Amikor az autók legördülnek a gyártósorról, rendelkeznek egy adott teljesítménnyel. Ezen azonban lehet javítani, a kérdés csak az, hogy hogyan és milyen áron.
Vannak, akik a tuningautó hallatán egy büdös, füstölő, zajos kocsira asszociálnak. Pedig a chip tuning lényege nem az, hogy ilyen járgányok keltsenek riadalmat némelyekben. A szakszerűen elvégzett chiptuning során motoroptimalizációra kerül sor, azaz a szakemberek kinyerik a motorban lévő tartalékokat. Mindezt úgy teszik, hogy a hatásfok a lehető legjobb legyen, de mindez ne menjen a biztonság rovására.
Sokféleképpen lehet egy autót tuningolni
Az autók tuningolását végre lehet hajtani szakszerűen, de sajnos sokan nem profikra bízzák a dolgot. Vannak olyanok, akik rendkívül kedvező áron vállalják a chiptuningot, ám a munkájuk végeredménye ugyanakkor hagy kívánnivalót maga után. Megeshet, hogy az autó rángat, ok nélkül megtorpan, vagy a műszerfalon hibajelzések villannak fel.
Az AET CHIPtuninghoz gyakran fordulnak chiptuning visszajavítási kérelemmel. Hogy ez mit jelent? Tömören összefoglalva azt, hogy valahol már megpróbáltak több lóerőt kisajtolni az adott négykerekűből, ám a dolog nem úgy sült el, ahogyan azt a tulajdonosa remélte. Sokakkal ellentétben az AET CHIPtuningnál teljesítménymérő fékpaddal dolgoznak, ezért precízebb munkát tudnak végezni, mint ahol úgymond házi módszerekkel, például utcai mérésekkel próbálkoznak.
Egy Volkswagen Golf története
Egy Volkswagen Golf 1.9TDI tulajdonosa éppen ilyen kéréssel kereste fel az emlegetett AET CHIPtuningot. Gyárilag az autó papíron 90 lóerős és 210 Nm nyomatékkal rendelkezik. A teljesítménymérő fékpad adatai szerint a valóságban ezek az értékek a következők lettek: 88 LE és 216 Nm. Nagyjából megfelelnek annak, amit a papíron megadtak.
Egy bizonytalan tuning műhelyben megpróbálták tuningolni az autót, így 137 lóerős lett 362 Nm mellett. Sokan erre elégedetten csettintenek, mondván, ezek megsüvegelendő eredmények. Bár a lóerő valóban jól néz ki, a hozzá társuló nyomaték meglehetősen nagy. Ennek az lett az eredménye, hogy egy adott tartományban a kocsi berázott, és a vártnál több füstöt is okádott magából.
Professzionális motoroptimalizációt követően ennek az autónak a teljesítménye valahol 130-140 lóerő között kell, hogy mozogjon. A hozzá tartozó nyomatéknak viszont 310, legfeljebb 320 Nm-nek szabad lenni. Az AET CHIPtuningnál a finomhangolást követően el is érték ezeket az értékeket, és elkészült a végleges program.
Mi lett a végeredmény?
Végül a kis Volkwagen 134 lóerős lett, 319 Nm társaságában. Az AET CHIPtuningnál ezeket az eredményeket a hozzáértő szakemberek teljesítménymérő fékpad használatával érték el. Bár a teljesítmény kisebb lett a korábbinál, mégis optimálisabbak lettek a beállítások összességében.