STORM THE STUDIO - Hárman együtt a régi Bedlamből, a harmadik új dal: Szilícium

Március 20-án jön ki a bemutatkozó album

2019. március 18. (hétfő) 19:10 | utoljára módosítva: 2019. december 7. (szombat) 06:51

Szilícium címmel már a harmadik lemezelőzetes dallal is lehet ismerkedni a korábbi Bedlam és Fish! tagokból álló Storm The Studio zenekar március 20-án megjelenő bemutatkozó lemezéről. A 10 nótás album harmadik dalát a shockmagazin mutatta be, nekik az alábbiakat mondta a csapat a Szilíciumról:

Hankó "Judy" Zoltán gitáros: „Mint a legtöbb szám, a Szilícium is a késő esti órákban született. Egyébként én is! (nevet) Hosszú, munkával teli nap után kezdtem bele mindig. Szinte olyan volt, mintha még egy napot ráhúztam volna az előzőre. Sokszor hajnali 3-4 óra lett, mire le bírtam állni. Azonnal elküldtem Fodinak, aki Japánban akkor kelt. Ebben a számban van a kedvenc gitárszólóm: ez számomra a legszebb, legszívhezszólóbb a lemezen."


 


www.facebook.com/stormthestudio




Újvári Péter dobos: "Itt egy nem létező dalszerkezetet használtunk. Az első fele egy félkomoly rockabilly, a második rész pedig egy mélyebb, már-már drámai finálé. A késői Queens Of The Stone Age-et összeeresztettük a korai Pearl Jammel. Olyan nagy távolságot járunk be, hogy mire a track a végére ér, el is felejtjük honnan indultunk el! (nevet) Az szám első felében Fodi egy új oldaláról mutatkozik be: a '80-as évek nagy magyar rock'n'roll énekeseinek hagyományait követve gördül a dallam, pillanatok alatt nyakig vagyunk az amerikai álomban. Judy és Zsolti egy-egy párhuzamos történetet mesélnek el gitáron és bőgőn, amelyek a dalon belül keringenek egymás körül, hogy aztán a végére találkozzanak. A tempósabb dob-groove-ot először a többiek diplomatikusan, egy lépés távolságból figyelték, aztán jóra hallgattuk, amíg aztán a végén így maradt."


Fodi, a Japánban élő ex-Bedlam énekes: "A Szilícium született meg másodszor, rögtön a Hiénák után, ami ugye beindította az egész projektet. Ebben a dalban is Judy és az én gitár ötleteim keverednek. Ahogy Petya is mondta, zeneileg két részre lehet osztani a felvételt: az első rész heavy-rockabilly őrülete után, egy folyamatosan visszaköszönő motívum veszi át a szerepet, és egy sokkal komolyabb irányt vesz a dal. Ezt a kontrasztot a szöveg is követi és erősíti: a verzék a világ szennyes oldalával foglalkoznak, a következő rész pedig a félelmek társadalmunkon gyakorolt hatalmát és visszásságát boncolgatja. Imádom ennek a két, egymástól teljesen eltérő hangulatnak a dalon belüli egybeolvadását!"


Binges Zsolt basszusgitáros: "Talán ez volt az első tétel, amit mutattak a srácok, de akkor még a szerkezete korántsem volt végleges! Azonnal elkapott egy QOTSA-feeling az első résztől, emlékszem, hogy mindenáron vissza akartam hozni később is, de végül nagyon jó lett így! Szépen építkezik a második fele és a szöveg/ének indokolttá is tette, hogy végül ilyen legyen! Imádom a dobokat, ahogy Petya összeköti a két részt, azt különösen! Olyan tere van ott, hogy csukott szemmel elhiszed, hogy pár lépésre tőled üti a nagy, fekete tamjait! (nevet) A másik kedvenc részem a vége, a minimál szólóval. Olyan, mintha John Frusciante játszaná a Stadium Arcadium lemezen, de a ritmusszekció is erősíti bennem ezt az érzést, és hát mit mondjak, cseppet sem bánom! A szöveg elgondolkodtató és számomra ugyanúgy kettéválik, mint a zene. Tényleg sokat kattogtam rajta!"

 

STORM THE STUDIO - Szilícium (a 2019-es album előzeteseként)



Az Ólomfelhők dalról:


Fodi: "Az Ólom felhők szövegében különböző utalásokat találni arra a kisvárosi szürkeségre, amelyben felnőttünk. Életképek, érzések, valamint az onnan való kitörés vágya... Utóbbi egy sokkal univerzálisabb dolog annál, mint ahogyan azt fiatal koromban gondoltam. Ez a főmotívuma a mondanivalónak, de emellett más, mélyebb értelme is van a soroknak; a hallgatóságra van bízva, hogy mit hall benne. Egy valami azonban nagyon fontos: én a szövegeimet egyfajta szemlélőként írom meg, és nem szeretném, ha valaki megpróbálna belemagyarázni bármiféle nézetet, vagy ilyesmit. A politikától például teljes mértékben elhatárolom magam."


Binges: "Én is nagyon szeretem a dal szövegét, bár kiderült, hogy nekem mást jelent, mint Fodinak. Talán tényleg pont az a lényeg, hogy gondolatokat ébresszen!"

Judy: "A szöveg másként hat rám, mint Fodira. Persze, együtt nőttünk fel Kazincbarcikán, én is a Béke Moziban láttam a Csillagok háborúját, ugyanazt az ólomfüstöt szívtuk be, ugyanazokon a játszótereken. De nekem az ólom felhő már nem csak Kazincbarcika: az egész világot beborítja, mintha mindenhol ott lenne már felettünk."



Az Ólom felhők dal zenéjéről:

Binges Zsolt basszer: "Amikor először hallottam a dalt, már nagyjából készen volt, szinte csak a basszus-szólam hiányzott és ez a többi számra is igaz. Számomra ez a helyzet új volt, és a várakozásaimmal ellentétben nagyobb szabadsággal járt, mint gondoltam! Szeretek mindenbe beledumálni, itt pedig nem lehetett, ami szerintem jót tett, mert csak a basszus sávok megírására kellett koncentrálnom, nem gondolkodtam túl a dolgokat."


Hankó "Judy" Zoltán gitáros: "Volt egy régi témám, amivel nem tudtam mit kezdeni. Aztán hallottam egy számot Daron Malakiantől, amiben nagyon gyors tempójú gitár van, és hirtelen bevillant, hogy én is feltekerem odáig a speedet a saját témámban, amennyire még képes vagyok eljátszani azt borogatás nélkül. Gyorsan fel is vettem, aztan a többi gitársáv már adta magát. Visszahallgattam és olyan volt, mint egy doppingszer. Talán ez a szám az, ami leginkább olyanra sikerült, mint amilyennek elképzeltem, sőt, talán még annál is jobbra!"


Binges: "Én is erre a dalra vagyok a legbüszkébb! Sok aprósággal szórakoztatom magam benne - és remélem másokat is – mondja nevetve a basszer. A fő gitársávra és a dobokra kezdtem el dolgozni. A verze gitártémára először azt hittem, hogy Judy egy jó kis Les Claypool-stílusú basszusoktatásban kíván részesíteni, de gyorsan tisztáztuk, és kitaláltam valami egészen mást, ami apróbb változtatásokkal a helyére került. A refrén ment magától, a gitár vezetett, nagyon jól éreztem magamat benne! A szám második fele már egy új történet, később is írtam meg a szólamom, mert először nem találtam, hogy mit is kellene játszani. Aztán mikor legközelebb elővettem, csak úgy kigurult az egész! Nagyon hálás vagyok érte, bárhonnan is jött!" 

 

STORM THE STUDIO - Ólom felhők (a 2019-es album előzeteseként)




Storm The Studio – A lemez

"Egy teljesen új dimenzió nyílt az életemben a Fodival való együttműködés során. Ugyanott nőttünk fel, ugyanabban a zenekarban játszottunk, laktunk is együtt Budapesten, később pedig a munka miatt rengeteget utaztunk egymás mellett. De ahogy a számok megszülettek ebben a Fukuoka-Budapest postaforgalomban, az teljesen szürreális és nagyon valóságos is volt egyben. Teljesen rákattantam" – meséli nevetve Hankó Zoltán „Judy”, a banda gitárosa.

"Hálás vagyok a srácoknak, hogy rám gondoltak, amikor basszusgitárost kerestek. Újvári Petyával már zenéltünk együtt korábban, így tudtam, hogy mire számíthatok, de a többiek miatt sem aggódtam. Szinte rajongóként hallgattam a demókat, mára viszont legalább annyira magaménak érzem, mintha az elejétől a végéig asszisztáltam volna a születésükhöz. Vári Gábor barátunk, a szegedi Miracle Sound producer-hangmérnöke is sokat hozzátett a végeredményhez, ehhez az anyaghoz az ő füle és lelke kellett!” – zárja gondolatait Binges Zsolt.


A Storm The Studio bemutatkozó lemeze március 20-án jelenik meg. Az artworköt és a videót Fodor Zoltán ötletei alapján Studt Bálint, az Isten Háta Mögött korábbi basszusgitárosa készítette.

A lemezt a Grungery Media Records gondozza.


A CD előrendelhető az sts.grungery@gmail.com e-mail címen!





Instagram:

www.instagram.com/storm_the_studio


 
 



Fodi a Görbe tükörről:

“Ez a dal született meg utoljára a tíz közül. Budapest és Fukuoka között ide-oda küldözgettük a fájlokat, így írtuk a számokat. A lemezhez három olyan gitártémám is volt, ami felhasználásra került, az egyik ilyen lett az alapja a dalnak. Ez a motívum hallható a bridge-ben és a refrén alatt is, de persze Judy dolgozta ki a lemezre került, végleges verziót.

Ha hallanátok az eredetit, na az kicsit más volt! A kislányom gitárján vettem fel az egyes részleteket, néha be sem volt hangolva rendesen, a kulcsok elég rossz állapotban vannak rajta, úgyhogy elmászkált rendszeresen. A lényeg, hogy elég gyorsan lett kész a komplett a dal, pár nap alatt összeraktuk. Úgymond, dobta magát a téma."


A távolság miatt természetesen esély sem volt arra, hogy a Storm The Studio tagjai rendszeresen találkozzanak és próbáljanak. A tagok szerint ez talán nem is olyan nagy probléma, mint azt sokan gondolnák.


"Imádom, hogy ez a zenekar nem próbál – teszi hozzá Újvári Péter. - Az alkotói folyamat úgy néz ki, hogy Judy küldi e-mailben az új gitártémákat, mi visszaüzenünk, hogy mennyire jót írt, köszönő és dicsérő levelek sokaságát fogalmazzuk meg. Begépeljük, hogy szerintünk mit kéne vele csinálni, aztán mindenki dolgozik a saját részén. Nem emlékszem túl sok instrukciós beszélgetésre: amit hallunk szólamok, mindenki maga hozta, szabadon játszotta fel."


A talán a legjobban az Alice In Chains - Tool - késői Bedlam hármassal behatárolható, de rengeteg egyéni ízt felvonultató zenekar tagjai a múltjukat szerencsére a lemez munkálatai során sem tudták megtagadni.

Petya: "Ahogy Fodi is mondta, a Görbe tükör alapötlete érkezett utoljára. Ennél a témánál nem írtam vállveregető üzeneteket, azonnal rohantam dobolni, a végső verzión ugyanazt a szólamot halljuk. Természetesen gördült minden a dalnál. A groove-ot a Bedlam Accurate Contradictions-éről nyúltam. Bocs!"


Fodi:

"A szöveg régóta megvolt. Általában, ha aktív vagyok valami zenekar miatt, akkor minden gondolatomat leírom. Aztán mikor jön egy-egy zenei ötlet, akkor hangulatban, szótagban hozzá illő szöveget keresek rájuk. Nagyon ritka, hogy a zenére írok egy teljesen új szöveget. Néhány dal nagyon hamar, könnyedén születik, mintha csak leszednénk egy érett gyümölcsöt, más esetben kicsit érlelni kell, ízlelgetni, adni hozzá dolgokat. A Görbe tükör jött szinte magától. Ennek a dalnak a felvételeit élveztük az egyik legjobban a demózásnál.

A szöveget lehet többféleképpen értelmezni, de igazán a mai, kicsit eltorzított világunkról szól, ahol a látszat sokszor nem fedi a valóságot. Lehetne szinte az egész album esszenciája, ami a mondanivalót illeti. Ezért is szerettük volna nyitódalként használni! Mivel az albumnak nem lesz címe, lehetne a 'nyulas lemez' később a borító miatt, vagy a 'Görbe tükör' alcím a nyitótétel miatt. De lehet, hogy aztán az embereknek teljesen mást fog nyújtani. Ez a szép az egészben."


A felvételek, a keverés és a mastering a szegedi Miracle Sound stúdióban készültek, Vári Gábor irányításával. Az artworköt Fodor Zoltán ötletei alapján Studt Bálint, az Isten Háta Mögött korábbi basszusgitárosa készítette. A dalhoz készült, első látásra egyszerűnek tűnő, de valójában igencsak elgondolkodtató videó szintén Studt Bálint munkája. A lemezt a Grungery Media Records gondozza.

 


STORM THE STUDIO - Görbe tükör (a 2019-es album előzeteseként)


 




A Hangfoglaló Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.





Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
GEOFF TATE - Végighallgatható a második Sweet Oblivion lemez: Relentless
2021. április 10. (szombat) 08:52

Sweet Oblivion a neve annak a projektnek, amelyet a Frontiers kiadó pár éve szervezett az ex-Queensryche, ma Operation: Mindcrime énekes, Geoff Tate köré. 2019 nyarán jelent meg az első album, most pedig már végighallgatható a Relentless címet viselő második nagylemez. A 2019-es album Simone Mularoni (a prog metalos DGM gitáros/főnöke) vezetésével készült el, és a tavasszal érkező új lemezen is olasz muzsikusok szerepelnek majd, de ezúttal egy teljesen új gárda sorakozott fel Geoff Tate mellé. Aldo Lonobile gitáros (Secret Sphere, Archon Angel, Timo Tolkki's Avalon) volt az anyag fő zeneszerzője és producere. Geoff Tate: "Az utóbbi években egyre több időt töltöttem Olaszországban, az ottani kultúra és az ott élő emberek rabul ejtették a szívemet. Nagyon élveztem azt is, ahogy az olasz társaimmal elkészítettem ezt a klasszikus metal albumot."   SWEET OBLIVION 2021: Geoff Tate énekes Aldo Lonobile gitáros...

THE END MACHINE - Új album az ex-Dokken zenészek csapatától: Phase 2
THE END MACHINE - Új album az ex-Dokken zenészek csapatától: Phase 2

A klasszikus Dokken felállás zenészei, George Lynch gitáros, Jeff Pilson basszer és Mick Brown dobos, valamint a Warrant énekeseként ismert Robert Mason (ex-Lynch Mob) még 2018-ban hozta...

RED SWAMP - Videoklippel egy új albumelőzetes dal a budapesti csapattól: Goddamn
RED SWAMP - Videoklippel egy új albumelőzetes dal a budapesti csapattól: Goddamn

Tavaly nyáron már bemutatott egy Time To Die című, klippel kísért lemezelőzetes dalt a stoner/sludge vonalas budapesti Red Swamp, most pedig itt egy másik klipes, friss nóta, a Goddamn....

LIGHT THE TORCH - Klippremier az ex-Killswitch Engage énekes bandájától: Wilting In The Light
LIGHT THE TORCH - Klippremier az ex-Killswitch Engage énekes bandájától: Wilting In The Light

You Will Be The Death Of Me címmel június 25-én jelenik meg az ex-Killswitch Engage énekes Howard Jones vezette Light The Torch zenekar második albuma, a 2018-as Revival lemez utódja. Első...

SABATON - Itt az új videoklip: Royal Guard
SABATON - Itt az új videoklip: Royal Guard

Még februárban jelentette be a Sabaton, hogy meghosszabbította a szerződését a Nuclear Blast kiadóval, és már akkor megígérték, hogy Livgardet címmel egy vadonatúj számmal...

FLOTSAM AND JETSAM - Hivatalos klippel az első dal a júniusi albumról: Burn The Sky
FLOTSAM AND JETSAM - Hivatalos klippel az első dal a júniusi albumról: Burn The Sky

Blood In The Water címmel június 4-én jelenik meg a veterán arizonai metalos Flotsam And Jetsam új albuma, a 2019-es The End Of Chaos lemez utódja. Jason Newsted eredeti bandájának ez lesz...

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS