Bár manapság számtalan üres pozíció van a fuvarozás területén, ez közel sem jelenti azt, hogy mindegyiket sikerül betölteni. Ennek természetesen több oka is lehet, de az kétségtelenül tény, hogy a sofőr szakma hiányszakmának minősül.
Ha pedig ehhez még hozzávesszük az állandó fluktuációt, akkor bizony nagyon nincs könnyű dolga a fuvarszervező cégek tulajdonosainak, vezetőinek és HR-eseinek. Egészen biztosan törik a fejüket jelen pillanatban is, hogy hogyan lehet megállítani a folyamatos cserélődést. Hiszen minden szempontból az a legrosszabb, ha egy friss munkaerő 1-2-3 hónapon belül fel is mond. Mai írásunkkal ebben a gondban próbálunk segíteni neked.
Miért mondanak fel a sofőrök?
Ha megnézed a Sofőr állás sofőröket kereső hirdetéseit, akkor látni fogod, mekkora szükség van a megfelelő jogosítvánnyal és engedélyekkel rendelkező munkaerőre. Minden hirdetés mögött ugyanis ott áll egy ember, aki az adott munkakört otthagyta. Általában a próbaidő letelte előtt, de legalábbis az első évben.
Ez részint annak köszönhető, hogy nem váltotta be az adott munkahely a hozzá fűzött reményeket. Éppen ezért itt ragadnánk meg az alkalmat, hogy arra bátorítsunk, mielőtt hirdetést adsz fel, nézd át kritikus szemmel: mennyire mondasz el mindent a munkáról? Mennyire vagy őszinte?
Légy őszinte!
Ha magad is érzed, hogy sántít egy kicsit a dolog, akkor mindenképpen írd át a hirdetést. Hiszen minél pontatlanabb információkat közölsz, annál nagyobb az esélye annak, hogy három hónap múlva az újabb álláshirdetésedet szövegezed.
Bátran használj többféle elemet: akár videókat is készíthetsz a telephelyről, az autók belsejéről. Sőt, akár nálad dolgozó régi dolgozókat is megszólaltathatsz, így a fotók és a videók mellett még szöveges betekintést is nyerhetnek a leendő munkavállalók.
Az őszinteséghez az is hozzátartozik viszont, hogy akár a nehézségekről és a negatívumokról is tájékoztatást adsz. Ha ugyanis ez már a munkaszerződés aláírása után, élesben zúdul feketelevesként a munkavállaló nyakába, akkor szemernyi kétséged se legyen: jó eséllyel fel fog mondani.
Gondolj rá emberként!
Ahhoz, hogy valóban a megfelelő embert találd meg az adott posztra, kicsit az ő fejével is kell gondolkodnod. Családos embereket könnyebben meg tudsz csípni, ha lehetőséget biztosítasz nekik arra, hogy a családtagjaikat magukkal vihessék az útra. De akár akkor is, ha olyan munkarendet tudsz biztosítani, ahol minden estét otthon tölthetnek a szeretteik körében!
Hirdess több platformon is!
Hogy mindenképpen megtaláld a számodra ideális jelölteket, érdemes több platformon is próbálkozni. A mai digitalizált világban balgaság lenne nem hirdetni az olyan online portálokon, mint amilyen a Sofőr állás is.
Ugyanakkor egy percig se gondold azt, hogy az offline hirdetés már a múlté. Ha jó helyen helyezed el a hirdetésedet, simán megtalálhatod vele a célközönségedet!