Skip to content

Drip kampány jelentése – mit érdemes tudni róla?

Tulajdonképpen gondolhatunk rá úgy, mint egy “csepegtető” kommunikációs stratégiára, amelyben előre generált tartalmakkal igyekszünk növelni a célközönségünk elköteleződését. 

Kezdetben az e-mail marketing automatizáció kapcsán alkalmazták a megnevezést, a 2020-as évekre viszont már a hirdetésekkel és sms-ek útján is megtanulták célba juttatni az információkat az érdeklődőknek. 

A drip jelentősége 

Röviden megfogalmazva a drip egy automatizált, szegmentált, perszonalizált e-mail kampány, ami természetesen kibővül a hirdetési célzásokkal, valamint az sms marketinggel. Persze ez is egy összetett, komplex folyamat, amelyhez komoly stratégiai tervezés szükséges, dönthetünk úgy is, hogy egy veterán online marketing ügynökségre bízzuk a dolgot, például a 7Blog csapatára. 

Hozzunk is egy példát a drip kapcsán! Tegyük fel, hogy online ruhaüzlettel rendelkezünk, a termékek nagy részét elegáns, sportos és fast fashion darabok teszik ki. Birtokunkban van egy egy e-mail címlista, amelyet organikusan szereztünk meg egy feliratkoztatás segítségével. A célpiac a vásárlást kedvelő nők tábora, akik előszeretettel olvassák a heti hírlevelet, és izgatottan várják a kedvezményes lehetőségeket. 

Igen ám, de különbség van annak tekintetében, hogy egyesek a sportos ruhákat, míg mások a fast fashion modelleket kedvelik. Ugyanakkor azokról sem szabad megfeledkezni, akik már vásároltak és vélhetően fognak is, mások pedig még halogatják a döntést. 

A klasszikus hírlevélküldő mindenkinek ugyanazt a tartalmat küldené ki, ez pedig problémát jelentene, hiszen akik sportos ruhát keresnek, kevésbé kíváncsiak az elegáns opciókra. Baj lehet az is, hogy megadnánk a kedvezményt olyannak is, aki mindenképpen vásárolna, pedig inkább a tétovázóknak jelentene plusz lökést. 

A hírlevélküldő és a drip kampány 

Ha az előbbi egy ütős fegyver, utóbbi segítségével pontosan célozhatunk, vagyis éppen úgy kommunikál a vásárlókkal, hogy az összhangban van a begyűjtött információkkal. Ezzel pedig növelhető a hatékonyság. 

Egy általános kiküldés helyett sokkal célravezetőbb szegmentálni, vagyis az alcsoportoknak kiküldeni a releváns ruhaajánlásokat. Így elkerülhető a profitveszteség is, hiszen akik kedvezmény nélkül is vásárolnának éppen, nekik nem megy ki az akciós levél, míg akik egy kis plusz motivációra várnak, azoknál nagy eséllyel betalálhat. De ha olyan vevőnek sem adunk kedvezményt, aki nélküle nem valószínű, hogy vásárolna, akkor elveszítjük, s ez meglátszik a forgalomban is. 

Viszont az e-mail marketing automatizmus mindebben segítségünkre lehet, hiszen már az első kiküldött levél után szegmentál, vagyis további listákba szervezi az embereket a viselkedésük alapján. 

Bonyolult és sokrétű, de vétek volna kihagyni

A marketing automatizáció az üzleti életben úgymond megkerülhetetlen, hiszen a konkurencia pillanatok alatt bedarálhat minket. Mindenképpen elengedhetetlen a szegmentálás és az adatelemzés. A legjobb, ha szakértők bevonásával igyekszünk beelőzni a versenytársakat.

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw