Skip to content

LÖANSHARK: No Sins to Confess

Kiadó: RPM ROAR / Írta: Kánya Ferenc / 9

A múlt hónapban írtam egy spanyol heavy metal banda, a Crimson Storm első lemezéről. A bandát alapító, eredetileg szárd származású Lögan Heads gitáros több csapatban is érdekelt, többek között ezt a triót is ő hozta össze Barcelonában. Ebben a formációban az énekesi feladatokat is ő maga látja el a gitározás mellett. A bőgősért nem kellett messzire mennie: Aless, a Crimson Storm basszere kéznél volt, a dobok mögé pedig a heavy metalos Raptore ütőse, Angel ült. Úgy tűnik, hogy a spanyol nagyvárosban nagyon élénk a metal színtér, rengeteg csapat van, az összefonódások hálózata meg rendkívül bonyolult.

A Löanshark albumának a kislemezeit már a Crimson Storm cikk írásakor megfüleltem. Lekádereztem a csapatot, már akkor eldöntöttem, hogy a No Sins to Confessről is írni fogok, mert tetszetős heavy metal muzsika. Másképp működik, mint a Crimson Storm, más az alapja. A Löanshark heavy metaljában inkább a NWOBHM hőskorának hatásai domborodnak ki, egészen a ’80-as évek elejéről, szinte minden nótában más, mégis homogén a lemez. A dalokat hallgatva egy-egy riffre, gondolatra, érzésre beugrott egy csomó brit új hullámos metal csapat, el is kezdtem a címek mellé írni néhányat, ott volt az Avenger, a Gaskin, a Jaguar, a Marseille, a Persian Risk, a Raven, a Saxon, a Tokyo Blade vagy a Tygers Of Pan Tang, de aztán úgy döntöttem, hogy nem nevesítem direktben a hallottakat, felesleges. Arra jó ez a felsorolás, hogy lássuk: nyers, tempós, kemény és rámenős, ugyanakkor dallamos régisulis „rendszerváltó“ metallal lesz dolgunk szőrös hangzással és kalandos témákkal, energikus riffekkel, vitéz szólókkal, mozgalmas bőgőzéssel, erőteljes és változatos dobokkal.

Lögan a korszakot meghatározó drámai baritonok és lírai tenorok közül az utóbbi vokális megközelítést preferálja, az éneke is rengeteget finomodott a korai anyagok óta. A nóták többsége nem okozott meglepetést. ’21-ben szedték össze egy „nulladik“ albumra az első dalokat, két újjal kiegészítve. Ebből a gyűjteményből három tételt átmentettek a No Sinsre is, három új dal az elmúlt hónapokban kislemezeken jött ki, csak a Backstabber, a Wet ‘n Wild és a Bad Guys Don’t Lose hármasát nem hallottam még. Kiváló dalok, nagyszerű albumot alkotnak együtt! A tizedik dal, az Open Fire jó ismerős a Marseille ’84-es Touch the Night lemezéről – remek feldolgozást készített belőle a trió és méltó helyet kapott ezen a jó kis NWOBHM-esszencia albumon.

Azt gondolom mindegy, hogy valós időben szeretted ezt a fajta zenét, vagy később, az évezred eleji retro-heavy mozgalom idején, ez adja a hangulatot, és el fog kapni!

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw