TRIBULATION - "Az éjszaka tökéletes metaforája az ismeretlennek, ahol valami igazán veszélyes tenyészik"

Új EP a turnéra, a budapesti koncert január 22-én lesz a Dürerben

2016. január 1. (péntek) 13:55 | utoljára módosítva: 2016. január 1. (péntek) 13:56

Január 14-én startol a death metal progosabb vonalát képviselő és a durvább, komorabb zenéket kedvelőknek nagyon ajánlott svéd Tribulation 2016-os Európa-turnéja, és másnap egy Melancholia című EP-vel jelentkezik a banda.


A 42 perc játékidejű EP-vel kapcsolatos infókat egy kicsit lejjebb megtalálod, előbb azonban olvasd el Milán Péter interjúját, amit a Tribulation gitárosával, Jonathan Hulténnel készített, és ami eredetileg a HammerWorld júliusi-augusztusi számában jelent meg.


A 2015-ös év egyik legjobb albumát elkészítő Tribulation január 22-én a Dürer Kertben nekünk is bemutatja a Children Of The Night lemezt,  harmadik albumát, méghozzá az old school death metal vonalas svéd Vampire társaságában, de lesz egy különleges vendégük is, a finn dark rocker Grave Pleasures (ex-Beastmilk). A decemberi-januári HammerWorldben találsz is egy interjút a Grave Pleasures frontemberével, Mat McNerney-vel (Hexvessel, ex-Dødheimsgard, ex-Code).


A koncert Facebook oldala





A svéd Tribulation még 2004-ben alakult, miután a nagyon fiatal zenészek feloszlatták Hazard nevű korábbi zenekarukat. Az Arvika városá­ból származó négyes pusztító death metallal kezdte a pályát, ahogy ez hallható is a 2009-es The Horror debütön, majd a progos hajlamaiknak engedtek teret a The Formulas Of Death című második lemezen (2013). Az idei The Children Of The Night album még komolyabb zenei változásokat hozott, Milán Péternek többek között erről is beszámolt Jonathan Hultén gitáros.



Mivel ez az első Tri­bu­lation interjú­ a Ham­­­­merworld ma­­gazin szá­­­­­­mára, ar­­ra­­­­ kérnélek, hogy me­sélj egy kicsit a zenekar korai időszakáról, a megalakulásról, a hatásaitokról, az eddig megtett útról.


„Egy kisvárosban nőttünk fel Svédország nyugati részén, kétórányira a norvég fővárostól, Oslótól. Még gyerekek voltunk, amikor tudatosan, vagy kevésbé, de kapcsolatba kerültünk egymással az élet különböző területein. Zene, iskola, sport... 2001-ben Adam, Joseph Tholl és Jonas Wikstrand (utóbbi kettő az Enforcerből) valamint jómagam egy zenei vetélkedős találkozás után megalakítottuk a Bay Area thrash hatású­ ze­­­nekarunkat, a Hazardot. Akkoriban 13 évesek voltunk.

Joseph aztán kihullott, és énekesként Olof Wikstrand érkezett a csapatba, Johannes pedig basszusgitárosként csatlakozott. A ze­­ne­kar­­­ 'Tribulation-része' fokozatosan el­­kez­­­dett­ érdeklődni a sötétebb muzsikák iránt, míg az 'Enforcer-rész' zeneileg egy más irányba kívánt továbbmenni, így 2004/2005 táján feloszlottunk. Mi azzal a szándékkal hoztuk létre a Tribulationt, hogy death metalt játsszunk, és újra az amerikai színtér egy konkrét földrajzi pontjára pillantsunk: a floridai Tampára.

Dobosként Jakob Johansson szállt be hozzánk, a rá következő két évben pedig egy demónk és egy EP-nk (Outrid Rebirth - 2006) ké­­szült el. Ezt követően a zenénk ismét változáson esett át, még sötétebb tónusúvá vált, ugyanis kezdtünk teret en­­gedni­ olyan hatásainknak is, amelyek nem feltétlenül kötődnek a metalhoz. Ez­­­zel párhuzamosan felfedeztünk olyan zeneka­­rokat is, mint a Repugnant vagy a Kaamos, amelyek pár évvel azelőtt vol­­­­­­tak aktívak, hogy elkezdtünk zenélni.

Emellett Fabio Frizzi olyan filmzenéinek is nagy szerepe volt az első albumunk meg­­születésében, mint a The Beyond és a Zombie 2. Az első lemez lefektette­ az alapokat a későbbi törekvésekhez. A The Horror című debütalbumot 2007-ben­­­­­­ vettük fel, de végül csak 2009-ben jelent meg."



Az új albumotok The Children Of The Night címmel jött ki, és ez az anyag sokkal kevésbé death metalos, mint az elődei. Már a két évvel ezelőtti The Formulas Of Death is komoly progresszív húrokat pendített, de az új lemezzel még tovább mentetek ezen az úton…


„Ahogy az új album anyaga elkezdett formálódni, mindinkább nyilvánvalóvá vált, hogy még csak összehasonlítás vagy döntés tárgyává se lehetne tenni, hogy mit akartunk most másképp csinálni, mint legutóbb; a zene annyira más lett, mind hangulatában, mind megközelítésében. Mégis volt néhány támpont, amelyek segítettek bennünket az úton, leginkább az, hogy vissza akartunk venni a dob 'metal' jellegéből, mivel úgy gondoltuk, hogy ez 'megfojtja' a zenét, amolyan gátat képez abban, hogy a teljes potenciálját megmutathassa."



Az új lemezen az olyan metal bandák mellett, mint a Mercyful Fate, a progresszív rock hatásai is érződnek. Egyes részek olyanok, mintha a The Devil’s Blood játszana death metalt...

„Bár jelentős a különbség a második és a harmadik lemezünk között, szeretném fenntartani, hogy a hatásaink a The Formulas Of Death megjelenésekor olyan nagyban azért nem különböztek a mostaniaktól. Az alapok már akkoriban túlnyomórészt adottak voltak ahhoz a kiindulóponthoz, amelyből végül a The Children Of The Night a maga teljességében kibontakozott. Lehetséges, hogy mentálisan egy másik fázisba léptünk át, azaz csupán másképp viszonyultunk a hatásainkhoz.

Hogy párat megnevezzek ezek közül... A Popol Vuh Nosferatu filmzenéje volt az egyik fő hatás, ahogy például a Mirage is a Camel zenekartól. A The Formulas Of Death sok részlete egészen régi, azaz a jóval korábbi időszakban született, minden bizonnyal ezért van annyi death metal azon a lemezen. Emellett mindaz, amit zenekarként csinálunk, óriási hatást gyakorol arra, ahogy a zenét írjuk, de a koncertjeinkre is."



Hogy születik egy-egy új Tri­bulation dal? Ki a fő dalszerző a bandában?

„Adammel osztjuk meg a dalszerzés feladatait. Én inkább demók elkészítésén keresztül szeretem az ötleteimet megmutatni, míg Adam a próbaterembe hozza le az ötleteit. Amikor egyikünk bemutatja egy-egy új dal alapötletét, azt mindnyájan magunkévá tesszük, azaz mentálisan is elmerülünk benne, majd továbbépítjük, rajta hagyjuk a kézjegyünket. Kollektív munkával, lassanként alakul ki egy-egy Tribulation dal. Olyan is sokszor előfordult már, hogy egy új nótánk spontánabb módon, jammelés során nyerte el a végső formáját."

TRIBULATION - Strange Gateways Beckon (a 2015-ös The Children Of The Night albumhoz)


 


Az új lemez esetében a produkciót kiegyenlítettebbnek érzem, vagyis kevésbé death metalos, kevésbé „zúzós” a gitár, a hangzás is melegebb tónusú. Miben különbözött az új album stúdiófelvétele az előző lemezéhez képest?

