A RüYYn egy egyszemélyes formáció Franciaországból. A kiadó nevéből nem nehéz kitalálni, hogy black metalról van szó, annak valamelyik ágáról. A LADLO sok francia csapatot felkarolt az elmúlt évek során, és a RüYYn albuma is adhat valamit azoknak, akik kedvelik a black metalt, annak is a kortárs áramlatait.
Romain Paulet 2020 végén kezdte a ténykedést e név alatt, s 2021 májusára kihozta a RüYYn című első EP-t. Nincs sok emlékem a felvételről, azonban a tavaly decemberben megjelent debütalbum kivesézésében segített, hogy CD-n van szerencsém hallgatni Paulet zenéjét. A CD kiállítása egyébként igényes, de ez a LADLO kiadványait ismerve nem meglepő. Az albumon hat szerzemény található, de úgy is felfoghatjuk, hogy a magányos alkotó hat részre bontotta az egységesnek nevezhető zenei, szövegi koncepciót. Számcímekkel nem bíbelődött, Part I-VI-ként szerepelnek az egyes tételek.
Zeneileg nincsenek óriási „megfejtések” a RüYYn albumán, mégis nagyon jól hallgatható ez az átgondolt, jól strukturált anyag. Már annak számára könnyen hallgatható, aki bírja/kedveli a kifejezetten komor, sőt, olykor egészen nyomasztó, világvége hangulatú black metalt. Mint szinte minden újkori black metal előadó esetében, a kiinduló pont ezúttal is a ’90-es évek black metalja, de erre markáns bélyeget ütöttek a jelenkor BM-hangzásai, stílusjegyei. Ennek megfelelően nem meglepő, hogy A RüYYn lemeze közben eszünkbe juthat a Mgła, azonban nem olyan arcpirító módon, mint jó néhány a lengyeleket gátlástalanul másoló banda esetében. Nem túlzás, hogy a Mgła-féle black metal szinte önálló irányzattá nőtte ki magát a black metalon belül, olyan sok csapaton érezni a hatásukat. A RüYYn sem tagadhatná le ezt a hatást, Paulet nyers tónusú hangja is egészen hasonló jellegű, mint M. orgánuma.
Azonban, ha stílusgyakorlatnak is nevezhetjük a Chapter II:The Flames, The Fallen, The Fury albumot, megvan a létjogosultsága, és egyik-másik dalban Paulet hajlandó valamelyest elrugaszkodni a megszokott black metal-világoktól. Például a Part IV hangulatos részei megemlíthetők, de a záró Part VI-ban is van néhány érdekesebb énekmegoldás, egészen őrült vokális kirohanás. Ha a 7 pont „objektívebb” is lenne, a 8 pont a minőségnek szól, és a műfaj szűnni nem akaró minőségének, ami a RüYYn albumán is tetten érhető.