Az eleinte hús-vér Eddie-ből nagyon hamar egy szabadon formálható ‘gyurmafigura’ lett, akit a zenekar tetszőleges környezetbe és szituációba helyezhetett Derek Riggs illusztrátor segítségével. Eddie alakja azonban ezzel az állandó metaformózissal együtt is szinte minden szerepében klasszikussá vált, így a Number borítóján az Ördöggel bábozó óriásként is.
Riggs eredetileg a Number LP-t díszítő festményt szánta az 1981 júniusában megjelenő Purgatory kislemez borítójának, de Rod Smallwood menedzser úgy ítélte, túl jó a kép egy kislemezhez, ezért új festményt kért. Riggs közben már egyébként is festette az ördög Eddie-t, ezért kézenfekvő volt azt felhasználni.
1982 februárjában a Run To The Hills kislemez vezette fel a Bruce Dickinsonnal készült első albumot. A borítóképe egy olyan festmény, amelyet Riggs kedvtelésből festett. Amikor Smallwood meglátta a kész művet, rögtön elfogadta, csak némi tolldíszt kért Eddie fejszéjére, hogy tomahawkként jobban passzoljon a dal indián kontextusához. Riggs elmondása szerint ez az egyik legjobban sikerült festménye.
Később Smallwood új képet rendelt Riggstől egy újabb kislemezhez egészen rövid határidővel. Festőnk éjt nappallá téve alkotott, de a találkozón még mindig csak egy közel kész állapotú művet tudott felmutatni. Smallwood úgy ítélte, hogy a kép már abban az állapotában is tökéletes, sőt olyan jó, hogy a kövekező nagylemez borítója lesz belőle. Ezért Riggsnek új képet kellett festenie a kislemezhez… Ez utóbbi lett a tűzből egy levágott ördögfejjel kisétáló Eddie.
Némi ellentmondás érzékelhető? Bizony, valaki itt rosszul emlékszik a történtekre. Az biztos, hogy a Purgatory egy szépen kidolgozott portré, ezzel szemben a Number kislemez festménye viszonylag egyszerű, talán mondhatjuk, hogy rohammunka. A Run To The Hills tökéletes a kimunkált főalakokkal, a háttérrel és a pokolbeli lények seregével, a Number LP egyszerűbb és valóban látható rajta az a befejezetlenség, amire Riggs utalt egy nyilatkozatában. Itt kevésbé kidolgozott az ördög szárnya, Eddie jobb lába is furcsán hat, illetve az emberek/lények is csak sziluettként szerepelnek.
Elmondása szerint Riggs szerette volna még Margaret Thatchert is ráfesteni, és ez alapján feltételezhetően, további néhány felismerhető figurát is. Mindez elmaradt, de a festmény így is klasszikus lett.
Véleményem szerint Riggs a Run To The Hills képét festette először. (Eddie fejszével, ismerős?) Amikor Smallwood képet kér a Killers album után három hónappal megjelenő Purgatory dalhoz, akkor azt mutatja neki. Smallwoodnak tetszik, de inkább megtartaná a következő borítóhoz. Riggs ezután befejezi a már elkezdett Purgatory képet a kislemezhez. Eltelik fél év, közben Paul Di’Anno távozik, Dickinson érkezik, a zenekar pedig turnézik. Születnek az új dalok az új albumhoz, a címadó az utolsók között. Mi legyen a felvezető kislemez? Run To The Hills. Mivel a már meglévő kiváló kép jobban illeszkedik témájában a dalhoz, ezért Smallwood nagyon rövid határidővel kér egy újabb képet a nagylemezhez. Ez lesz a bábozós festmény.
A hasonló című kislemez négy héttel később jelenik meg. Riggs talán maga is megunja a témát, talán Smallwood és a zenekar kérése, de az Ördög lefejezésével lezárja ezt a ‘történetet’.
A Purgatory/Run To The Hills/Number LP/Number kislemez négyesét követően jó ideig nincs is ördögábrázolás a borítókon. Valószínűleg a zenekar jobbnak látta nem erőltetni ezt a vonalat, tekintve, hogy milyen boszorkányüldözésnek volt kitéve a műfaj az Egyesült Államokban – nem kis mértékben éppen a Number LP borítója miatt. Sátáni erő később talán csak az A Real Dead One festményén (FM 666, Radio Hell) és a Dickinson távozásakor kiadott Hallowed Be Thy Name kislemezen mutatkozik, még a Somewhere In Time mindent rejtő borítója sem utal az ördögi figurára.
Néhány további érdekesség
Riggs sokszor évekig nem látta viszont a festményeit. A legtöbb eredeti kép Steve Harris házában rejtőzik, de Smallwood is megtartott néhányat.
Az Ördöggel bábozó Eddie ötletét egy Dr. Strange képregény borítójáról vette át Riggs. (No. 177 – The Cult And The Curse)
Az Ördög arcát pedig Salvador Dalíról mintázta.
Az S.O.D. zenekar 1999-es Bigger Than The Devil borítója a Number festményét parodizálja.