HAMMER RECORDS - "Szó szerint egy underground, 'hálószoba'-kiadóként kezdtük"

20 éves a Hammer Records - interjú Hartmann Kristóf kiadói igazgatóval

2018. december 16. (vasárnap) 13:11 | utoljára módosítva: 2019. január 7. (hétfő) 11:48

A Hammer Records idén ünnepli fennállásának és működésének 20. évfordulóját. Ebből az alkalomból a most megjelent évvégi HammerWorld magazin extra CD-melléklete egy dupla CD-válogatás, a Hammered, amelyre a Hammer Records idei kiadványainak java, 39 dal került fel. És ugyancsak ez a 20 éves jubileum adta az apropót Kiss T. Attilának, hogy elbeszélgessen a kiadó igazgatójával, Hartmann Kristóffal - a kezdetekről és az azóta eltelt időkről.

Két évtizeddel ezelőtt csatlakozott a Hammer-stábhoz Hartmann Kristóf. Újságíróként érkezett a laphoz, de nem sokkal később már részt vett a Hammer Records kiadó megalapításában. Két évtizede éjt nappallá téve dolgozik azon, hogy a hazai metal/rock zenekaroknak otthont teremtsen, egyúttal összegyűjtse és egységes formátumba rendezze a magyar hard rock és metal történelem fontos művészeinek munkáit, albumait. Kreatív gondolkodásával, újító ötleteivel és tenni akarásával hamar növekedési pályára állította a Hammer Records-ot és labeljeit. Kiadói igazgatóként közel 800 kiadványt hozott tető alá, amellyel a cég mára az ország egyik legjelentősebb piaci szereplője lett.

 




Hogyan kerültél a Hammer közelébe?

"Középsuli elejétől vettem a lapot és elég hamar elkezdtem önszorgalomból írogatni olyan zenekarokról, kiadványokról, amiket nem találtam meg az újságban, és ezeket beküldözgettem – mivel akkor még nem igazán volt internet, e-mail, ilyesmi, tehát postán, levélben – Lénárd Laci meg beszerkesztette. De olvasói listát, a különböző játékok megfejtéseit sem hagytam ki, sőt hirdettem is viszonylag sokszor, kazettacserélős-másolós partnereket kerestem, bár ma már nem másolgatunk kazettákat (nevet), több barátom is maradt azokból az időkből. A legnagyobb megtiszteltetés az első Hangpróbám volt a Bon Jovis 'különszámban', néhány legendás 0-ást is kiosztva... Aztán egy idő után már konkrét feladatokat is kaptam, koncertbeszámolókat is kezdtem írni, kaptam kritikára lemezeket, majd már interjúkat is készíthettem. Az egyik visszatérő alanyom Paksi Endre volt."



Ugorjunk is 1998. június 14-hez. E-klub, Ossian-est.

"Ezt a rendezvényt a közönség 'nyomására' Endre találta ki és szervezte le, és én – mint a zenekarral jó viszonyban lévő Hammeres – is ott voltam, mert szerettem a bandát. A koncertet rögzítette egy jászberényi videós stáb a kor technikájával, illetve készült rendes hangfelvétel is. A Denevér Hangstúdiónak ez volt az első, nagy ismertséget hozó munkája, Töfi egy darabig játszott is a zenekarban. Ebből aztán összeraktak egy koncertfelvételt, és ezzel Endre elsétált az addigi lemezeket kiadó Hungarotonhoz. Addigra viszont - egy-két kivételtől eltekintve – új kiadványokat már nem igen jelentetett meg a cég, így ez az Ossian anyag sem jöhetett ki ott.

A Hammer ekkorra már túl volt a Demonstráció-válogatásokon, ezért volt némi kiadványos tapasztalata Lénárd Lacinak és Cselőtei Lacinak, és nyilván az újság miatt rengeteg kontakt is adott volt - Endre őket kereste meg a kiadás ötletével. Mivel az irodában az akkori stábban mindenkinek megvolt a maga feladata, engem bíztak meg, hogy amolyan alkalmi diákmunkaként, hogy hozzam tető alá ezt a megjelenést. Tehát bedobtak a mélyvízbe - én meg próbáltam fennmaradni.

Gyártót, nyomdát, kis- és nagykereskedelmi terjesztést kellett találni, rögtön volt közvetlen rendelés is, illetve a kiadványról hírt adó külső médiapartnereket is fel kellett kutatni. A mai lehetőségekhez képest – persze leszámítva az internetet – ez az első kiadvány viszonylag sok helyen meg tudott még jelenni, látható, hallható volt. Akkor még sok városban működött helyi önálló rádió és volt rock/metal műsor - interjúkkal, de még a Bravóban is képes hírt kaptunk."




Mennyire volt ez a megjelenés biztos előjele egy majdani folyamatos munkának?

"Alkalmi projektnek indult, maga a koncert nagyon sikeres volt, de azért ebben az egész Ossian 'újraindulásban' is volt jócskán kockázat, senki nem tudta, hogy ez hová fog kifutni. Szó szerint egy underground, 'hálószoba'-kiadóként kezdtük. Természetesen senki sem gondolta, hogy még húsz is múlva is fogunk működni és az Ossian is a vezető rock/metal bandák egyike lesz. A léptékek nagyon furák ebben a sztoriban, mert 1998-ban a zenekar az addigi tevékenysége miatt már egy bejáratott, nagy tradícióval bíró bandának számított, de ha visszanézünk, akkor egyértelmű, hogy az azóta eltelt két évtized alatt minden tekintetben felülírta a csapat azt az első korszakot. Olyannyira, hogy a mostani közönség egy részének az már csak történelem, viszonylag keveset tudnak nemhogy a korai éráról, de még a mi első időszakunkról is."



Hogyan folytatódott a te pályafutásod, illetve a kiadó működése?

"Az első megbízásom két hónapra szólt, vagyis az Ossian koncertlemezének megjelenéséig. Győrben volt a debütálás, a ma már nem is létező PSVMK-ban. Elképesztő teltházas buli lett, emlékszem, hatalmas üvegfalai voltak a helynek, és annyian voltak már a dedikálás alatt is, hogy attól rettegtem, nehogy kinyomjon minket azon keresztül a tömeg. A Trabantommal vittük le a frissen megjelent kazettákat és CD-ket, ami akkor még viszonylag nagy dolog volt, a CD-s megjelenés nem volt általános a hazai metal kiadványoknál.

Az hamar kiderült, hogy egyrészt az Ossian menni fog tovább, a pesti és ez a győri buli már-már 'Beatleses', klasszikus rock'n’roll-időket idéző hisztériát övezve zajlott le, de amikor elkezdtek rendszeresen koncertezni, akkor még jó pár évig nagyon kemény dolgokat kellett végigcsinálnia a zenekarnak. Borzalmas klubviszonyok uralkodtak, a mai sztenderdeknek abszolút nem megfelelő helyeken léptek fel - bár ma is sok helyen hiányos a műfaj 'infrastuktúrája', akkor még egyszerűen nem is létezett ilyen.

Hihetetlen underground szinten ment az egész. Az első kiadványhoz és a megjelenés körüli promócióhoz fotókat szerettünk volna, és felkértük azt a fotós lányt, aki akkoriban a Hammernek is bedolgozott. Meg volt vele beszélve, hogy melyik napon mikor megyünk Tatára, a turul szoborhoz, hogy végre egyszer legyen már ilyen kép is az Ossianról, ha már a logójukban benne van. Előző este azonban felhívott a fotós, és közölte, hogy ne haragudjak, de ő a VIII. kerület fotósa, és aznap van a romabál a kerületben, úgyhogy bocs, de inkább mégsem jönne.

Az ország több pontjáról érkező zenekari tagokkal minden le volt egyeztetve, szóval olyan opció nem volt, hogy nincs fotózás. Szétnéztem otthon, mert apám hobbifotós volt, és az egyik féltve őrzött gépét kiszedtem a szekrényből, befűztem egy tekercs filmet, és így lettem alkalmi fotóssá. Másnap aztán ott lógtam a tatai turulos szikla oldalán, fényképeztem a zenekart, és mivel ott derült ki, hogy mekkora a valóságban az a szobor, mindenáron azon igyekeztem, hogy beleférjen minden a kompozícióba. Persze a vége Spinal Tap lett, a monumentális szobor alatt törpesereggé vált a zenekar, úgyhogy a sorozatnak ezt a részét fel sem használtuk.

Ilyen és hasonló sztorikkal indult és csináld magad módon kezdődött az egész kiadósdi. Egy nagyon pici irodája volt a szerkesztőségnek, ebben kaptam egy íróasztalt. Aztán idővel lett egy kis szobám, ami egyben az első raktár is volt. Az összes feladatot, a gyártástól a terjesztésig és számlázásig, a stúdiókkal, grafikusokkal, klipesekkel való megbeszélésekig mindent én csináltam az első években még az egyéni megrendelések feladását is. A mai napig elég jól ismerem mindenkinek a munkáját, nincs olyan elem a folyamatban, amit ne csináltam volna meg a saját kezemmel korábban magam is.

Az Ossiannál jöttek az újabb anyagok, először az Utolsó lázadó EP és a visszatérő stúdiólemez, a Fémzene. Mellette pedig sorra az évek óta kiadói háttér nélkül vergődő zenekarok, elsőként a Mood, a Nevergreen és a Demonlord. Kevés olyan hazai klasszikus rock vagy metal banda van, amelyikkel ne dolgoztunk volna az elmúlt két évtizedben, és többségében folyamatos az együttműködés a mai napig a zenekarokkal. Közel 20 éves az együttműködés Kalapács Józseffel, akinek minden formációja (Kalapács, Hard, Kard, Akusztika) Hammeres művész, de évtizednél is hosszabb a kapcsolat a Cserháti István által újraindított P. Box zenekarral, a Moby Dickkel és az Omennel, továbbá a hazai major kiadók távozásával több klasszikus magyar rockbanda és/vagy annak kapcsolódó zenekarai is csatlakoztak a Hammer Records csapathoz. A Karthago, a Lord, a Beatrice, a Mobilmánia, a Zártosztály zenészei abból a generációból származnak, akiket 1977-es születési dátummal én még csak nem is láthattam színpadon a klasszikus anyagok idején.

Egyébként pont ez az 1998 volt az, amikor még a CD-eladások mutatói felfelé mentek, utána már a stagnálás, de inkább a folyamatos visszaesés volt tapasztalható. Magyarul, mi pont akkor kezdtük el, amikor a piac már zsugorodásnak indult. Első körben megjelent a CD-másolás és írás, majd mikor már bejött a szélessávú internet, onnantól a letöltés is. Úgyhogy mire kialakult a rendszerünk, már javában megjelentek azok a nehézségek is, amelyek a mai napig részben kihívást jelentenek. Bónuszként pedig pár éve úgy 2010 körül még egy alaposabb válság is végigfutott a gazdaságon, ami az akkor működő kiadók több, mint felét végleg padlóra küldte."



Azért csak kihúztatok húsz évet, és még mindig magabiztosan jelen vagytok a piacon.


"Igen - sőt, azt kell mondjam túlélők vagyunk, az 1998-as indulás partnerei közül ma már szinte senki nincs a terepen, az összes nagykereskedelmi partner, gyártó, vagy versenytárs kiadó régen beadta a kulcsot, nem egy esetben már több generációváltást megéltünk. Talán a saját kis boltunk, vagyis a Hammer Zenebarlang mellett két lemezboltot tudok mondani, amelyek a mai napig is léteznek, a Headbanger és a debreceni Rock-Ness tartja a frontot."



Ha már szóba került a Zenebarlang - a korai években hogy történt a beszerzés?

"A Barlangot úgy 2 évvel a kiadó előtt nyitotta a két Laci. A magazin miatt minden hónapban egyszer ki kellett autózniuk Németországba, mert akkor még csak így lehetett megoldani az ilyen-olyan egyeztetéseket, a nyomdai leadást. Az én első 6-8 évemben, tehát 2002-2004-ig volt ilyen jellegű kapcsolattartás. Kimentek koncertekre, kiadókkal tárgyaltak, az újság ügyeit intézték, teljesen más világ volt. Rengeteg kisebb terjesztővel is jóban voltak, és tőlük szerezték be a Zenebarlang cuccait, a nemzetközi rock/metal CD kínálatot, ritkaságokat is. Tehát nagy számban olyasmiket is, amikről az emberek jó esetben is csak olvastak.

Később részben ezekből a kapcsolatokból lettek azok a megállapodások amelyek alapján a hazai albumokra kialakított terjesztési rendszert elkezdte használni a legtöbb európai független kiadó, a Nuclear Blast, az SPV, az AFM, csak hogy néhány példát említsek. Ha már korábban szó volt a túlélésről, itt is hullott a férgese - a csúcsidőben, úgy kb. 10 évvel ezelőtt közel hetven kisebb-nagyobb kinti partnerünk volt, mára a többség becsődölt, eltűnt vagy teljesen marginalizálódott - vagy befutott nagyobb cégek szárnyai alá. Szerencsére a fontosak és erősek megmaradtak. Bár nem szorosan tartozik a Hammer Records témaköréhez - mégis büszkeség volt mondjuk a Nightwishnek aranylemezt átadni két alkalommal is, vagy látni az első perctől minden fronton Hammer-partner Sabaton sikerét."



Kardinális kérdés, hogy ti mi alapján adtok ki egy-egy lemezt?

"Járunk koncertekre, hallgatjuk a zenéket, tehát nem egy elefántcsonttoronyban élő cég vagyunk, ahol el kell mondani az embereknek, hogy ez a műfaj miről szól, és merre hány méter. Ott voltunk számtalan tehetségkutatón, jelen vagyunk a fesztiválokon, rengeteg helyen beleakadunk a különböző produkciókba és van több hangstúdió is, amelyekkel olyan szoros a kapcsolat, hogy kapunk zenekari tippeket. Varga Zolival (SongSong Production, egykori Bakery, Supersize), Cserfalvi Zolival (Denevér) és Smicivel (MD Stúdió) élő, jó kapcsolat van például. Nyilván a zenekaroknak is meg kell tenniük először saját magukért valamit, a minimum a mai világban az, hogy írnak magukról egy e-mailt, elküldik a zenéjüket. Mi meg igyekszünk mindenkinek válaszolni."




A saját ízlésvilágod befolyásol egy-egy döntés meghozatalakor?

"Óhatatlanul előfordul, de inkább az érdekel, hogy amennyire csak lehetséges, a teljes műfajra odafigyeljek, majdnem faltól-falig, és így találjam meg azokat, akik jók az adott világban. Amúgy az én eredetileg legkedvesebb műfajomban, a klasszikus heavy metalban sajnos az új generáció nagyon-nagyon vérszegény."



Idővel négy labellé ágazott a Hammer Music.

"A Hammer Records egy klasszikus hard rock, heavy metal label, jellemzően olyan zenekarokkal és azok oldalhajtásaival, amelyeknek minket megelőzően is évtizedes múltja van. Már az ezredfordulón megjelent pár új zenekar, amelyek anyagai először Hammer Music Productions név alatt jöttek ki. Ilyen volt például az első Dying Wish, a Without Face, vagy a Stainless Steel lemeze, de nagyon hasonlított a kettő, mindig összekeverték. Így kitaláltuk a Nail logót, ami alatt a fiatalabb, de tradicionális gyökerű bandák, dallamos metal, folk, death, black formációk szerepelnek.

Aztán az első Macskanadrág CD-nél újra elgondolkodtunk, mert az aztán végképp nem tartozott egyikbe sem, annyira messze volt műfajilag, hogy nem lehetett az addigiakkal egy kalap alá venni. Azt mondtuk félig humorosan, hogy ha már van kalapács, meg szög, akkor legyen él/penge is. Az Edge-hez tehát a modern metal és punk csapatok tartoznak. És ez a három Hammeres név aztán elég jól le is fedte a kiadott anyagainkat.

A Hammer Records eddig 183, a Nail 292 az Edge 282 albumot hozott ki a katalógusszámok statisztikája alapján. A legnagyobb önálló sikereket a Nail és Edge Records zenekarokkal éltük, elég csak az első perctől velünk dolgozó Dalriada, Depresszió és a Road nevét említeni, de legyen ez egy másik történet, különben különszámot kell teleírjunk. Jön majd a két label szülinapja, már gondolkodunk, hogy milyen csavarral ünnepeljük meg."




 



Jó pár éve született még egy, a Hadak Útja.

"Ez egy speciális történés. A név és az alapítás a Romantikus Erőszak énekeséé, Sziva Balázsé, aki ezen a néven adogatta ki a saját anyagaikat. Balázs a középiskolában évfolyamtársam volt, a 95-ös szalagavatós videón ott áll mögöttem díszmagyarban. Ő a saját színterén egy karakteres, megkérdőjelezhetetlenül hiteles figuraként teszi a dolgát most már több, mint húsz éve, közben vele indult el a Hungarica is, ami ugye a Moby Dick miatt nálunk volt, így adódott, hogy ezek a zenekarok is itt kötöttek ki."



Áldásos tevékenységeteknek köszönhetően időről-időre elfeledett anyagokat is újra megjelentettek, illetve komplett diszkográfiák hiányzó darabjait is pótoljátok.

"Az állami lemezcég, a mai Hungaroton metal katalógusába csak a korai Pokolgép és Ossian albumok, valamint csak egy-két más – például Stress, Fáraó kislemez, Missió – tartoztak a rendszerváltás előtt. Utána ez még kiegészült jó pár további Ossian, Omen, Akela és Wellington albummal. A hard rock vonal gazdagabb (P. Box, P. Mobil, Lord, Karthago, Edda, Dinamit stb). Metalból a korai időszak kevéssé dokumentált, kevés olyan zenekar van, amelyről érdemi, jó minőségű felvétel készült. Azokat az értékesebb anyagokat, és azokat, akik a mai napig is meghatározói a mezőnynek, részben már megpróbáltuk összeszedni (Classica, Sing Sing, Exit, Lady Macbeth, Szfinx, Stress, Slogan, Rotor, Sámán), illetve még dolgozunk ezen. Nyilván, aki fanatikusan gyűjtötte a korszak demóit, az tucatjával tud még további neveket mondani, magam is, ha csendes szemlélőként is, de tagja vagyok a célirányos Facebook-csoportnak.

2012-ben volt egy kegyelmi pillanat, amikor sikerült a Lord és Kalapács József teljes diszkográfiáját (Pokolgép, Omen és szóló anyagok) egy-egy szép sorozatba összerakni, erre nagyon büszke vagyok. Két nap alatt két tucatnál is több anyag jelent meg újra, jó pár olyan lemez is, amelyek CD-n korábban még soha, és minden anyaghoz infódús, igényes booklet, lehetőség szerint bónuszanyag került."






Nagyon sokáig válogatás kazetták, majd CD-k jelentek meg magazinos mellékletként, majd önálló hazai albumokra váltottatok.


"Az aktuális kiadványaink, mind a saját hazai mind a kinti partnerkiadóktól bemutatására születtek anno ezek a kazetta-válogatások, később CD megjelenések, amelyek hosszú-hosszú éveken át elképesztően hatékonyan működtek. Van jó néhány olyan banda, akiket teljesen egyértelműen ez rajzolt fel a térképre. Ez a módszer egy nagyon jól szelektált havi újdonság-értesítés volt, de aztán egész egyszerűen elfogyott alóla a talaj, mert manapság már mindenki az interneten mutatja be a lemezelőzeteseit és a gazdasági válság is spórolásra kényszerítette az olvasók egy jó részét, akik normál újságot választották a CD-válogatásos verzió helyett. Ezzel együtt sokaknak a mai napig hiányzik ez a válogatás, mert az egyre durvább infódömpingben nehéz kiszűrni a fontosabb megjelenéseket.

Közben lezajlott egy nagyon erős lemezipari átalakulás is, plusz van egy hazai létező médiahelyzet. A Hammer viszont az egyetlen huzamos ideje megjelenő nyomtatott zenei sajtótermék, jelentős és szinte állandó olvasótáborral rendelkezik, ezért egy kiváló felület egy-egy zenekar számára, hogy megmutassa debütáló, vagy nem feltétlenül első lemezét, illetve még a bejáratott, közismert bandák is időről-időre ebben a formában jelentetik meg egyes spéci anyagaikat. Mára ez egy bevett megjelenési formává vált, szerintem nagyon sok, nagyon jó albumot hoztunk ki így is. Az ötletadó amúgy az Ozirisz volt, akik 3 ezer CD-t postáztak szét a Hammer olvasók között, majd a Wisdom első EP-je volt az első ilyen típusú melléklet, még 2004-ben. Az sem tegnap volt - közel egy évtizeddel előztük meg a hasonló megoldásokat, amelyek mára a kinti lapoknál is rendszeresek."



Ha már újságmelléklet, a szeptemberi lapszámhoz egy Ossian tribute albumot csomagoltatok, amelynek elkészültéről semmit nem tudott a zenekar.

"A meglepetés részében bíztunk, és abban is, hogy ez egy olyan megjelenés, amit az emberek szeretni fognak. Azonban ez a rész nem volt túlgondolva, konkrétan az én fejemben első körben ott véget is ért a történet, hogy Endre lemegy az újságoshoz, és egyszer csak a kezébe kapja azt, hogy tizennyolc banda az ő dalait játssza..."





Aztán persze nem így lett, mert a Rock FM stúdiójában szembesült az albummal, és a dalokkal.

"Igen, mert továbbgondoltuk a dolgot, hiszen azt nem akartuk, hogy valami pletykából, vagy egy internetes feltöltésből szerezzen róla tudomást, de az is béna lett volna, hogy egy újsággal elmegyek hozzá, becsöngetek, leteszem a küszöbére, és elszaladok! (nevet) Úgyhogy az jutott az eszembe, hogy ez a megjelenés van annyira különleges, hogy sokakat érdekelhet, ezért felhívtam a rádiót, hogy mi lenne, ha a megjelenés előtt leadnák az albumot az elejétől a végéig. A részleteket aztán már együtt találtuk ki Sivák Péterrel és Jurásek Balázzsal, egy félig kamuriportot szerveztünk Endrééknek a szeptemberi Ossian koncert kapcsán és ahogy az élő közvetítésben is lejött, remekül sikerült a dolog."



Az hogy lehet, hogy a rengeteg közreműködő ellenére nem szivárgott ki semmi?

"Csak bízni tudtam benne, hogy így lesz. Az elsők között a Roados Molnár Mátét kerestem meg, nekem ő egy kicsit olyan, mint egy lakmuszpapír. Hihetetlenül jól érzi a közönséget és az egész közeget, az ő véleménye meghatározó volt számomra. Máté azonnal teljesen pozitívan állt a dologhoz, és onnantól pedig szinte magától gördült tovább minden.

Nem mondom, hogy átlagos méretű feladat volt, de 20 év egyik legizgalmasabb projektje, és most már biztosan mondhatom, hogy a minden várakozást felülmúló sikere minden befektetett percet sokszorosan meghálált. Nem elsősorban anyagi értelemben, bár az általam ismert legjobb példányszámot produkálta a lap, lényegében teljesen elfogyott a legtöbb helyen - hanem és ez sokkal fontosabb: kapukat nyitott, hidakat épített zenekarok és táborok közé - nagyon széles keretek között. Teljesen más helyzet, amikor a zenekarok találkoznak egymással, dumálnak egy-egy fesztiválon, vagy csak a turnébuszban lökik a rizsát egymásról, mintha bele kell élniük magukat egy-egy dalba - szerintem ez egy nagyon emberi kapcsolatot teremt két alkotó között - akár ismeretlenül is.

Közös sikere a zseniális verziókat összehozó csapatoknak és az eredeti dalokat megíró alkotóknak. Végtelenül hálás vagyok mindenkinek, aki ebben bármilyen formában részt vett, a kiadvány azt mondja el, amit erről a műfajról gondolok és látni szeretnék."





Egyetlen külföldi előadóként a Crystal Viper miért kapott lehetőséget?

"Az Ossiannak elég nagy nemzetközi respektje van. Magyarországon a helyzetük teljesen egyértelmű, a színtéren abszolút az első helyen álló zenekar, nagyon alapvető, megkérdőjelezhetetlen emberi értékekre épülő szövegekkel, családokon, generációkon átívelő széles közönségbázissal. Külföldön viszont egyértelműen old school kult-metal bandaként vannak számon tartva. Lengyelországban is van egy hatalmas nagy metal fanatikus srác, sűrű kapcsolati hálóval, többször interjúzott is Endrével, lemezeket cserélt, elkötelezett rajongó, és az ő feleségének a zenekara a Crystal Viper, így elég egyértelmű volt a szereplésük. A legnagyobb alázattal nyúltak a kiválasztott dalhoz."



Hogy látod a Hammer Music jövőjét, annak tükrében, hogy a közvélekedés szerint haldoklik a fizikai hanghordozók piaca?

"Ha csak az Ossian eladásait nézzük, simán hozzuk az első éra végének számait. Nyilván az elejét nem, mert akkor hivatalosan kétféle hazai metal lemezt lehetett kapni, egy Pokolgépet és egy Ossiant évente. A visszaesés a nagyon drága külföldi poplemezekre igaz, a mi nyomott áras, és rengeteg helyen elérhető kiadványaink egyelőre jól teljesítenek.

Lassan alig fér ki a sok arany- és platina-, sőt dupla platinalemez a falra, amelyhez persze kell a lemezvásárló, zenehallgató réteg lojális hozzáállása is, legalább ezen az áron. E mellé jönnek a legális digitális letöltések, streamelési lehetőségek És ott van legvégső esetben a YouTube, ahol a hivatalos videók nézettségi mutatói adnak visszajelzést az előadóknak. A lemezipar mára megtalálta azokat az utakat, amelyekkel valamilyen típusú legális módszer nem drágább és nem kényelmetlenebb, mint az illegális. És szerencsére ezt egyre többen ismerik fel."

Az interjú eredetileg a HammerWorld magazin októberi számában jelent meg.








 






HAMMERED

CD 1
01. Ossian: Hatvanszor (exkluzív) - Hammer Records
02. Road: A bátrak éjszakája - Edge Records
03. AWS: Viszlát nyár - Edge Records
04. Kalapács: Jekyll és Hyde - Hammer Records
05. Dorothy: Hűségriadó - Edge Records
06. Lord: Hargita - Hammer Records
07. Mood: Wombocosmic (exkluzív) - Hammer Records
08. Beatrice: Nem nekem tanulsz (exkluzív) - Hammer Records
09. Dalriada: Thury György Balladája II. - Nail Records
10. Mobilmánia: Szárnyad voltam - Hammer Records
11. Ektomorf: The Prophet Of Doom - AFM Records
12. Subscribe: X-Man 1 - Edge Records
13. P. Box: Végállomás Motel (Ossian feldolgozás) (exkluzív) - Hammer Records
14. Zorall: Bringásdal - Edge Records
15. Tales Of Evening: Káprázat - Nail Records
16. Zártosztály: Gyere Őrült - Hammer Records
17. Nova Prospect: Vigyázó - Edge Records
18. Mentes Norbert: A rock n roll örök - Hammer Records
19. Alcohol: Mr. Fotel-Rocker - Edge Records


CD 2
01. Dalriada: Csillagok dala (exkluzív) - Nail Records
02. Stonedirt: Beyond Control - Nail Records
03. Sorronia: Nevermore (exkluzív) - Nail Records
04. Don Gatto: Welcome To Ferocity - Edge Records
05. Molicsrock: Nyugtalan vér (exkluzív) - Nail Records
06. Andartar: Ébredő enyészet - Nail Records
07. Leecher: Messengers of Fear (exkluzív) - Nail Records
08. Phoenix Rt.: Szívemen a jel - Edge Records
09. Zord: H-Mob - Nail Records
10. Stula Rock: Ha látnád magad - Nail Records
11. Pair O Dice: Egyszerűbb velem - Edge Records
12. Wall Of Sleep: Seven Point Five - Nail Records
13. KR3LL: Repent - Edge Records
14. Invader: Egyszer élsz! - Nail Records
15. Ideas: Till The End of Time - Nail Records
16. Kylfingar: Istenek hangja - Nail Records
17. Saqqara: Arany nap - Hammer Records
18. Scaryface: Scream - Edge Records
19. Sear Bliss: Haven - Hammerheart Records
20. Palmetta: Hej tulipán… - Hadak Útja Kiadó




 

 



A Hangfoglaló Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.


 

 

Hozzászólások

[017780]
kingiron
Azért én szívesen venném az első 14 Hammeres válogatást cd-n, mivel az csak kazettán jelent meg (kivéve az elsőt, de nekem az is kazettán van meg). Szerintem egy jópáran örülnének neki, hiszen vannak rajtuk nagyon jó kis dalok!
Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
CADAVER - Újdonság a Megadeth dobosával feltámadt norvég death brigádtól
2020. november 28. (szombat) 09:16

Új szöveges videóval jelentkezett az 1988-ban alakult norvég death metal brigád Cadaver. Az alapító/gitáros Neddo (Anders Odden) mellé még 2014-ben sorakozott fel Dirk Verbeuren dobos (Megadeth, ex-Soilwork), 16 év után pedig megjelent a negyedik nagylemezük is. A 2004-es Necrosis lemez utódja Edder & Bile címmel jött ki, és végig is hallgatható. Az albumon két vendég is hallható: Jeff Becerra, a legendás Possessed főnöke, valamint Kam Lee, a floridai Massacre énekese, aki az egészen korai Death-ben is dobolt és hörgött.   www.facebook.com/cadavertheband Neddo: "Dirkkel még 2014-ben találkoztam, amikor a 70000 Tons Of Metal fesztiválon a Satyriconban helyettesítette Frostot. Gyorsan kiderült, hogy hatalmas rajongója a Cadavernek, én pedig akkoriban már dolgoztam pár új dalon, amelyeket egy esetleges szólóalbumra szántam. De aztán jött az ötlet, hogy Dirkkel összehozhatnánk a Cadaver harmadik...

HATEBREED - Itt az új album, és mellé egy friss videó is
HATEBREED - Itt az új album, és mellé egy friss videó is

Megjelent és végig is hallgatható a Hatebreed nyolcadik nagylemeze, a Weight Of The False Self. Eredetileg májusban jött volna ki az új lemez, amit Chris Zeuss Harris producerrel (Rob...

SCOUR - Hivatalos videoklip Phil Anselmo extrém, blackes projektjétől: Doom
SCOUR - Hivatalos videoklip Phil Anselmo extrém, blackes projektjétől: Doom

Phil Anselmo blackes, extrém metalos projektje, a Scour tegnap adta ki a három részből álló EP-sorozatának harmadik darabját, a Blacket. A 6 tételes EP-t végig is hallgathatod, a Doom...

VOIVOD - Itt az új koncertlemez, videópremier: Overreaction
VOIVOD - Itt az új koncertlemez, videópremier: Overreaction

Már dolgozik a 2018-as The Wake album folytatásának dalain a kanadai Voivod, a mai napon viszont egy koncertlemezzel jelentkeztek. A Lost Machine - Live című anyagot máris...

VOLBEAT - Megjelent az új koncertlemez, videópremier: Sorry Sack Of Bones
VOLBEAT - Megjelent az új koncertlemez, videópremier: Sorry Sack Of Bones

Rewind, Replay, Rebound: Live In Deutschland címmel egy koncertanyaggal jelentkezett a Volbeat, nézd meg a legfrissebb élő videójukat, a Sorry Sack Of Bones felvételét - Stuttgartból....

THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA - Új klipes dal az elfojtott, de felszínre törő érzelmekről: Paper Moon
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA - Új klipes dal az elfojtott, de felszínre törő érzelmekről: Paper Moon

Aeromantic címmel még február végén jelentkezett egy új albummal a Soilwork énekes Björn "Speed" Strid és az Arch Enemy basszer Sharlee D'Angelo (ld. Spiritual Beggars)...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS