A német Downfall of Gaia új nagylemeze, a Silhouettes of Disgust március 17-én jön ki a Nuclear Blastnál. A korongon a visszatérő alapító gitáros, Peter Wolff játéka is hallható.
„2021 októberben kezdtük el a munkát, majd 2022 áprilisában vonultunk stúdióba, és az, hogy Peter visszatért – aki 2008-ban Antonnal és velem alapította meg a Downfall of Gaiát – ezúttal hatalmas különbséget jelentett – kezdett mesélni a frontember Dominik Goncalves dos Reis a közös munkáról. – Az Ethic of Radical Finitude és az Atrophy korongok esetében az összes gitárszólamot egyedül dolgoztam ki, mielőtt négyen elkezdtünk volna dolgozni az összes részleten, így ez sokkal hosszabb munkafolyamat volt, mintha mindent ketten csináltunk volna.”
A hamarosan érkező albumról első ízelítő gyanánt a rendkívül nyomott hangulatú Bodies as Driftwood című tétel került bemutatásra, amelyhez az énekes a következőket tette hozzá:
„A Bodies as Driftwood egy kitalált személy történetét meséli el egy fiktív nagyvárosban, aki az éjszaka leple alatt végre önmaga lehet, és kiszabadulhat a mindennapok egyre növekvő rossz hangulatából. A remények és álmok hamar átadják a helyüket a valóságnak, majd a külső nyomás miatt összeomlással fenyegetnek: fizetetlen számlák, munkahelyi problémák, a szociális háló hiánya, magány, a segítség hiánya, teljes túlterheltség a folyamatosan gyorsuló modern világban. De éjszaka mégis szabadnak érzi magát: nincsenek megvető pillantások mások részéről, nincs külső nyomás, nincs stressz, nincsenek elvárások, csak ő maga van a sötétségben, amíg a világ alszik. Metaforikusan szólva, ez a személy az éjszaka sötétségét egy védőfátyolként használja. Habár ezt a személyt minden egyes nap milliók veszik körül, mégis nap mint nap megtapasztalja az abszolút magányt.”