2018 végén hatalmas bulit csinált Budapesten is a Soilwork énekesének feelgood-projektje, az AOR-t, dallamrockot és némi skandis popot a 70-es, 80-as évek hangulatában játszó TNFO, tavaly márciusban azonban a járvány miatt már elmaradt az ismétlés. Björn Stridék akkor egy friss albummal, az Aeromantic-kal érkeztek volna hozzánk, és mivel ők is négy fal közé lettek zárva, elkészítették az Aeromantic II lemezt. Erről kérdeztük Speed mestert.
A teljes interjút megtalálod a magazin októberi számában.
www.facebook.com/thenightflightorchestraofficial
Az új lemez White Jeans dalához egy elég érdekes, akár provokatívnak is mondható klipetek született. Annak mi a sztorija?
„Mivel most jó sok időm volt, a legtöbb kliphez én hoztam az ötleteket. ABurn For Me is tőlem jött, meg a Chardonnay Nightshoz is az a vitorlásos klip. AWhite Jeans videójában Fredrik Lexfors szerepel, aki a svéd médiában nagyon jól ismert személyiség, amúgy meg régi barátom. Amusicalek, a színház világában mozog, de szerepelt a Sweden’s Got Talent tévéműsorban is, plusz van egy népszerű Youtube-csatornája, ahol Kantorn (kántor) néven ismert. Szuper kreatív fickó. Úgy gondoltuk, hogy egy kis üzenetet is bele akarunk vinni a klipbe.
AThe Night Flight Orchestra a szórakozásról, a bulizásról szól, nem vagyunk egy küldetéstudatos csapat, de azt mindannyian valljuk, hogy az embereket úgy kell elfogadni, ahogy vannak. Fredrik amúgy nem meleg, nem transz, de örömmel vállalta, hogy szerepel a videónkban. Érdekesség, hogy ezta klipet a régi lakásomban forgattuk. Asztori szerint ez a fickó régebben drag queenként, azaz nőnek öltözve táncolt a bárokban, de felhagyott vele, mert a társadalom nem volt még nyitott erre, aztán a nótánk hatására beugrik neki a múltja, és egy utolsó alkalom kedvéért újra beöltözik drag queennek. 2021 van, szerintem mindenki élje úgy az életét, ahogy csak akarja. Nagyjából ennyi az üzenetünk.”
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – White Jeans (a 2021-es Aeromantic II albumhoz)
ATNFO zenéje egyfajta keveréke az AOR-nak, a diszkónak és a hetvenes évek rockzenéjének. Vannak szerinted még olyan Soilwork rajongók, akik értetlenkedve nézik, hogy a kedvenc bandájuk tagjai ilyen zenét is játszanak?
„Ametalosokra sokan mondják, hogy szűklátókörűek, de mi pont nem ezt tapasztaljuk. Akoncertjeinken ugyanúgy buliznak a Soilwork vagy Slipknot pólós arcok is, mint azok, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy mi az a Soilwork, vagy mi az az Arch Enemy. Tetszik nekik a zenénk, ennyi. Mi pedig semmi mást nem akarunk, mint egy kicsit kiszakítani őket a hétköznapok valóságából, a megszokott szürkeségből.”
Szerinted milyen lett volna a zenétek fogadtatása, ha mondjuk 1980-ban bukkantok fel?
„Ezen még sosem gondolkodtam! (nevet) Talán nem értették volna, hogy miért keverünk ilyen különféle műfajokat. Akkoriban azért nagyon is léteztek a stílusokat elválasztó korlátok. AKISS is megkapta a magáét, amikor 1979-ben kihozta az I Was Made For Lovin’ You dalt. Óriási sláger lett belőle, de a nagy rajongók mind azt mondták, hogy ezzel elárulták a rockzenét… De ott volt pár évvel később a The Elder lemezük is, ami egy progresszív anyag volt, egy konceptalbum. Azzal rendesen meg is buktak. De én azt a lemezüket is nagyon szeretem. Amikor 2012-ben megjelent az Internal Affairs lemezünk, az első TNFO album, még sokan értetlenkedtek, de ma már mindenki érti, hogy miről is szól ez a zenekar. Akinek meg nem jön be, az nem hallgatja. Szerintem ez így normális. Amikor például a Soilworkkel úton vagyunk, a turnébuszban rengeteg AOR-t és diszkót hallgatunk, a Night Flight turnékon meg inkább Dissection vagy Judas Priest szól!” (nevet)
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – Chardonnay Nights
(a 2021-es Aeromantic II albumhoz)
Ha már szóba került a Soilwork, hogy álltok az új lemezzel?
„Haladunk az új dalokkal. Már fel is vettünk jó néhányat, de még további nótákat is fel akarunk venni. Ha minden a terveink szerint alakul, nem jön még újabb és újabb vírushullám, akkor jövő tavasszal vagy jövő nyáron jöhet majd ki az új album.”
És van egy egészen friss projekted is…
„Melyikre gondolsz?”
ADonna Cannone zenekarra.
„Ja, arra! Mert a pandémia alatt megszületett az At The Movies is, egy csomó 80-as évekbeli filmslágert vettünk lemezre, és jön majd egy folytatás is a 90-es évek hasonló zenéivel. Ami meg a Donna Cannonét illeti, ott csak gitározom. Azt a bandát az ex-Thundermother gitároslány, Giorgia Carteri hozta össze, én pedig szívesen csatlakoztam hozzájuk. Úgy néz ki, hogy 2022 elején kijön majd az első lemezünk.”
Nem unatkozol tehát…
„Igyekszem lekötni magam, és ez azért sokat segít abban is, hogy ki tudjam fizetni a számláimat. Ez a pandémia a középszintű bandák számára okozza a legnagyobb gondot. Az igazán nagyoknak van annyi megtakarításuk, vagy bejön annyi pénz a jogdíjakból, hogy túlélik valahogy, a kisebbekben meg munka mellett zenél mindenki, de akinek a turnézás jelentette a fő bevételi forrást, az most rendesen gondban van. Astábunkban is van néhány ember, akit eléggé hazavágott ez a helyzet. Sokan talán vissza sem térnek majd, ha újra lehet majd turnézni.”
A teljes interjút megtalálod a HammerWorld magazin októberi számában.
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – Aeromantic II (a 2021-es album)
01. Violent Indigo
02. Midnight Marvelous
03. How Long
04. Burn For Me
05. Chardonnay Nights
06. Change
07. Amber Through A Window
08. I Will Try
09. You Belong To The Night
10. Zodiac
11. White Jeans
12. Moonlit Skies
13. Reach Out