A mai napon került bejelentésre, hogy Charlotte Wessels új stúdióalbuma, a The Obsession szeptember 20-án fog megjelenni a Napalm Records gondozásában.
Az új lemez a félelem és a felszabadulás összefüggő feltárását ígéri, valamint lebilincselő melankóliát és sötét, fülbemászó elemeket, amelyek progresszív és súlyosabb hangzásvilággal találkoznak. A dalokban rejlő történetmesélés még nagyobb mélységet ad a sokrétű albumnak, így a The Obsession izgalmas hallgatási élményt nyújt, és egyben Charlotte Wessels eddigi legérettebb szólómunkájának tekinthető.
Az első kislemezdal, a The Exorcism egy lenyűgöző bizonyíték a Delain volt énekesnőjének páratlan tehetségére és műfaji szempontból egyedülálló dalszerzői kvalitásaira, ráadásul az eddigi legsúlyosabb szólókiadványának nevezhető. A szerzemény csendesen vonzza be a hallgatót ebbe a hangzásvilágba, majd nem sokkal később súlyos támadásban tör ki. Egyszerre nyugodt és hangos, redukált és bombasztikus, törékeny és magabiztos, és bemutatja Charlotte Wessels izgalmas, teljes vokális skáláját – felhevítve a várakozást mindarra, ami még ezután következik! A rajongók viszont már most megismerhetik a dalhoz készült hivatalos videóklipet!
„Sokat gondolkodtam a gyermekkorom óta meglévő félelmeimen és viselkedésformáimon, és azon, hogy az életem bizonyos pillanataiban azt hittem, sikerült végleg leküzdenem ezeket, hogy aztán idővel mindig újra felüssék a fejüket – mondta Charlotte Wessels a kislemezről. – Folyton azon tűnődöm, hogy miért. Talán én hívtam vissza őket? A The Exorcism egy felszólítás ezekhez a démonokhoz, hogy maradjanak távol – de egyúttal egy üzenet magamnak és másoknak is, akik hasonló kihívásokkal néznek szembe, hogy tartsanak ki… még ha nem is sikerül nekik.”
Miközben Charlotte Wessels továbbra is a Six Feet Under nevű alagsori házi stúdiójában írja és készíti a dalokat, illetve osztja meg az első inkarnációkat a támogatóival, most az új album, a The Obsession számait egy új szintre emeli egy olyan zenekarral, amelyben ex-Delainos társai, Timo Somers (gitárok, további hangszerelés), Otto Schimmelpenninck van der Oije (basszusgitár) és Joey Marin de Boer (dobok), valamint Sophia Vernikov (zongora/hammond) is közreműködnek az új, súlyosabb hangzás megteremtése érdekében. A lemezen Vikram Shankar (Silent Skies, Pain of Salvation) hangszereléseit és Elianne Anemaat csellószólamait is hallhatjuk. A keverésért Guido Aalbers (Muse, Coldplay, The Gathering) felelt, a maszterelést pedig Andy VanDette (Porcupine Tree, VOLA, Dream Theater) végezte el.
„Ez az album egyrészt egy nagyon személyes történetet mesél el – a félelem, a kényszeres gondolatok és az ezek elől való menekülés nem kívánt témáin keresztül -, ugyanakkor a dalok igazi formáira való rátalálás örömét is reprezentálja mindazokkal, akik részt vettek a lemez elkészítésében. Ezért választottam a The Obsession címet. Ez utal a személyes kényszerbetegséggel kapcsolatos kihívásaimra, amelyek sok dalt inspiráltak – ugyanakkor a zenekart is The Obsessionként kezdtem emlegetni, hiszen olyan pillanatokban volt részem velük a stúdióban, amelyek ténylegesen emlékeztettek arra, miért is vagyok megszállottja a zenélésnek.”
A félelem, a rögeszmés gondolatok és az eszkaláció témái burjánzanak az albumon az olyan sötét és súlyos dalokban, mint a The Exorcism, a The Crying Room és az Ode To The West Wind (feat. Alissa White-Gluz of Arch Enemy). Emellett vannak olyan dalok is, amelyek derűsebb megközelítést kínálnak a témához – mint a Dopamine (feat. Simone Simons of Epica), amely az SSRI okozta kábultsággal foglalkozik, vagy a Praise, amely arról énekel evangéliumot, hogy külső megerősítésre van szükségünk ahhoz, hogy bármit is érezzünk. A rajongók által kedvelt Soft Revolution újragondolása nem hagy szemet szárazon a hallgatók körében, míg a Soulstice és a Serpentine példátlanul sötét érzékiséggel rendelkeznek. Minden egyes dal önmagában is úgy működik, mint egy ördögűzés, egy próbálkozásként arra, hogy kiűzzön egy kicsit abból a félelemből, amiről éppen szól.
„Rendkívül hálás és büszke vagyok, hogy Simone Simons és Alissa White-Gluz is csatlakozott ehhez az albumhoz. Ők olyan kreatív nagyágyúk, akiket nagyon szeretek és tisztelek. Valahányszor együtt dolgozhatunk, az mindig hatalmas élményt jelent számomra, és az előadásaikkal valóban sikerült tovább emelniük a dalok színvonalát.”
CHARLOTTE WESSELS – The Obsession
(09/20 – Napalm Records)
1. Chasing Sunsets
2. Dopamine
3. The Exorcism
4. Soulstice
5. The Crying Room
6. Ode To The West Wind
7. Serpentine
8. Praise
9. All You Are
10. Vigor And Valor
11. Breathe
12. Soft Revolution (2024)