Skip to content

INCULTER: Morbid Origin

Karácsonyi promóválogatás közben akadt fenn a rostán ez az album. Rémlett a nevük, emlékeztem rá, hogy nemrég írtam róluk. Ha így beugrik, akkor vagy nagyon jó volt, vagy nagyon sz…! Nos… ami szörnyű, az nem az a lemez volt, hanem az a tény, hogy a Persisting Devolution című bemutatkozó albumról – bár mintha tegnapelőtt lett volna – ’15 tavaszán írtam. A norvég (akkoriban) trió amolyan korai módi szerint nyomta a thrash metalt, mint mondjuk a Dark Angel olyan ’86 magasságában, vagy talán sokkal inkább a Sepultura ugyanakkor, szóval elég mélyre kotortak a műfajban. A debüt után nem követtem a srácok karrierjét, a kettes albumuk ki is maradt nekem, így – a fentiek után, ugye – a Morbid Origin címről az ugrott be, hogy biztosan egy fájdalmas önvallomás lesz, tisztelegve a muzsikájukra legnagyobb hatást jelentő banda előtt.

Ahogy a borítót nézegettem, meg belenéztem a csapat diszkográfiájába és láttam, hogy a kimaradt második lemez címe Fatal Visions volt, meg hogy a bandából ketten is tagjai egy Sepulchre nevű formációnak, már biztos voltam benne, hogy az lesz. Ez az elmélet azonban fájdalmasan arcra esik a zenei anyag vizsgálatának már a legelső percében. A Morbid Origin dalaiban ugyan hallatszik a jövőre nyugdíjba vonuló brazil legenda hatása, de a teljes anyag sokkal-sokkal árnyaltabb annál, hogy egy egyszerű főhajtás legyen. Még annál az összetett mondatnál is árnyaltabb, ami a nettó első tétel, a Death Reigns vége felé talált meg: ugyanúgy sajátja a korai Sepu ösztönállat-zsigerisége, mint a Ride-korszakos Metallica jól átgondolt eklektikája. Ez utóbbi talán olyan hatások trójai falova által került a falakon belülre, amit a Mercyful Fate, a Satan és az Angel Witch legkorábbi munkáiból ácsoltak össze.

Ez a vészjósló bestia már a Fatal Visions idején ott állt a kapu előtt, nézegették-méregették is, ahogy hallom, de ki kell jelenteni, hogy ilyen finomságú, ennyire részletezett metal muzsikát soha nem játszott az Inculter, mint itt. A gyökereiket persze nem szaggatták fel, és a vájtfülűek számára ez még mindig primitív, barlangi gyilokmetal, de néhány olyan tétel, mint a visszafogott tempójú, középrészében igen szép harmóniákkal kinyíló Age of Reprisal, a rövid, poros gyalu-thrashből ikergitáros metállá változó Extinction vagy a lírai cselekmény szövedékét számos tempó- és témaváltással megerősítő Morbid Origin – Lethal Salvation páros arról árulkodik, hogy a dalszerző nem a pusztításra, sokkal inkább a teremtésre, az építésre törekszik. A lemez átlagtempójához képest lassú – de legalább kurta – Perennial Slaves elsőre „album killer“ nótának tűnik. Nekem a Venom Buried Alive-ja jutott eszembe róla, az is ilyen típusú szerzemény volt anno, ma viszont igen fontos tétel a Black Metal lemezen, tehát fogadjuk el, hogy ez a dal is egy oldala a Morbid Origin sokoldalúságának.

Jó lemez, hallgasd meg, ha bírod a thrash metal korai időszakát!

KERESÉS
MEGJELENT A DECEMBERI
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁM!
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁMOK
dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. POKOLGÉP
    Vissza sose nézz
  2. ROAD
    Az utolsó rapszódia
  3. MARILYN MANSON
    One Assasination Under God
  4. AVATARIUM
    Between You god The Deveil and The Dead
  5. VOIDFALLEN
    The Rituals of Resilience
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. GAEREA
    Coma
  2. THE BROWNING
    Omni
  3. TRIBULATION
    Sub Rosa In Aeternum
  4. IOTUNN
    Kinship
  5. VOLA
    Friend Of A Phantom
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. YESTERDAZE
    Don't Bother (dal)
  2. PAPA ROACH
    The Ending (dal)
  3. SEVEN HOURS AFTER VIOLET
    Float (dal)
  4. POPPY
    Have You Had Enough (dal)
  5. AKELA
    Fáklyával a Pokolban (dal)
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw