November 16-án jelent meg az Imre Fia Imre zenekar második nagylemeze Karszalag a Mennyországba címmel. Az elmúlt 2 év sokszínű szerzeményei meglehetősen különleges egységet alkotnak a korongon, hidat képezve a magyar alter és a metál műfaja között – nem véletlen, hogy a srácok zenéjüket a Hiperkarma és a Korn szerelemgyerekeként definiálják.
„Nem igazán akarom áltatni a közönséget azzal, hogy ez az album egy egységes stílust képvisel” – a frontember György Imre elmondása szerint a számok közötti kötőanyagot sajátos éneklési stílusa és a dalszövegek jelentik. Utóbbiakra kiemelkedő hangsúlyt fektettek, ami az előfutárként szolgáló Gellerben is tetten érhető. Ebben a szókimondó trackben azt az állapotot dolgozzák fel, amikor nem lehetsz az, ami valójában szeretnél. Ilyenkor az ember környezete hajlamos mindenféle tanáccsal ellátni az egyént, vagy éppen elvárásokat támasztani vele szemben. Azonban ezek a külső visszajelzések valójában teljesen hiábavalóak, hiszen a vágyaknak nem lehet parancsolni. Az Imre Fia Imre énekese a magyar közélet történéseivel hozza közelebb a Geller mondanivalóját: „Ez különösen nagy probléma olyan szakterületeknél, amelyek az anyagi erőforrás hiányában üresednek ki, pedig a társadalomnak szüksége van rájuk. A nemrég lezajlott tanártüntetések kiváló példák, ha erre a hatalom pedig még démonizálni is kezdi a résztvevőket, az egy nagyon veszélyes terep tud lenni. Értem én, hogy nem lehetünk a tízmillió bölcsész országa, de akarunk a tízmillió IT-s szakemberé lenni?”
A kérdésfelvetésnél már csak a dalhoz készült videó teszi szemléletesebbé az előző gondolatmenetet. A videón a zenekar állandó kliprendezőjével, Zsótér Indi Dániellel dolgozott együtt – akinek az HBO-n megjelenő A Karantén Zóna című játékfilmjéhez tavaly zenét is szereztek.
.
A klipet Gajdics Dávid (Zanox) operálta és Hegyvári Tamás vágta, a VFX munkálatokért pedig Tóth Zoltán felelt, akik mind dolgoztak már együtt korábban Zsótérral az említett mozin. Ez az összeszokottság abszolút meglátszik a végeredményen, amiben Zsíros Linda színésznő és dublőre, Buda Levente embert próbáló feladatnak vetette alá magát. Az erdőben elképesztő körülmények között állta a sarat és még küzdő sportokba is belekóstolt A Falka viking-kori és X. századi hagyományőrző csapat tagjaival karöltve (Buda Levente, Holló-Vaskó Péter, Takács József), vezetőjük, Magyar Márton segítségével – aki egyben a harcok koreográfusa is. A rendező így foglalta össze a Geller videóklipjével kapcsolatos gondolatait: “Nagyon szeretem az olyan klipeket, amiknek a végén van egy olyan apró fordulat, ami mindent, amit addig látott a néző, kicsit új keretbe helyez. A Geller esetében nagyon sokféle koncepciót kitaláltunk Imivel, de mindegyikben azt éreztem, hogy túl szájbarágósan jelenítjük meg a szám témáját, ami szerintem a hivatástudat és a társadalmi megbecsültség ellentmondását járja körbe. Arra gondoltam, hogy ennek az egész problematikának ezért jót tenne, ha nem a jelenben mutatnánk meg, úgyhogy húztunk egy merészet és felkértük A Falkát egy kis verekedésre.”
A három különböző fegyverrel vívott akciójelenetek után egy váratlan csavarral jutunk el a klip üzenetéig, amiről Zsótér így nyilatkozott: “Ha valamit évekig tanulsz, amivel később foglalkozni szeretnél, de a munkaerőpiac, a politika vagy épp egy cégvezetés nem becsüli meg, egy idő után kénytelen vagy beadni a derekad és az életben maradás érdekében úgy táncolni, ahogy mások fütyülnek. Ez a megbecsületlenség ráadásul a társadalom több szintjén is megjelenik. A klip egy olyan viking harcos küzdelmeit követi végig, aki végül egyetlen dologgal nem tud leszámolni: saját társadalmi adottságával.”
Lemezbemutató december 1-jén az Instantban a 2022-es KMM Tehetségkutató győztes bandájának, az Acid Empire társaságában.