Skip to content

THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – „Mindenki élje úgy az életét, ahogy csak akarja”

2018 végén hatalmas bulit csinált Budapesten is a Soilwork énekesének feelgood-projektje, az AOR-t, dallamrockot és némi skandis popot a 70-es, 80-as évek hangulatában játszó TNFO, tavaly márciusban azonban a járvány miatt már elmaradt az ismétlés. Björn Stridék akkor egy friss albummal, az Aeromantic-kal érkeztek volna hozzánk, és mivel ők is négy fal közé lettek zárva, elkészítették az Aeromantic II lemezt. Erről kérdeztük Speed mestert.

Az új lemez White Jeans dalához egy elég érdekes, akár provokatívnak is mondható klipetek született. Annak mi a sztorija?

„Mivel most jó sok időm volt, a legtöbb kliphez én hoztam az ötleteket. A Burn For Me is tőlem jött, meg a Chardonnay Nightshoz is az a vitorlásos klip. A White Jeans videójában Fredrik Lexfors szerepel, aki a svéd médiában nagyon jól ismert személyiség, amúgy meg régi barátom. A musicalek, a színház világában mozog, de szerepelt a Sweden’s Got Talent tévéműsorban is, plusz van egy népszerű Youtube-csatornája, ahol Kantorn (kántor) néven ismert. Szuper kreatív fickó. Úgy gondoltuk, hogy egy kis üzenetet is bele akarunk vinni a klipbe. A The Night Flight Orchestra a szórakozásról, a bulizásról szól, nem vagyunk egy küldetéstudatos csapat, de azt mindannyian valljuk, hogy az embereket úgy kell elfogadni, ahogy vannak. Fredrik amúgy nem meleg, nem transz, de örömmel vállalta, hogy szerepel a videónkban. Érdekesség, hogy ezt a klipet a régi lakásomban forgattuk. A sztori szerint ez a fickó régebben drag queenként, azaz nőnek öltözve táncolt a bárokban, de felhagyott vele, mert a társadalom nem volt még nyitott erre, aztán a nótánk hatására beugrik neki a múltja, és egy utolsó alkalom kedvéért újra beöltözik drag queennek. 2021 van, szerintem mindenki élje úgy az életét, ahogy csak akarja. Nagyjából ennyi az üzenetünk.”

A TNFO zenéje egyfajta keveréke az AOR-nak, a diszkónak és a hetvenes évek rockzenéjének. Vannak szerinted még olyan Soilwork rajongók, akik értetlenkedve nézik, hogy a kedvenc bandájuk tagjai ilyen zenét is játszanak?

„A metalosokra sokan mondják, hogy szűklátókörűek, de mi pont nem ezt tapasztaljuk. A koncertjeinken ugyanúgy buliznak a Soilwork vagy Slipknot pólós arcok is, mint azok, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy mi az a Soilwork, vagy mi az az Arch Enemy. Tetszik nekik a zenénk, ennyi. Mi pedig semmi mást nem akarunk, mint egy kicsit kiszakítani őket a hétköznapok valóságából, a megszokott szürkeségből.”

Szerinted milyen lett volna a zenétek fogadtatása, ha mondjuk 1980-ban bukkantok fel?

„Ezen még sosem gondolkodtam! (nevet) Talán nem értették volna, hogy miért keverünk ilyen különféle műfajokat. Akkoriban azért nagyon is léteztek a stílusokat elválasztó korlátok. A KISS is megkapta a magáét, amikor 1979-ben kihozta az I Was Made For Lovin’ You dalt. Óriási sláger lett belőle, de a nagy rajongók mind azt mondták, hogy ezzel elárulták a rockzenét… De ott volt pár évvel később a The Elder lemezük is, ami egy progresszív anyag volt, egy konceptalbum. Azzal rendesen meg is buktak. De én azt a lemezüket is nagyon szeretem. Amikor 2012-ben megjelent az Internal Affairs lemezünk, az első TNFO album, még sokan értetlenkedtek, de ma már mindenki érti, hogy miről is szól ez a zenekar. Akinek meg nem jön be, az nem hallgatja. Szerintem ez így normális. Amikor például a Soilworkkel úton vagyunk, a turnébuszban rengeteg AOR-t és diszkót hallgatunk, a Night Flight turnékon meg inkább Dissection vagy Judas Priest szól!” (nevet)

Ha már szóba került a Soilwork, hogy álltok az új lemezzel?

„Haladunk az új dalokkal. Már fel is vettünk jó néhányat, de még további nótákat is fel akarunk venni. Ha minden a terveink szerint alakul, nem jön még újabb és újabb vírushullám, akkor jövő tavasszal vagy jövő nyáron jöhet majd ki az új album.”

És van egy egészen friss projekted is.

„Melyikre gondolsz?”

A Donna Cannone zenekarra.

„Ja, arra! Mert a pandémia alatt megszületett az At The Movies is, egy csomó 80-as évekbeli filmslágert vettünk lemezre, és jön majd egy folytatás is a 90-es évek hasonló zenéivel. Ami meg a Donna Cannonét illeti, ott csak gitározom. Azt a bandát az ex-Thundermother gitároslány, Giorgia Carteri hozta össze, én pedig szívesen csatlakoztam hozzájuk. Úgy néz ki, hogy 2022 elején kijön majd az első lemezünk.”

Nem unatkozol tehát!

„Igyekszem lekötni magam, és ez azért sokat segít abban is, hogy ki tudjam fizetni a számlái­mat. Ez a pandémia a középszintű bandák számára okozza a legnagyobb gondot. Az igazán nagyoknak van annyi megtakarításuk, vagy bejön annyi pénz a jogdíjakból, hogy túlélik valahogy, a kisebbekben meg munka mellett zenél mindenki, de akinek a turnézás jelentette a fő bevételi forrást, az most rendesen gondban van. A stábunkban is van néhány ember, akit eléggé hazavágott ez a helyzet. Sokan talán vissza sem térnek majd, ha újra lehet majd turnézni.”

A teljes interjút megtalálod a HammerWorld magazin októberi számában!

The Night Flight Orchestra-interjú az októberi HammerWorld Magazinban





THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – White Jeans (a 2021-es Aeromantic II albumhoz)

THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA – Chardonnay Nights
(a 2021-es Aeromantic II albumhoz)





KERESÉS
MEGJELENT A NOVEMBERI
digitális KÜLÖNSZÁM!
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. IMPELLITTERI
    Out Of My Mind (Heavy Metal)
  2. AT NIGHT I FLY
    The Sacrificial Lamb
  3. FLOTSAM AND JETSAM
    Burned My Bridges
  4. TONY IOMMI
    Deified (instrumentális)
  5. TEXAS HIPPIE COALITION
    Gunsmoke
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. WOLFHEART
    Draconian Darkness
  2. THE BLACK DAHLIA MURDER
    Servitude
  3. NILE
    The Underworld Awaits Us All
  4. UNTO OTHERS
    Never, Neverland
  5. MIMI BARKS
    This Is Doom Trap
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. YESTERDAZE
    Sentences
  2. SEPTARIA
    A*
  3. SÓLSTAFIR
    Hin helga kvöl
  4. ANTHRAX
    Sound Of White Noise
  5. LAND OF CHARON
    A láz
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw