Auer Bence sampleres és Hámori Dávid dobos (Fish!) projektje, a Golconda április 16-án, azaz holnap mutatja be a Dürer Kertben a Posterity című második albumát.
Mindig vannak, akik nem elégszenek meg azzal, ami már létezik. Keresik az utat, hogyan lehetne valami újat, különlegeset alkotni. A Golconda Auer Bence gitáros/sampleres és Hámori Dávid dobos projektje, amelyben a súlyos metal alapokra billentyűs hangszerekkel, egyéb elektronikus eszközökkel félelmetes, indusztriális hatású témákat pakolnak. A túlnyomórészt instrumentális muzsika olyan, mintha egyenesen a jövőből érkezett volna, hogy arról tudósítson, mire is számíthatunk, ha mondjuk 2050-ben hallgatunk zenét.
Hogyan állt össze a Golconda ötlete és honnan a név?
Hámori Dávid: „Bencével együtt játszottunk a Sunset zenekar utolsó időszakában. Már a csatlakozásakor kiderült, hogy nagyon klikkelünk egymással, értjük egymás humorát, zenei szempontból és intellektuálisan is egy hullámhosszon vagyunk. Gyakran beszélgettünk és egy alkalommal feldobtam neki, hogy nagyon el tudnék képzelni egy olyan zenét, amiben egy Prodigy-jellegű szintitéma megy, alatta pedig ott van a slipknotos reszelés. Másnap reggel bekapcsoltam a telefonomat és egy másfél perces hangüzenet várt, amelyben Bence átküldött egy nóta ötletet. Minden olyan volt benne, ahogy azt elképzeltem. Egyértelmű volt, hogy ezen tovább kell dolgoznunk és le is ültünk dalokat írni. Ami a nevet illeti, eredetileg Elevenre akartuk keresztelni a projektet, de a név persze többszörösen foglalt volt, ezért ezt átörökítettük az első lemezünk címére. Bence dobta be a Golconda nevet, ami René Magritte festőművész egyik alkotásának címe és a festményt elnézve kellően szürreális volt ahhoz, hogy azonosítani tudjuk vele a zenénket.”
A Golconda nótái nagyon karakteresek, komplex a hangszerelés, komoly a hangzás. Mi a munkamódszeretek?
H.D.: „Bence a fő dalszerzőnk. Ő rakja le a zene alapjait, felvázolja a struktúrát, a témákat. Ezután jövök én a ritkító ollómmal és javaslatokat teszek, hogy mi legyen rövidebb, mi legyen hosszabb, mi legyen fordítva, mit tegyünk még bele vagy éppen vágjunk ki, hogy összeálljon a végleges formátum. Egyszóval én leginkább amolyan produceri munkát végzek.”
Ezek szerint már a dobtémákat is készen kapod?
H.D.: „Bence megírja a nóta gerincét, egyfajta mankót, amihez én kitalálom a végleges verziót. De volt már olyan is, hogy a dobtéma volt meg előbb és Bence arra építkezett.”
GOLCONDA – Symbol Of 2033 (a 2022-es Posterity albumhoz)
Látjátok-e magatok előtt azt a közeget, ahová ez a muzsika betalálhat? Kiket céloztok a Golcondával?
„Nyilván vannak azok, akik olyan zenéket szeretnek, mint a Nine Inch Nails, a Prodigy, de mi a gamer közösséget is potenciális közönségnek tartjuk. Nagy inspiráció számunkra Mick Gordon, aki a Doom játék zenéjét is szerezte. Azt nagyon is el tudjuk képzelni, hogy valaki Golcondát hallgasson, miközben valamelyik FPS játékban aprítja a démoni lényeket. De úgy érezzük, hogy a synthwave közönségnek is bejöhet a zenénk. Például azoknak, aki Perturbatort hallgatnak. Ott mondjuk gitár szinten nem sok történik, de amúgy hangulatában hasonló ahhoz, amit mi csinálunk.”
Ti minek neveznétek a Golconda stílusát, ha egyáltalán szükség van stílus megjelölésre?
A.B.: „Talán az elektronikus metal az, ami a legjobban kifejezi, amit csinálunk.”
H.D.: „De lehet indusztriális metalnak is nevezni.”
Ez az új album egy instrumentális darab, csak a dalok között vannak átkötő szövegek, ám nincs ének a nótákban. Miért döntöttetek az instrumentális formátum mellett?
A.B.: „Azt az üzenetet, amelyet át akarunk adni, kiválóan elmondja a zene. A néhány szöveges betét pedig jól pontosítja mindezt. Bár az első lemezen voltak énekes nóták, a két albumot összességében vizsgálva úgy érezzük, nem volt szükséges több énekes dal, jól el tudtuk mondani, amit akartunk. Ugyanakkor nyitva akartuk hagyni a kapukat, hogy a későbbiekben akár több énekessel is együtt dolgozhassunk.”
Az anyagot meghallgatva az az érzésem, hogy ez egy konceptalbum. Jól gondolom?
H.D.: „Abszolút! Ezen az albumon egy történetet mesélünk, amely egy lehetséges szcenáriót vázol fel a jövőnkkel kapcsolatban. Egészen 2077-ig igyekeztünk ellátni. Az addig eltelt időből ragadtunk ki elemeket, pillanatokat, amelyeken keresztül belepillanthatunk a következő 55 év történéseire.”
Bár korábban nem volt élő Golconda buli, ezek szerint már megvan a fejetekben, hogy ez miként néz ki és szólal meg majd a színpadon.
H.D.: „Sokat gondolkodtunk már ezen és konkrét terveink is vannak. Szeretnénk, ha a vizuális élmény is legalább annyira fontos lenne, mint a zene, mi ketten, akik fent vagyunk a színpadon és előadjuk mindezt másodlagosak vagyunk. Az eddigi klipjeinkben is nagy hangsúly fektettünk a vizualitásra és ez majd az élő események esetében is döntő jelentőségű lesz. Bár még nem volt koncertünk, de már minden elő van készítve, ki van találva hozzá.”
A teljes interjú a HammerWorld magazin áprilisi számában olvasható. A Golconda második albuma, a Posterity a magazin egyik extra CD-mellékleteként beszerezhető országszerte az újságárusoknál.
www.facebook.com/golcondaband
GOLCONDA – Posterity (a 2022-es album)