Skip to content

SLEEP OF MONSTERS: ΓΓΓ

Tudomásom szerint a Sleep Of Monsters Finnországban, a megalakulás után egészen jó nevet szerzett magának az ottani undergroundban, s noha fogalmam sincs, mi arrafelé a státuszuk, nálunk elég kevéssé ismert a csapat. Pedig az énekes, Ike Vil, komoly zenekarban frontemberkedett régebben, bár tény és való, a Babylon Whores sem volt sokkal ismertebb formáció hazánkban. Pedig a King Fear és a Death Of The West (profetikus cím) remek lemezek voltak – most is azok.

A Babylon Whores-nak 2004-ben vége lett, Ike Vil pedig 2013-tól egy új zenekar, a Sleep Of Monsters élén találta magát. Különleges év volt a finnek számára 2013, ugyanis felléptek a Helldone fesztiválon a HIM előtt, és abban az évben jelent meg a Produces Reason debütalbum. Kitűnő lemez volt, meg is interjúvoltam a frontembert, miután a Svart Records 2014-ben megjelentette az albumot. Két évvel később kiadták a Poison Garden című lemezt, de szerényebbnek találtam elődjénél. Elég hosszú ideig semmit sem lehetett hallani a Sleep Of Monsters felől, de ez év tavaszán, váratlanul ért, megjelent a harmadik teljes lemez, a görög tematikájú ΓΓΓ.

A finnek a görög mítoszok világa felé fordultak, s az antik történetek, misztériumok köré szőtték az új albumot. A ΓΓΓ sem hatott olyan könnyen, mint a Produces Reason, azok a dallamok, bár elég rég hallgattam a lemezt, jó értelemben voltak fülbemászók, míg a ΓΓΓ több hallgatást igényel. Közhely, de Ike Vil azok közé az énekesek közé tartozik, akiknek a hangja külön hangszerként szolgálja az összképet, sőt, e kép egyik markáns színárnyalataként funkcionál. A Babylon Whores óta ismerem és szeretem markáns orgánumát, nagyon jellegzetes, szinte borízű darkos hangját, s ez alkalommal is felüdítő élmény pusztán az éneket hallgatni. Ugyanakkor jót tesz a lemeznek, a változatosságnak, hogy egyes dalokban női ének is hallható, mint pl. a Melinoe-ban, vagy a koncepcióhoz illően görögös hangulatú, fél-akusztikus Mother Of Phantoms-ban. Ez utóbbi a ΓΓΓ egyik legjobb dala: fülbemászók a dallamok, a közös férfi-női ének.

Aki ismeri a Sleep Of Monsters két előző lemezét, nem lepődik meg, hogy a zenekar hangzásképében a darkos, „ős”-rockos világ mellett egy popos felhang is megtalálható, leginkább a ’80-as évek világát idézve. Mindez azonban nem a jelenlegi trendekhez igazodva jelenik meg a finnek zenéjében, hanem a Sleep Of Monsters sajátos zeneiségébe integrálva. Ha kisebb-nagyobb kalandokat tesz is Ike Vil és zenekara, hangszeres „kirándulásokat” (pl. Ivory And Horn), a ΓΓΓ dalcentrikus album, amely úgy olvasztja magába a különféle zenei irányokat, hogy annak eredményeként egy egészen egyedi és organikus kép születik meg. Élőben is meggyőzőek lehetnek.

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw