Skip to content

Hogyan építhet brandet egy webáruház?

Téved az, aki azt hiszi, hogy elegendő szimplán csak jelen lenni az online térben. Nem. Nem elég, hanem tudatosan brandet kell építeni. Nagyon fontos a stratégia, ennek ellenére mégis kevés figyelmet kap. Pedig a márkaépítés kulcsfontosságú dolog.

Brandépítés, a vállalkozás esszenciája 

A brandépítés, márkaépítés lépésről lépésre zajló folyamatáról a webáruház indítás során is sok szó esik a Webáruház készítés áraknál. A brand jelentése: márka. A gyakorlatban a marketingstratégia kidolgozásakor arra használják a brand kifejezést, hogy összefoglalják a vállalkozással, annak a termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos véleményeket. 

A tudatos márkaépítés fontossága megkérdőjelezhetetlen, hiszen a felépítése rendkívül fontos rész egy vállalkozás életében. A fókusz itt azon a tudatosságon, azon az optimális stratégián van, amely mentén végighaladhatunk a márkaépítés hosszú útján. A brand sok dolgot foglal magában: például a cég nevét, szlogenjét, a termékeit, azok milyenségét és minőségét stb., illetve jelképezni fogja a cég elismertségét, a minőségét, a hírnevét. 

Mi a célja a brandépítésnek?

A brandépítés célja, hogy a vásárlóknak vagy leendő vásárlóknak minél pozitívabb képe legyen az adott vállalkozásról. Ezt a képet szerencsére folyamatosan lehet befolyásolni.

Minden márka számára nélkülözhetetlen ez a tudatos építkezés, hiszen mindez hosszú távon kifizetődővé válik. Bármilyen iparágról is van szó, rendkívül fontos a fogyasztók fejében kialakult kép a vállalkozásról, mert a szájreklám is hatalmas erővel bír. Javasolt a márkaépítésen szakemberrel dolgozni, hiszen ő az, aki pontosan ismeri a piacot, és a tudás, illetve a tapasztalat is nála van.

Miért lényeges a márkaépítés a webáruházak számára?

Az emberek jelentős része nagyon nehezen lép ki a komfortzónájából, azaz a szokásainak a „rabja”. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a jól megszokott dolgokat részesítik előnyben. Meg kell ismertetni a webshopban található termékeket a potenciális vásárlókkal, hogy ki tudjon alakulni bennük a termékek iránti bizalom. Fontos tudniuk, hogy mit képviselsz, amihez hűnek is kell lenned minden felületen.

Mik a brandépítés lépései?

A brandépítés több lépésből áll , amelyek megvalósításához ezek hosszú időre lehet szükség:

• 0. lépés: Célközönség meghatározása: azaz kiknek akarsz értékesíteni.
• 1. lépés: Az üzenet: mivel akarsz hatni a célcsoportodra, mi a célod, elved, hitvallásod.
• 2. lépés: A kommunikáció: ennek a segítségével tudod azt elérni, hogy téged válasszanak a konkurencia helyett. 
• 3. lépés: Az arculat kialakítása: fontos szempont az egységes legyen, hiszen ez teszi a márkádat egyedivé.
• 4. lépés: A márka történetének megfogalmazása – story arról, hogy miként jött létre a márkád
• 5. lépés: Bizalom kialakulása, kialakítása: ne eladni akarj, hanem lehetőség szerint edukálni
• + 1. lépés: A versenytársak monitorozása, nyomonkövetése, folyamatos figyelése.

Hogyan építhet brandet egy webáruház? Tudatosan és stratégiai szemlélettel. Tedd ezt te is!