Skip to content

AUSTRIAN DEATH MACHINE: Quad Brutal

Érdekesnek gondoltam ezt az albumot a kislemezen is kiadott Destroy The Machines klip után, de összességében csalódás volt. Nem mintha technikailag vagy a minőséget tekintve rossz dalok lennének rajta, csak egyvégtében olyan érzésem van a nótákat hallgatva, hogy kiürült a zsák, annyi volt az ADM-ben, amennyi a 2008-2014 között megjelent Total-Double-Triple Brutal trilógiában napvilágot látott. Ez valami más.

Ha valakinek nincs meg ez az Austrian Death Machine – végülis 10 éve jelent meg ettől a „formációtól“ lemez – akkor annyit elmondok, hogy Tim Lambesis, az As I Lay Dying frontembere fejéből pattant ki a gondolat, hogy kellene csinálni egy Terminator tematikájú egyszemélyes crossover-thrash-(metalcore) poénprojektet, ami eleinte új is volt, vicces is volt meg jó is volt. Most nem szeretnék kitérni arra, hogy Tim olyan, és miért olyan, mint a legnagyobb művész-zsenik – akiket a magánéletükben egyetlen hajszál választ el az őrülttől. Vagy az sem. Hagyjuk is ezt, térjünk vissza a Quad Brutal albumhoz.

Ez az anyag mind tematikájában, mind muzikálisan, mind a szövegek tekintetében eltávolodott, sőt, el is szakadt a Terminator koncepciótól. A zene valamivel korszerűbb metalcore-melodic deathcore cucc, a szövegek pedig leginkább a testépítés körül forognak. Csak a borító kapcsolódik a korábbi albumokhoz, de Schwarzi itt már szinte nem is Terminator, ám nem is ember, hanem… testépítő! Egy testépítő-isten, egy Arnold-Atlasz, aki egy elpusztított, gyilkológépekből préselt glóbuszt tart a vállán – azaz literálisan több tonna hiperfémmel guggol.

A zenei anyag megkomponálásába Lambesis ezúttal néhány havert is bevont az undergoundból, illetve az edzőteremből. Jó pár hangszeres és vokális közreműködő is van. Közülük néhány ismertebb: Mark MacDonald, a Mercury Switch nevű metalcore banda gitárosa a kezdetek óta ott van Lambesis mögött; Dany Lambesis, modell, testépítő, énekes, Tim harmadik feleségeként pár éve van csak jelen. Corey Walker, a deathcore-os Ov Sulfur gitárosa és Ricky Hoover testépítő, énekes ugyanebből a csapatból, valamint Angel Vivaldi gitárművész, a gitárközpontú instrumentális progresszív metalcore Malmsteenje, bár ő csupán egyetlen dalban, az első kislemezen megjelent, klipet is kapott No Pain No Gain-ben tol egy épületes szólót. Zeneileg ez a nóta a legtartalmasabb, a pusztítók közül pedig a már említett Destroy the Machines, az Everybody Pities The Weak és talán a Get Down működött valamennyire nálam, a többi sajnos semmit nem mozdított meg bennem. De legalább felfedeztem általa ezt a Vivaldi gyereket.

KERESÉS
Megjelent a februári
digitális különszám!
febr  |  dec  |  nov  |  okt  |  szept
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
  1. KILLSWITCH ENGAGE
    This Consequence
  2. DREAM THEATER
    Parasomnia
  3. TREMONTI
    The End Will Show Us How
  4. OBSCURA
    A Sonication
  5. THUNDERMOTHER
    Dirty Divine
  6. MARKO HIETALA
    Roses From The Deep
  7. LACUNA COIL
    Sleepless Empire
  8. PHOENIX RT
    Amit itt hagyunk
  9. DAWN OF SOLACE
    Affliction Vortex
  10. JINJER
    Duél
  11. SAOR
    Amidst the Ruins
  12. MANTAR
    Post Apocalyptic Depression
  13. DYNAZTY
    Game Of Faces
  14. MAJESTICA
    Power Train
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw