Az extrém metalos angol Abduction 2025. február 21-én adja ki várva várt új albumát, az Existentialismus-t a Candlelight Records gondozásában.
A robbanásszerű 2022-es Black Blood című nagylemez után, amely bemutatta a banda tombolóan expanzív hangzását, az Abduction most arra készül, hogy még tovább feszegesse zenei határait. Miközben jelenleg sok zenekar tiszteleg a black metal dicső évei előtt, és ugyanannyi próbálja független munkásságát ehhez az örökséghez kapcsolni, az Abduction zenéje egyszerre képes felismerhetően hiteles és saját szellemiségével átitatott lenni. És ez soha nem volt még annyira igaz, mint az új albumon, az Existentialismuson.
A megjelenés előtt a zenekar megosztotta az első kislemezt, az A Legacy of Sores-t és a hozzá tartozó videót.
„A legszembetűnőbb bővülés a hangban van – mondta a zenekart vezető multizenész, A|V. – Úgy éreztem, hogy vokálisan nagyobb szabadságom volt a szövegek és az üzenetek kifejezésére, kevesebb műfaji kötöttséggel. Tekintettel a dalban szereplő fájdalom, frusztráció és félelem témaköreire, célszerű volt ezt a legtermészetesebb formában közvetíteni, ahelyett, hogy bizonyos elvárásoknak megfelelően adtuk volna elő. Az ének és a szövegek fontosak számomra, ezért hagytam, hogy lélegezzenek és ellenpontozzák a zenekar játékát.”
Miután a fellépéseik során az Egyesült Királyság egyik leglátványosabb black metal bandájává váltak, és rituális, magával ragadó előadásaikat olyan klubkoncerteken és fesztiválokon mutatták be a közönségnek, mint a Damnation, a Bloodstock, az Incineration, a Fortress, a Doomsday, a Mass Destruction, a Samhain, a Reaperfest és az Eradication, az Existentialismus albumot most először rögzítették teljes zenekarként.
„A dalt ennek a szörnyű igazság utáni korszaknak az ellentmondásokkal teli szembeállítása és az egyszerű, metaforikus igazságok ihlették, amelyek az omladozó múlt ősi vallásaiból indultak ki. Valahol a bibliai evangélium és egy nietzschei rémálom között – folytatta A|V. – Apaként különösképp rémületet okoz, amikor látom, hogy mindazt, amit nagyapáink fizikailag és erkölcsileg felépítettek, szétszedik és árucikké silányítják, és azon tűnődöm, milyen világot fog örökölni a fiam. Semmiképpen sem vagyok filozófus – kétségbeejtően hiányzik belőlem a türelem. De a modern nyugati emberiséggel kapcsolatos megfigyeléseim kifejezetten kilátástalanná váltak, és ez határozza meg a szövegírási folyamatomat. A művészet az életre és a tapasztalatokra adott reakció. Ez az első számban, az A Legacy of Sores-ben van lefektetve, amely azt állítja, hogy a legtöbbünk itt, ebben az évben, egy riasztó párosításba került azzal, hogy egyszerre vagyunk túl érzékenyek, ugyanakkor nincs semmilyen alapvető hitünk, amire támaszkodhatnánk. (’Wet skin now paper thin, reveals a core of dust’) Azt hiszem, ez a vallás utáni társadalom és a technológia felgyorsulásának keveréke, amelynek karmai mélyen belénk fúródtak. Próbált-e valaki mostanában okostelefon nélkül élni?”
Az Existentialismus rögzítési és produceri teendőit Ian Boult látta el a nottinghami Stuck On A Name stúdióban, míg az utómunka és a maszterelés utolsó simításait Tore Stjerna (Watain, Mayhem) végezte el a svédországi Necromorbusban. A lenyűgöző és magával ragadó borító Julia Soboleva munkája.
ABDUCTION – Existentialismus
(02/21 – Candlelight Records)
1. A Legacy of Sores
2. Pyramidia Liberi
3. Truth is as Sharp a Sword as Vengeance
4. Blau ist die Farbe der Ewigkeit
5. Razors of Occam
6. Vomiting at Baalbek