ANGERSEED - "Az a tényező, amiért a kinti metal nagyhatalmak viszik a prímet, itthon szinte élből hiányzik"

Milán Péter interjúja a debreceni Angerseed frontemberével

2016. május 29. (vasárnap) 11:50 | utoljára módosítva: 2016. május 29. (vasárnap) 11:54

A Mányák Péter, vagyis Peter D. Maniak vezette debreceni Angerseed eddigi pályája akár analógiája is lehetne a hazai underground metal színtér gondokkal, nehézségekkel teli valóságának, de az egykori Carbon Cage és Neochrome frontember elkötelezettsége, elszántsága sokkal inkább az akadályok legyőzésének szimbólumává teszi a 2007-ben alakult death metal zenekart.


www.facebook.com/Angerseed


Hosszas várakozás után januárban végre napvilágot látott a The Proclamation címet viselő első Angerseed nagylemez, s Milán Péter ennek apropóján kereste meg kérdéseivel a zenekarvezető/énekest.


Anélkül, hogy belemennénk a Neochrome-idők taglalásába, lehet tudni, hogy azt a csapatot zenei nézeteltérések miatt hagytad ott. Nyilván oldala­kon keresztül tudnál mesélni az ­Angerseed eddigi történéseiről, de inkább csak röviden foglald össze, légy szíves, az Anger­­­seed pályájának legfontosabb állo­másait.


"Igen, a hasonló kérdésekre órákon keresztül tudnék válaszolni, de igyekszem rövid lenni. Kezdjük a Neochrome sztori végén! A zenekart igazából nem hagytam ott, csak szüneteltetni akartam. Megegyeztünk, hogy egyik fél sem használja a nevet a szünet alatt és utána sem, de a dolgok máshogy alakultak. Én betartottam az ígéretemet és új néven hoztam létre egy zenekart, ez lett az Angerseed. Nagyon kemény évek voltak, amíg az igen komoly emberi csalódások után megerősödtem, illetve amíg az új zenekar elkezdett kialakulni, ismertté válni.

Az Angerseedben is sok tagcsere volt, de egy szilárd mag 2009 óta együtt volt, szinte csak a dobosok cserélődtek. A mostani lemez felvétele előtt történt ismét változás, kiszállt a régóta itt játszó Fehértóy Péter gitáros és Bodnár Csaba bőgős. A lemezfelvételt még korrekten végigcsinálták minden téren és a lekötött bulikat is lejátszották. Így most újra építkezni kell, de már körvonalazódik a friss felállás, addig pedig session-tagokkal fogjuk teljesíteni a szerencsére egyre csak sokasodó koncertfelkéréseket. Az eddigi pályánknak sok emlékezetes pillanata volt már, ezeket a netes oldalainkon szépen nyomon lehet követni."

 

ANGERSEED - Unjustified Presence (szöveges videó a 2016-os The Proclamation albumhoz)

 



Elég nehezen állt össze a bemutatkozó album, amely The Proclamation címmel januárban­ végre megjelent. Miért tartott ilyen hosszú ideig a lemez el­készítése? Elébe megyek a kö­vetkező kérdésnek is: miért van az Angerseedben olyan sok tag­csere? Rólad lehet tudni, hogy maximalista vagy. Ennek is sze­­­repe lehet abban, hogy sokszor cserélődnek a tagok?

"Ha csakis rajtam múlna minden, most már lehet, hogy a harmadik, de minimum a második lemezünk jönne ki. De nem titok, hogy Magyarországon egy ennyire extrém, szélsőséges zenét játszó zenekart mennyire nehéz összehozni, egyben tartani, úgy, hogy azért hozzon is egy bizonyos szintet. A sok tagcsere, a sűrű koncertezés, és egyéb tényezők, váratlan problémák mind közrejátszottak abban, hogy ennyire elhúzódott a lemez elkészülte, bár közben azért két EP-t is megjelentettünk. De a jó munkához idő kell, mondják, és a visszajelzések alapján tényleg jó lett az anyag.

A dolgokban közrejátszik, hogy valóban maximalista vagyok, illetve az is, hogy a mai fiatalok egészen mások, mint a régebbi generációk, és ezt sajnos legtöbbször nem jó aspektusban gondolom. Én igyekszem megtenni mindent, hogy egyben tartsam a zenekart és az embereket, de ha valakikkel nem lehet őszintén beszélni, akkor úgyis vége lesz az együttműködésnek. Az önirónia és önértékelés sajnos szinte a legteljesebb mértékben hiányzik, ezek nélkül pedig nem lehet sehova haladni."


 



Nem akarok általánosíta­­­­­ni, még­­ kevésbé neveket mondani, de­­ én úgy tapasztalom – legalábbis az undergroundnak abban a szegmensében, amit jobban figyelek –, hogy nálunk sokszor nincs meg az a profizmus a zenekarokban, ami a határainkon kívül sokfelé természetes. Nem akarok olyan extrém zenei nagyhatalmakkal példálózni, mint Lengyelország, de az a szint, ami náluk van, Magyarországon teljesen ismeretlen. Szerinted mi­­ hiányzik a hazai színtérből? Mi lehet a nagy különbség oka?

"Nagyon jók a kérdéseid! Nekem már 1992-ben is a kinti szint és az összetartás lebegett a szemem előtt, és azóta is ezt szeretném megvalósítani, több-kevesebb sikerrel. De úgy látom, hogy sajnos az alap magyar jellemben ennek komoly gátjai vannak. Nem tudom, hogy ez miért van így, de az biztos, hogy az a tényező, amiért a kinti metal nagyhatalmak viszik a prímet, itthon szinte élből hiányzik. Ami igen sajnálatos, hiszen régen a 70-es és 80-as években jelentős zenei hatalom voltunk, de a nagy szabadság óta valami megváltozott és mintha azóta sem találtunk volna magunkra semmilyen értelemben. Persze, sok kivétel akad szerencsére, és van remény, hiszen sok banda ér el sikereket kint. És ez csak javulni fog, remélem. Bízom a változásban ennyi év után is, de azért néha én is sötéten látom a dolgokat."



Melletted még Nagy Viktor gitáros a biztos pont az Angerseedben. Vele emberileg is jobb a kapcsolat, mint a töb­bi taggal volt? Vagy inkább zeneileg van egy komolyabb közös nevező?

"Ahogy említettem, Peti és Csabi kilépése korrekt volt, azaz teljesítették a kötelezettségeiket. Csabi saját zenekart akart, amit meg is értek. Peti esete már összetettebb, hiszen nagyon jó viszonyban voltunk és egy igen hosszú és bonyolult folyamat vezetett el oda, hogy ez megváltozott, amiben mindkét félnek szerepe volt. A különbség, hogy én ezt próbáltam helyretenni. Máig sem értem teljesen az egészet, nem tudom mi ment végbe benne, de ez van, el kell fogadnom.

Szerintem igen rossz döntés egy ilyen lemez után hagyni az egészet, amiért dolgozott 7 évig, hiszen valóban fontos alapja volt a bandának és nagyon sok munkája fekszik benne, de az ő döntése. A legfontosabb, hogy Viktor maradt velem, hiszen nem titok, hogy emberileg és zeneileg is ketten voltunk legjobban összehangolva mindig is, nagyon egy a hullámhossz minden téren.

 



A tagcserék mindig nehezek, de amellett valahol jók és sokszor szükségesek is, hiszen ilyenkor az új vér, az új emberi és zenei távlatok mindig vonzóak. Igen nehéz és aktív időszak van mögöttünk, főleg, hogy a lemezzel is ezer tennivaló van, és még nincs vége, de nagyon inspiráló is egyben. Persze néha nagyon fárasztó, de már látom, hogy új távlatok nyílnak meg előttünk és ez az alkotás, a zenélés lényege. A fejleményekről folyamatosan beszámolunk amúgy a netes oldalainkon, érdemes követni őket!"



Köztudott, hogy nem csak sze­retsz koncertezni, de léte­lemed az élő játék, és egyes külföldi helyszíneken már várják vissza az Angerseedet. Ez a kitartó építkezés a koncertek terén tudatos stratégiád az Angerseed előre vitelében? Feltételezem, hogy az intenzív koncertezés sem könnyíti meg egy stabil felállás kialakítását.


„Számomra valóban a koncertek jelentik a zenélés csúcspontját, annak minden nehézségével együtt. Bár dalokat írni és stúdiózni is szeretek. De, és ez nem önteltség, én igazi frontembernek tartom magam, akinek a közönséggel való kapcsolat a legfontosabb, aki a színpadon éli ki magát igazán. Nagyon hálás vagyok érte, hogy ennyi év után is szinte kizárólag pozitív visszajelzéseket kapunk a közönségtől és kíváncsiak az emberek a zenekarra.

Én az igazi nagy frontembereken és énekeseken nőttem fel, akiknek volt mondanivalójuk és lázadtak, megőrjítették a népet. Nekem ez a példa és hasonló dolgokat érzek belül, amikor a színpadon állok. Szeretnék komoly dolgokat átadni, és mivel a death metal műfajban finoman szólva nehezen lehet érteni a szöveget egy-egy koncerten, ez így az átkötő szövegekben nyilvánul főleg meg, valamint a közönséggel való személyes beszélgetésekben. De azért szeretném, ha a szövegeket is minél többen elolvasnák.

A külföldi építkezésre pedig mindig is törekedtem, de az Internet előtti világban ez igencsak nehézkes volt, így például a Carbon Cage-nek sajnos nem is volt esélye a kinti sikerre. A Neochrome már elindult az úton, de az Angerseeddel fog ez kiteljesedni. A legelső Angerseed időktől játszunk külföldön, az anyagiak függvényében nagyrészt a Kelet-Európai területeken egyelőre, és nagyon pozitív minden, amiket ott tapasztalunk. Sok és minőségi klubkoncert és Fesztivál jellemzi a kinti területeket, nagyon nagy a pezsgés extrém zenei fronton, itthon példát lehetne venni róluk.

Klubbulik vonatkozásában nem vagyunk lemaradva, de fesztiválok terén nagyon. Szerencsére egyre több és komolyabb kinti Fesztiválra kerülünk be, ahol elmondhatatlan élmény régi nagy gyerekkori kedvencekkel játszani. Tavaly a lemez miatt kissé később kezdtem el szervezni, de lassan kitesszük a nyári fesztiváldátumokat és igen várjuk a bulikat. Sok helyre pedig már tényleg visszahívnak, mondhatni, hogy alakul szépen egy kisebb rajongói bázis, itt említeném meg a szlovák Doomas (Gothoom Fesztivál) és Abstract zenekarokat, akiknek ezen a téren nagyon sokat köszönhetünk!

Ez a szervezés illetve az egyéb zenekar körüli dolgok rengeteg időt vesznek igénybe és igen fárasztóak, de én erre álltam rá és élvezem is nagyon, bizonyos periódusokat leszámítva. Alapból szeretem a szervezést, a marketinget és ki is tudom élni magam itt. A sokszor joggal átkozott internetnek viszont megvan a sok-sok előnye is, már annak, aki tudja használni. Értem ezalatt, hogy a kinti lehetőségeket igencsak a zenekarok elé tette az internet tálcán. Sok a zenekar, de aki ügyes, az élhet a net adta ismerkedési és kapcsolattartási lehetőséggel és sikeresen terjeszkedhet kemény munkával."

 



A The Proclamation album határozott fejlődést mutat a 2012-es Dawn Of A New Kingdom EP-hez képest. Mekkora időintervallumot ölelnek át a számok a keletkezésüket illetően?


„A fejlődés zenei téren nehezen meghatározható, hiszen a Dawn… EP nagy részét még nem együtt írtuk, csak átformáltuk az akkori felállás arculatára. Ezzel arra utalok, hogy akkoriban még nem beszélhettünk kiforrott dalírási metódusról és a két gitáros eléggé eltérő zenei és emberi látásmódja, hozzáállása, illetve a már említett intenzív koncertezés és tagcserék miatt lassan haladtunk az új anyaggal.

Az viszont egyértelmű, hogy a két anyag között igen jelentős a fejlődési ív, sok téren. A zenekar legelső dobosa, Szendi Attila 2013-ban visszatért közénk session-tagként és majdnem az összes dalt vele írtuk meg, 2015 tavaszán pedig feldemóztuk őket, amiből sokat tanultunk.

A lemezfelvétel tavaly ősszel kezdődött, de Attila nem vállalta a feldobolást, így Eugene Ryabchenkót (Castrum, Locracy) kértük fel a lemez feljátszására, aki számunkra az álomdobos a professzionális hozzáállása és a minőségi játéka révén. A végeredmény minőségéért hatalmas köszönet az MMP Stúdió két szakijának, Szilágyi 'SzegPisti' Istvánnak és Czifra 'Mosquito' Sándornak! Szakmai profizmusukkal és segítségükkel sikerülhetett ilyenre a végeredmény."



A dalszerzés hogyan zajlott? A zömét nyilván a gitárosok írták, de neked milyen szereped volt a zene megszületésében? Amúgy, volt valamilyen elképzelésetek arról, hogy milyen utat kövessetek a death metalban, vagy ez mintegy "jött magától"?

„A dalokat a kélt gitáros, Peti és Viktor írta. Mint említettem, igen más világban mozognak emberileg és zeneileg is, így ez néha hátráltató erő volt, néha pedig jót is tett, hiszen így még színesebb lett a lemez. Peti inkább a direktebb, egyértelmű vonalat preferálta, Viktor pedig az elmélkedősebb, elvontabb, kifejtősebb dalok híve. Majdnem pontosan 50-50%-ban osztoztak a lemez megírásában, néhol közös, de legtöbbször egyéni dalírási metódusokban.

Nem volt kitűzött cél, csak annyi, hogy nem akarunk egy 2561. Cannibal Corpse kópia lenni, de ezt erőltetni nem lehet, vagy jönnek az egyéni ízek vagy nem. Szerencsére mindannyian nagyon sokféle zenét hallgatunk, a szűklátókörűség az maga a zene halála, ezt valljuk. Jómagam annyiban alakítottam a dalokat, hogy a szerkezetekben segítettem. Szeretem a világos, jól átlátható szerkezeteket, igyekszem az énektémákkal átláthatóvá formálni az adott dal szerkezetét.

Próbálok még ebbe a sűrű zenébe is megfoghatóbb énektémákat tenni, refrénszerűségeket, bridge-eket, fogós verzéket stb. Hogy ez sikerült-e, arról a hallgatókat kéne megkérdezni! (nevet) De az biztos, hogy sok fogós és dallam-centrikus gitárharmónia is helyet kapott, valamint jó pár szokatlan megoldás, és az énekből is maximálisan sikerült kihoznom azt, amire 2015 őszén képes voltam.

A sok visszajelzésből és például a Hammeres megtisztelő és meglepő helyezésből azt tudjuk leszűrni, hogy mások is megérezték: nem akarunk egy sokezredik death metal kópia lenni, és ennek nagyon örülünk!"



Manapság fontos a koncer­tezés, sokat is játszotok, de az vajon várható, hogy a jövőben nem telik el ilyen hosszú idő két Angerseed kiadvány között?

"A kérdés abszolúte jogos, hiszen bár manapság egy-egy kiadványnak talán már nincs akkora súlya, mint 15-20 éve, azért mégis nagyon fontos lemezt kiadni. Ezt meg is tapasztaltuk most, amikor a lemez megjelenése után nagyon megugrott az érdeklődés a zenekar iránt. Nagyon bízom benne, hogy két és fél, három évenként kijöhet egy új Angerseed album, én mindenképpen ezt fogom szorgalmazni. A lemezek közti időkben pedig biztosan fogunk EP-vel vagy más anyagokkal jelentkezni. Az új felállással egészen más irányt veszünk majd, azaz sokkal intenzívebb lesz a dalszerzés reményeim szerint és sűrűbbek lesznek a lemezmegjelenések is."



A Hammeres Hangpróbán har­­­­madik lett a lemezetek, de milyen egyéb visszajelzés ér­kezett eddig az albumra?


"A visszajelzések tényleg hihetetlenül jók, és a komolyabb külföldi promóció még csak most fog beindulni. Szintén nagy örömre ad okot, hogy a Nail Records valóban az anyag mögé állt, reméljük, hogy általuk is nagyon sok helyre eljut majd a lemez és beváltja a hozzá fűzött reményeket."


 



Ami a hangodat illeti, azt hogyan tartod karban? Egy ilyen stílusú zenekar énekese a lemezfelvételnél milyen célt tud kitűzni maga elé? Szerinted milyen a hangod a régebbi önmagadhoz képest? A Neochrome vagy még korábban a Carbon Cage időkhöz képest...

"Újabb jó kérdés! Ezt például még szintén sosem kérdezték meg, pedig igen fontos. Nos, a mai netes világban már rengeteg videó van ezekről a technikákról, szoktam is nézni őket, próbálkoztam is sok mindennel, de úgy érzem, hogy nekem ez ösztönösen jön, azaz érzem belül, hogy hogyan technikázzak. Viszont a nagyobb kihagyások után, azaz ha két koncert közt nagy szünet van és kevesebb a próba, nagyon el tud gyengülni a hangom és ilyenkor a hirtelen megerőltetés nagyon árthat. Ezen változtatnom kell, ilyenkor is próbálni kell egyénileg, mint ahogyan a lemez előtt is lejártam egyedül próbálni.

A hangom a The Proclamation lemezen számomra nagyon tetszetős, ez egy jól elkapott vonal, azaz régen a Carbon Cage-ben nem volt a hangomnak még igazi karaktere, nem találtam az utam és fiatalon más a hangtónus is. Később a Neochrome-ban igencsak károgóssá vált, de oda az illett. Itt viszont igyekszem kibontakozni minden területen, és a lemezen is megtalálható sokféle hangom: szavalás, suttogás, ordítás, hörgés, károgás, szóval a dallamos ének kivételével szinte minden. A dallamos ének sem szokatlan az igazán kemény zenék világában, de nekem ezek nem igazán tetszenek és nem is feküdnének, nekem a dallamos ének egészen mást jelent, és azt vagy 100%osan szabad csak művelni vagy sehogyan.

A hangommal még tovább fogok kísérletezni, de akármerre is fejlődünk hangilag és zeneileg is, a végeredmény mindig death metal lesz, csak igyekszünk belevinni számos új hatást és megújulni, ahányszor csak lehet. Van, akinek az áll jól, ha ugyanazt csinálja 50 évig, de mi a megújulásban hiszünk, az új anyag is más lesz kicsit, ebben biztos vagyok, főleg hogy az új tagok nyilván új megközelítést és új hatásokat is hoznak a zenébe majd."



Miről szólnak a The Proclamation dalai? Szerinted ebben a műfajban mennyire fontosak a szövegek?


"Szerintem nagyon fontosak a szövegek, én abszolúte szövegcentrikus vagyok, nem is nagyon szeretem azokat a zenekarokat, ahol a szöveg csak poén vagy kitaláció és csak mellékes dolog. Én a valóságból merített szövegeket szeretem, persze van pár kivétel, ahol a zenei oldal elviszi a dolgot. De sajnálattal tapasztalom sok mai fiatalnál, akár régebbi tagoknál is, hogy abszolúte nem érdekli őket a szöveg, Ez hatalmas gond véleményem szerint, mivel a metal műfajok mindig is szóltak valami mellett vagy ellen, és ez a mondanivaló a lényege mindennek.

A mai látásmódot pont a lényeg nem érdekli, én még szeretnék gondolatokat ébreszteni és valamit megmozdítani a hallgatókban. Ezért is annyira vonzóak számomra a régi idők nagy magyar zenekarai, mert nagyon komoly dolgokat mondtak is, volt mi ellen lázadni bőven és az emberek a szövegekből merítettek erőt. Erre e lemezre életem legfontosabb szövegeit írtam meg, rengeteg utalást találhat bennük az, aki belemélyed és remélem sok ilyen ember lesz. A mai napig sok emberrel találkozom, akikre a régi szövegek komoly hatással voltak, és ez hatalmas elismerés.

Ami a lemez szövegeit illeti, röviden összefoglalva, egy laza koncepció mentén haladnak végig. Külön-külön is lehet értelmezni a dalokat, de javarészt egy, a világban nyitott elmével és szemmel járó egyén belső vívódásain, gondolatain keresztül követhetünk egy amúgy igen hosszú és bonyolult globális folyamatot: az értelem újbóli felemelkedésétől (The Rise of Meaning) indul és egy újabb szellemi sötét korral (Age of Blackening) zárul, de többféle egyéni értelmezés is lehetséges.

Az egyénre hatással vannak a múlt értékei, a jelen történései és a nem túl kecsegtető jövőkép. Gondolatai, melyek alapból tiszták és eredendőek, a szabadságért és az elmét uralni akaró folyamatoktól elszakadni akaróak. Szeretne mindentől függetlenül élni, és habár alapból optimista a látásmódja, egyre sötétebben látja a jövőt. Hiába csillantják meg néha a fényt az alagút végén, a vég egyértelműen elkerülhetetlen, bárhogyan is próbálják a mindenkori hatalmak ezt beállítani.

A szövegeinkben nem politizálunk, de kivehetőek belőlük a minket körülvevő világ által keltett ingerek és reakciók és a véleményünk. A koncepció persze egyértelmű egyezőséget mutat a világunkkal, de ez cél is volt. "
 




Szerinted ezzel a zenével, főleg a mai tumultust figyelembe véve, meddig lehet eljutni? Ha egyáltalán van ennek jelentősége. Neked van valamilyen távlati célod az Angerseeddel?


"Az internet emlegetésénél már felvázoltam, hogy habár valóban nagy a nyomulás kint és millió banda próbál érvényesülni, én továbbra is hiszek benne, hogy ha valaki igazán el akar érni valamit, az el is fogja érni azt. Sokan hülyének néztek már, hogy közel 25 év elég viszontagságos zenei pálya után még töretlenül hiszek ebben az egészben, de én ilyen vagyok, menthetetlenül optimista, ahogyan Viktor szokta mondani – ez néha gond is, de legtöbbször jó.

Aki nem tud hinni, az ne is tegyen semmit. Nem lehet alapból pesszimistán állni ahhoz, amit szeret az ember, nem? Persze sok minden múlik a többi tag hozzáállásán és ez igen visszatartó erő tud lenni sokszor, ilyenek miatt már éveket elvesztegettem. De rendületlenül hiszek benne, hogy a kőkemény munka meghozza a gyümölcseit. Belső indíttatásból el szeretnék érni még komolyabb dogokat a zenekarral, bár eddig sem panaszkodtam, és ha megrekednénk ezen a szinten, már akkor is elégedett lennék, hiszen anno tinédzserkoromban már ez is elérhetetlen szintnek tűnt.

Tehát nem vagyok telhetetlen és látom is tisztán, hogy kb. mit érhetünk el, ha minden jól alakul, de számomra komoly jelentősége van az előrejutásnak. Nyilván nem az anyagiak hajtanak, mert ebbe csak tenni kell a pénzt, viszont szinte semmit nem hoz az általános tévhittel ellentétben. Sok területen tudnám érvényesíteni magamat, de ez az, ahol maximálisan ki tudok bontakozni, és az elismerések, pozitív vélemények csak megerősítenek abban, hogy jó úton járunk.

A zene szeretet mozgat mindennap, e nélkül nem lehet kitartani és felülemelkedni a nehézségeken, akik hamar feladják, talán ne is szeretik eléggé a zenét, de lehet, hogy csak én látom ezt így. Szóval igyekszünk megtenni mindent... Ahogy a lemezkritikádban írtad, rajtam valóban nem fog múlni semmi…"

(az interjú eredetileg a HammerWorld márciusi számában jelent meg.)



A Cseh Tamás Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.



 

Hammer TV

 
U.D.O. - Új klipes dal az októberi Game Over! lemezről: Prophecy
2021. szeptember 17. (péntek) 18:54

Game Over! címmel október 22-én jelenik majd meg az új U.D.O. album, Udo Dirkschneideréktől pedig már itt is a harmadik előzetes dal, a videoklippel kísért Prophecy. "Game Over! - A kijelentés többféle jelentést is hordoz. Egy dolog azonban biztos: a U.D.O. nem végez félmunkát, mindig beleadnak apait-anyait. A világszerte adott több száz koncert során, Oroszország és Dél-Amerika legeldugottabb helyein is játszva, a U.D.O. egy igazi egységgé, szenvedélyes zenészek és barátok konglomerátumává vált. Mindenki pontosan tudja, hogy mi a feladata, hogyan illeszkedjen a zenekar hangzásába a lehető legtökéletesebben. A Game Over! lemez összes dala jellegzetes karakterrel bír..."     www.facebook.com/udoonline U.D.O. - Prophecy (a 2021-es Game Over! lemezhez) U.D.O. - Kids And Guns (szöveges videó a 2021-es Game Over! lemezhez) U.D.O. - Metal Never Dies (a 2021-es Game Over! lemezhez)...

IGNITE - Klippremier, bemutatkozik Téglás Zoli utódja: Anti-Complicity Anthem
IGNITE - Klippremier, bemutatkozik Téglás Zoli utódja: Anti-Complicity Anthem

Máris itt van két Ignite dal az új énekessel, Téglás Zoli utódjával. Zoli 2019 novemberében jelentette be, hogy távozik a kaliforniai dallamos punk/HC csapat éléről, azóta nem is...

HOBO - Megható búcsú Póka Egontól, "Most ő ment el, de a zenéje marad"
HOBO - Megható búcsú Póka Egontól, "Most ő ment el, de a zenéje marad"

Hobo, azaz Földes László a Facebook oldalán emlékezett meg egykori zenésztársáról, a pár nappal ezelőtt, 68 éves korában elhunyt Póka Egonról, aki 1978 és 1993 között 12 Hobo...

EXODUS - Dalpremier szöveges videóval: Clickbait
EXODUS - Dalpremier szöveges videóval: Clickbait

November 19-én jön majd ki a Bay Area thrash veterán Exodus új albuma, a Persona Non Grata, és máris itt a második előzetes dal, a szöveges videóval kísért Clickbait. Eredetileg már...

INSOMNIUM - Itt az új EP, és mellé egy friss klip is: The Wanderer
INSOMNIUM - Itt az új EP, és mellé egy friss klip is: The Wanderer

Argent Moon címmel megjelent és végig is hallgatható a négy tételes új EP a melodikus death metal egyik kiváló északi képviselőjétől, a finn Insomniumtól. Mi több, a nem éppen...

IGNITE - Az első két dal Téglás Zoli utódjával, az új énekessel
IGNITE - Az első két dal Téglás Zoli utódjával, az új énekessel

Máris meghallgatható két új Ignite dal az új énekessel, Téglás Zoli utódjával. Zoli 2019 novemberében jelentette be, hogy távozik a kaliforniai dallamos punk/HC csapat éléről, azóta...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS