Skip to content

THE INFINITY RING: Nemesis & Nativity

A 2020-ban alakult The Infinity Ring megtestesíti a 21. századi rock-metal zenekar fogalmát. Mivel a Bostonban működő társaság már évtizedekkel korábban kikristályosodott irányzatokból táplálkozik, nyugodt lélekkel alkalmazhatjuk esetükben a „post” előtagot. „Utózenekar” a The Infinity Ring, mivel a nagy műfaji kijegecesedéseket követően lépett színre. Mintegy szemezget a különféle underground és kevésbé underground zenei formák tálcájáról. A Nemesis & Nativity a bemutatkozó album.

Mielőtt a csapat belevágott volna a fent nevezett első lemez munkálataiba, nem kisebb zenészlegendával adtak ki split EP-t, mint Jarboe, akinek életműve önmagáért beszél, emellett sok zenésszel működött közre lemezeken, élő fellépéseken. A Nemesis & Nativity viszont egy fiatal csapat első teljes terjedelemben megmutatkozó megmérettetése. A zenekar abból indult ki, hogy a dark zene egy kísérleti változatát  hozzák létre, de az előzetes elképzeléseket sokszor alaposan kibővíti a gyakorlati megvalósítás. Mondhatjuk, hogy a közel 50 perces albumon sikerült tartaniuk magukat a dark rockhoz, mint törzsfához, azonban az ágak növekedésének nem szabtak gátat. A metszőollót nyilván csak akkor vették elő, amikor olyan ötletek merültek fel, ami zavarta volna az organizmus szabályos, természetes kibontakozását. Más szavakkal: megbontotta volna a harmóniát.

Olyan zene a The Infinity Ring, ami valójában több oldalról is megközelíthető. A dark rock mint alap megtehető kiindulópontnak, de erre súlyos teherként nehezedik egy fémes réteg, amelynek ráadásul ipari megmunkálást kellett elszenvednie. A végénél kezdve, a záró címadó tételben vaskos gitárok folynak körbe egy sűrűn szőtt acélhálót, s a zene közben nem veszíti el áramló jellegét, ami az album túlnyomó részében jelen van. A mély tónusú darkos ének számomra eleve rokonszenves, bár ezen a téren inkább hangulati elemről beszélhetünk a kellemesen zengő darkos baritonról, Carl McCoy-módra érdes tónusról mint egy erős zenei elem jelenlétéről, mivel konkrét énekdallamként értelmezhető téma kevés hallható az albumon.

A Nemesis & Nativity egy masszívan az atmoszférára, egy melankolikus, komor zene miliő kialakítására, érzékletes bemutatására támaszkodó album, ahol a dalszerzés vonalán még messze nincsenek kiaknázva a lehetőségek. Ilyenformán útkeresőnek is nevezhetjük a kvartett anyagát, amelyben sötét leplekbe vonva kavarognak a dark, gótikus, metal, ambient, posztrock, kísérleti hatások, befolyások. Én szeretem a fent említett műfajok határain időző, azokat át-áthágó csapatok sokszor kiforratlannak tűnő, ám egy más megközelítésben a szabad alkotás megnyilvánuló tereként nekilóduló alkotásait, de a lényeg, hogy a szikra meglegyen, ami aztán tűzviharrá eszkalálódhat. Tán látom a szikrát, tán még nem, lehet, hogy felvillan, majd kihuny, mindenesetre kezdetnek megfelel a négyesfogat teljesítménye.

M. P. 7

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw