Két évtizeddel első könnyűzenei szárnypróbálgatásai után visszatér gyökereihez Dolhai Attila, aki operettszínházi munkái mellett pár éve ismét gitárt ragadott, hogy megismertesse a közönséggel másik nagy szenvedélyét, a rockot. A pandémia alatt írt dalokból 2020-ban megszületett nyolcadik önálló albuma, a Genezis, amely csaknem teljes egészében elhangzik majd az április 16-i, muzikumos bulin.
A koncertről ezúttal sem hiányozhatnak a korábbi lemezek legismertebb számai, a Van, ami sikerül, a Nézőpont vagy a Rólad szóló zene, de olyan klasszikusok sem, mint a P. Box A zöld, a bíbor és a feketéje. A dalokban megjelennek Dolhai kedvenc hard rock-gitárhangzásai, miközben a Genezis mind tematikájában, mind zenei világát tekintve új irányt mutat a korábbi albumok stílusához képest.
Az énekes-dalszerző már a főiskola évei alatt a rock felé fordult, barátaival zenekart is alapított Zsámbéki zúzók néven. 1999-ben robbant be a köztudatba, amikor elénekelte a Karthago klasszikusát, az Apáink útjánt a Kifutó című tehetségkutatóban, ám végül mégsem a zenei karriert választotta.
A Budapesti Operettszínház vezető színészeként vált ismertté, és az elmúlt 20 évben olyan előadások főszerepeiben láthatták őt a nézők, mint a Mozart!, a Rómeó és Júlia vagy épp a Csárdáskirálynő. Munkásságát többek között EMeRTon-díjjal és Jászai Mari-díjjal ismerték el, 2022-ben pedig Érdemes művész címmel tüntették ki.
Miközben büszke operettszínházi sikereire, időről időre visszatér a dalszerzéshez, 2006 óta jelentkezik rendszeresen önálló albumokkal. 2008-ban Az Egy szerelem története a MAHASZ Top 100-as listájának 10. helyéig jutott.
Nyolcadik lemeze, a Genezis létrehozásában új zenésztársak segítették, Derzsi Zsolt gitáron, Köpöncei Dániel basszusgitáron, Nagy Zsolt LISZI a billentyűknél, Brandenburg Máté pedig a dobok mögül felel a hangzásért, illetve az áprilisi koncert sikeréért. Brandenburg Máté emellett alkotótársként és hangmérnökként is közreműködött a lemez elkészítésében.
A fotók forrása: Art&Lens