Skip to content

ONE MORNING LEFT: Neon Inferno

Kiadó: ARISING EMPIRE / Írta: CSELŐTEI LÁSZLÓ / Értékelés: 9

A banda korábbi, Neon Highway című dalát még a Petőfi Rock Hammerworld korszakban dobta fel a Spotify. Olyan dinamikával szólalt meg, olyan töményen tört elő a hangszórókból és annyira egyben volt a dal, hogy egyből felkaptam a fejem. Tiszta Amerika! – gondoltam. Elképzeltem a jóvágású, tetovált, Z generációs rocksztárokat és nagyon vártam, hogy további nótákat találjak. De aztán rámentem a Youtube-ra és megnéztem a klipet! Jézus Úristen!!! Kik ezek a fura külsejű bohócok, akik erőltetetten vicceskedő sztorit fabrikálnak egy ilyen dal megjelenítésére?! Ezek biztosan nem a tengerentúlról jöttek. És igen, kiderült, ezek a srácok Finnországban muzsikálnak. Ráadásul nem nyeretlen kétévesek, 2008-óta tolják ezt a fura, de élvezetes zenét! Nagy csalódás volt nekem a finn eredet, mert amit hallottam, teljesen magával ragadott. Pont annyira volt kemény, ugyanakkor popos, modern, de egyben sok retro elemet is felvonultató, amennyire az nagyon jól esett a fülemnek. De végül is nem származási hely szerint jó egy banda, bárhonnan is jöttek, tudnak valamit, ami nekem kell!

Oké, megfogadtam, hogy nem befolyásol majd a banda fazonja sem, a zenére koncentrálok, ha megjön az új album. És abban – szerintem – nincs hiba. A fiúk finom egyensúlyt találtak a modern, durva, üvöltözős metalcore és a szinte már a pop határait súroló – sőt, néha azt meg is haladó – dallamos, a ‘80-as évek billentyűsoundjait újrahasznosító, diszkó- és némi progresszív rock hatást is felmutató elemek között. A Reunion című dal iskolapéldája mindennek. Ritmikailag és hangszerelésileg is nagyon változatos, amit csinálnak. Egy percig sem lehet unatkozni, a zene magával sodor, rendkívül szórakoztató hallgatni.

Pintér Miki barátom azt mondta, ilyen szövegekkel nem szabadna dalokat írni. Én viszont azt mondom, szerencsére nem vagyok az a szövegkönyv olvasós fajta, amúgy is hozzá vagyok szokva a 400 szavas “rockszótárhoz”, a “bébi-bébizéshez”, ha egyáltalán eljut az agyamig, mit is énekelnek a riffek felett. Mert legtöbbször úgy sem érteni egy szót sem abból, amit az énekesek (legyenek akár amerikaiak) a mikrofonba ordítanak. Ha jó az énekes hangja, normális az angol kiejtése, akkor én már elégedett vagyok. Szóval engem hidegen hagy, ha hülyeségeket hordanak össze a nótákban, engem a zene összességében foglalkoztat. Amúgy is, 90%-ban autóban, háttérzeneként hallgatok metalt, nem nagyon van időm odafigyelni és elmélyülni a rockköltészet csodáiban. Persze, ha mindez magyarul megy, akkor nyilván zavar a kő egyszerű fogalmazás, mondanivaló nélküli “szövegelés”.

Nos, akárhogy is, nekem ez az album nagyon bejött, bármikor elő tudom venni, meg tudom hallgatni. A fiúk még a Michael Jackson-féle Beat It-ből is olyan húzós, virtuóz metalnótát faragtak, hogy mind a tíz ujjamat megnyaltam!

Hallgasd meg és pontozd az Olvasói Hangpróbán.

KERESÉS
MEGJELENT A DECEMBERI
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁM!
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁMOK
dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. POKOLGÉP
    Vissza sose nézz
  2. ROAD
    Az utolsó rapszódia
  3. MARILYN MANSON
    One Assasination Under God
  4. AVATARIUM
    Between You god The Deveil and The Dead
  5. VOIDFALLEN
    The Rituals of Resilience
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. GAEREA
    Coma
  2. THE BROWNING
    Omni
  3. TRIBULATION
    Sub Rosa In Aeternum
  4. IOTUNN
    Kinship
  5. VOLA
    Friend Of A Phantom
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. MARILYN MANSON
    One Assassination Under God
  2. THE OLD DEAD TREE
    Second Thoughts
  3. KATI RÁN
    Sála
  4. ROAD
    Az utolsó rapszódia
  5. OBITUARYY
    Slowly We Rot
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw