LITTLE CAESAR - A kultikus Los Angeles-i csapat jövő ősszel Budapestre jön!

Három alapítótag is játszik a bandában, az Eight című lemezük tavaly jött ki

2019. november 28. (csütörtök) 16:05 | utoljára módosítva: 2019. december 6. (péntek) 13:00

Talán nem hiszed, pedig igaz, jövő szeptemberben Budapestre a 2009 óta újra aktív Little Caesar zenekar. A koncert a Dürer Kertben lesz 2020. szeptember 30-án, az amerikai banda előtt az Asphalt Horsemen játszik majd.

A blues alapú hard rock hívei közt a ’90-es évek eleje óta dédelgetett kedvencnek számít a ráspolyos torkú megaénekes, Ron Young vezette Little Caesar.  A kultikus Los Angeles-i rockerek mindkét Geffen kiadós nagylemeze - a Bob Rock csúcsproducerrel felvett 1990-es debüt és a két évvel későbbi Influence - vérbeli hard rock alapvetés, az újraindulás óta pedig három stúdiólemezük is kijött, a legutóbbi a 2018-as Eight volt. A csapatban három alapító tag is játszik, Ron Young énekes, Tom Morris dobos és Loren Molinare gitáros, a basszer Pharoah Barrett 2015 óta zenél velük, Mark Tremalga gitáros pedig 2017-ben érkezett.
 

www.facebook.com/LittleCaesarOfficial


A budapesti koncert Facebook oldala



A Cudi Purci Booking bemutatja:

Először Magyarországon a legendás hard rock zenekar!
Little Caesar koncert Budapesten!


LITTLE CAESAR (USA)
Asphalt Horsemen

Bp., Dürer Kert
2020. szeptember 30.


Jegyek:
- 3900 Ft (limitált, csak a Tixa.hu felületén)
- 4900 Ft (tixa.hu, wave)

 





2009-ben Redemption címmel hoztak ki egy albumot, 2012-ben pedig kijött a negyedik nagylemezük, az American Dream. Ron Young ma már persze nem az a lóhajú motoros fazon, akit anno a kettes Terminatorban Svarci átrepített a kocsma ablakán, de a zenéjük ma is feelinges, valódi, és mélységesen őszinte. Most elolvashatod azt az interjút, amely eredetileg a HammerWorld 2012-es nyári számában jelent meg. Danev György a múltról, a csapat elmaradt sikeréről, az újjáalakulásról és az igazi amerikai álomról beszélgetett a rendkívül szimpatikus Ron Young énekessel.

 






LITTLE CAESAR - American Dream (a 2012-es album címadó dalához)




Nem sokkal az első nagylemezetek előtt a Metal Blade-nél jött ki egy 4 számos EP-tek Name Your Poison címmel. Akkor még nem volt meg a nagykiadós szerződésetek?


"Már javában készítettük a le­­mezt a Geffen számára, amikor valaki kitalálta, hogy felvezetésképpen hozzunk ki egy EP-t. Mivel a Geffen és a Metal Blade között adott volt az üzleti kapcsolat, nekik adtuk oda ezt a négy demós nótát."



Az első album idején a szén­­­né varrt, motoros dirty rocker fazonotokkal rendesen kilógtatok a Los Angeles-i hard rock csapatok közül...


"Már a megalakuláskor is éreztük ezt a különbséget, de igazából nem is szerettük azt a vonalat, és sem a zenével, sem a hozzá kapcsolt külsőségekkel nem akartunk közösséget vállalni. Akkoriban a Sunset Strip bandái mind rámentek a csillogós-villogós dolgokra, nyoma nem volt bennük az olyan rhythm & blues és soul hatásoknak, amelyek minket jellemeztek. Sokan inkább csak popzenét játszottak torzított gitárokkal…"





Milyen volt akkoriban Bob Rock producerrel dolgozni?


"Jól indult az együttműködésünk, mert Bob értette, hogy a célunk egy őszinte, ’70-es évekbeli blues rock hangzás. A Geffen embereivel azonban kezdettől fogva összetűzéseink voltak emiatt. John Kalodner úgy gondolta, hogy ilyen hozzáállással nem lehetünk sikeresek, pedig a Soundgarden akkor már megmutatta, hogy a pőre, egyszerű megszólalásé a jövő. Mindössze három hete dolgoztunk Vancouverben az anyagon, amikor a Mötley a Billboard lista élére ugrott a Dr. Feelgood lemezzel, aminek szintén Bob volt a producere. Attól kezdve minden megváltozott.

A saját elképzeléseink helyett egy tipikus Bob Rock produk­ció valósult meg. Tudod, minden ezer sávon feljátszva, korrigálva és polírozva, billentyűs hangszerekkel felfújva… Iszonyú mér­­­gesek voltunk, de nem lehetett ellenvetés, mert mindennek úgy kellett történnie, ahogy Bob és Kalodner akarta… Végül már csak abban re­­ménykedtünk, hogy működőképes lesz az általuk kitalált koncepció."




LITTLE CAESAR - Chain Of Fools (zseniális rhythm'n'blues feldolgozás az első albumról)


 



1991-ben a második Termi­na­tor mozi egyik híressé vált jelenetében bukkantál fel. Hogy csöppentél oda?

"James Cameron rendező, aki a forgatókönyvet is jegyezte, jó cimborám volt. Egyszerűen felhívott, hogy volna számomra egy kisebb szerepe, mert jól passzolnék az általa megálmodott karakterhez. Ironikus, hogy pont az én jelenetem lett a film egyik legemlékezetesebb pillanata! Nagy móka volt a forgatás, Arnold számtalanszor kivágott az ablakon!" (nevet)





 



Érdekes, hogy a film gigantikus si­­kere nem sokat segített a csapatnak.


"Nekem nem voltak ilyen illúzióm. A zeneipar teljességgel üzleti alapon működött már akkor is, a profitorientált gondolkodásmód pedig háttérbe szorította a muzsikát. A gitárosunk, Apache emiatt gyorsan ki is szállt. A helyére Earl Slick érkezett, aki korábban Lennon és Bowie oldalán is megfordult, a Dirty White Boy nevű csapata pedig épp akkor állt földbe. Howard Benson producerrel készült az Influence album, de az már egy borzalmas időszak volt.

A fejünk felett olyan nagyhatalmú arcok, mint Kalodner és Jimmy Iovine menedzser, próbálták megfejteni, hogy miként lehetne eladni bennünket. Hiába is mondtuk, hogy mi csak zenélni szeretnénk, nem akarunk a következő Guns N’Roses lenni. Kész vesszőfutás volt az egész. Jimmy Iovine akkoriban köztudottan a tulaj, David Geffen ellenségének számított, ami finoman szólva sem javította a kilátásainkat. Amikor Iovine kiszállt, és beindította az Interscope kiadót, úgy éreztük magunkat, mint azok a gyerekek, akiken a válófélben levő szülők marakodnak! (nevet)


 



 



Több kiadó is bejelentkezett értünk, de a Geffen nem volt hajlandó elengedni minket. Semmit sem tettek az érdekünkben, de azt sem akarták, hogy átmenjünk egy konkurens céghez. Ráadásul két héttel az Influence megjelenése előtt Geffen eladta a kiadót. Kirúgták azt a menedzsert, aki az ügyeinket vitte, és felbontották a terjesztői szerződésüket is. Emiatt úgy 8-10 héten keresztül az összes CD egy raktárban vesztegelt! Rémálom volt...

Szerepeltünk a rádiókban és az MTV-ben is, de a lemezt sehol nem lehetett megvenni! Az MTV-nél végül azt mondták, hogy majd akkor menjünk vissza egy új klippel, ha letisztul a kép. A Geffen friss vezetése viszont már nem akart újabb összegeket pumpálni a csapatba. Csakis azt nézték, már így is épp elég pénzükbe került a két lemez. És persze a fazonunk is komoly problémát okozott. Állandóan azt hajtogatták, hogy ez a zord külső nincs összhangban a zenénk dallamos jellegével.

Néhány koncert erejéig ugyan átjutottunk Angliába és Németországba, de addigra már minden támogatást megvontak. Kaptunk ugyan ajánlatot a Monsters Of Rock turné szervezőitől, de a Geffen befagyasztott minden forrást, megfosztva minket attól, hogy estéről-estére 50 ezer ember előtt játszhassunk… Ekkor már biztosan tudtuk, hogy vége a dalnak…"



Tudod pontosan, hogy mennyi lemezt adtatok el akkoriban?


"Az első albumból több mint 200 ezer példányt, a Chain Of Fools kis­lemezből pedig úgy 110 ezret. Voltak olyan rövidebb időszakok, amikor intenzívebben fogytak az anyagaink, mint a Guns és a Black Crowes lemezek, az összeladásokkal kapcsolatos várakozásokat viszont nem voltunk képesek teljesíteni, mert a kiadó egy csomó rossz döntést hozott.

Például ez a kirúgott menedzser a Chain Of Fools kislemez kiadása után két héttel kitalálta, hogy be kell vennünk a csakis slágereket nyomató rádiókat, ezért gyorsan kihozták az In Your Arms dalt is. De ugyanaz a mechanizmus, ami egy évvel később a szintén Geffen kiadós Nirvana esetében bejött, nálunk nem működött. A rádiós arcok alighanem már a fotóink láttán messzire hajították a CD-ket!"




LITTLE CAESAR - Down'n'Dirty (az 1990-es első albumról)

 



Számodra a Manic Eden ze­­nekar volt a következő ál­lomás, mégpedig a White­snake akkori hangszereseivel, ­Ad­­ri­an Vandenberg gitárossal, Rudy Sarzo basszerral és Tom­my Aldridge dobossal.


"Az úgy jött, hogy Tommy Aldridge felhívott, és mondta, hogy itt ez a csapat, ahol James Christian (House Of Lords) énekelt volna, de neki nem igazán feküdtek a blues rockos témák. Engem persze nem kellett sokat győzködni! (nevet) Volt is japán szerződésünk, Amerikában viszont mindenki csak a vállát vonogatta, mondván, hogy ez a zene már a múlt, a grunge és az alternatív a jövő. Úgyhogy a feloszlásunk legalább olyan gyors volt, mint ahogy összejöttünk..."



De amúgy élvezted ezt a Manic Eden időszakot?

"Igen, mert csúcsprofi arcokkal­ zenélhettem, és abban is segített,­ hogy a Little Caesar után aktív maradjak. A mai napig nagyon szeretem a Manic Eden lemezt. Tele van olyan lélekkel teli dalokkal, amikre büszke vagyok. Az anyagot Adriennel közösen írtuk, de én főként a szövegekért feleltem. A stúdiómunka meglehetősen feszített volt, mert rengeteg időt elvesztegettek James Christiannel, a japán megjelenés időpontja viszont adott volt. Ennek ellenére csakis pozitív tapasztalatokat szereztem abban a csapatban."



MANIC EDEN - Can You Feel It (az 1994-es albumról)


 



A Manic Eden után viszont hosszú évekre felszívódtál. En­­nek mi volt az oka?

"Szándékosan döntöttem úgy, hogy háttérbe vonulok. Haragudtam az egész világra, mert iszonyú keményen dolgoztam, mégis minden darabokra hullott. Jött a depresszió, és csúnyán belemásztam a drogokba is. 6-7 évembe telt, mire összeszedtem magam. Amikor tiszta lettem, csatlakoztam egy L.A.-beli klub technikai csapatához. Akkor már hiányzott a zene, és jó volt legalább ilyen formában újra közel kerülni a tűzhöz.

A Little Caesarral 2009-ben fordultak ismét komolyabbra a dolgok. Akkor született meg a Redemption album, ahol Apache helyén Joey Brasler játszott, aki azóta is a csapat tagja."



A lemezipar évek óta ro­­mokban hever. Gondolom, a­­­nyagilag nem éri meg életben tartania Little Caesart.

"Bennünket sosem az üzleti oldal mozgatott. Amikor újra összeálltunk, bolondok lettünk volna hamis illúziókba ringatni magunkat. A Little Caesar azért támadt fel, mert hiányzott a közös zenélés öröme. Csakis a zene miatt készült el az album, ezért is lett a címe Redemption."



Az új anyagnak viszont A­­­merican Dream a címe. Szerin­ted mi az amerikai álom?

"A mai Amerika nagyon fura hely. Az amerikaiak hosszú évtizedeken át a jóléti társadalom eszményképében és az anyagi javak felhalmozásának bűvöletében éltek. Tulajdonképpen a második világháború óta. Emiatt mindenki kapzsivá, lustává, és arrogánssá vált. Mindezt pedig még nagydobra is vertük ezzel a 'szétrúgjuk a seggeteket, ha nem álltok be a sorba' hozzáállással. Ez azonban ma már nem működik, ideje mindenkinek a tükörbe nézni.

Nem mondom, hogy rossz, ha valaki büszke a hazájára, de el kell fogadni más nézőpontokat is, tisztelni kell a többi nemzet szuverenitását. Politikailag úgy 20-30 éve rendkívül megosztott az ország, az egyik oldal súlyosan konzervatív, nacionalista, lokálpatrióta nézeteket vall, a másik pedig túlságosan liberális. Ez óriási szakadékot és belső konfliktusokat képez. Az egymás ellen zajló politikai háború pedig elfecsérelt idő.

Az oktatási rendszer és az egészségügy romokban hever, a munkanélküliség és az elszegényedés sosem látott méreteket öltött, az emberek lassan a számláikat sem tudják kifizetni. A nagyokos politikusok pedig a fejüket vakarják, hogy miként fajulhattak idáig a dolgok, hiszen ez Amerika! (nevet) Srácok, talán nem kellett volna átaludnotok az elmúlt 25 évet!

A címadó dal szövegével épp erre reflektálok. Noha magam is határozott politikai nézeteket vallok, nem kívántam letenni a voksomat egyik oldal mellé sem, csupán megvilágítani igyekeztem a helyzetet."





 



Az új albumot egyből kitettétek a Facebookra. Ki fogja így megvenni, ha bárki számára ingyenes a hozzáférés?

"Azt nem tudom, hogy ki fogja megvenni, de nem is ez a lényeg. Egyikünk sem a Little Caesarból él. A zeneipar fejre állása miatt a lemez ma már egyfajta promóciós eszköz a koncertekhez. Azért tettük ki a teljes anyagot, hogy a rajongók megismerjék és terjesszék az új dalokat, mire a turnéval elérünk hozzájuk. A bulik előtt talán megveszik majd a CD-t, a pólót, vagy legalább a koncertjegyet! (nevet)

De a honlapról is lehet rendelni. Én magam csomagolom és viszem a postára a CD-ket és a pólókat, szóval senki ne lepődjön meg, ha a feladónál a Ron Young nevet látja!" (nevet)


Danev György interjúja a 2012-ben, a HammerWorld magazin nyári számában jelent meg.



LITTLE CAESAR - Time Enough For That (a 2018-as Eight albumhoz)






 





 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
MAN ON MAN - A Youtube leszedte a Faith No More billentyűs meleg projektjének videóját
2020. május 25. (hétfő) 06:48

Pár nappal ezelőtt jelentette be új projektjét a Faith No More billentyűse, Roddy Bottum, és akkor be is mutatta a Man On Man első klipes dalát, a Daddy-t, amit azóta letiltott a Youtube. Roddy szerint az ok "sexual violations" volt, akármit is jelentsen ez. ( (Nemi erőszak? Szexuális ábrázolással kapcsolatos szabályszegés?) A videó mindenesetre továbbra is megnézhető a projekt Instagram oldalán:  www.instagram.com/manonmanmusic Mivel a Faith No More sem tud turnézni jelenleg, a karantént használta ki az évtizedek óta ismerten meleg Roddy Bottum, aki a barátjával, Joey Holmannel indította el ezt a projektet, a jelszó pedig az volt: "meleg szerelmesek meleg zenét csinálnak". Roddy azt mondta a projekt kapcsán, hogy dokumentálni akarják ezt a mostani történelmi helyzetet, valamint azt is kihangsúlyozni, hogy milyen fontos a kreativitás és az összetartozás.   Klip nélkül a Daddy dal:    

ARCHAIC - Eldöntötték: nem keresnek új énekest, négyesben folytatják
ARCHAIC - Eldöntötték: nem keresnek új énekest, négyesben folytatják

Még május elején jelentette be Jósa Tamás énekes, hogy kiszáll a thrasher Archaic-ból, a csapat pedig némi tanakodást követően úgy döntött, hogy nem keresnek új énekest, Erdélyi...

JOURNEY - Újra teljes a felállás, megvannak a kirúgott tagok utódai
JOURNEY - Újra teljes a felállás, megvannak a kirúgott tagok utódai

Az még márciusi hír volt, hogy a legendás arénarocker Journey megvált Steve Smith dobostól és Ross Valory basszusgitárostól - üzleti és jogi nézeteltérések miatt. Az 1973 óta...

STABBED - Groove-os, progos metal súly, új EP a budapesti csapattól: Never Here
STABBED - Groove-os, progos metal súly, új EP a budapesti csapattól: Never Here

Never Here címmel megjelent és végig is hallgatható a groove-os, progos, súlyos metalt nyomató Stabbed új EP-je, a 2017 tavaszán megjelent Long Way Down album folytatása. Az egyik dalhoz...

FLOOD IN THE DESERT - Lemezelőzetes új dal érkezett: Egy új nap virrad ránk
FLOOD IN THE DESERT - Lemezelőzetes új dal érkezett: Egy új nap virrad ránk

Egy új nap virrad ránk címmel egy szöveges videóval kísért friss dallal jelentkezett a budapesti Flood In The Desert. A 2008-ban alakult heavy metal banda 2015-ben adta ki az Árvíz a...

SOULFLY - Új koncert EP New Yorkból és mellé egy friss koncertvideó is
SOULFLY - Új koncert EP New Yorkból és mellé egy friss koncertvideó is

Live Ritual NYC MMXIX címmel egy digitális koncert EP-vel jelentkezett a Max Cavalera vezette Soulfly. A 7 nótát tartalmazó EP anyagát a 2018-as Ritual album turnéjának New York-i...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS