Skip to content

VENOM PRISON – Az ősi sötétség istene

Oroszországban született, de már Németországban lett a súlyos zenék híve, ott is kezdett énekelni egy hardcore bandában, ma pedig már egy walesi death metal zenekar frontján áll. Egy brutális hangú, politikailag is aktív amazon, aki márciusban édesanya lesz. Ez azonban nem a Nők Lapja, így elsődlegesen a minden tekintetben szintlépést jelentő harmadik album, a nemrég kiadott Erebos kapcsán beszélgettünk a Venom Prison énekesnőjével, Larissával.

Larissa, azt javaslom, hogy röviden próbáljuk meg összefoglalni, hogy egy Oroszországban született lányból hogyan lesz egy militáns német hardcore banda, majd aztán egy brit death metal csapat énekesnője?
„Fú, ez aztán a kérdés! (nevet) Közel 33 évet összefoglalni dióhéjban? Kicsit sokat kívánsz tőlem rögtön az elején… De jó, próbáljuk meg! Tehát Oroszországban születtem és nőttem fel, a rosztovi régióban, nem messze attól a területtől, ahol Ukrajna és Putyin egymásnak feszül. A 90-es évek végén jöttünk el onnan a családommal, tehát Oroszországban kezdtem suliba járni, de aztán a németországi Essen mellé költöztünk, ami elég komoly kultúrsokk volt. Igaz, hogy a Ruhr-vidék, nekem mégis olyan volt, mintha Disney­landbe csöppentem volna! (nevet) Aztán persze megismertebb a sötét arcát is… Odahaza vidéken éltünk, egyszerű körülmények között. Anyám németet tanított, apám gépkezelő volt, zöldségeket termesztettünk, voltak állataink. Ehhez képest a Ruhr-vidék nagyon más volt. A beilleszkedés nem ment túl könnyen, nagyon idegen volt nekem az a közeg, legalábbis eleinte. Igazából a zene segített nagyon sokat, mert elkezdtem hardcore és metal bulikra járni, és ott találtam barátokra, egy befogadó közegre. Elkezdtem énekelni, vagy inkább üvöltözni egy egyre sikeresebb bandában, de aztán megromlott a kapcsolatom velük, és így jött az, hogy 2014-ben elkezdtünk dalokat írni Ashsel (Ash Gray gitáros), aki akkoriban szintén Németországban élt. Eleinte csak ketten alkottuk a Venom Prisont, az első EP-t is így vettük fel Ash nappalijában, majd 2015 elején áttettük a székhelyünket Walesbe, és már ott találtunk társakat. Ash korábban a Brutality Will Prevailben játszott, így a helyi színteret nagyon jól ismerte. A második EP már egy zenekari produkció volt, most pedig itt vagyunk a harmadik albumunkkal. Dióhéjban ennyi…”

A Brutality Will Prevail egy metalos hardcore banda volt, te pedig a Wolfdownban, egy straight edge, vegán hardcore punk csapatban nyomtad. Hogyhogy death metalt kezdtetek játszani?
„A Venom Prison szempontjából nem nagyon érdemes a korábbi zenekarokról beszélni, mert ez nagyon más történet. Mindkettőnknek elege lett a színtérből, eltérő okokból, és mivel mindketten nagy death metal rajongók voltunk, valami olyasmi zenét akartunk csinálni, amit mástól nem nagyon hallottunk. Tudod, legyen benne a Carcass, a Cannibal Corpse vagy a Bolt Thrower brutalitása, de a Napalm Death energiája és gondolkodásmódja is. A zene tehát valóban változott, súlyosabb lett, még brutálisabb, de azzal a politikai mondanivalóval, azzal a tartalommal, ami a miénk, és amit korábban is fontosnak tartottam.”

Beszéljünk akkor a Venom Prisonról és az új lemezről! Miért kapta az Erebos címet?
„Erebosz a görög mitológiában az ősi sötétséget testesítette meg. Khaosz gyermeke volt, aki szintén az ősi tátongó űr istensége volt. Idővel pedig az alvilág egy részét is Erebosznak nevezték. A pandémia okozta globális káosz mellett személyes veszteségek is indokolták ezt a tematikát, Ash is elveszítette a nagymamáját, akárcsak én. De a járványtól függetlenül is zavaros, bizonytalan idők ezek, mindenki azt érzi, hogy az élete alapjaiban változott meg. Számos témát érintünk a dalokban, félelem, magány, elszigeteltség, veszteség, agresszió, katarzis… de a börtönrendszerek vagy a bevándorlás problémái is megjelennek a dalokban, akárcsak az eugenika vagy a halálbüntetés. Meg egy csomó személyes trauma is. Mindig fontos volt számunkra, hogy a lemezeinknek legyen egy narratívája, egy olyan vezérfonal, ami átvezet az első daltól az utolsóig. Ami összekapcsolja a számokat.”

(Az interjú folytatódik! A márciusi lapszámot keresd az újságosoknál!)

Hammerworld No. 342 (2022. március)
A tartalomból: Amorphis ★ Archaic ★ Avatar ★ Cult Of Luna ★ Fit For An Autopsy ★ Ghost Toast ★ Hypocrisy ★ Iron Maiden ★ Jakab Zoltán / Bridge To Solace, Ghostchant ★ Jon Zazula ★ Kalapács József ★ Kissin’ Dynamite ★ Korn ★ Memory Garden ★ Meristem ★ Monastery ★ Platon Karataev ★ Saxon ★ Shawn Smith ★ Sonata Arctica ★ Steve Vai ★ Sunleft ★ Tulpa ★ Venom Prison ★ Voivod
Demonstráció | Élő Fém | Forró Drót | Gasztrometal | Hangpróba | Hatásokk | Kulcsdalok | Médiaradar | Sokkoló Extra | Sokkoló Korongok
CD mellékletek: Archaic – The Endgame Protocol / Tulpa – How to Create… / V2 Raiders – Forog a világ
Kapható a megszokott lemezboltokban, hipermarketekben, benzinkutakon és újságárusoknál, valamint az Álomgyár könyvesboltokban!

KERESÉS
AKTUÁLIS SZÁM
No. 348 – 2022/11-2023/1
GYŰJTŐI KIADÁSOK
korábbi lapszámainkból
FACEBOOK
NÉPSZERŰ
PETŐFI X HAMMER
minden vasárnap 19 órától!
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
CSELŐTEI LÁSZLÓ
vezető szerkesztő
  1. IRON ALLIES
    Blood In Blood Out
  2. LEATHER
    We Are The Chosen
  3. STRYPER
    The Final Battle
  4. CITIZEN SOLDIER
    Scarecrow
  5. ICON FOR HIRE
    The Reckoning
Posta Janos 22 - 300p
Posta Janos 22 - 300p
Posta János
szerkesztő
  1. MANESKIN
    Rush!
  2. RIVERSIDE
    ID.entity
  3. OBITUARY
    My Will To Live
  4. CARCASS
    Necroticism
  5. ROTTING CHRIST
    Rituals
Pintér Miklós
Pintér Miklós
PINTÉR MIKLÓS
szerkesztő
  1. VISIONS OF ATLANTIS
    Clocks
  2. KING'S X
    Three Sides Of One
  3. PARKWAY DRIVE
    Darker Still
  4. ALEXISONFIRE
    Otherness
  5. ONE BAD SON
    Black Buffalo
HAJÓGYÁR x hw