Skip to content

DARK CHAPEL: Spirit In The Glass

Kiadó: MNRK Heavy / Írta: Schmidt Péter / 7

A Dark Chapel annak a Dario Lorina gitárosnak a saját zenekara, akit a legtöbben minden bizonnyal Zakk Wylde mellől, a Black Label Society révén ismernek. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy Dario ezen túlmenően is elég színes szakmai előélettel bír, zenélt például Eric Martin oldalán, a Lizzy Borden soraiban, és szólóanyagai is jelentek meg az évek során. A közelmúltban debütált Dark Chapel formáció lelke ugyancsak ő, ugyanakkor ez egyértelműen egy zenekari munka, amiben Brody DeRozie gitáros, Luis Silva dobos és Mike Gunn bőgős a partnerei. Az énekesi feladatokat ugyancsak Dario vállalta magára – erre később még visszatérek.

Az előzetesen megszellőztetett információk a zenei irány tekintetében bluesos/hard rockos és grunge hatásokról szóltak, amivel úgy nagytotálban egyet is tudok érteni. Ugyanakkor a gitárjátékban nem kevés ’80-as évekbeli, villantósabb megközelítésű befolyás is tetten érhető, úgy a Randy Rhoads/Vivian Campbell iskola irányából. Hogy mindehhez amolyan sorvezető gyanánt neveket is társítsak: Black Label Society (ez ugye élből adja magát, bár az általános hangvétel itt kevéssé morcos), Kill Devil Hill és itt-ott Last In Line, illetve – főként a vokális dallamformálás okán – Alice In Chains, Richie Kotzen és néhol Glenn Hughes. Mindez a papírforma szerint baromi jól hangzik, a Kill Devil Hill és az AIC nálam eleve kiemelt favoritok, és maguk a dalok, a zenei alapok (különösen a gitárjáték) tényleg ebbe a társaságba predesztinálnák a Dark Chapelt. Csak hát az a fránya ének…

Az van ugyanis, hogy míg Dario tényleg tök jó, a nótákhoz remekül passzoló énektémákat írt, addig a hangjának tónusa és dinamikája bizony kevesek ehhez a muzsikához. Ha csontra ugyanezeket a dallamokat egy Andrew Freeman (Last In Line) vagy egy Jason Bragg (Kill Devil Hill) kaliberű arc interpretálná, egy szavam sem lenne. Viszont főhősünk orgánuma egyszerűen kevés ezekhez a szerzeményekhez: egyrészt meglehetősen fakó és seszínű, másrészt pedig nem is erőteljes eléggé. Utóbbi hiányosság főleg az olyan ütősebb, húzósabb dalokban ütközik ki, mint amilyen a masszívan Dio-jellegű riffel felvértezett Hollow Smile – na, ez például üvölt egy klasszikus, karcos-szőrös hard rock torokért.

Közben meg az a vicc, hogy a lemez még így hallgattatja magát, egész egyszerűen az okosan és hatásosan megírt, feelinges nóták meg a remek hangszeres játék okán (Dario társainak ezúton is pacsi!). Mert bizony a lassan pulzálóan induló, majd innen felpörgő Corpse Flower, a zongorás-édesbús Dead Weight, a zakatolós nyitányt jelentő Afterglow vagy a záró, elmélkedősebb Bullet In Our Chamber még így is tartalmas hallgatnivalót jelentenek. Pláne, hogy produkciós szempontból is teljesen okés a dolog. Pusztán a muzsika minősége és a zenei kivitelezés a kilencest is megérdemli, az ének viszont sajnos nem ér többet öt pontnál. Így ez most nálam megáll egy fájó hetesnél.

KERESÉS
Megjelent az áprilisi
digitális különszám!
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw