Skip to content

AUSTRIAN DEATH MACHINE: Quad Brutal

Érdekesnek gondoltam ezt az albumot a kislemezen is kiadott Destroy The Machines klip után, de összességében csalódás volt. Nem mintha technikailag vagy a minőséget tekintve rossz dalok lennének rajta, csak egyvégtében olyan érzésem van a nótákat hallgatva, hogy kiürült a zsák, annyi volt az ADM-ben, amennyi a 2008-2014 között megjelent Total-Double-Triple Brutal trilógiában napvilágot látott. Ez valami más.

Ha valakinek nincs meg ez az Austrian Death Machine – végülis 10 éve jelent meg ettől a „formációtól“ lemez – akkor annyit elmondok, hogy Tim Lambesis, az As I Lay Dying frontembere fejéből pattant ki a gondolat, hogy kellene csinálni egy Terminator tematikájú egyszemélyes crossover-thrash-(metalcore) poénprojektet, ami eleinte új is volt, vicces is volt meg jó is volt. Most nem szeretnék kitérni arra, hogy Tim olyan, és miért olyan, mint a legnagyobb művész-zsenik – akiket a magánéletükben egyetlen hajszál választ el az őrülttől. Vagy az sem. Hagyjuk is ezt, térjünk vissza a Quad Brutal albumhoz.

Ez az anyag mind tematikájában, mind muzikálisan, mind a szövegek tekintetében eltávolodott, sőt, el is szakadt a Terminator koncepciótól. A zene valamivel korszerűbb metalcore-melodic deathcore cucc, a szövegek pedig leginkább a testépítés körül forognak. Csak a borító kapcsolódik a korábbi albumokhoz, de Schwarzi itt már szinte nem is Terminator, ám nem is ember, hanem… testépítő! Egy testépítő-isten, egy Arnold-Atlasz, aki egy elpusztított, gyilkológépekből préselt glóbuszt tart a vállán – azaz literálisan több tonna hiperfémmel guggol.

A zenei anyag megkomponálásába Lambesis ezúttal néhány havert is bevont az undergoundból, illetve az edzőteremből. Jó pár hangszeres és vokális közreműködő is van. Közülük néhány ismertebb: Mark MacDonald, a Mercury Switch nevű metalcore banda gitárosa a kezdetek óta ott van Lambesis mögött; Dany Lambesis, modell, testépítő, énekes, Tim harmadik feleségeként pár éve van csak jelen. Corey Walker, a deathcore-os Ov Sulfur gitárosa és Ricky Hoover testépítő, énekes ugyanebből a csapatból, valamint Angel Vivaldi gitárművész, a gitárközpontú instrumentális progresszív metalcore Malmsteenje, bár ő csupán egyetlen dalban, az első kislemezen megjelent, klipet is kapott No Pain No Gain-ben tol egy épületes szólót. Zeneileg ez a nóta a legtartalmasabb, a pusztítók közül pedig a már említett Destroy the Machines, az Everybody Pities The Weak és talán a Get Down működött valamennyire nálam, a többi sajnos semmit nem mozdított meg bennem. De legalább felfedeztem általa ezt a Vivaldi gyereket.

KERESÉS
MEGJELENT A DECEMBERI
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁM!
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁMOK
dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. POKOLGÉP
    Vissza sose nézz
  2. ROAD
    Az utolsó rapszódia
  3. MARILYN MANSON
    One Assasination Under God
  4. AVATARIUM
    Between You god The Deveil and The Dead
  5. VOIDFALLEN
    The Rituals of Resilience
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. GAEREA
    Coma
  2. THE BROWNING
    Omni
  3. TRIBULATION
    Sub Rosa In Aeternum
  4. IOTUNN
    Kinship
  5. VOLA
    Friend Of A Phantom
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. YESTERDAZE
    Don't Bother (dal)
  2. PAPA ROACH
    The Ending (dal)
  3. SEVEN HOURS AFTER VIOLET
    Float (dal)
  4. POPPY
    Have You Had Enough (dal)
  5. AKELA
    Fáklyával a Pokolban (dal)
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw