá nagyjából. Horváth Guido Gábor segít, amikor megakadok. Tini kori barátom Sztupovszky Zoltán, Voga Jánostól tanult, amikor még a Sláger Rádió munkatársai voltak, és ő tanított meg az alapokra. Neki köszönhetem, hogy meg tudom oldani ezt a dolgot magam is. Persze dobokat nem lehet társasház kisszobában rögzíteni, ebben gumilapos, néma, elektromos dobszerkó, meg szoftverek, és hangminták segíthetnek, de azért is én feleltem. A basszust, a gitárokat, szólókat, szöveget, éneket könnyebb felvenni; legtöbbször vonalból, kis hangerővel is megoldható, és utólag ‘hangszínelhető’, effektezhető, modellezhető. Természetesen tücsök-bogár belehallatszik, és nem tudományosan bemért, tompított helyiségben, nem milliós miksikkel dolgoztam, valamint nem vagyok képzett hangmérnök, ezért nem lett tökéletes az anyag, de a szándék megvolt, remélem annyira nem lett gáz!”
Bárki külső fül nem is vett részt az album elkészítésében, akár a stúdiós részekben?
„A feleségem FrankenVi meózta naponta a folyamatot. Tetováló és képzőművész, Ő alkotta meg a borítót is. Esténként leültettem a géphez és néztem az arcát, mit reagál. Ennyi max. Sokat nevettünk, könnyeztünk. Milky Way pupumacska is kívülről tudta a dalokat, mire készen lettek. Annyit hallgattuk, hogy már unnunk kellene, sőt, utálnunk… de jó jel, hogy szeretjük ennyi hallgatás után is. A lemezeimet nem is szoktam hallgatni… mindig leizzadtam tőlük, mert állandóan az jutott eszembe, hogy mi mindent lehetett volna még javítani rajtuk. A Filter Mudra I-II és a Baba Entelecheia azok, amiket már én is hallgatok. Szeretetben, családban, nem sietve, kiteljesedve könnyebb minden fázis, és ez meghallatszik a dalokon. Könnyebb hallgatni is őket.”
Mit jelent az, hogy Baba Entelecheia?
„ENTELECHEIA: (gr.) en: benn, a telosz: cél és az ekhein: bírni szavak származékaként azt jelenti, ami magában bírja célját. Arisztotelész szerint minden élőlény magában hordja fejlődésének kezdettől fogva adott belső célját, s e cél elérésére, kibontakoztatására szolgáló erőt. Az ~-nak vagy életelvnek köszönhető, hogy a makkból mindig tölgy fejlődik ki.” Nincsen a lemezcímmel azonos című dal; a lemezcím inkább azt mondja: hé, itt ez a srác, és tök mindegy milyen stílust visz, az akkor is olyan zselenszkys lesz! Ha Zselenszky diszkót tolna, az is át lenne hatva a lelkületével. Persze krvra nem csinálna diszkót.”
A Kiszólásban énekled: „Égi törvény szerint ítéltet úgyis minden, mi földi szerint élt.” Ha elmondható: miért látod így? Ugyanezen dalhoz fűzted hozzá: „Hiszek a mesebeli Mátyás királyban, hiszek Lúdas Matyiban, hiszek a kanászlegényben, akit lenyel a kisgömböc, de Ő kinyitja benne a kisbicskáját, és belülről böki ki vele azt. A lemez ez a kisbicska, én vagyok a kanászlegény… csak pár mondat erejéig… a költő, aki a gazdagok lelkiismerete, és a szegények védnöke.” Nekem úgy tűnik, bár nincs rálátásom mindenre, hogy ez egy ‘old school’ hozzáállás, amit ma már szinte sehol nem találni meg. Ma sok szegény is menőnek játssza magát, mert szegénynek lenni már szégyen, nincs büszkeség, betyárbecsület, effélék. Legalábbis a felszínen ezt látom. Nincs ilyen bátor hangja a legnépesebb rétegnek. Illetve te vagy. De mit tehetsz te vagy bárki?
„’Égi törvény szerint ítéltet úgyis minden, mi földi szerint élt.’ Bármilyen intézmény szereplői, vagy magánszemélyek is tesznek a jó nevében rosszat, a végső elszámolásnál nem fognak tudni hazudni. Sem maguknak, sem másnak. Számon lesznek kérve. Lehet a jövőnek múltat hamisítani, de hamar eljön az a nemzedék, aki vissza fogja írni az igazat a történelem lapjaira, és a nyomorítók, tolvajok, gyilkosok neve a megfelelő oszlopba kerül. Ezt el tudjuk mondani profán szavakkal is, szépekkel is, meg bibliaiakkal is, a lényegüket úgyis mindenki érti.
A kérdéses szövegrészek egy költő képei, kifejezőeszközei. Érzékeltetni is akarnak, nem csak mesélni. Nem csak tények tőmondatokkal, nem csak jelzőkkel díszített egyszerű állítások, leírások, hanem többletjelentést közlő ‘varázsszavak’ is. Aki csak bal agyféltekével hallja őket, azt szokta mondani: ‘te figyelj, ez tök jó, csak nem értem a szöveget’, vagy azt, hogy ‘hagyjál már ezzel a zselenszkyvel, idegesítő figura’… ‘ez olyan keresztény zenekar, nem?…’ Akik viszont foglalkoznak is a kóddal, és belemennek a játékba, hogy jobb agyféltekézzenek velem, további frankó dimenziókra találnak. Mindenkinek írok, de tudom, hogy csak Ők hallják meg az összes rétegét mindannak, amit valójában közöltem. Köszönet nekik a közösségvállalásért.
Nem vallásos vagyok, hanem kereső, kutató, filozofáló, fürkésző, mindenhová benéző és látó, tudásszomjas figura. Azért beszélek látszólag ‘zöldeket’, mert nem mindenre van szó, amit látok, és meg szeretnék osztani. Amire nincs szó, azt csak költő írhatja körül. Erre vállalkoztam, vallás-függetlenül, de nem vállalás-függetlenül. Teljesebb az életem mindattól, amit megtudtam, láttam és átéltem, és felelősnek érzem magam, hogy illik megosztanom, hátha másoknak is teljesebbé teheti az életét mindez. Ezért írtam verseket, dalokat, két könyvet erről… és éppen a harmadikat írom. Sajnos, röviden nem lehet ezekről rendesen beszélni, hosszan pedig bajos, hehe… mert az, még ha tényleg minden rétegét teljesen ki is beszéljük, csupán elmélet, ismeret marad. Tudássá kell érnie. Bölcsesség akkor lesz, amikor tapasztalat lesz. Át is kell élnünk, és a megéléstől a személyiségünk részévé válik.
Azért írtam meg mégis a könyveket, mert a kedvet az elinduláshoz még meg lehet hozni velük. Akit érdekel, elolvashatja. Ez ebben a szép: a felmutatás, örökítés, hagyományozás csak választhatóvá tesz, és gondoskodik, de elvan magában akkor is, ha lesz..rják. Közvetetten, és nem beavatkozva. A lényeg, hogy átadtam ezeket a könyveket, és remélem, meghozza pár ember kedvét a tovább teljesedésre. Ha nem azonnal, akkor ezer év alatt. Mindegy. Ha egy embernek, már az is pöpec. Ha nem is helyettesítheti a gyakorlatot – mert ugye, mindenki saját maga kell, hogy átéljen mindent – legalább egy darabig előrébb lódíthat. Érezheti az olvasó, hogy nincs egyedül, más is szívott már ott, ahol Ő hirtelen nem mer lépni, szólni, tenni; és nyugodtan mozdulhat, mert aki előtte ott járt, meg tudta csinálni; Ő is meg fogja tudni.
Nincsenek nagy reményeim, csak ennyire számítok, már örülök, ha az írásokkal alig pár valakinek is egérútja lehetek. Aki nem jobb agyféltekés működésű, nem kultiválja a szimbolizmust, szereti, ha békén hagyják az ‘Ég’, ‘Isten’, ‘lélek’, és efféle elvont fogalmakkal. A ‘szeretet’ még okés neki, de az is max. érzelem, és szerinte annyit tudunk róla, hogy gyengévé és kiszolgáltatottá tesz. Aki azonban nem csak bal, de jobb agyféltekés működésű is, simán érzi a jelkép-beszédet, a mögöttes mondanivalót. A hazugokat szeretni, a hazugságot nem tűrni el. Az ember kreálta szabályok selejtesek, és csak rontanak a világon, míg az ‘égi’, természeti törvények fenntartják azt. Ezekre vezetnek rá a társadalomkritikus szövegeim. Virágnyelven, hogy védjék a hallgatót, de minden réteget magukban foglalva, hogy a lehető legtöbbet közöljék a lehető legkevesebb szóval, a lehető legszebben.”
Ludas Matyi és a többiek?
„Ragaszkodom a népi hagyományhoz, és az abból táplálkozó szerzők csillagbölcseleti, bölcseleti, néplélek tükröző és ápoló, azt örökítő műveihez. A néphagyomány a legmagasabb szintű kultúra örökítő-hordozó instrumentuma. Olyan történelmi személyekre, és mesefigurákra szeretek utalni, akik e hagyomány hősei, akikkel azonosulni tudok, akikkel, mint egy gyermek, szívesen azonosíttatom magam, és főleg, akikkel egy közösségben, együtt is azonosulni tudunk. Azt mondom Ludas Matyi, kizárt, hogy ne tudja valaki, hogy mire célzok a közélettel kapcsolatosan. Azt mondom Mátyás király… melyik magyar nem érzi, milyen mesebeli minőséget szeretnék megidézni a világba?
A kanászlegénnyel vagyok, de vagyok is szívesen a kanászlegény. Költőként a mindenkori hatalom lelkiismerete kell legyek, pártatlanul, de igazságosan, nem vádolva, csak segítve. Másrészt a népem szószólója, védelmezője, művelője, része, sorstársa, és a holtak történelme helyett az élők történelmének élője, dokumentálója. Az ember magáért felel, hisz’ azzal javít a világon is, ha magán javít. Egy költő magáért is, és népéért is felelősséget vállal, és emeli, ahogy tőle telik, a neki kijutott eszközökkel, a ki nem jutott eszközök nélkül. Mit tehetek én, vagy bárki? Egyedül ennyit. Együtt ez egész világot is megváltoztathatjuk. Nem megy a nép negyedével, nem megy a felével, nem megy a háromnegyedével: csakis az egész néppel mehet, de azzal megállíthatatlanul, igazán, a csodáig bezárólag is. Nem megy tompa tömegekkel, csakis tömegből néppé, népből nemzetté teljesült ‘ország-családdal’; bölcs, kegyes, de határozott, és tevékeny szeretettel ható és működő közösséggel. Keltsük életre, keljünk életre!”
A Heil Mob című dalhoz írtad: „a tömeg démon, és tömegmegvilágosodás, -megvilágosítás nincsen. Csakis megvilágosodott személyek alkothatnak aztán egy nem-tömeget, hanem potens közösséget. A tömeg csak irányítható, felhasználható csürhe. Nemzetté kell lennünk… megint!” Ez szerintem elég világos, de hogy kell megvilágosodni? És hogy éred el, hogy minél többen megvilágosodjanak?
„Csak a tollamat figyeljétek… hehe.
A következő részletek a Méhdi levelei Smirnához c. könyvemből vannak: ‘Engedjétek el magatokat, és ott teremtek, ahová illetek, ahol feladatotok van! Ha itt vagytok, e földi létben, biztosak lehettek abban, hogy ide illetek és itt van feladatotok. Tudva tudjátok, nem mutatványosnak tanultok, nem bűvészkedés, varázslás, megélhetés, út felett lebegés, kilépés, vagánykodás, különlegesség, hatalom vagy győzelem a célja az emelkedéseteknek! Nem kiválóvá, elsővé, hanem teljessé és Eggyé nevelkedtek. Nem növekedtek, hanem teljesedtek, nem gazdaggá lesztek, hanem Ti lesztek mindenné.
A lét nem verseny, hanem Élet. Nem kell megszabadulnotok a léttől, hogy Életté legyetek, Világosság lehettek már a fényben, sötétben is! Az elméből lélekbe teljesedés, a Valóra ébredés értelme nem a test megszűnése vagy az anyag eltűnése. Létetek Életté egészül, elemeitek Aranynappá gyúlnak és beragyogják a lényeket. Halálminőségetek létminőséggé; létminőségetek életminőséggé válik. Erőtökben legyetek kedvesek, kegyesek, nagyságotokban legyetek szerények, és ne gyengeségetekben!’
‘Csak, amit elengedtek, és úgyis megmarad, csak az részetek.’
‘Szeretni tanulni, hálásnak lenni tanulni, embernek lenni tanulni jöttünk. Elfogadni, megérteni, örökíteni az Ég kegyelmét. A lehető legkevesebbet ártani, a legtöbbet használni… és gyógyítani a világot.” „A Napember nem oldja meg az emberek helyett azok problémáit, hanem segíti őket olyanná válni, akik a sajátjaikat meg tudják. Nem az embert, hanem a tévedést szünteti meg / magát megvilágosodásba teljesíti, és ezt követően az egyént közvetetten, gondoskodva segíti annak ön-megmentésében, bölcsességre jutásában.’
‘Mindenki ott van otthon, ahol a lelke van otthon. Ha az értékeiteket a szívetekben hordozzátok és az Egy gondolatait gondoljátok, akkor a Ti szívetek bárhol otthonra talál. Nagy otthonotok az Egy. Feladatotok az emberi nem. Kis otthonotok ez a Föld, amely szíveteket, nyelveteket érinti, és amelyet nyelvetek és szívetek gondoz, működtet. Kis feladatotok a kis családotok. Kis családotok a család. Nagyobb családotok az ország, a nemzet, az emberi nem, minden lény és létező. Nagyobb családotok minden máshogy létező és élő. Az Egy.’
Hamvas Béla írta, hogy tömeg-megvilágosodás nincsen; csakis személyek egyenként világosodhatnak meg, és így, ha sok megvilágosodott individuum közösséget alkotva együtt áll, akkor alkothatja a megvilágosodottak tömegét. Szóval, nem tudja senki elérni, hogy minél többen megvilágosodjanak. Ezért sem, meg azért sem, mert egyik ember a másik helyett nem élhet, a megvilágosodáshoz pedig személyes tapasztalati megélés a kapu. Nincs olyan, hogy valaki kiáll, és a tribünön ordibálva, hadonászva megvilágosodást okoz, csak olyan, aki meghülyülést, eltompulást, maximum felindulást. A kereslet és a kínálat együttállása szükséges a közélet érdemi megváltoztatásához. Ha a kereslet tompa, a kínálat erénytelenség. Ha a kereslet éber, a kínálat kénytelen erény lenni, különben nem ‘veszik’, és nini, a világ máris hú de jó lett! A kereslet színvonalának művi lerontása teremti meg az erénytelenség zsarolható, függésbe hozható, felhasználható, kizsákmányolható társadalmát. A szipolyozók érdeke ennek megteremtése, fenntartása. A közösség érdeke ennek feloldása, és a kereslet színvonalának emelése, a társadalom minőségének ezáltali emelése. A költő érdeke az Ég, a közösség érdeke, és annak képviselete. ‘A mennynek dolgozom, s a bérem a kívülállóság.’
Rádiós zsargonnal… Háddde hiába van adó, ha nincs vevő. Hiába vannak frekvenciák, ha senki sem teker oda, hogy az adást hallgassa. Az adónak, az adásnak, a frekvenciának, az odatekerésnek, a hallgatásnak, a megértésnek, a befogadásnak, az egyetértésnek, az összefogásnak, és a tevékeny szeretetnek együtt kell állnia, és mozdulnia, és működnie. Ez a frankóság az én dalaimtól, verseimtől, könyveimtől még nem fog megvalósulni. Mindennek klappolni szükséges, mindenkinek készen kell állnia, a helyén kell lennie, értenie kell, tudnia kell, tennie kell. Ami az én felelősségem ebben, az, hogy a saját részem meglegyen, az én könyveim, dalaim, verseim, létem, jelenlétem adott legyen, mire mindenkié adott lesz. Az enyémet az asztalra tettem, teszem. Amíg mindenki így nem tesz, csak ennyit tudok tenni; de onnantól, együtt, csodákat is. Szabad extrapolálni.”
A Fals című dalod Trianonról szól, s így fogalmaztál a dal kapcsán: „Hazaszerető vagyok magam is; nem úgy, hogy másokat utálok, hanem úgy, hogy a hazát szeretem.” Ezt a kemény témát ilyen módon még nem igen láttam feldolgozva. Mesélj még róla, kérlek!
„2020 a diktátum ratifikálásának századik évfordulója, csak meg akartam emlékezni. Egy magyart mindenképp mélyen érint, foglalkoztat ez a dolog. Én sem hagyhattam szó nélkül, bennem is munkál, de természetesen saját megközelítésben szerettem volna kifejezni amit ki tudok. A dalszöveg legfontosabb mondandója az, hogy bennünk örök az ország. Nem számítanak a fals határok, a hazug térképek. Bennünk éljen örökké Magyarország, akkor mindenütt ott lehet, ahol mi vagyunk! Az örökségünk főleg magunk vagyunk, legvégső soron nem fog majd számítani, honnan jöttünk, csak az, hogy együtt lehetünk, és élünk. Addig viszont őrizzük a ránk bízott értékeket is, hogy fennmaradjanak az eljövendő generációknak. A többi réteget fejtegesse a kedves hallgató.”
Hogy látod ezt a járványt, a vírust? Mi ez, miért, mikor lesz vége?
„Elmélet sok van, biztos tudás híján ízlés, beállítottság kérdése, ki mit hisz el. A legrokonszenvesebb az, hogy ez egy élő bolygó immunválasza az ember visszaéléseire. A legfélelmetesebb az, hogy ez egy nano-biofegyver általi háború egy hadművelete. Van elmélet-kínálat. Ha a vírus 100% természetes, akkor a csorda immunitás elnyerésével, vagy a vakcina kifejlesztésével vége lesz, de esélyes, hogy évtizedenként visszatér. Addigra már rendelkezni fogunk az ellenszerrel. Ha akár csak kis százalékban manipulált, már megjósolhatatlan a kimenetele.
Én a saját, és közösségem lelki jólétére tekintettel, nyilvánosan nem elemzem mindezeket. Inkább tartom bennük a szuszt, a kedvet, biztatom őket, és ajándékozok nekik új lemezanyagot, meg ilyenek. Természetesen otthon maradtunk, heti egyszer mozdulunk boltba, alkotunk, fakultatíve művelődünk, megéljük a házasságunkat, egymással betelünk. Csodafeleség rajzol, fest, klipet készít, olvas, ír, sütit süt, szeret, szeretem… ez a lényeg. Családdal neten kapcsolódunk. Hiányoznak, de egymásért megtesszük, hogy bezárkózunk.”
Ha egyszer újra lehet majd koncertezni, elképzelhető, hogy színpadra állj egy zenekarral, és eljátsszátok ezeket a dalokat?
„Igen. Szervezem. Nem csak a karantén helyzet miatt nehéz most, hanem mert teljesen én írtam az egész lemezt, és a többieknek úgy kell megtanulniuk. Majd amikor szólnak, hogy megvannak, össze kellene próbálnunk annyira, hogy patentül menjen. Bénán hangzik, de ez most egy ilyen elk.rt időszak mindenkinek. Szerintem 2021-re megleszünk. A pesti Zselenszky Band és barátai, valamint a soproni ‘Lensky Mob berkein belül megoldjuk a dolgot. Össznépi produkciónak van a legnagyobb esélye. Ha segítenek az égiek, és a földiek, pár év múlva valami nagyobb helyen rendezhetünk egy Zselenszky 50 nagykoncertet, amire minden eddigi zenekaromból hívok zenészeket. Meg fogom keresni ezzel az ötlettel Pintér Miklós barátomat, a Grungery lelkét, remélem a Grungery égisze alatt össze tudjuk hozni majd! Addig is szeretném színpadon is megélni ezeket a dalokat, remélem, 2021-ben már zenekarral is!”
Mi a helyzet a ‘Lensky Mobbal? Íródik új anyag?
„Tizenegy dalunk van, ezeket felvehetnénk, kiadhatnánk. Grunge lemez lesz, amikor elkészül. Ezt már nem tudom itthon felvenni, mert bár sokat írtam én is, de közösen fejeztük ki és be a műsort, és a dobot is egy totál frankó dobos barátom prezentálja… meg a többiek is géniuszok… mindannyian más ízzel, színnel, jelleggel. Amikor egy ember ír, játszik egy albumot, az érdekes, meg szuper tud lenni, de amikor több tag sajátos, csak rá jellemző játéka ad össze valamit, az még jobb. Azonban, ha több zenészen múlik egy felvétel, és egy beruházás hozzá a stúdió, akkor lassabb a folyamat. Én itthon magammal megegyezek, kivitelezek, senkitől nem függ egy mozzanat sem, hatékonyan haladhatok, és egyedül eldönthetem mi milyen, mikor kész, mi legyen vele. Ezt nem lehet így egy zenekarban, mert az egy szent közösség, amelyben mindenki számít, és mindenki kiteljesedése fontos. Lassú, de ki kell várni, járni, és király lesz a végén. Alig várom a próbákat.”
Könyvek, zenék, hangoskönyvek, információk, cikkek, és a letölthető új grunge lemez megtalálható a honlapon: zselenszky.hu
Fotók: FrankenVi
ZSELENSZKY – Baba Entelecheia (a 2020-as album)