Skip to content

Mire jók Instagramon a javasolt posztok?

Milyen lehetőségeket rejtenek magukban Instagramon a javasolt posztok? A cikkben ennek járunk utána. Eláruljuk, hogy mi is ez pontosan, illetve arra is kitérünk, hogy mire jó. Továbbá néhány hasznos tippet is megosztunk az elérés növeléséhez.

Azoknak is érdemes tisztában lenniük ezzel a lehetőséggel, akik a profilkezelést már ügynökségre bízták, éltek a marketing kiszervezés lehetőségével. Ugyanis ilyen esetekben is célszerű néhány fogalmat ismerni.

Mik azok a javasolt posztok az Instagramon?

Az Instagram értesítést ad, amikor elérkezünk az általunk követett profilok legutóbbi posztjainak a végéhez. Ezt követően nem a régebbieket tölti be az oldal, hanem véletlenszerűen javasolt tartalmakat mutat. Az Instagram egy pipával jelzi azt, hogy minden friss bejegyzést láttunk, és nincs szükség további görgetésre. Ez felhívja a figyelmet a felhasználó számára a közösségi médián töltött idejére. 

Az értesítést látva két lehetőség közül lehet választani. Amennyiben újra meg szeretnénk nézni a régebbieket, rá kell nyomnunk a kék feliratra. A másik lehetőség, hogy lejjebb görgetünk, azonban ekkor már nem az általunk követett profilok bejegyzéseit látjuk, hanem hirdetéseket, illetve azokat az új posztokat, amelyeket az algoritmus dob be.

A felhasználókból nagyobb aktivitást lehet kiváltani

A javasolt posztoknak köszönhetően több felület van a megjelenésre. Természetesen ezáltal a felhasználók részéről nagyobb aktivitást lehet kiváltani. Nagyobb esélye van annak, hogy a téma iránt érdeklődők, a leendő vásárlók és megrendelők találkozzanak a fiókunk bejegyzéseivel és hirdetéseivel. Ugyanis ezek a tartalmak több teret kapnak a javasolt tartalmak megjelenésének köszönhetően.

Annak érdekében, hogy a posztok minél több emberhez eljussanak, néhány dologra mindenképpen figyelni kell. Az alábbi tanácsok segítségével növelni lehet a bejegyzések elérését.

Kihagyhatatlan közösségi médiás felület lett az Instagram

Az algoritmusok megnézik, hogy az előző tartalom mennyire volt népszerű, hányan lájkolták, szóltak hozzá és mentették el. Ez alapján határozza meg, hogy az aktuális bejegyzés mennyi emberhez érhet el. Nagyon fontosak a közzétételt követő percek, ugyanis ekkor kevés ember látja, de ha ebben a rövid időben érkeznek lájkok, kommentek és mentések, akkor az Instagram még több embernek megmutatja.

Népszerű posztnak számítanak a nyereményjátékok, valamint a motiváló bejegyzések. A storyk és az élő videók is jó választásnak bizonyulnak. A szöveg végére mindenképpen kerüljön cselekvésre ösztönző felszólítás, illetve a hashtagek se maradjanak el. Utóbbi esetében javasolt előzetesen kutatást végezni, hogy kiderüljön, melyek azok, amelyeket érdemes használni. Kihagyhatatlan közösségi médiás felület lett az Instagram a vállalkozások életében, ezért érdemes időt szánni a lehetőségek kihasználására, vagy pedig kiszervezni egy ügynökségnek ezt a feladatot.