Skip to content

SERENITY – Az emberiség bukása

Dürer festményei ihlették a Serenity új dalait. Az apokaliptikus hangvételű, minden eddiginél szimfonikusabb lemez igazi visszatérő anyag, tele meglepetésekkel. Marco Pastorino bár csak idén szállt be a zenekarba, már régóta velük dolgozik a dalszerzőként. Most ő mesélt a friss lemez hátteréről.

Te idén szálltál be a zenekarba hivatalosan, szóval biztosan neked is még nagyon friss ez az egész. Az új album munkálataiban mennyire vettél részt?
„Kevesen tudják, de én 2019-ben kezdtem a Serenityvel dolgozni eredetileg, de akkor még a háttérben. A The Last Knight lemezre már írtam dalokat és sokat segítettem benne, mert Georg és én amúgy régi jó barátok vagyunk. Ha jól emlékszem, ott négy dal az enyém, és még a kórusokban is éneklek. Utána amikor elkezdtek dolgozni ezen a lemezen, nagyjából természetesnek tűnt, hogy megkérdezték, hogy be szeretnék-e szállni rendes tagként, mert már ide is hoztam legalább négy dalt, és amúgy is szerettek volna még egy gitárost. Cél volt, hogy kicsit felfrissítsük a dolgokat. Itt-ott szerettük volna a hangulatot megváltoztatni a korábbiakhoz képest, és bele is sikerült csemészni pár különlegességet. Ráadásul sokkal inkább szimfonikus, epikus az egész, mert szorosan velünk dolgozott Daniele Mazza az Ancient Bardsból, és nagyon elégedettek vagyunk azzal, amit hozzá tett ehhez az egészhez.”

Nagyon sok projektben vagy aktív, gondolom, akkora változást nem okozott az életedben, hogy hivatalos tag lettél.
„Szerencsére az életem alapból is 90%-ban zenéből áll, szóval… (nevet) Fél évet mindig is úton töltöttem, fél évet meg stúdióban, vagy csak vendégeskedtem valahol akár gitárosként, akár énekesként. De még így is tele vagyok új élményekkel. Mostanában például a Powerwolffal léptünk fel, még lesz velük nagyjából három bulink, majd megyünk Hollandiába egy fesztiválra, utána utazunk Japánba. Ez mennyire király már? Na, ilyen élményeim eddig még nem voltak. Szóval tök szuper, imádom az életemet! (nevet) Amúgy igen, sok helyen játszom egyszerre, de megfelelő tervezéssel simán működik a dolog, tényleg azt csinálok, amit akarok, szóval minden rajtam múlik, nekem kell tudni úgy alakítani az időmet, hogy mindent rendesen tudjak csinálni, amit elvállaltam. Öt-hat hónapra előre meg kell tervezni mindent, főleg azért, hogy a Serenity és a Temperance dolgai ne ütközzenek.”

A szövegeitek különleges témákat, személyeket dolgoznak fel. Ezúttal kire, mire esett a választás?
„Igen, ahogy korábban is egy karakterrel építettük a lemezt, most is ez a helyzet. Volt középpontban Leonardo da Vinci, vagy I. Miksa német-római császár, most pedig Dürer, a német festőművész a választottunk. Amúgy van egy nagyon érdekes kapocs is, mert ugye a legutóbbi lemezünk, a The Last Knight szólt I. Miksa császárról, Dürer pedig az ő pártfogoltja volt, az ő udvarában dolgozott, és azt hiszem, három arcképét is ő festette meg a császárnak. A lemez minden egyes dala Dürer egyik festményéről szól, vagy ahhoz kapcsolódik. Például a The End of Babylon dal a Babilon szajhája festményről, de azt a címet ugyebár nem szerettük volna használni… (nevet) A Reflections inkább a festő életéről szól, vagy említeném még a The Fall Of Mant, az azt hiszem a Négy angyal a halálról festmény… Szóval igen, minden dalt egy festmény ihletett.”

Ez a lemezborítón, bookletben is megjelenik valamilyen módon?
„Persze, pontosan! A bookeltben is abszolút témához passzoló illusztrációk vannak, amit egy fantasztikus portugál művész, Credo készített. Nagyon képben van Dürer munkáival, és természetesen az egészet az inspirálta, az ő művei alapján találta ki a teljes koncepciót, engem totál lenyűgözött, amit csinált. Akit érdekel a festőművészet, vagy a történelem, de akit igen, annak mindenképpen javaslom, hogy szerezze be a lemezt, mert tiszta nagy kincs, amit ez a srác összedobott nekünk!”

.
A lemezen a Kamelot ex-énekese, Roy Khan is vendégeskedett. Ő hogyan került képbe?
„Roy mindannyiunk egyik kedvenc énekese, turnéztunk is már vele, és mikor a The Fall Of Man elkészült, rögtön arra gondoltunk, hogy ennek mennyire kamelotos hangulata van. Evidensnek tűnt, hogy megkérdezzük, mi a véleménye róla, és esetleg énekelne is benne. Úgyhogy kapcsolatba léptünk vele, neki pedig nagyon tetszett a dal, rögtön úgy reagált ő is, hogy olyan mintha direkt próbáltunk volna Kamelot-számot írni! (nevet) Azonnal benne volt persze, lelkesen neki is állt megtanulni, felénekelni, és mondanom sem kell, hogy a végeredmény abszolút tökéletes, pont így hangzott eleve a fejemben is. Georg és az ő hangja nagyon jól működik együtt.”

Összességében milyen lett szerinted a végeredmény, miben más, mint a korábbi lemezek?
„Elcsépelt szöveg, de valóban sötétebb lemez készült, mert maga a téma és a karakter is sötétebb hangvételt igényelt. Az ördög, Babilon, az emberiség bukása, a kereszt nevében masírozó katonák, Dürer ilyeneket alkotott. Ez a dalok címében is megmutatkozik amúgy. A The End of Babylon az egyik legsötétebb hangulatú dalunk, ebben az akkord bontás és direkt rátesz a baljós hangulatra. Meg ugye említettem, hogy nem fukarkodtunk a szimfonikus elemekkel, és Daniele-et is direkt úgy kértük meg, hogy zordabb témákat hozzon, ami egyszerre epikus és baljós. A keverés is kicsit máshogy zajlott, erőteljes hangzást szerettünk volna ugyan úgy, de ha összehasonlítod, mégis nagyon máshogy szól, mint a korábbi lemezeink. Sascha Paeth producer munkája az egész, ő pedig mestere ennek, és nagyon érti, hogy működnek a szimfonikus elemek igazán jól, elég csak megnézni, mit alkot az Avantasiában. Ilyen elemekből pedig aztán most bőven volt mivel dolgoznia… Amúgy most először egy kis német is keveredett a szövegbe, bár a Ritter, Tod und Teufel csak a dal címe, és ez ismétlődik a szövegben is. Ugyebár Dürer A lovag, a halál és az ördög című festményéről van szó benne, és gondoltuk meghagyjuk az eredeti címét. De szerintem jó ötlet volna, mert ugye a művész is német, és legalább most először pár szó erejéig, de egy kicsit németül is megszólalunk.”

Jövőre természetesen turné is jár a lemezhez, ráadásul a másik zenekarod, a Temperance társaságában.
„Biztos erőt próbáló lesz! (nevet) De nagyon várom már. Most egyelőre Japán lebeg a szemem előtt, de jövő tavaszig biztosan gondolatban is bele fogok edződni. Nagyon mozgalmas időszak áll most előttünk, de mivel napokon belül megjelenik a lemez, nagyon kíváncsi leszek, milyen reakciókat olvashatunk majd az új dalokra. Remélem a turnéig mindenki szépen betanulja és velünk együtt fogja énekelni őket, mert rengeteget szeretnénk belőlük majd játszani!” 

KERESÉS
MEGJELENT A NOVEMBERI
digitális KÜLÖNSZÁM!
DIGITÁLIS KÜLÖNSZÁMOK
november | október | szeptember
RÉGI LAPSZÁMAINKAT
NÉPSZERŰ
FACEBOOK
SZERKESZTŐSÉGI KEDVENCEK
Cselőtei László
Cselőtei László
vezető szerkesztő
  1. IMPELLITTERI
    Out Of My Mind (Heavy Metal)
  2. AT NIGHT I FLY
    The Sacrificial Lamb
  3. FLOTSAM AND JETSAM
    Burned My Bridges
  4. TONY IOMMI
    Deified (instrumentális)
  5. TEXAS HIPPIE COALITION
    Gunsmoke
Zubor Olly - 300p
Zubor Olly - 300p
online szerkesztő
  1. WOLFHEART
    Draconian Darkness
  2. THE BLACK DAHLIA MURDER
    Servitude
  3. NILE
    The Underworld Awaits Us All
  4. UNTO OTHERS
    Never, Neverland
  5. MIMI BARKS
    This Is Doom Trap
Posta Janos 24 - 300p
Posta Janos 24 - 300p
szerkesztő
  1. MARILYN MANSON
    One Assassination Under God
  2. THE OLD DEAD TREE
    Second Thoughts
  3. YESTERDAZE
    Sentences
  4. THE SISTERS OF MERCY
    First And Last And Always
  5. AKELA
    A Fenevad
PETŐFI X HAMMER
az adások archívuma
HAJÓGYÁR x hw