Skip to content

Az upsell és cross-sell lényege az újraértékesítésben

Ma már erősen kérdéses annak a cégnek a jövőképe, ahol az újraértékesítés nincs folyamat szinten menedzselve. Ennélfogva erősen javasolt tudatosan fókuszálni az upsell, illetve a cross-sell beépítésére.

A cikkben a két fogalom jelentését, lényegét és hasznosságát fogjuk részletezni. Ezzel tudatos vállalkozók számára szeretnénk segítséget biztosítani annak érdekében, hogy minél magasabb nyereséget tudjanak realizálni.

Miért lényeges dolog cégként törekedni az újraértékesítésre?

Leginkább azért, mert ebben rejlik a profitszerzés lehetősége. Ami arra vezethető vissza, hogy egy-egy újravásárlás keretei között nagyságrendekkel több nyereség keletkezik, mint egy teljesen új vásárló megszerzésekor.

Pláne abban az esetben, ha MiniCRM típusú modern CRM szoftver használatával sikerül bonyolítani a folyamatot. Méghozzá a hatékonyság és a rendelkezésre álló erőforrások maximális kiaknázása mellett.

Új vásárlásoknál rendszerint egyre többet kell költeni marketingre, ami ugyebár a profit nagyságából vesz el bizonyos hányadot. Ellenben óriási potenciál rejlik abban, ha egy-egy vásárlót újravásárlásra sikerül motiválni. Máris megnézzük ennek a kétféle formátumát.

Mi az upsell lényege és alapvető hozzáadott értéke?

Az upsell lényege, hogy egy-egy adott vásárlás értékét megnöveljük. Úgymond a kosárérték növelésén van tehát a fókusz. Azzal a nem titkolt szándékkal, hogy vásárlónként lehetőleg minél nagyobb nyereséget sikerüljön abszolválni.

Ennek jegyében törekedhetünk akár egy adott termék magasabb áron elérhető, ugyanakkor hasonló változatának az eladására. Variációs lehetőséget jelenthet ebből a szempontból a kedvezőbb minőség vagy akár a nagyobb kiszerelés is.

Erősen javasolt az upsellt beépíteni az értékesítési folyamatok mindegyikébe. Már csak amiatt is, mivel vásárlási módban a vevők rendszerint könnyen mondanak igent egy kedvező ajánlatra. Mondhatni upsell nélkül csak pénzt hagyunk az asztalon.

Mit értünk cross-sell alatt, és miben keresendő a hasznossága?

Bár sokan keverik a két fogalmat, a cross-sell jelentése mégis különbözik attól, ami az upsell lényege. Ugyanis itt arról van szó, hogy vásárlással egyidejűleg a termékhez kapcsolódó, azt kiegészítő, valamilyen más termékcsoportba tartozó termék vagy szolgáltatás értékesítésén van a fókusz.

A cross-sell sikerének a kulcsa leginkább az, hogy képesek legyünk felmérni a vevői preferenciákat. Rálátva arra, hogy az általunk kínált elsődleges terméken vagy szolgáltatáson túl a vásárlónak mire lehet még szüksége.

Ha a cross-sell sikeres, az ideális esetben kedvező hatást képes gyakorolni a realizált profit nagyságára is. Kiváltképp abban az esetben, ha a vásárlás élménye és az eladott termék, illetve szolgáltatás nívója is kifogástalanul elnyeri a vevő tetszését.

KERESÉS
Megjelent a májusi
digitális különszám!
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw