VIII. TATTOO THE SUN - "a magyar underground most is tele van szuper bandákkal"

Uzseka Norbert beszámolója és fotói a Dürer Kertből

2018. szeptember 9. (vasárnap) 09:16 | utoljára módosítva: 2019. január 7. (hétfő) 10:20

Csak néhány órára tudtam beszabadulni a Dürerbe az immáron nyolcadszor megrendezett Tattoo The Sun fesztiválra, de így is sűrű volt a program, és a kisteremben lévő tetováló stúdiókat alaposan meg sem tudtam nézni, nem szólva Kovács "Nihil AK" Attila (Sear Bliss/Varso/ex-WMD gitáros) remek kiállításáról.

 



A Stabbed volt az első fellépő a nagyteremben, és hozták az - úgy látszik - szokott szintet: iszonyat megtekert témák és mégiszonyatabb őrlés (nem szólva a groove-okról), s dalok között, néha közben is a jó értelemben fárasztó humorú idétlenkedéseik. Az énekes Alex megfelelő szögből nézve szinte Elvis-jellegű új frizurája alól kedélyesen ordította le az egybegyűlt egyelőre kevesek arcát, s a többiek is random váltogatták a mosolygást a vicsorgással. Várom már az új albumot, ami készül, mégsem játszottak róla semmit, de így is kerek műsor volt ez. Szeretem ebben a csapatban, hogy szinte vásott kölykös pimaszsággal tudják előadni a legkomplexebb és legsúlyosabb témákat is - ettől baromi szórakoztatóak is, miközben a dalaik egyik-másika mérhetetlenül félelmetes és sötét.

 













 

Eztán belenéztem a "tetovált falú" 041-es teremben a Hatvan City Hard Core műsorába. A két énekessel felálló csapat, amennyire én értek hozzá, a New York HC legszebb hagyományait ülteti át magyar közegbe, bár a gitáros Hatebreed pólója sem az ő bandán belüli különcségét jelölte. Elég frankón tolták az ugrálásra, együtt üvöltésre késztető témákat, és az sem zavart igazán, hogy mikor eljátszották az Ignite-tól a Falut, akkor azért Zoli eredeti magasai hiányoztak.

 



Velük párhuzamban játszott a nagyteremben a Vendetta Inc., ott az énekesen volt árulkodó póló, Pantera felirattal, de szó sincs arról, hogy merő kópiája lenne ez a négyes annak. Van a zenéjükben thrash, death, de dallamos heavy metal témák is, meg kellő erő, amivel úgy megdörrentek, hogy odakinn az ég sem különbül (pedig amúgy irdatlan felhőszakadás és vihar volt aznap éjjel). Olyan téma nem volt, ami azonnal, elsőre megfogott volna, de nem láttam a teljes műsort, és azért így is tetszett a dolog.

 



A 041-ben jött aztán a Dystopia koncertje. Vári Gáborék az év egyik legjobb lemezét tették le az asztalra, ezért is sajnáltam, hogy a csúszás miatt egy számot ki kellett húzniuk a programból. Kellett egy kis idő, mire bemelegedett Gábor torka, de aztán sem az énekbe, sem a zenébe nem lehetett belekötni, sőt, a hangzás is rendben volt. Legalábbis engem magával ragadott a koncert, melynek három csúcspontja is volt: a What Does the Beast Say? azzal az AIC-es verzével és ütős refrénnel, meg a két klipnóta (Purge Yourself, The Remedy Engine).

 



Számtalan különféle hatás érvényesül a zenéjükben, de így egyben egészen sajátos valami, szuper elegye a fogós dallamoknak, az óriási riffeknek és groove-oknak, a kiváló, mégis alázatos zenészi játéknak, s mindehhez jön az a plusz is, ami nélkül ez is kevés lenne, és amit én a hangulatban, s ezzel összefüggően a szövegek mondanivalójában találok meg. Ahogy Kovács Bedlam barátom mondta, hasonlítanak az Alter Bridge-re, s tényleg, az ő zenéjükben is megvannak ezek.

 



Időm elfogytán már csak két számot tudtam megnézni a Room Of The Mad Robots-ból, a hangulatos és vicces intrót követően (azt a Froggy Went A-Courting c. folknótát játszották be az Eraserhead képei elé, amit Crambone címmel én a Tom és Jerry rajzfilmek egyik legkiválóbbikából ismerek). A Lynch film az intro után is maradt, a színpadot kevéske kék fény világította meg csupán, s aztán rájöttem, hogy a füstszagot, amit érzek, a pofám égése okozza. Mert szégyen, hogy én ezt a bandát csak most szerettem meg. OK, élőben most láttam először, de akkor sincs magyarázatom arra, hogy hogy tudott elmenni mellettem az eddigi x különféle anyaguk. Ez van, tán jobb későn, mint soha.

 



Mindenesetre az öt lynch-i figura (mert azért ez a koncert Eraserhead nélkül is befért volna egy filmbe, amit ő rendez) elképesztően ízes, hangulatos, hátborzongató zenét tolt - legalábbis az a két daluk ilyen volt. Van itt minden, a Tooltól a Faith No More-on át a Mastodonig és Gojiráig, s még megannyi más, de ahogy ezek kiálltak és zenéltek, hát, az elképesztő volt.

A többi fellépőtől bocs, nekem most csak ennyi fért bele, de így is azzal a semmivel össze nem hasonlítható jó érzéssel eveztem haza az özönvízben, hogy a magyar underground most is tele van szuper bandákkal.

U.N.


További UN fotók -
katt ide!

 



A Hangfoglaló Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.


 

 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
VOIVOD - Itt az új koncertlemez, videópremier: Overreaction
2020. november 27. (péntek) 17:49

Már dolgozik a 2018-as The Wake album folytatásának dalain a kanadai Voivod, a mai napon viszont egy koncertlemezzel jelentkeztek. A Lost Machine - Live című anyagot máris végighallgathatod, de van egy friss koncertvideójuk is, mégpedig az Overreaction dalhoz. Away: "Az Overreaction egy régi klasszikus a Killing Technology lemezről, amely már 1987 óta műsoron van. Ezt a videót is Felipe Belalcazarnak köszönhetjük, aki egy Voivod dokufilmen is dolgozik. Köszönet Jaan Silmbergnek is, hogy animációba ültette az artworkömet! Élvezzétek az új koncertlemezt!"   www.facebook.com/Voivod Denis “Snake” Belanger – ének Daniel “Chewy” Mongrain – gitár Dominic “Rocky” Laroche – basszusgitár Michel “Away” Langevin – dobok     VOIVOD - Overreaction (a 2020-as Lost Machine - Live albumhoz) VOIVOD - Lost Machine - Live (a 2020-as album) 01. Post Society 02. Psychic Vacuum 03. Obsolete...

VOLBEAT - Megjelent az új koncertlemez, videópremier: Sorry Sack Of Bones
VOLBEAT - Megjelent az új koncertlemez, videópremier: Sorry Sack Of Bones

Rewind, Replay, Rebound: Live In Deutschland címmel egy koncertanyaggal jelentkezett a Volbeat, nézd meg a legfrissebb élő videójukat, a Sorry Sack Of Bones felvételét - Stuttgartból....

THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA - Új klipes dal az elfojtott, de felszínre törő érzelmekről: Paper Moon
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA - Új klipes dal az elfojtott, de felszínre törő érzelmekről: Paper Moon

Aeromantic címmel még február végén jelentkezett egy új albummal a Soilwork énekes Björn "Speed" Strid és az Arch Enemy basszer Sharlee D'Angelo (ld. Spiritual Beggars)...

OCEAN HILLS - Videoklippel Téglás Zoliék szerelmes dala: Budapest My Love
OCEAN HILLS - Videoklippel Téglás Zoliék szerelmes dala: Budapest My Love

Téglás Zoli még tavaly ősszel jelentette be, hogy 25 év után kiszállt az Ignite-ból, majd az is kiderült, hogy a Zoli Band új nevet kapott. Az Ocean Hills nevű csapat első nagylemeze...

EPICA - Február végén érkezik az Omega album, klippremier: Freedom - The Wolves Within
EPICA - Február végén érkezik az Omega album, klippremier: Freedom - The Wolves Within

A Simone Simons énekesnő vezette holland Epica új albuma Omega címmel jön majd ki február 26-án, második előzetesként pedig a klippel kísért Freedom - The Wolves Within dallal lehet...

BAJNOK & ZEFI - 40 év - 4 közös zenekar - 40 dal - közel 40 előadó
BAJNOK & ZEFI - 40 év - 4 közös zenekar - 40 dal - közel 40 előadó

"40 év, 4 közös zenekar, és rengeteg korszakalkotó dal... Zeffer "Zefi" András és Kékesi "Bajnok" László 20-20 szerzeményét vették fel újra a december 18-án megjelenő Bajnok &...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS