Kiadó: Lost Realm Records / Írta: Schmidt Péter / 7
Pályáját többszöri leállásokkal tarkítva ugyan, de 1982 óta ügyködik a memphisi Medieval Steel, akik e hosszú eltelt idő alatt még csak harmadik nagylemezüket hozták ki nemrégiben. Az alapító őstag Bobby Franklin énekes mellett a basszer Steve Crocker is 1986 óta húzza itt, míg a gitáros és dobos arcok hozzájuk képest frissebb igazolások. A banda kultikus hírnevét elsősorban az 1984-es debüt EP alapozta meg, első két albumuk már bőven a kétezres években jött ki, a vérfagylaló című Blood Moon pedig tavaly decemberben, egy szép péntek 13-án.
Az abszolút Keep It True-kompatibilis vonalon mozgó banda új lemeze is azt a fajta európai alapokon álló, de underground US metal módi szerint horzsoló fémzenét hozza, mint korábban, e téren tehát nincs változás. Viszont az előző koronghoz képest a produkció sajnálatos módon meglehetősen fapadosra, hogy azt ne mondjam, demósra sikeredett, ebben tehát néminemű visszalépés történt. (Egy pont erejéig ez a pontszámomba is belejátszott.)
Pusztán a megközelítés, a zene, a dalok amúgy jobbára rendben vannak, a nyitó Death Never Dies egy kimondottan húzós darab, a War Cry sem rossz folytatás (bár ezt kicsit elhúzzák), és vannak még itt további kellemesen horzsoló US power tételek is. A Viking Wishing Well indítása mondjuk akkora Iron Maiden, mint a ház (Trooper konkrétan) – ezt nem is tudom be másnak, mint amolyan szándékolt tiszteletadásnak.
A 10 dalos, 37 perces korong egy ízig-vérig old school szellemiségű anyag, ehhez illő borítóval és szövegvilággal – egyik sem egy agysebészet, de ide pont ez kell, meg az a cseppet misztikus-ködös hangulat, ami mindvégig szépen belengi a nótákat. Bobbynak egyébként kimondottan erős hangja van, néhol olyan, mint egy karcosabbra, power metalosabbra vett Kiss Zoli – ez is rendben van tehát. Ha nagykanállal kajálod a hagyományos metalnak ezt a tokkal-vonóval underground vonalát, akkor a Blood Moonnal sem leszel haragban, ezt kb. biztosra veszem. Kár, hogy nem szól legalább úgy lemez, mint 2022-es elődje.