“A görögöktől származó kifejezés már a bibliai időket megelőzően is külön műfaj volt. Jelzés arról, hogy Isten kinyilatkoztatást adott titkos dolgokról, amelyeket csak ő ismer, s ezek általában a jövőre vonatkoztak. Egyfajta prófétai műfaj volt, vagy éppen azt előzte meg. Az apokalipszis szó jelentésében ott van a fellebbentés, a kitárulkozás, az őszinte feltárása a titkoknak.”
“Ha akarod, utalhat arra is. Egyfajta világvégére utal, párhuzamban a legismertebb apokalipszissel, János jelenéseivel, a Jelenések könyvével. Én valójában a politikai élet szereplőire gondoltam főként, továbbá az ember agyatlan szereplésére itt a Földbolygón. De a szövegben mindenki megtalálhatja a maga változatát.”
Az új dalszövegeid közül melyiket tartod a legjobbnak, a leginkább eltaláltnak?
“Klasszikus értelemben véve az Apokalipszis nem konceptalbum, számomra mégis az, hiszen szinte egyszerre állt össze bennem a szövegvilág. Tele is van egymással összefüggő, egymásra ható dolgokkal. Ilyen értelemben én egészében nézve tudom igazán értékelni a végeredményt. Azért szeretem nagyon ezt az új albumot, mert úgy érzem, hogy sikerült egy csomó aktuális gondolatomat nagyon őszintén kifejezni.”
Ez egy kimondottan harapós, gyors album lett, legalábbis az első hallgatások alapján. Szándékosan tekertetek egyet a tempón?
“Az mindig esetleges, hogy éppen mi jön ki az emberből. A zene és a szöveg a pillanatnyi lelkiállapotod és a körülölelő világ tükre, de számít az is, hogy mit ettél, ittál, vettél be, hogyan aludtál. Ha túlságosan megtervezi az ember az ilyesmit, az nem ad akkora örömöt, mintha hagyod áradni az ösztönt. Nem direkt gyorsítottunk, ez most így jött.”
Az album zenei oldala abszolút közös munka volt, vagy ez úgy működik nálatok, hogy mindenki lehozza a saját új dalait, dalötleteit a próbára?
“Nálunk mindenki otthon írja meg a dalok fő vázát, majd ezek Zsoltinál (Beloberk Zsolt dobos) a számítógépen nyerik el a nagyjából végső formájukat. Az énekdallamok fő vonalait is Zsolti adta meg a legtöbb esetben, úgyhogy talán ő volt a legnagyobb hatású szerző ezen a lemezen. A leggyorsabb dal egyébként most is Lajcsihoz (Sárközi Lajos gitáros) fűződik, a legsúlyosabb tempó Beló (Beloberk Pisti basszer) műve, a legkarcosabb rock’n’roll pedig ki másé lehetne, mint Kicsié (Weisz Laci gitáros)! (nevet) Közös a munka, de mindenki az otthoni ministúdióját használja, aztán jön az egyeztetés telefonon és neten keresztül. A próbahelyen kétszer jártunk a lemezfelvétel előtt, de akkor is inkább valami koncertváltozat miatt. Így megy ez nálunk, amióta technikai forradalom van!” (nevet)
Létezik egy akusztikus projekted is, amivel már volt is néhány bulid. Társakkal együtt csinálod? Milyen programmal?
“Igen, vannak társaim a klasszikus dalok új köntösbe öltöztetésében és színpadra állításában: Csákvári "Laca" László énekel és gitározik, Závoti Zoltán gitározik és énekel, Schneider Szilveszter pedig az ütős hangszerekért felel. Pokolgép, Omen, Kalapács és Hard dalok akusztikus feldolgozásai hangzanak el - mintegy életművem keresztmetszeteként - valamint hozzám köthető, illetve számomra fontos hazafias érzelmű dalok, rockopera részletek, megzenésített versek is részét képezik a műsornak, szintén natúr megszólalással. Valójában afféle önálló előadói estnek indult ez az egész. Némely dal persze néha nagyon átalakul némely az eredetihez képest. Ez egy nagyobb koncertek megtartására alkalmatlan helyeken is jól előadható műsor, ami egy rendkívül gazdag életműbe ad meghitt betekintést. Érdekes, hogy egyetlen kivétellel eddig nagy színpadon mutattuk be a műsort, de ott is sütött. Szeretnék az ősszel és a télen eljutni pár újabb helyre ezzel a programmal, Budapesten mindenképpen. De több városból is mutatkozik érdeklődés. Amennyiben jól össze tudom egyeztetni az egyéb dolgaimmal, lesz bőven ilyen fellépésem is.”
A teljes interjú a novemberi HammerWorld magazinban jelent meg.
Itt megrendelheted, előfizethetsz rá!
Hozzászólások