„Szerintem az a legfontosabb, hogy milyen felfogással léped át a stúdió küszöbét. Ez fogja meghatározni, hogy milyen irányt vesz a felvétel, valójában az összes ott megszülető döntésre hatással lesz. Ez egy átfogó, mindenen átívelő víziója mindannak, ahová szeretnénk elérni, ugyanakkor a legapróbb részletekben is tükröződhet. Végül is ez lehet a kulcsa annak, hogy valami igazán jó dolog szülessen meg. Ennek értelmében magam is úgy vélem, hogy 2012-ben még más felfogással vonultunk stúdióba, mint 2014-ben.

Természetesen az is eltérő eredményre vezet, hogy kikkel dolgozol és hogy milyen felszerelést használsz. Ola Ersfjord (hangmérnök, producer) rendelkezett mindazon eszközökkel, amelyek révén a felvétel és a keverés során a legjobbat tudta kihozni a dalainkból. Ola megtalálja a megfelelő effekteket, beállításokat és minden egyebet."



A zenei színesítés érdekében helyenként billentyűs témák is hallhatók az új albumon. Ezeket ki játszotta fel?

„Ezen a téren Ola egy barátja, Martin Borg segített nekünk. Habár mi írtuk meg ezeket a témákat is, úgy, ahogy hallani szerettük volna, és úgy gondolom, hogy akár mi magunk is fel tudtuk volna venni őket, időspórolás végett sokkal hasznosabb volt ezt a munkát egy igazi profira bízni. Mindössze három napunk volt a járulékos hangszerek felvételeire."



Annak ellenére, hogy a Tri­bu­lation egy XXI. századi zenekar, a zenei gyökereitek egészen a 80-as évek metaljáig nyúlnak vissza. Mit gondolsz arról, hogy a ’80-as évek metalja ennyire erőteljesen jelen van a mai színtéren?

„Különösebb mondanivalóm nincs ezzel kapcsolatban, legfeljebb annyi, hogy ha netán közelítünk is a 80-as évek hangzása felé, ez nem egy tudatos döntés. Semmiképpen nem úgy írnám le magunkat, mint egy retro-romantikus bandát. Amolyan extra fűszerként használunk járulékos hangszereket, s ezek egyértelműen rendelkeznek a 70-es évek hangulatával, de a dalszerzés vonatkozásában semmilyen irányt nem veszünk kizárólagosnak. Inkább egyidejűleg mindegyik irányt felhasználjuk, de anélkül, hogy a zenetörténelem bármely időszakát is előnyben részesítenénk."



Manapság egy kifejezetten egészséges black/death metal színtér működik világszerte.­ Mi­­­ lehet az oka ennek az un­­der­ground „robbanásnak”, és te sze­­­­mély szerint mely zenekarokat tartasz jónak?

„Ami ennek okát illeti, azt nem tudom. Lehetséges, hogy azért van ez így, mert lassanként egyre könnyebb lesz egyedül felvételeket készíteni, mivel már normális áron lehet elég jó felszereléshez jutni és az interneten terjedő információknak köszönhetően ezek használatát is egyre könnyebb elsajátítani. Ez olyasmi, mint a kreativitás demokratizálódása, ami természetesen egy nagyon jó dolog. Minél több inspiráció és mozgás áramlik szabadon a világban, annál jobb! És hogy egy konkrét zenekart is említsek: nagyon szeretem a Venenumot."



TRIBULATION - Melancholia (a 2015-ös The Children Of The Night albumhoz)



Míg korábban kisebb kiadókkal dolgoztatok, ez az új lemez már a Century Mediánál jelent meg, ami nyilván komolyabb lehetőségeket teremt számotokra…

„Az együttműködésünk igazán jó. Már korábban is többször szóba került a közös munka lehetősége, a The Children Of The Night kiadása pedig tökéletes alkalmat adott arra, hogy ez meg is valósuljon. Nagyon elégedettek vagyunk mindazzal, ahogy a dolgaink alakulnak."



Idén feloszlott a Stench, a death metal zenekarotok. Ennek a döntésnek mi volt az oka?

„A Stenchnek szimplán kitelt az ideje, a zenekar betöltötte eredeti funkcióját. A személyes célkitűzésem az volt, hogy megalkossak egy tökéletes death metal albumot, amelyben a három komponens: a szövegek, a zene és a vizuális oldal egyesül és egy erőteljes műben jut kifejezésre.

Az In Putrescence című első albumnál is ez volt a szándék, de ott még nem értük el ezt a célt, legalábbis nem minden tekintetben. Viszont a második album, a Venture már elérte azt a pontot, hogy úgy éreztem, elértem mindazt, amit annak idején kitűztem magunk elé. Ideje volt továbblépni."



A Tribulation zenéjét körüllen­­­­gi egy nagyon is horror­szerű atmoszféra, és ez a szö­ve­gekeiteket is jellemzi. Mit jelent az Éj gyermekei cím, és mit tudnál elmondani a szövegekről?


„Véleményem szerint ez a cím nagyon sokat elmond önmagunkról, mint művészekről, és arról is, hogy miként látjuk a művészi kifejezésmódunkat. Bizonyos szempontból ez a cím ekvivalens azzal, mintha a zenekar nevét viselné az új lemez. A vámpírok - akikre a cím általánosságban utal - egy olyan téma, amellyel az évek során mindig is azonosultunk. Az éjszaka ugyanakkor tökéletes metaforája az ismeretlennek, valaminek, ami mindent áthat, ami roppant erőteljes, és ahol valami igazán veszélyes tenyészik. Ám mégsem lehetsz biztos ebben, mert az éj sötétjében a szemed semmit nem tud kivenni. Mindez katalizálja a képzeletedet, ami még rémisztőbbé, félelmetesebbé teszi az egészet.

Az egyetlen módja, hogy megtudd, mi is rejtőzik a sötétben, hogy belépsz az éjszakába és magad találod meg. Ehhez azonban le kell gyűrnöd az összes félelmedet. Úgy is fogalmazhatnék, hogy ez a hangulat, érzésvilág képviseli a szövegek egyik aspektusát; a bátorság, hogy magadhoz öleld a sötétet, az ismeretlent. De ez persze nem ennyire egydimenziós, csupán a sok közül az egyik megközelítés."



A promó-fotóitok alapján is egyértelmű, hogy szeretitek a horror világát. Mely típusa áll igazán közel hozzátok és mit reprezentál számotokra ez a művészeti ág? Inkább a filmek hatnak rátok, vagy könyvek formájában is nagy horror-fogyasztók vagytok?

„Az olyan olasz horrorfilmek, mint Lucio Fulcitól a The Beyond és a Zombie Flesh Eaters - Fabio Frizzi filmzenéjével - nagy-nagy szerepet játszottak abban, hogy tizenévesként elkezdtük a zenekart. És mindez manapság is hatással van a zenénkre. Esztétikai szempontból F. W. Murnau 1922-es Nosferatuja játszott még komoly szerepet abban, hogy miként jelenítjük meg önmagunkat és a zenénket.

Ami az írókat illeti, úgy gondolom, hogy Edgar Allan Poe és Selma Lagerlöf bír nagy jelentőséggel. A kísértethistóriáik igencsak inspirálóak voltak számunkra, még azelőtt, hogy megalakítottuk volna a Tribulationt. A felsorolt alkotások valamit elindítottak, elindítanak bennem. Van bennük valami, ami elvarázsol és egyben meg is rémiszt. Ugyanakkor ellenállhatatlanul vonz is, akarja, hogy a részévé váljak mindennek. Hozzásegít ahhoz, hogy kifejezésre juttassam ezen érzéseimet.

Ez egy veszélyes érzés, és éppen ez teszi még könnyebbé, hogy az ember ábrándozzon róla. Magába szippant, megtudakolja, hogy elég bátor vagy-e ahhoz, hogy szembenézz a borzalmakkal, amelyek útközben leselkednek rád. Én a Tribulationre úgy tekintek, mint egy útra. Egyben ez egy próbatétel is. Képesek vagyunk-e arra, hogy végigjárjuk ezt az utat."


www.facebook.com/Tribulationofficial
 



TRIBULATION - Live @ Webster Hall, NY, USA (2015/11/05)




TRIBULATION - In The Dreams Of The Dead (a 2015-ös albumról)




TRIBULATION - The Motherhood Of God (a 2015-ös albumról)









TRIBULATION - Melancholia EP
(01/15 - Century Media)

01. Melancholia (albumverzió)
02. Melancholia (Steingrim remix)
03. Melancholia (Author & Punisher remix)
04. Pay The Man (Offspring feldolgozás - a 2015-ös Waiting For The Death Blow kislemezről)
05. Holy Libations (demo - a 2015-ös The Death & Rebirth Of... kislemezről)
06. The Motherhood Of God (demo)
07. Winds (demo)
(az utolsó két tétel eredetileg a The Children Of The Night Box Set verziójában található 'Demo' kislemezen jelent meg) 














Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
VAN CANTO - Klipes Amon Amarth átirat a szájgitáros zenekartól: Raise Your Horns
2021. május 11. (kedd) 18:34

To The Power Of Eight címmel június 4-én jelenik meg a metalt gitárok nélkül, 'a capella' formában játszó Van Canto zenekar nyolcadik albuma, a 2018-as Trust In Rust lemez utódja, amelynek második előzetese egy Amon Amarth átirat, a klippel kísért Raise Your Horns. Az új lemezen összesen négy feldolgozás lesz, az Amon Amarth mellett Queen, AC/DC és Iron Maiden nótákat is rögzített a csapat. "A Raise Your Horns egy igazán különleges feldolgozás számunkra. Most először volt dolgunk egy olyan dallal, amelyben az énekhang következetesen mély, hörgős tartományban helyezkedik el. Hagen itt átvette a fő éneket, Inga magas, szinte orkesztrális hangsúlyokat tett oda, Sly pedig Jannal együtt hozta a kórust. Ez egy olyan nóta, ahol egy 'igazi' riff  mutatja az utat, ami rengeteg rakkatakkát és basszuséneklést eredményezett. Nagyszerű szerzemény ez az Amon Amarth-tól, örömmel hajtunk fejet előttük."  ...

CRYPTA - Dalpremier a Nervosából kilépett lányok új death metal bandájától: Starvation
CRYPTA - Dalpremier a Nervosából kilépett lányok új death metal bandájától: Starvation

Fernanda Lira basszer/énekesnő és Luana Dametto dobos egy éve szállt ki a brazil thrasher Nervosából, nem sokkal később pedig be is jelentették az új csapatukat. A Crypta névre...

TIMO TOLKKI'S AVALON - Új dal és klip a júniusi albumról: The Fire And The Sinner
TIMO TOLKKI'S AVALON - Új dal és klip a júniusi albumról: The Fire And The Sinner

The Enigma Birth címmel június 18-án lát majd napvilágot az egykori Stratovarius vezér, a gitáros Timo Tolkki 2012-ben elindított Avalon projektjének negyedik albuma. A 2019-es Return To...

SABATON - Hivatalos klip a meglepetés dalhoz: Defence Of Moscow
SABATON - Hivatalos klip a meglepetés dalhoz: Defence Of Moscow

Defence Of Moscow címmel pár napja egy új felvétellel jelentkezett a csatametalos svéd Sabaton, most pedig már a nóta hivatalos klipje is megérkezett. "Május 9-ét Oroszországban a...

LORD - Hat év után elbúcsúztak Beke Márk billentyűstől
LORD - Hat év után elbúcsúztak Beke Márk billentyűstől

A Facebook-oldalán jelentette be a Lord zenekar, hogy a továbbiakban már nem Beke Márk a billentyűsük. Azt egyelőre nem tudni, hogy ki lesz a 2015-ben érkezett Márk utódja. "Kedves...

TILL LINDEMANN - A Rammstein énekesének új klipjét a szentpétervári Ermitázsban forgatták
TILL LINDEMANN - A Rammstein énekesének új klipjét a szentpétervári Ermitázsban forgatták

Любимый город (Kedvenc város) címmel pár hete bemutattunk egy orosz nyelvű új dalt Till Lindemannról, a Rammstein énekestől. A nótához most egy újabb videoklip született,...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS