HAMMERWORLD - A márciusi számunk részletes tartalma

124 oldalnyi tömény fém és szikla

2016. március 7. (hétfő) 07:56 | utoljára módosítva: 2016. április 13. (szerda) 08:19

Mától már országszerte kapható a HammerWorld magazin márciusi száma, a múlt hónapban bevezetett és nagy-nagy sikert aratott megújult designnal és + 8 oldallal, MEGADETH és TALES OF EVENING poszterekkel. Címlapunkkal  az AMON AMARTH e hónap végén megjelenő viking metalos konceptalbumát ünnepeljük, és természetesen egy exkluzív interjút is olvashatsz a lapban a svéd fővikinggel, Johan Hegg énekessel.


A márciusi számunk extra CD-melléklete az INSANE új nagylemeze, az Err.



Exkluzív infókat olvashatsz a végre valóban egy új lemezen dolgozó METALLICA-ról, de a nagyszabású májusi Áldás lemezbemutatóra és egy különleges akusztikus lemezre készülő DALRIADA-ról és a hamarosan Budapesten koncertező AVANTASIA projektről is, továbbá az OSSIAN frontembere, Paksi Endre a Saját Szavaival mutatja be az áprilisban megjelenő új lemez dalait, a THE WINERY DOGS és a MR. BIG basszusgitárosa, BILLY SHEEHAN pedig a kedvenc lemezeiről nyilatkozik.


Klasszikus! rovatunkban a márciusban épp a negyvenedik születésnapját ünneplő THIN LIZZY lemez, az 1976-os JAILBREAK szerepel, amely az első igazi áttörést jelentette az ikergitáros harmóniákat a kemény, karcos rockzenében úttörőként megjelenítő csapatnak. A néhai Phil Lynott és zenekara olyan nótákat írt a Jailbreak albumra, mint a The Boys Are Back In Town vagy éppen a kelta harci himnusz Emerald.


Hangpróba táblánk ebben a hónapban is tele van komoly, friss anyagokkal, de azt, hogy az új AMON AMARTH, az új METAL CHURCH, az egykori DIO tagok alkotta LAST IN LINE , vagy netán a DREAM THEATER monstre új lemeze foglalta el végül az első helyet, már csak a lapból tudhatod meg.


Poszteren az idei Rockmaratonon fellépő MEGADETH és a hamarosan új klipekkel jelentkező, valamint az első önálló budapesti buliját március közepén adó hazai TALES OF EVENING.












Interjúk az alábbi zenekarokkal, zenészekkel:

AMON AMARTH

"Mielőtt a konkrét munkának nekikezdtünk volna, írtam egy körülbelül 140 oldalas mini-forgatókönyvet, ami a történet legfontosabb részeit tartalmazza. Később ezt alakítottam át dalszövegekké, a többiek pedig ehhez írták meg a zenei részeket. Olyan volt, mintha egy filmen dolgoztunk volna. Nagyon sok energiát öltünk a Jomsviking albumba, de úgy érzem, érdemes volt ennyit dolgozni vele. Őszintén szólva, azt gondolom, hogy ez lett az eddigi legjobb lemezünk, s ez most tényleg nem a kötelező marketingszöveg. Már rögtön a felvételek után azt éreztem, hogy most tényleg valami nagy dolgot hoztunk össze. Azóta persze ezerszer hallottam a lemezt, és minden egyes alkalom még jobban megerősít ebben a hitben. Nagyon nehéz volt úgy megírni a dalokat, hogy valamilyen módon mindegyik kapcsolódjon a többihez..."




SCOTT IAN - ANTHRAX

„Itt élünk egy végletesen megosztott országban, de beszélhetnék most egy végletesen megosztott világról is. Nem látom a megoldást, de azt az embert sem, akiről elhinném, hogy van valamifajta elképzelése a megoldásról. Nem is hiszem, hogy igazán múlik valami azon, hogy ki az USA elnöke. Mindent az ultragazdagok, a nagy korporációk irányítanak, különös tekintettel a politikusokra. Ez az egész egy színház, vagy még inkább, bábszínház. Mi csak a bábokat látjuk, de a bábmestereket nem. Meg is fogadtam magamnak, hogy nem aggódom olyasmi miatt, amire semmi ráhatásom nincs. Amíg az Anthrax turnézhat, amíg a heavy metalt be nem tiltják, addig nem fogom lerágni a körmeimet..."




TALES OF EVENING

„...már régóta tervezgettük, hogy megmérettetjük magunkat, hiszen elég sok alkalommal lehetett látni minket előzenekarként, de fesztiválokon is, vi­­szont teljes programos önálló bu­­dapesti koncertünk még sosem volt. Ez számunkra is egy komoly feladat, készülünk is rá mindenféle extrákkal, de a közönség is szeretne már egy teljes programot látni-hallani tőlünk... Mindkét lemezünk összes dalát szeretnénk előadni! (nevet) És még extra meglepetésekkel is készülünk. Nem akarok mindent előre elárulni, de egy spéci feldolgozást tervezünk, méghozzá vendéggel. A koncert a Club 202-ben lesz, és terveink szerint fel is vesszük..."




THIN LIZZY - KLASSZIKUS! - JAILBREAK 1976


„Nem sokkal a turné indulása előtt a Los Angeles-i Rainbow bárban voltunk Phillel, és ott volt Ritchie Blackmore is, meg John Bonham a Led Zeppelinből. Phil úgy gondolta, hogy jó ötlet lenne egy kicsit felhergelni Blackmore-t, és azt mondta neki, hogy a turnén majd minden este szét fogjuk rúgni a seggüket. Bonzo persze ennek hallatán a térdét csapkodta a röhögéstől, de Blackmore nem volt vevő a piszkálódásra. Látszott rajta, hogy nem tudja, hogyan reagáljon rá, de nem tetszett neki..."




VIVIAN CAMPBELL - LAST IN LINE

„Nem volt szükséges vagy fontos, hogy új dalaink szülessenek, vagy hogy legyen lemezünk. Az, hogy kiállunk a színpadra és elnyomjuk azokat a régi dalokat, amelyek megírásában annak idején aktívan részt vettünk, egyáltalán nem járt semmilyen felelősséggel. Nem voltak elvárások. A közönség is tudta, hogy mire számíthat tőlünk, ahogy mi is tudtuk, hogy némi jammelés után ezeket a régi számokat - kis túlzással - a kisujjunkból is kirázzuk. Egy lemezanyagnyi új nóta megírása azonban már felelősséggel jár. Hiába más az énekes, hiába más a hangkarakter, mivel a DIO zenekar 3/4-e alkotja a Last In Line-t, óhatatlan, hogy mindenki az első három DIO lemezzel veti össze a lemezünket. És ebben azért már volt némi rizikó..."




FLESHGOD APOCALYPSE

„Szeretünk komplett történetekben gondolkodni, ez valahogy jól is passzol a zenei világunkhoz. De amíg az Apocalypse egy inkább személyes történet volt, a mindenkiben ott lakozó jóság és a gonoszság örök küzdelméről, a King sztorija a mai világunkat tükrözi, azt a súlyos társadalmi krízist, amit csak a vak nem lát. Európa, az USA, a Közel-Kelet, Dél-Amerika, Oroszország... Lényegében nincs olyan pontja a Földnek, ahol ne lenne valamifajta válság, amelyek persze szervesen össze is kapcsolódnak egymással. A gazdasági gondok mindennek csak a felszínét jelentik, ennél azonban sokkal súlyosabb a probléma. Értékválság van, látjuk ahogy kultúrák, vallások feszülnek egymásnak. Az egymás meg nem értése, a profit hajszolása, a bolygónk totális kihasználása, kifosztása..."




ANVIL

„Mi pont arra vagyunk nagyon büszkék, hogy nincs a világon még egy banda, amelyik úgy szólna, mint az Anvil. Ezt még azok is elismerik, akik nem kedvelik a zenénket. Mindig vannak apróbb kísérletek, új elemek, de az alap ugyanaz. Ez az Anvil. Semmi értelme nem lett volna azzal próbálkozni, sem régen, sem bármikor, hogy eladhatóvá formáljuk a zenénket. Ezért is maradtunk mindig is az under­­­groundban, vagy ha így jobban hangzik, azért maradtunk meg ebben a kult-státuszban. De nincs ezzel semmi gond, és egyikünk sem kesereg a múlt miatt. Sőt, kimondottan szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen a 70-es évek vége óta zenélhetünk."




EXUMER

„Szerelmes lettem, és az teljesen elvette az eszemet. Kölyök voltam még, ez az egyetlen mentségem! (nevet) Paul Arakari vette át a helyemet, egy akkoriban Németországban élő amerikai srác, aki már az alakuláskor is jammelt velünk, igaz, akkor még gitárosként. Mire rájöttem, hogy mekkora baromságot csináltam, már nem tudtam visszakerülni a bandába. De a barátság megmaradt, Pault is nagyon kedvelem. Ma is kapcsolatban vagyunk. Amikor 1987-ben az Exumer a Suicidal Tendencies előzenekaraként turnézott, én is ott tomboltam jó néhány bulin."




AXEL RUDI PELL

„Megmondom őszintén, elég lehangolónak tartom, hogy ismeretlen zenészekkel áll ki Rainbow néven. Nyilván kíváncsi vagyok rá, de jobb lett volna, ha Blackmore összetrombitál néhány régi arcot. Mivel Ronnie James Dio sajnos már nincs köztünk, énekesként szerintem az igazán nagy dobás David Coverdale vagy Glenn Hughes lett volna, vagy akár mindkettő. De ha ők nem, még mindig lehetett volna az énekes Graham Bonnet, Joe Lynn Turner vagy Doogie White. A basszer meg Bob Daisley, a billentyűs Tony Carey, a dobos pedig a mi dobosunk, Bobby Rondinelli. Ebben az esetben teljesen jogos lenne a Rainbow név. És persze egy lemezt is simán készíthettek volna. Én lettem volna az első, aki megveszi!"




TEXTURES

„A Dualism atmoszférikusabb, higgadtabb iránya után most visszahoztunk ezt-azt a korábbi Textures világból. A végeredmény egy igazi Textures anyag lett. Poliritmika, súlyosabb death és thrash témák, dallamok, szólók, groove-ok, am­­­­­­bientes elszállások... Progresszív modern metal? Talán még ez a legjobb, ha már muszáj skatulyázni. Leginkább olyan bandák hatottak ránk, mint a Tool, az 1990 környéki Megadeth, a Death, a Gojira, a Karnivool, de filmzenéket is hallgatunk..."




OBSCURA

„...Lényegében egy életciklusként lehet felfogni az egészet. A Cosmogenesis témája a létezés és a származás volt, az Omniviumé az evolúció, a mostanié a tudatosság, a negyediknek pedig egy igazán metalos témája lesz, a totális apokalipszis, a kozmosz és a világegyetem megsemmisülése. Természetesen a borítók és azok színvilága is szorosan kapcsolódik az adott lemezek tematikájához. Az előző lemez szövegeire nagy hatással voltak az olyan német természetfilozófusok munkái, mint Schelling és Goethe, az Akróasis pedig egy svájci professzor, Hans Kayser hasoncímű művén alapszik. Egészen véletlenül akadtam rá néhány püthagoreus munkára, és azok vezettek el Kayserhez és az ő harmonikus szemléletéhez. Tudom, nem mindenki mélyed el túlságosan a szövegeinkben, magában a koncepcióban, de számomra fontos, hogy a zene és a szöveg is gondolatébresztő legyen."




LOST SOCIETY

„Fiatal banda vagyunk, ez még csak a harmadik lemezünk... Mikor kísérletezzünk, ha nem most? Nyilván fontos a rajongók véleménye is, de nem akarunk senkit kiszolgálni, azért ragaszkodni egy adott zenei világhoz, mert az már korábban bevált. Én még csak 20 éves vagyok, de a többiek is csupán pár évvel idősebbek nálam. Amikor a 2013-as bemutatkozó album, a Fast Loud Death dalai születtek, nem is lettünk volna képesek 6 vagy 8 perces dalokat írni. Az csak hatalmas katasztrófához vezetett volna! (nevet) Most már vagyunk annyira tapasztaltak, érettek, az évek során fejlődtünk annyit, hogy mertünk ilyesmibe is belevágni. 'Lesz, ami lesz' alapon..."




SWALLOW THE SUN

„Egy tripla lemez kiadása egyfajta állásfoglalás az album, mint formátum mellett, de nem feltétlenül állásfoglalás bármi egyéb ellen – mindennek­ a ma­gáét. Szá­munk­­­­­ra­ na­­gyon­­ fon­­­­tos, ahogyan a lemez formátum összeköti a dalokat és egy tartalmi, vizuális és fizikai dimenzióval is felruházza őket, amire egy digitális kislemez formátum nem képes. Valójában ez a tripla album volt az első dolog, amit előterjesztettünk a kiadónak, amikor elkezdtünk tárgyalni a szerződésről, ők pedig kezdettől fogva vevők voltak erre. Mi pedig szerencsések, hogy a teljes körű támogatásukat élvezhetjük."




ÉLŐ SZÖVET FÉMVÁZON: TÓTH ATTILA - POKOLGÉP

„Nekem fontos, hogy látványos legyen a show és ehhez szorosan hozzátartozik a rockzenészek fazonja is. Szerintem az a jó, ha egy zenész vonzza a tekintetet... Érdekes, hogy engem legtöbbször a Manowar tagjaihoz hasonlítanak. Talán nem véletlenül! (nevet) Pedig igazság szerint sosem voltam nagy Manowar rajongó, már ami a zenéjüket illeti. Viszont a látvány mindig lenyűgözött. Glenn Danzig is példakép ilyen tekintetben. Amúgy pedig a korai Maident, Judas Priestet szeretem a látvány miatt, bár ezekben a bandákban a tagok azért nincsenek úgy kigyúrva..."




CSONGOR BÁLINT - USEME

„Semmiképpen nem akartunk egy­­­­ második Subit, én is pont valami egészen mást akartam, így aztán szerintem nem is érdemes a kettőt összehasonlítgatni. Ez egy új banda, egy új zenei világ, egy új kihívás. Magyar nyelven van, érthetőbb, egyszerűbb, dallamosabb, én rockosnak érzem,­ élőben pedig pláne az lesz! Az első kislemezdalnak kinevezett Felhővitorlást - amihez klip is készült - elkezdte igen komolyan nyomni az MR2, pedig azért zeneileg szokatlanabb megoldások vannak benne, mint a szokásos popdalokban..."





ANGERSEED

"Nekem már 1992-ben is a kinti szint és az összetartás lebegett a szemem előtt, és azóta is ezt szeretném megvalósítani, több-kevesebb sikerrel. De úgy látom, hogy sajnos az alap magyar jellemben ennek komoly gátjai vannak. Nem tudom, hogy ez miért van így, de az biztos, hogy az a tényező, amiért a kinti metal nagyhatalmak viszik a prímet, itthon szinte élből hiányzik. Ami igen sajnálatos, hiszen régen a 70-es és 80-as években jelentős zenei hatalom voltunk, de a nagy szabadság óta valami megváltozott és mintha azóta sem találtunk volna magunkra semmilyen értelemben. Persze, sok kivétel akad szerencsére, és van remény, hiszen sok banda ér el sikereket kint. És ez csak javulni fog, remélem. Bízom a változásban ennyi év után is, de azért néha én is sötéten látom a dolgokat."




PALMETTA

"A célunk pedig az, hogy olyan emberekhez, egy olyan közönséghez is eljuttassuk a magyar népdalokat, akik amúgy nem hallgatnának ilyesmit. A fiatalok közül ma már kevesen hallgatnak autentikus népzenét, viszont metalba ágyazva máris érdekesebbé válik számukra is. Mivel én magam is metal zenén nőttem fel, Kreator, Metallica, Iron Maiden és az összes többi, talán nem is nagyon kell magyaráznom, hogy honnan jött az ötlet. Az elmúlt nyolc évünk tapasztalata az, hogy ez így, ebben a formában sokak számára izgalmas, érdekes."




INGLORIOUS

„...azt igyekszünk visszahozni a 70-es évekből, ami igazán fontos volt: a szívből jövő zenéket, a jó dalokat és a baráti kapcsolatokat. Nézd, én 27 vagyok, s az én korosztályomban is van jó pár olyan srác, akik egyre több időt töltenek azzal, hogy felfedezzék a korábbi évtizedek zenéit, és hogy megtanuljanak zenélni. Nem lesz persze mindenki a mestere egy-egy hang­­­szernek, de próbálják tökéletesíteni a tudásukat, gitároznak, dobolnak, és szerintem már ez is óriási dolog. Itt van a mi példánk. Angliában tele van velünk a sajtó, rengeteget írnak rólunk, ami nagy­szerű érzés, a rádió pedig folyamatosan játssza a dalainkat. Úgy néz ki, hogy a stílusunk legtöbbet emlegetett­­ új zenekara lettünk. Nagyon sokan e­­­lőrendelték a lemezünket, jönnek a koncertjeinkre, kíváncsiak ránk. Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy a hard rock halott lenne."




IAN ASTBURY - THE CULT

„Az a dal a Charlie Hebdo-mészárlás után született, amit a CNN csatornán én is percről-percre nyomon követtem. Aztán persze jött a Bataclan-támadás, és az még inkább padlóra küldött. Négy alkalommal is felléptem abban a párizsi klubban. Szeretem Párizst, szeretem Európát. Ezt a kontinenst mindig is a fejlődés, az empátia és a harmónia jellemezte a szememben, és mindezen értékek most veszélyben vannak. De a dal üzenete az, hogy sosem szabad feladnunk, amiben hiszünk. ...a veszély nagyon is valós. Angliában nőttem fel, aztán 11 éves koromtól Kanadában éltem, most pedig Los Angeles az otthonom, de Európa számomra mindig is a romantikát, a költészetet, a művészetet jelentette, az egész nyugati kultúra bölcsőjét. És ez ugyanúgy igaz a régmúltra, mint a közelmúltra."




KIKO LOUREIRO - MEGADETH

„Egyáltalán nem éreztették velem, hogy én vagyok az új srác. Kezdettől fogva zenekari tagként kezeltek, partnerként. Kikérték a véleményemet, és olyankor el is mondtam, hogy mit gondolok. Dave még néhány ritmustéma feljátszását is rám bízta. Amikor ezt elmondtam néhány Megadeth-rajongó barátomnak, el sem akarták hinni! (nevet) Mert korábban ez nem így ment a Megadethnél. Sem Marty, sem Glen Drover, sem a közvetlen elődöm, Chris Broderick nem ritmusozott, csakis Dave. Ne érts félre, ezzel nem magamat fényezem, mert ebben a csapatban fantasztikus gitárosok játszottak előttem, ezt mindenki tudja. Csak azt akartam ezzel érzékeltetni, hogy milyen bizalmat kaptam..."




GERENDAI KÁROLY - SZIGET II.

„Tök más dolog huszonkét évesen azon gondolkodni, hogy mi kell a többi huszonkét évesnek, mint negyvenöt évesen azon gondolkodni, hogy mi kell egy fiatalnak! (nevet) Ma már, ha nem lenne mögötte piackutatás, elemzés, akkor egy csomó mindenben könnyen mellélőhetnénk. Az elején elég volt körbenézni, beszélgetni a kortársakkal, hiszen mindnyájan ugyanabban a közegben mozogtunk. Ma már ez nem így van. Ezt egyébként eleinte nem volt könnyű belátnom, azt meg főleg nem volt könnyű elfogadnom, hogy olyan műfajokat is be kell engednem a Szigetre, amelyek engem személy szerint kiborítanak! (nevet) Engem tényleg komolyan elkeserített, amikor először feltettünk egy DJ-t headlinernek a nagyszínpadra. Úgy éreztem, hogy leég az arcomról a bőr! Aztán, amikor arra a napra adtuk el a legtöbb jegyet, be kellett látnom, hogy egyszerűen csak megöregedtem és a világ már így működik."




OMNIUM GATHERUM

„...Régen szerettem például az Anathemát. Ma rájuk sem ismerek. Mintha egy másik csapat lenne. Aztán ott az In Flames. Nem akarom bántani őket, de már régen valami más néven kéne játszaniuk. Lehet, hogy én vagyok csőlátású, de engem nem zavarna, ha a Metallica ma is olyan lenne, mint a 80-as években. Szerencsére nálunk mindenki a fontolva haladás híve, így aztán zenei vitáink sincsenek. Az új albumunk úgy viszonyul az elődjéhez, mint a Csillagok háborújához a Birodalom visszavág. Nem ugyanaz, de nem is nagyon más. Ez a stílusunk, ezt szeretjük, ezt tudjuk jól nyomni..."



És ahogy mondani szoktuk, ez csak egy kis ízelítő mindabból, amit a márciusi Hammerben találsz...



Az újság megrendeléséhez kattints ide!

Vagy mail: rendeles@hammerworld.hu

 

Hammer TV

 
P. MOBIL - A Fábry-show vendégei voltak, nézd meg a videót!
2021. december 4. (szombat) 09:32

Csütörtökön a Fábry-show vendége volt a P. Mobil, ahol a készülő nagylemezről, a Nyugodjál meg-ről a második előzetes dalt - Nagyon nagy a baj - élőben is előadták. Előtte pedig Schuster Lórival beszélgetett Fábry Sándor. És már az indítás remek volt... Fábry Sándor: "...A zacskós tejet már beadtuk, mint hungarikumot. Szeretnénk téged is beadni, mert úgy vagy rock-ikon, zenekarvezető, hogy se nem énekelsz, se nem zenélsz. És mégis... Ez a világon egyedülálló." Lóri: "...Annak idején, az Országos Rendező Iroda és más egyéb cégek azt mondták, hogy szervező csak az lehet, aki a zenekar tagja. Mert a szervező vagy a menedzser, az egy rohadt kapitalista ármány. Az kizsákmányolja a zenészeket... Így aztán levizsgáztam kongából..." A P. Mobil ma este Gyöngyösön játszik, az idei év utolsó Mobil-koncertje pedig a klubjukban lesz, az Analogban december 11-én. És még egy hír, már vinylverzióban is...

COMEBACK KID - Új dal és klip a Gojira frontemberével: Crossed
COMEBACK KID - Új dal és klip a Gojira frontemberével: Crossed

Heavy Steps címmel január 21-én jelenik meg a melodikus hardcore vonalas kanadai Comeback Kid hetedik albuma, a 2017-es Outsider lemez utódja, harmadik előzetesként pedig azzal a klippel...

TONY MARTIN - Az ex-Sabbath énekes első új dala: As The World Burns
TONY MARTIN - Az ex-Sabbath énekes első új dala: As The World Burns

Thorns címmel január 14-én jelenik meg az ex-Black Sabbath énekes, Tony Martin új albuma, első előzetesként pedig a szöveges videóval kísért As The World Burns dallal lehet ismerkedni....

ESKIMO CALLBOY - Pumpálj velük keményen! Új dal és videoklip: Pump It
ESKIMO CALLBOY - Pumpálj velük keményen! Új dal és videoklip: Pump It

A We Got The Moves című nyári bulihimnuszt - és persze a felejthetetlen Hypa Hypát - most egy új klipes dallal igyekszik megfejelni a Ruhr-vidéki electrocore sikerzenekar, az Eskimo Callboy....

DYNAZTY - Itt a második dal a svédek tavasszal érkező új albumáról: Power Of Will
DYNAZTY - Itt a második dal a svédek tavasszal érkező új albumáról: Power Of Will

2022 április 8-án jelenik meg a modern melodikus metalt játszó svéd Dynazty nyolcadik albuma, a tavalyi The Dark Delight lemez utódja, második előzetesként pedig már itt is van...

SCYTHICON - Az új hazai death metal banda második dala: Whitehell
SCYTHICON - Az új hazai death metal banda második dala: Whitehell

Az még nyári hír volt, hogy befejezte első lemezének munkálatait a Scythicon zenekar, és be is mutattuk a Casus Belli lemez első előzetes dalát, a The Future Tomorrowt, most pedig itt a...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS