Téved az, aki azt hiszi, hogy elegendő szimplán csak jelen lenni az online térben. Nem. Nem elég, hanem tudatosan brandet kell építeni. Nagyon fontos a stratégia, ennek ellenére mégis kevés figyelmet kap. Pedig a márkaépítés kulcsfontosságú dolog.
Brandépítés, a vállalkozás esszenciája
A brandépítés, márkaépítés lépésről lépésre zajló folyamatáról a webáruház indítás során is sok szó esik a Webáruház készítés áraknál. A brand jelentése: márka. A gyakorlatban a marketingstratégia kidolgozásakor arra használják a brand kifejezést, hogy összefoglalják a vállalkozással, annak a termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos véleményeket.
A tudatos márkaépítés fontossága megkérdőjelezhetetlen, hiszen a felépítése rendkívül fontos rész egy vállalkozás életében. A fókusz itt azon a tudatosságon, azon az optimális stratégián van, amely mentén végighaladhatunk a márkaépítés hosszú útján. A brand sok dolgot foglal magában: például a cég nevét, szlogenjét, a termékeit, azok milyenségét és minőségét stb., illetve jelképezni fogja a cég elismertségét, a minőségét, a hírnevét.
Mi a célja a brandépítésnek?
A brandépítés célja, hogy a vásárlóknak vagy leendő vásárlóknak minél pozitívabb képe legyen az adott vállalkozásról. Ezt a képet szerencsére folyamatosan lehet befolyásolni.
Minden márka számára nélkülözhetetlen ez a tudatos építkezés, hiszen mindez hosszú távon kifizetődővé válik. Bármilyen iparágról is van szó, rendkívül fontos a fogyasztók fejében kialakult kép a vállalkozásról, mert a szájreklám is hatalmas erővel bír. Javasolt a márkaépítésen szakemberrel dolgozni, hiszen ő az, aki pontosan ismeri a piacot, és a tudás, illetve a tapasztalat is nála van.
Miért lényeges a márkaépítés a webáruházak számára?
Az emberek jelentős része nagyon nehezen lép ki a komfortzónájából, azaz a szokásainak a „rabja”. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a jól megszokott dolgokat részesítik előnyben. Meg kell ismertetni a webshopban található termékeket a potenciális vásárlókkal, hogy ki tudjon alakulni bennük a termékek iránti bizalom. Fontos tudniuk, hogy mit képviselsz, amihez hűnek is kell lenned minden felületen.
Mik a brandépítés lépései?
A brandépítés több lépésből áll , amelyek megvalósításához ezek hosszú időre lehet szükség:
• 0. lépés: Célközönség meghatározása: azaz kiknek akarsz értékesíteni.
• 1. lépés: Az üzenet: mivel akarsz hatni a célcsoportodra, mi a célod, elved, hitvallásod.
• 2. lépés: A kommunikáció: ennek a segítségével tudod azt elérni, hogy téged válasszanak a konkurencia helyett.
• 3. lépés: Az arculat kialakítása: fontos szempont az egységes legyen, hiszen ez teszi a márkádat egyedivé.
• 4. lépés: A márka történetének megfogalmazása – story arról, hogy miként jött létre a márkád
• 5. lépés: Bizalom kialakulása, kialakítása: ne eladni akarj, hanem lehetőség szerint edukálni
• + 1. lépés: A versenytársak monitorozása, nyomonkövetése, folyamatos figyelése.
Hogyan építhet brandet egy webáruház? Tudatosan és stratégiai szemlélettel. Tedd ezt te is!