Skip to content

Élő Fém: LIFE OF AGONY, PRONG, TARAH WHO? – Kassa, Colosseum Club

A Prong új lemeze, a State Of Emergency és az, hogy a Life Of Agony az idén 30 éves River Runs Red lemezt kompletten eltolja, bónusznak pár ikonikus dallal elég volt ahhoz, hogy elguruljunk Kassára megnézni ezt a hármast.

Kisebb közlekedési anomáliák után még éppen időben sikerült odaérjünk a roppant misztikus bejárattal rendelkező Colosseumba. Értsétek ezalatt azt, hogy kis túlzással egy jelöletlen kapualjon belépve egy teligraffitizett rövid folyosón lehet bejutni a szintén jelöletlen ajtóval rendelkező klubba, ami odabent elég impozáns, nagyjából a fénykori Wigwamra emlékeztet. Amikor a bejutás után sikerült leküzdjem azt az érzést, hogy a Green Room című überkultkedvenc horrorom folytatásába csöppentünk éppen, akkor konstatáltam, hogy 2023-ban nem csak hogy nem lehet bankkártyával fizetni a pultban (a merchben bezzeg igen), hanem még dohányozni is lehet a klubban. Nem lopta be magát a hely a szívembe ezzel sajnos.

Tarah Who?

Az Angyalok Városából a turnéhoz csatlakozó Tarah Who? egy hatalmas kérdőjel nekem. Egyrészt az, hogy mit keresnek ezek a turnén, másrészt meg az, mit látott bennük valaki, hogy elküldte őket egy EU-turnéra? Nekem ez tipikusan az a zene, amiben ha nem lenne két csaj, aki tényleg éli, amit csinál, valószínűleg végig sem nézem a műsorukat. Szűk fél órát kaptak, de bevallom, többnek tűnt, így nem kezdtem heves „visszázásba”, mikor levonultak.

Eddigre sikeresen összeszedtünk kb. 40 perc csúszást, de annyira vártuk a Prongot, hogy nem tudtam feszkózni emiatt. Mivel csak vendégek voltak ezen a turnén, tudtam, hogy szűk 50 perc körüli bulira számíthatunk majd, a legtöbb állomáson 11 dal csendült fel, amiből csak kettő volt az újról. Aztán láttam, hogy a pénteki Brno-i állomáson volt egy ráadás dal, a State nyitója. Hátha, gondoltam. A kezdés előtt sikerült összefutni Jason Christopher basszerrel a merchpultnál és váltani pár szót. Kérdésre, hogy hallottuk-e már az új lemezt, elmondtuk, hogy írtam egy 9 pontos kritikát róla, ami még a promoanyagokon is szerepelt a megjelenésnél. (Ez amúgy egészen szürreális érzés!) Megköszönte a támogatást és jelezte, ha van kedvünk még dumálgatni, akkor a koncert után idejön. (Oda is jött, megköszönte újra a támogatást és még pengetővel is megjutalmazott.) Gondoltam, miután letudjuk az interjút Tommyval, még egy kicsit kifaggatjuk Jasont is akár, ez azonban elmaradt végül. Amikor a Cleansingről a Test-el bekezdtek, rögtön jött a libabőr érzés, és hiába voltak apró hiányosságai a bulinak, mint a vékonyan szóló dobok, vagyis inkább a tipikus „előzenekar sound”, egész egyszerűen húzott az egész.

Prong

Érezhetően remek formában van a Prong most, a főhős egy cseppet sem néz ki 57 évesnek például. Bár dobos fronton nem teljesen egyértelmű, mi van most a csapatnál, mert a lemezt ugyan még Griffin McCarthy ütötte fel, a WikiPedia oldalán Tyler Bogliole szerepel, mint dobos, addig a turnén a Doyle mellett is megforduló sessionista Wade Murff ül a cájg mögött. Igazság szerint, nem bánnám, ha így is maradna, elég meggyőző volt a csávó. Nálam a csúcspont egyértelműen a harmadiknak érkező Non-Existence volt, ami csont nélkül az új korong legjobbja. Baszott jó volt látni, hogy élte a közönség az új dalt is, mondjuk nem is csodálom. Persze, a műsor nagyobb része a Cleansing dalaira épül, a 11 tételből 6 onnan származott, és bármennyire élem az újabb darabokat is, a reakciókból egyértelmű volt, mire mozdul a nép jobban. Szűk 50 perc jutott itt is, nem volt ráadás, de az a helyzet, ha itt véget ért volna az este, akkor is elégedetten távozom.

Aztán persze jött a Life Of Agony, hogy megünnepelje velünk együtt a River Runs Red három évtizedét. Sosem voltam az a csávó, aki csak az első lemezre esküszik egy zenekarnál és bizony a LOA esetében imádom a Broken Valley-t, a The Sound Of Scars-t meg főleg és a másik három lemezt is gyakran hallgatom, tagadhatatlan, hogy a RRR valami olyan überklasszikus anyag, ami messze túlmutat a zenekaron is. Elképesztően fontos témákat pedzeget, hibátlan dalok vannak rajta, örökre ott lesz a legjobb lemezek között. Szerencsére még a zenekar felállása is közel azonos, egyedül Sal Abruscato dobos helyett van a felállásban Veronica Bellino, aki valami elképesztő húzással hozta le az estét. A dobsoundját már a The Sound Of Scars első single-je óta imádom, szerencsére itt már a megszólalással sem volt probléma, minden úgy húzott, ahogy kell. Előrébb is merészkedtünk, mire a This Time berobbant, a harmadik sor környékén találtuk magunkat. Mina Caputo az első soroktól érezhetően kirobbanó átéléssel és elképesztő formában nyomta a koncert legvégéig, olyan minőségben, amiért csak emelni tudom képzeletbeli kalapom. Üdítő volt látni, hogy aki esetleg a megjelentek közül korábban hangot adott nemtetszésének, amiért megtalálta önmagát és már Minaként áll ki a színpadra, azok is lenyűgözve hallgatták a belőle áradó varázslatot. Az mondjuk érdekes közjáték volt, amikor leszólt a színpadról, hogy „Koszi szepen” és felordítottak neki, hogy „Djakujem”. Már csak azért is, mert szerintem a közönség legalább fele magyar volt.

Life Of Agony

Az album tíz dala, a három bejátszott közjátékkal együtt úgy robogott át az emberen, mint amikor anno kölyökként először hallottuk. Elképesztő volt látni, hogy nem csak a közönség szemében, hanem Alan Robert basszeros és Joey Z. gitáros szemében is ott csillog a nosztalgia, az a valami, az az erő, amiért csak annyit tudtam mondani Alannak, amikor a koncert után dedikálta a CD-ket és kérdezte, melyik a kedvencem, hogy „You are an idol to me, your music saved my life!”, mire elmosolyodott és ennyit tett hozzá: „Mine Too!”. Tökéletes pillanat volt. Az RRR dalai után kellett valami feloldozás, így megkaptuk még a folytatásáról a Scarst, illetve az Uglyról kettőt (I Regret, Los tat 22), megfejelve a Soul Searching Sun slágerével a Weeddel. Nem volt hiányérzetem, hiába maradt ki a Broken Valley kompletten, akárcsak a A Place Where There’s No More Pain, ez az este az RRR-ről szólt és ez így volt kerek.

Nagyon örülök, amikor egy-egy személyes találkozás az idoljainkkal ennyire jól tud elsülni és még a koncert is olyan, amitől az ember napokig mosolyog és feltöltve érzi magát. Hálás vagyok, hogy vannak ezek a bandák, és még tudunk töltekezni belőlük. Remélem, jövőre idehaza is újra láthatjuk őket!

KERESÉS
Hammerworld no. 355
keresd az újságosoknál!
régi lapszámainkat
KERESD A LAPTAPIR.HU-n!
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
CSELŐTEI LÁSZLÓ
vezető szerkesztő
  1. DVNE
    Voidkind
  2. JUDAS PRIEST
    Invincible Shield
  3. BRUCE DICKINSON
    The Mandrake Project
  4. DAATH
    The Deceivers
  5. MUDFIELD
    Fehér Zászló
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
Zubor OLLY
online szerkesztő
  1. BORKNAGAR
    Fall
  2. VLTIMAS
    Epic
  3. MADDER MORTEM
    Old Eyes, New Heart
  4. SOVEREIGN
    Altered Realities
  5. JOB FOR A COWBOY
    Moon Healer
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
posta jános
szerkesztő
  1. BLOODRED HOURGLASS
    The Sun Still In Me (dal)
  2. CAVALERA
    Escape To The Void (dal)
  3. MINISTRY
    Goddamn White Trash (dal)
  4. BAD OMENS x POPPY
    VAN (Live) (dal)
  5. SOFT PLAY
    Act Violently (dal)
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw