Skip to content

GOROD: The Orb

A Gorod a technikás, „furmányos” death metal ismert képviselője, 2005 óta lemezek során át dolgoznak a maguk hangzásán. A death metal határait úgy igyekszik tágítani a francia gárda, hogy az ne merüljön ki a puszta hanghalmozásban, vagy a hangszeres felkészültség merő kidomborításában. Elég hosszú múltra tekinthet vissza a csapat, 2005 előtt Gorgasm néven futottak, egy amerikai csapat miatt döntöttek a Gorod név mellett. 2004-ben Neurotripsicks címmel Gorgasm név alatt is megjelent egy album.

2018-ban volt utoljára Gorod-nagylemez, Æthra címmel jelent meg. Mivel a Gorod nem tartozik a rendszeres hallgatnivalóim közé, nem sokra emlékszem a korábbi kiadványokból, hirtelen nem tudnám felidézni, a csapat mennyit tett hozzá a technikás death metal zsáneréhez, mivel bővítette a műfaj képét. Mindenesetre a The Orb című hetedik album nincs híján ötleteknek és kreativitásnak. Ez nem az a gárda, amely csak annyit tesz, hogy a progos, technikás death metal-anyagok számát növeli eggyel. Nyilvánvalóan adottak a stílusirányzat keretei, a komplex Death-től eredeztethető riffelés, tördelési megoldások, azonban a Gorod tagságának van receptje hozzá, hogy a maga képére formálja a műfajt. Olyanformán, ahogyan a műfaj legjobbjai teszik, úgy mint Obscura, vagy Archspire.

Egy ilyen album már alapból olyan, mintha egy felbolydult méhrajt hallanék, ami kissé megterhelő a fülnek, így üdvös, ha a csapat tartalommal tudja megtölteni a játékidőt. Szerencsére ez a The Orb esetében nem eltúlzott, 42 percről van szó. Természetesen nagyon komoly hangszeres bemutatókat hallhatunk, bármely posztról lett légyen szó, de ennél többet mutat be a francia kvintett. Az olyan dalok, mint a Breeding Science, a Victory, vagy a Waltz Of Shades, ékesen bizonyítják, hogy a Gorod táborában zeneszerzés zajlik. Megvannak a stíluskellékek, díszítések, tipikus megoldások, ám az is feltűnő, hogy Mathieu Pascal és Nicolas Alberny úgy szövik a riffeket, harmóniákat, gitárornamentikákat, hogy azokból jól felépített szerzemények kerekedjenek.

Julien „Nutz” Deyres a bömbölés, harákolás mellett némi dallamot is felmutat olykor, ami a Keep Of Kalessin dallamos károgására, vagy agresszív éneklésére emlékeztet. Ami a produkciót illeti, a szokásos transzparens, tiszta hangzást tapasztalhatjuk, ami az ilyen lemezeket szinte mindig jellemzi.

A Gorod vitán felül a technikás death metal-csapatok krémjéhez tartozik, a The Orb nem egy puszta riffgyűjtemény, hanem egy átgondolt, jól megszerkesztett, e műfajon belül kifejezetten dalcentrikusnak mondható album.

KERESÉS
MEGJELENT A NOVEMBERI
digitális KÜLÖNSZÁM!
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. IMPELLITTERI
    Out Of My Mind (Heavy Metal)
  2. AT NIGHT I FLY
    The Sacrificial Lamb
  3. FLOTSAM AND JETSAM
    Burned My Bridges
  4. TONY IOMMI
    Deified (instrumentális)
  5. TEXAS HIPPIE COALITION
    Gunsmoke
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. WOLFHEART
    Draconian Darkness
  2. THE BLACK DAHLIA MURDER
    Servitude
  3. NILE
    The Underworld Awaits Us All
  4. UNTO OTHERS
    Never, Neverland
  5. MIMI BARKS
    This Is Doom Trap
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. YESTERDAZE
    Sentences
  2. SEPTARIA
    A*
  3. SÓLSTAFIR
    Hin helga kvöl
  4. ANTHRAX
    Sound Of White Noise
  5. LAND OF CHARON
    A láz
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw