Skip to content

Élő Fém: HARDLINE / HYDRA – Bp., Analog Music Hall

Szöveg: Schmidt Péter

„Törzsrajongó ugyan már biztosan nem lesz belőlem, de ha jönnek még errefelé, én tutira ott leszek.” A 2019 végi, első magyarországi Hardline-koncertről írott beszámolómat ezzel a mondattal fejeztem be, és ezen ígéretemet betartva ahogy kell, előírásszerűen meg is jelentem a február elsejei második szeánszon. A fájdalmasan hiányzó régi Dürer helyett ezúttal az egészségesen megtelt Analog adott otthont az eseménynek, de ezen túlmenően egyéb szempontokból is másfajta élményt nyújtott most a zenekar.

Felvezetésként a második nagylemezére készülő budapesti Hydra programja szolgált, akik ha nem is letaglózó erejű, de mindenképpen becsületes műsort prezentáltak, érzésre úgy szűk háromnegyed órában elővezetve. A debütalbum legjava mellett a folytatásról is kaptunk ízelítőt, illetve két feldolgozás is került a repertoárba: a Demjén-féle Honfoglalás mellett a Flashdance film betétdala, a Maniac hangzott még el. Utóbbi nélkül mondjuk meglettem volna, a Firewind előadásában ez jobban működik, egy további saját új nóta nekem jobban esett volna. Kicsit mozgalmasabb színpadi jelenlétet még elbírna náluk a dolog, de ezt a billentyűs-gitáros melodikus eurometalt amúgy korrekt módon művelik a srácok, a frontember Méhes Vid klassz énekhangja pedig külön meglepetéssel szolgált.

Lemezmegjelenéses apropója ugyebár nincs az aktuális Hardline turnénak (a legutóbbi album 2021-es), így adta volna magát egy alapos karrierösszegző műsor – ehhez képest a mutatvány igen erősen az 1992-es Double Eclipse dalaira épült. A tíz nótát, egy medley-t és egy alapos jammelést felölelő setlistben ugyanis nem kevesebb, mint nyolc(!) tétel hangzott el a dallamrocker körökben legendásnak is nyugodtan nevezhető debütről. Ez egyfelől persze érthető (messze ez a valaha volt legsikeresebb Hardline-kiadvány), másfelől viszont azért én díjaztam volna egy kicsit átfogóbb megközelítésű koncepciót ez ügyben. A nyitó Fuel To The Fire a legutóbbi korongról és a Danger Zone albumos Fever Dreams képviselték még a csapat egyéb korszakait, illetve a már említett medley-be szőttek még bele ezt-azt, de ennyi volt mindössze, ami nem 1992-es keltezésű. Egy kissé szerintem túlhúzott, a ’70-es éveket megidéző jammelős témázgatás fért még bele a programba, ami így, plusz még elég sok szövegeléssel-közjátékkal megspékelve azért megkarcolta végül a másfél órát.

Gioeli persze megint hozta a szokásos lelőhetetlenül hiperaktív formáját, és a többiek is jó hangulatban tolták – olyannyira, hogy érzésem szerint a feeling néhol kissé már kissé a játék rovására ment. A bőgős lány, Anna Portalupi becsületére legyen mondva, hogy hulla beteg mivolta ellenére mosolygósan nyomta végig a koncertet, a dobos Marco Di Salvia ősemberes kalapálása pedig szintén vonzotta a tekinteteket. A 2023-ban csatlakozott Luca Princiotta kiállásra mondjuk kevéssé karakteres arc, de amit kellett, korrektül elpengette – kíváncsi leszek, lemezen miként teljesít majd. A 2019-es düreres koncertet összességében szerintem komolyabban vette a csapat, ott a setlist is arányosabb volt, ez az este inkább az önfeledt hangulata miatt maradhat majd meg a hosszú távú emlékezetben.

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw