Skip to content

KRIEG: Ruiner

Az újabb keletű nagyon egyenes vonalú, nagyon alapra vett black metalok közül elég kevés van, amely igazán meg tud győzni, habár a műfajban még manapság is van annyi kraft, hogy egy olyan csapat is minőséget tudjon felmutatni, amely azokat a nagyon kő-metal célokat tartja elsőrendűen fontosnak, mint az agresszió, vagy a sebesség. Nem mondom, hogy az amerikai black metal egyik húzónevének számító Krieg számára csak ezek a szempontok fontosak, de a Neill Jameson által 1997 óta elnökölt horda mindig a black metal régi vonalait tartotta szem előtt.

A Ruiner kvázi visszatérő albumnak is tekinthető, hiszen az utolsó sorlemez, a Transient, 2014-ben jelent meg. A Krieg rengeteg tagcserét ért meg Jameson körül, de ez az irányvonalra nem volt jelentősebb hatással. Első hallásra a Ruiner egy tipikusan régi vágású black metal-anyagnak tűnik, ami nyers hangzású, sorjáznak az ismert tremoló-témák, megvan a kellő mérvű agresszió és lendület, a főnök kárál és ordít és fröcsög, mint a régi szép időkben, tehát semmi sem változott, a lemezt elkönyveljük mint újabb stílusgyakorlatot a sorban. Azonban az ismételt meghallgatások most is segíthetnek, mert 3-4 alkalom után előjönnek azok a részletek, amelyek jelzik, hogy a kvintett felállású Krieg kis zenét, kis muzikalitást is csempészett a vad tekerések közé/fölé. A hangzás jól sikerült, a basszusgitár szépen döng a gitárok körül.

A gitárosok a skandináv black metalból eredeztethető száraz, szikár tremoló riffelés mellett szinte mind a nyolc tételben előadnak dallamos témákat is, amelyek kétségtelenül sokat hozzátesznek a lemez korpuszához. Ezek nélkül határozottan szegényesebb lenne az összkép. Soha nem „éltem” igazán a Krieg műveit, de régebben hallottam egyik-másik lemezt, amelyeket felelevenítettem, s ugyan tény, hogy a Ruineren hallunk jó ötleteket (a legjobb talán a záró The Lantern And The Key), továbbá az is kétségtelen, hogy az amerikai black metal is kidolgozta a maga hangzásképeit, világát, a Ruiner alapján aligha lehetne megkérdőjelezni, hogy ez a zene Észak-Európából utazott át az Atlanti-óceánon.

A támadó él továbbra is megvan a Kriegben (a név kötelez), de hallható annyi zenei díszítmény, dallam, hogy az eredmény jól hallgatható legyen.

KERESÉS
MEGJELENT A DECEMBERI
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁM!
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁMOK
dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. POKOLGÉP
    Vissza sose nézz
  2. ROAD
    Az utolsó rapszódia
  3. MARILYN MANSON
    One Assasination Under God
  4. AVATARIUM
    Between You god The Deveil and The Dead
  5. VOIDFALLEN
    The Rituals of Resilience
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. GAEREA
    Coma
  2. THE BROWNING
    Omni
  3. TRIBULATION
    Sub Rosa In Aeternum
  4. IOTUNN
    Kinship
  5. VOLA
    Friend Of A Phantom
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. YESTERDAZE
    Don't Bother (dal)
  2. PAPA ROACH
    The Ending (dal)
  3. SEVEN HOURS AFTER VIOLET
    Float (dal)
  4. POPPY
    Have You Had Enough (dal)
  5. AKELA
    Fáklyával a Pokolban (dal)
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw