Skip to content

UNVERKALT: A Lump Of Death: A Chaos Of Dead Lovers

Korábban nem hallottam hírét az idén hatodik éves Unverkalt nevű zenekarnak, amely eredetileg görög, de a dobos személyében (Christian Eggers) német taggal is rendelkeznek, és székhelyükként is e két ország van megadva. 2020-ban adták ki a L’origine du monde debütalbumot, majd idén a folytatást A Lump Of Death: A Chaos Of Dead Lovers címmel. Az eléggé baljós lemezborító tipikusan jelenkori témára, kapcsolati erőszakra látszik utalni, de ez csak feltételezés, a szövegeket épp csak átfutottam, nem mélyedek bele ilyen témákba. Mindazonáltal illik egy olyan, száz százalékig kortárs csapathoz, amire sokszor a „poszt” jelzőt aggatják; sok zenei irányvonalat összegyűjt, és korunk problémáin nyűglődik. Én magam roppant nyomasztónak, sőt, kimondottan lélekmérgezőnek tartom, ha valaki csak a különféle csapásokkal, negatív történésekkel, pszichés nyomorgásokkal gyötri magát, de mindenkinek magának kell(ene) tudnia, mivel tömi tele a mindennapjait.

Női énekes csapat az Unverkalt, és miként a dallamos énekesekkel rendelkező bandáknál sokszor, itt is rányomja a bélyegét az össz-produkcióra a frontember ténykedése. Dimitra Kalavrezou stílusa, hangszíne éppenséggel nem a kedvencem a női hangok közül, de nem is a legirritálóbb. Kalavrezou hangja, hordozása sokszor olyan, mintha egy gyereklányt hallanánk, szinte látjuk magunk előtt, ahogy szepeg-szipog, nyafog, és ez számomra módfelett fárasztó. Van ugyanakkor egy felnőttebb énje is, de a zaklatottságot mindvégig hallom az énektémákban. Van valami idegesítően posztmodern feldúltság ebben az énekben, az effektelt dallamokban – akkor is, amikor nekiereszti a hangját Kalavrezou.

A zene kimondottan életunt posztmetal, melenkolikus, nagyvárosias kiüresedettséget, reménytelenséget sugallva, de a black metal nyolcezredik derivátumaként megjelenő gitártémákban, szomorkás pengetésekben, poszt-hangulatokban vannak olyan elemek, amelyekhez tudok kapcsolódni. Nem úgy, hogy belevetődök a lelki kínok nyákos pocsolyájába, sokkal inkább úgy, hogy milyen jó ezeket kikerülni, legfeljebb konstatálni, hogy léteznek, s figyelmeztető táblákként felfogni őket.

Az Unverkaltban egyszerre van jelen a Lacuna Coil, egy olyan csapat, mint a holland Gggolddd, a posztrock általános introvertáltsága, s megannyi zenei szilánk, foszlány, fragmentum, töredék, hatáselem hullámzása, mint folyó felszínén úszó törmelékek. Mindebből dalt, kompozíciót kell tudni faragni, s akkor a részletekre már oda sem kell figyelni, okafogyottá válnak. Az Unverkalt ötöse nem írt korszakalkotó tételeket, ám korunk megbetegedett lélekhúrjaira ráhelyezték ujjaikat.

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw