Skip to content

Élő Fém: RIVERSIDE, AT NIGHT I FLY – Bp., Barba Negra

A lengyel Riverside korábban ritka vendég volt nálunk, ezúttal viszont csupán alig több mint egy év telt el az (elhalasztott) legutóbbi itthoni fellépésük óta. Az előző, szintén a Barbában tartott, fellépést kihagyni kényszerültem, most azonban semmi sem tántoríthatott el attól, hogy megnézzem a közép-európai prog királyait.

Az estét a Bátky „BZ” Zoltán énekes (lásd még: Stonehenge, After Crying, Wendigo, Queen Tribute stb.) vezette At Night I Fly nyitotta, az eredetileg tervezetthez képest néhány perccel korábban. Így a nyitó dal utolsó perceitől tudtam élvezni hazánk valószínűleg legszebb férfi hangja és nem kevésbé tehetséges – elsősorban a Dreyelandsből ismerős – zenésztársai kb. háromnegyedórás játékát.

A műsor gerincét a javában készülő második nagylemez elődje, a Mirror Maze album adta, amelynek harapósabb oldalát mutató The Pit dala ütötte számomra a legnagyobbat, de hasonlóan kellemes élményt nyújtott a Uriel és a kiemelkedően érzelmes és rétegzett Wanted To Be finálé. Terítékre került az idén, élőben rögzített Distress szintén tíz perc feletti, csodás atmoszférájú kompozíciója is. Zoli impozáns alázattal és eleganciával, végig tartotta a kapcsolatot az egyre élénkebb figyelmet tanúsító közönséggel.

A nagyszerű felvezetés után, precíz kezdéssel lépett a deszkákra a Riverside. Progjamjuk két óra hosszúra nyúlt, ami rendben volna egy ilyen, több mint két évtizede működő, termékeny progger csapatnál, ám némiképp ront a képen, hogy bár Mariusz Duda énekes/bőgős frontember egy kétségkívül megnyerő, tiszta szívű egyéniség, mégis talán kicsit sokat beszélt: legalább 3-4 perces monológokkal toldotta meg az egyébiránt korrekt összetételű setlist darabjait.

Kissé meglepő módon a 2015-ös lemez #Addicted című, kifejezetten direkt tételével kezdtek, majd az egyik örök koncertkedvenc O2 Panic Room következett, és csak ezután hangzott el az első dal az idén januárban megjelent új lemezről, nevezetesen a Landmine Blast. Az óriási kedvenc Big Tech Brother volt a folytatás, amelynek zúzós záró részére libabőrösen headbangeltem, nyilván nem egyedül. Olykor az a gyanúm támadt, hogy némi tanácstalanság ébredt a bandától nem megszokott módon nyakatekert, a páratlan ütemekkel sem fukarkodó friss szerzemények hallatán. Én viszont jó érzéssel nyugtáztam, hogy élőben is tökéleten tudnak megszólalni a Post-Truthban és a Self-Aware-ben is felbukkanó, nehéz témák.

Tovább erősítette a rokonszenvemet a banda élő teljesítménye iránt, hogy bátran szúrtak be izgalmas átkötéseket, elborult impró-foszlányokat az amúgy sem habkönnyű tételekbe. A kreativitásból a műsor végére is maradt, a „silent scream” útján Mariusz rendhagyó módon vonta be a közönséget: „suttogva kiabálva” biztattuk a zseniális négyest a várhatóan hosszú ideig kihagyhatatlan Friend Or Foe? és a klasszikusnak számító Conceiving You – természetesen igencsak elnyújtott verziójú – párosa alkotta ráadásban.

(Gáti Viktor)

KERESÉS
HAMMERWORLD 24/9.
csak digitális lapszám!
RÉGI LAPSZÁMAINK
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
CSELŐTEI LÁSZLÓ
vezető szerkesztő
  1. IMPELLITTERI
    Out Of My Mind (Heavy Metal)
  2. AT NIGHT I FLY
    The Sacrificial Lamb
  3. FLOTSAM AND JETSAM
    Burned My Bridges
  4. TONY IOMMI
    Deified (instrumentális)
  5. TEXAS HIPPIE COALITION
    Gunsmoke
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
Zubor OLLY
online szerkesztő
  1. SETYØURSAILS
    Bad Blood
  2. AMORPHIS
    Tales from the Thousand Lakes - Live at Tavastia
  3. FALLING IN REVERSE
    Popular Monster
  4. OCTOPLOID
    Beyond the Aeons
  5. DARK TRANQUILLITY
    Endtime Signals
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
posta jános
szerkesztő
  1. FIXATION
    Speak In Tounges EP
  2. INVERNOIR
    Aimin' For Oblivion
  3. ZEAL & ARDOR
    Devil Is Fine
  4. LEPROUS
    Melodies Of Atonement
  5. THE FUNERAL PORTRAIT
    Greetings From Suffocate City
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw