SEAR BLISS - "Zenekari egység nélkül nem tud úgy működni ez a csapat, ahogy szeretném"

Pénteken játszanak a Rockmaraton fesztiválon

2018. július 9. (hétfő) 10:09

Letters From The Edge címmel jött ki a múlt hónapban a Sear Bliss nyolcadik stúdióalbuma a holland Hammerheart Records-nál. A lemez a héten megjelenő nyári, júliusi-augusztusi HammerWorld magazin Hangpróbájában szerepel majd, a júniusi számunkban azonban már olvashattál egy interjút a 25 éves szombathelyi black metal csapat alapító frontemberével, Nagy Andrással. A lapban a szerkesztett változat szerepelt, most pedig elolvashatod a teljes interjút.

A Sear Bliss legközelebb a Rockmaraton Fesztiválon lép színpadra július 13-án, pénteken, közvetlenül a Tormentor és a Carpathian Forest előtti műsorsávban, este 21 órai kezdettel.

 


 

www.facebook.com/searblissband



Az 1993-ban alakult Sear Bliss a magyar underground metal egyik sikertörténete – ha nem a legnagyobb –, s ha visszagondolunk arra, hogy egy alig ismert szombathelyi zenekar a ’90-es évek közepén kiadott egy négyszámos demót (The Pagan Winter), és azóta hová jutott, szinte alig hihető az az út, amit bejárt a zenekar. Nagy András énekes/basszusgitáros/zenekarvezető kitartása elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a zenekar képes legyen véghez vinni ezt a pályaívet, a tehetsége pedig ahhoz, hogy mindig jó zenészeket válasszon maga mellé, és változatos, a minőséget mindig magas szinten tartó lemezeket készítsen. Hat év elteltével, ez év nyarán új Sear Bliss album jelenik meg Letters From The Edge címmel, s Milán Péter ennek apropóján tette fel kérdéseit Nagy Andrásnak.



Több mint 6 évvel ezelőtt jelent meg az utolsó Sear Bliss album, az Eternal Recurrence. Így utólag zeneileg kissé kakukktojásnak tűnik a lemez az életmű egészét tekintve. Mit gondolsz erről, és 6 év távlatából mi a véleményed az albumról?

„Egyetértek, valóban kilóg a sorból az a lemez, már csak olyan értelemben is, hogy egyáltalán nem csapatmunka eredménye. Sokkal inkább egyéni, kísérletező, talán kicsit öncélú mű lett. Ellentétben például az új lemezzel, szinte teljes egészében egyedül íródott. Egy nehéz, barátságtalan lemez, ami egy nehéz, válságos időszakban született. Szeretem azt az albumot és számomra azért jelent sokat, mert emberfeletti munkát fektettem bele. Mivel nem volt zenekari egység, rám hárult a felvételek, a feljátszások nagy része, számomra szokatlan hangszerekkel, megoldásokkal.

Igazából magamnak igyekeztem bebizonyítani, hogy képes vagyok megcsinálni majdnem egyedül is egy ilyen lemezt és ez jó érzés volt. Az már más kérdés, hogy talán a legkevésbé népszerű lemezünk lett, de ez engem nem érdekelt akkor sem. Magamnak akartam bizonyítani és kiírni magamból minden kínomat. Tetszett, hogy kísérletezhetek. Szinte csak Viktor, a producer volt az egyetlen társam, vele hoztuk tető alá a lemezt, nagyon sokat segített a megvalósításban, illetve az akkori dobosunk Olivér folyt bele komolyabban a dolgokba, ő hozott két dalt, de ő is teljesen elkülönülve írta azokat.

6 év távlatából az a véleményem, hogy egy nagyon őszinte, nagyon súlyos album lett az Eternal Recurrence, ami biztos okozott pár ősz hajszálat nekem, de megérte. Kell hozzá egy hangulat, hogy betaláljon, meg nem is adja könnyen magát, de megvannak a mélységei, az biztos."



Hat év... Mi volt az oka a relatíve hosszú idő elteltének? Mivel töltötted te és a zenekar ezt az időszakot?

„Ahogy említettem, minden téren nehéz időszak volt az akkoriban, hiányzott a zenekari egység, mindenkinek millió egyéb elfoglaltsága volt és úgy gondoltam, épp itt az ideje a rég tervezett saját lemezem elkészítésének. Na, az sem volt egy rövid meló. Ráadásul az Eternal Recurrence elkészítése akkora energiákat emésztett fel, hogy muszáj volt valami egészen mást csinálni.

Szóval, úgy döntöttem, hogy ideje kicsit félretenni a Sear Bliss-t, és a 25 év alatt először pihenőpályára állítottam a bandát. Úgy éreztem az Arkhē albumot nem is tudnám másképp megcsinálni, csak ha arra koncentrálok. Ez nálam valahogy így működik általában. Úgyhogy egy éven át írtam a dalokat és aztán egy éven át raktuk össze a produkciót Viktorral. Aztán mire a lemez végül megjelent, már 2016-ot írtunk. Az Arkhēval még szabadabban kísérletezhettem, nagyon élveztem kipróbálni új dolgokat és azt csinálni, amit csak akarok. Valami másra vágytam akkor, mint a Sear Bliss."






Az Eternal Recurrence óta történt néhány tagcsere: Barbarics János helyére visszajött Kovács Attila, Bruszel Balázst pedig a régi harsonás, Pál Zoltán váltotta. Mondanál pár szót a zenekarban lezajlott személyi változások hátteréről, okairól?

„Először Olivér jelentette be, hogy nem kívánja folytatni a Sear Bliss-ben. Számára is az volt az ok, hogy nem volt igazi zenekari egység, nem úgy működött a banda, ahogy kéne. A kapcsolatunk azóta is baráti, hiszen nem sokkal utána már az Arkhē-ban játszott velem. Ami Janit illeti, nem tudott már 100%-ig részt vállalni, nagyon sok egyéb elfoglaltsága volt és végül a szünet után úgy éreztem, újra kell szervezni a zenekart, mert semmi értelme félgázzal működtetni a bandát.

Kovács Attila gitáros már korábban is játszott a zenekarban és mindig is ismert volt a fanatizmusáról, az elfogyhatatlan energiájáról és kitartásáról. A kapcsolatunk a kieső időben is megmaradt és megkérdeztem nincs-e kedve visszajönni. Addigra már a banda tagja volt Vigh Zoli és kiderült, hogy így ketten elképesztően erős gitárduót alkotnak, egy ideillő közhellyel élve, mennyire egy húron pendülnek. Pál Zoli is szívesen jött vissza, mindig is stabil részét képezte a bandának, jó lemezeket készítettünk együtt. Balázs Pécsett lakik, nem mindig ért rá, jobb volt inkább helyben megoldani a dolgokat. De vele is jó a kapcsolatom, meghívtam az Arkhē lemezre is egy trombitaszólóra, meg ha nagy ritkán összefutunk valahol, mindig megiszunk pár sört.

Olivér helyére kellett csak megoldani a pótlást és egyből Gyuszira gondoltunk, hiszen Csejteiként mondhatni ott van a Sear Bliss a vérében, ráadásul nagyon megbízható dobos. Mindezek tükrében elmondhatom, hogy a zenekar életében talán először van egy ennyire méregerős, szilárd, egységes felállás. És az előző lemezhez képest ez a legnagyobb különbség. Be kellett látnom, zenekari egység nélkül nem tud úgy működni a Sear Bliss, ahogy szeretném."



Kifejezetten változatos a Letters From The Edge anyaga. Olyan zenei elemeket hallhatunk, amelyek korábban nem voltak jellemzők a Sear Blissre, vagy nem ilyen formában: pl. egyes gitárszólók, de sokszor mintha a zene is másképp lenne epikus, mint korábban. Mit gondolsz erről? Másképp zajlott most a dalszerzés, mint korábban?

„A már említett zenekari egységnek tudható be az egész lemez milyensége. Teljesen máshogy zajlott a dalszerzés, mint eddig. A dalok alapjait otthon raktuk össze, majd a félkész verziókkal elvonultunk egy elhagyatott kastélyba a tél közepén, úgy hogy azt el sem hagytuk és napokig csiszoltuk közösen a dalokat, sőt volt olyan dal is, ami ott íródott. Igazából éjjel-nappal alkottunk és hihetetlen kreatív energiák szabadultak fel.

Elmondható tehát, hogy ezúttal mindenki hozzátett valamit a lemezhez. És ebbe vastagon beletartozik Viktor is, aki szintén hatalmas erővel vetette bele magát a produceri munkákba. A második kastélyos szeánszra már ő is velünk jött és ott már el is kezdtünk rögzíteni dolgokat. A dalok alapjait otthonról hoztuk, Attila nagy szerepet vállalt, ő öt dal alapjait hozta, én kettőét, Vigh Zoli pedig egyét. A dalok végső arculatát pedig már közösen hoztuk létre. Tehát mondhatni, ezúttal tényleg közös zenekari munka gyümölcse a lemez."




SEAR BLISS - Letters From The Edge (a 2018-as album)




A fúvós hangszerek kezdettől fogva szerves részét képezik a Sear Bliss hangzásának. Az új albumon is leszűrhető, hogy a fúvós részek milyen szépen illeszkednek a zene szövetébe, az adott dalrészletbe. Hogyan születnek a vonós témák, hogy találjátok meg ezeknek a helyét? Amikor már teljesen készen van az adott dal, vagy akár egy korábbi fázisban, magával a dallal együtt is megszülethetnek a harsona dallamai?

„Általában a fúvós részek akkor születnek, amikor a daloknak legalább a váza, vagy gyakran a teljes egésze elkészült. Ettől függetlenül nincs semmilyen agyalás, hogy pl. most hagyjuk még ezt a részt tovább, hogy ide tudjon fújni Zoli. Valahogy az évek során megtanultuk beilleszteni ezt a hangszert a zenénkbe, szinte a többivel egyenértékűen. Megtaláltuk a módját, hogy hogyan tudjuk vele fokozni egy dal hangulatát, anélkül hogy öncélúvá válna, vagy bármiféle kényszer szülné. Meggyőződésem, hogy ezen a lemezünkön találhatók a legjobban sikerült fúvós témák. Ez köszönhető annak is talán, hogy most még több időt fordítottunk rá."



A Shroud dalban énekdallamokat is hallhatunk tőled. Amennyiben jól emlékszem, régebben ódzkodtál a dallamos énektől, de a két évvel ezelőtti Arkhē lemezen már énekeltél, ahogyan az Eternal Recurrence-en is. Úgy gondolod, hogy magabiztosabb lettél ezen a téren? Mindazonáltal nincs túl sok dallamos énektéma az albumon. Ezeket a részeket inkább színesítésnek, az anyag változatosságát növelendő tetted a lemezre?


„Igen, régen valóban nem mozgatott meg a dallamos ének, de nyilván nem vagyok már 20 éves, szeretek kísérletezni, új dolgokat kipróbálni a zenében. Biztos a korral is jön. Különben is, üvöltözni bárki tud, énekelni már nem. Kihívásként tekintek rá. Igen, azt hiszem most már jobban megy a dolog és most már tudom, hogy mi fekszik jobban a hangomnak. Az új Sear Bliss lemezen kevés olyan rész volt ahova illett a dallamos ének. A Shroud végére viszont úgy éreztem muszáj dallamos éneket tenni, nagyon passzolt arra a részre.

Most már mindig az adott dalt figyelem, a hangulatokat, és az érzéseket, amiket továbbítani szeretnék, és ha egy adott részre úgy érzem, hogy dallamos énekkel tudom kifejezni a mondanivalót, akkor azt teszem. Amúgy ezen az albumon sokkal nagyobb hangsúlyt fektettem a dalszövegekre és a feléneklésre, előadásmódra. Nagyon sok érzést igyekeztem belevinni akár csak egy-egy üvöltésbe is. Amíg nem volt meg a teljes átélés, a helyes előadásmód, mindig újravettük az adott témákat."




SEAR BLISS - Shroud (szöveges videó a 2018-as Letters From The Edge albumhoz)




Ilyen sok lemezzel a hátatok mögött, milyen jellegű kihívást jelent egy-egy új album megírása? Mi jelenti a legnagyobb nehézséget, és mi az, ami esetleg könnyebb a sok megélt tapasztalattal? Konkrétabb zenei értelemben mi az, ami motivál dalszerzéskor, illetve milyen forrásokból táplálkozol/táplálkoztok, amikor egy új album anyagán dolgoztok? Ihletforrás, hatások terén nyilván vannak különbségek mondjuk a Phantoms album és a jelen időszak között, de miben állnak valójában ezek a különbségek?

„Én úgy érzem, ugyanazzal az izgalommal és lelkesedéssel állunk neki egy lemez megírásának, mint régen. Annyi talán a különbség, hogy megtanultuk helyesen felépíteni a dalok szerkezetét, és az is sokat számít, ha megvan a téma, amit ki akarunk fejezni. A legnehezebb azt megcsípni. Mert lehetsz akármennyire jó a hangszereden, ha nem tudod közvetíteni, amit szeretnél, akkor a mélység nem jelenik meg a dalokban. Ennek a lemeznek a forrásai, hatásai nem zenékben vagy műfajokban keresendők, hanem tisztán lelki síkon. Ezért is lett annyira változatos.

Mindig is jellemző volt, hogy a minket ért események inspiráltak bennünket, de azért a Phantoms idején inkább az ösztönös lelkesedés táplált minket, mint valami tudatos mondanivaló. A fő különbség abban rejlik, hogy milyen emberi hatások érnek minket. És ezért annyira különbözőek a lemezeink. Lehetetlen lenne még egyszer azt a hangulatot megteremteni őszintén, mint ami a Phantoms-on vonul végig, mivel az akkori, egyszeri és megismételhetetlen. Én ebben látom a művészet szépségét és emiatt sosem kiszámítható egy-egy Sear Bliss album. Ami a nehézségeket illeti, az az, hogy ilyen mértékig belemenni a részletekbe és hangulatok kifejezésébe sokkal több időt és energiát jelent. Ezért tart tovább megírni most egy lemezt, mint a korai időkben."



Az új lemezre a holland Hammerheart Records-szal kötöttetek szerződést. Feltételezem, hogy egy olyan jól csengő nevű zenekarnak, mint a Sear Bliss, számos ajánlata volt. Miért döntöttetek a Hammerheart mellett? Milyen hosszú távra szól a szerződés?

„Sajnos ez nem így volt. Ma már nem azok az idők vannak, amikor válogatni lehet a kiadók között. Például a Candlelighttól is azért kellett eljönnünk, mert megszűntek. Az is jócskán hozzátett amúgy a két lemez közti hosszú időszakhoz, hogy kiadót kellett keresnünk. A Hammerhearttal szerencsénk volt, mert jól ismertek minket még a korai holland sikereink óta. Sőt, annak idején le is akartak minket szerződtetni, de addigra mi már aláírtunk a Mascot Records-nál.

A szerződésünk egy lemezre szól, mely további kettőre hosszabbítható, ha mindkét fél elégedett. Azt kell mondjam, hogy kellemesen csalódtunk, hiszen nagyon lelkesek a kiadó emberei, nagyon szeretik a Sear Blisst, és nagyon bíznak az új lemezben. Számos nagyszerű zenekarral dolgoztak/dolgoznak, szerintem elég jól csengő név a szakmában. Promóció terén is igen erősek és úgy érzem, előkelőbb helyen tudnak kezelni minket, mint mondjuk a Candlelightnál, ahol rengeteg zenekar volt és nagy részük jóval híresebb, mint a Sear Bliss."



A Shroud dalhoz született egy különös, de nagyon hangulatos videó. Kérlek, beszélj erről a klipről: hogyan készült, kinek a munkája, milyen elképzeléseket akartatok megvalósítani vizuálisan, mi a mondanivalója, miért pont erre a dalra készítettetek videót stb.

„A videót Attila készítette, aki ezúttal az egész lemez vizuális részéért is felelt. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a felvételektől kezdve a borítón át a videóig minden saját kútfőből született. Mikor nekiálltunk a hangfelvételeknek, még kiadónk sem volt. Az egész lemezt átjárja ez a szellemiség és a videó is része ennek. Attila kizárólag saját felvételeket használt, melyeket számára nagyon fontos helyszíneken rögzített, azon a vidéken, ahol él. Ez nagyon jól mutatja azt a személyes miliőt, amiről az imént beszéltem.

Nem kívántunk szoros mondanivalót csempészni az egészbe, nem is videoklip ez, hanem egy szöveges videó, ami tökéletesen alkalmas arra, hogy a hallgató saját érzéseit hozza elő. Ez a legfontosabb. Maga a dal nem volt könnyű választás. Sőt, még kettő dalhoz tervezünk hasonlót, mert ötletből van bőven. És nem feltétlenül kell milliókat költeni arra, hogy vizuálisan valami érdekeset csináljon az ember. Maga a Shroud csak egyike a lemezen található daloknak. Mindegyik önmagában egy külön utazás, mindegyik elmond valamit. Mi ezúttal ezt választottuk."
 





Volt előzetes zenei, vagy szövegi koncepció az új album kapcsán? Miről szólnak a szövegek? Van ezen a téren komolyabb eltérés a korábbi szövegtémákhoz képest? Egyébként könnyen írsz dalszöveget?


„Nem volt előzetes koncepció, de a dalszövegek egy témát járnak körül. Nem titok, hogy bár a legutóbbi lemez is elég személyes volt, ezúttal egy még megrázóbb időszak szülte a dalszövegeket. A legborzasztóbb közhellyel élve, az élet írta azokat, én csak papírra vetettem, haha. Nagyon nehezen írok amúgy dalszövegeket, és nem is szeretem azokat mutogatni, ezért nem is szerepeltek az utolsó lemeznél a dalszövegek a borítóban. Most viszont fontosnak tartottam megjelentetni, kiadni magamból az érzéseket, megszabadulni negatív gondolatoktól. Teljesen terápia jelleggel működik ez nálam, a mélységek mélységét is megjárva. A dalszövegek nagy része egy hosszú magányos utazás során íródott egyébként. Kényesen ügyelve minden sorra, szóra, az adott dal hangulatához igazítva."



Érdekes a Letters From The Edge borítója, amely különbözik minden korábbi frontillusztrációtoktól. Ez egy festmény? Kinek a munkája? Mit kell róla tudni?


„Igen, ez egy úgynevezett testfestmény, melyet, mint mondottam, Attila készített. Attila igazi művész, remek érzékkel megáldva és a lemez személyes aurájához igencsak passzolt ez a darab, egyfajta lenyomata az alkotónak, a szó szoros értelmében, akárcsak a kézírásom a szövegkönyvben."



 


Két éve, az Arkhē album idején, feltettem a kérdést, hogy figyeled-e a kortárs metal színteret, a black metalt stb., de akkor azt mondtad, hogy nem nagyon köt le a mai mezőny. Most is hasonlóan vélekedsz erről, a régi időkkel ellentétben már nem foglalkoztatnak a jelenlegi metal színtér történései, megjelenései?

„Az a helyzet, hogy folyamatosan foglalkoztat a zene és azt vettem észre, hogy a mai zenék is, hiszen az életem is a zene körül forog. Jobban érdekel, mik mennek mostanában és sok jó album lát napvilágot, úgyhogy elkezdtem jobban figyelni a dolgokra. Persze így is egy csomó régi kedvencet hallgatok, de érdemes az újabb lemezeket is figyelni."



Két évvel ezelőtt jelent meg a szólóprojekted, az Arkhē debütalbuma. Tervezed a folytatást, lesz új lemez?


„Igen, mindenképp szeretnék folytatást. Sőt, már el is kezdtem dalokon dolgozni. Azt persze nem lehet tudni, hogy mikor lesz időm tető alá hozni a dolgot, de azért egy elég jó csapat állt össze, jól összekovácsolódtunk, tehát nem egyedül születne a dolog, ráadásul vannak koncertjeink, aktívak vagyunk, még ha mindenki elfoglalt is nagyon. Nekem is rengeteg egyéb dolgom van és természetesen a Sear Bliss lemez megjelenése is extra energiát fog igényelni az elkövetkező időszakban, de fontos nekem az Arkhē, és a már megírt ötletekből szépen körvonalazódik is egy koncepció egy új albumhoz. Az viszont, hogy ez mikor valósul meg, egyelőre még sok minden függvénye."



Koncertek terén milyen terveitek vannak erre az évre a Sear Bliss-szel?


„Meglepő módon az idei év viszonylag gyérnek ígérkezik koncertezés terén, de ez természetesen a lemez körüli teendők miatt van. Az utóbbi időben elég sok koncertünk volt egyébként, és az is sokat segített abban, hogy ennyire összeszokjon a banda. Egy-két fesztiválon ott leszünk természetesen, mint például a Rockmaraton, lesz néhány klubkoncert is, meg novemberre tervezünk egy nagyobb szabású koncertet, hiszen szeretnénk bemutatni az új lemezt, ráadásul 25 éves a banda, továbbá 20 éves a Haunting lemez. Tehát apropó van bőven. Szeretnénk aztán megcsípni valami Európa turnét is, illetve vannak már külföldi meghívások 2019-re."

 
 

Ha visszatekintesz a Sear Bliss pályafutására, van olyan lemez, amellyel valamilyen szempontból nem vagy megelégedve, olyan momentum, amire rossz szájízzel gondolsz? Legyen az bármi, hangzás, zenei rész, apróság, amin változtatnál, másképp csinálnád?

„Igen, van, amin változtatnék, vannak dolgok amiket nem jól csináltunk, vannak, amikben hibáztunk, de nincs értelme a múlton rágódni, vagy hogy mit lehetett volna másképp csinálni. Mindenből tanul az ember és jelenleg egy nagyon pozitív hullámon ülünk, úgy érzem, úgyhogy csakis előre tekintek. Mondjuk a Grand Destiny lemezen sok mindent változtatnék és a Haunting felvételeinek is elhamarkodottan álltunk neki. Ezeket másképp csinálnám mai fejjel, meg óriási hibát követtem el egyszer jó régen, amikor bevettem egy bizonyos embert a zenekarba, de a múltat nem lehet megváltoztatni…"



25 éve létezik a Sear Bliss. Amikor annak idején megalapítottad a zenekart többedmagaddal, gondoltad volna, hogy életed meghatározó részévé fog válni? Milyen érzés visszagondolni a zenekarban eltöltött évtizedekre?


„Egész fiatalon beszippantott ez a zene, mániákusan faltam a lemezeket, és már gyerekként arról ábrándoztam, hogy lesz majd egy zenekarom, ahol megvalósítom az álmaimat. Ebben nagyon szilárdan hittem és ennek tükrében valahol reméltem, hogy életem meghatározó részévé fog majd válni a banda. Nagyon sok dologra jó visszagondolni és nagyon sok mindenen mentünk át negyedszázad alatt. De vannak olyan dolgok is, amiket inkább kitöröltem az emlékezetemből. A legfontosabb számomra, ami előttünk van, és ami ezután jön. Ez legalább annyira izgalmas, mint a korai időszak."


Az interjú szerkesztett változata a júniusi HammerWorld magazinban jelent meg.


 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
TERROR - Dal-és klippremier Scott Vogeléktől: This World Never Wanted Me
2018. szeptember 25. (kedd) 16:15

Total Retaliation címmel szeptember 28-án jelenik meg a Los Angeles-i hardcore brigád Terror hetedik albuma, amelyről máris itt a harmadik előzetes dal, a klipes This World Never Wanted Me, mellé pedig friss két előzetes is. A lemez producere Will Putney (Thy Art Is Murder, Body Count stb.) volt, akárcsak a tavalyi The Walls Will Fall Ep esetében. Scott Vogel énekes: "Igazán büszke vagyok erre az albumra. Örülök annak, hogy még 16 év után is bennünk van az agresszió, a nyomatékosság, a fiatalos szellemiség. A szövegektől a riffeken át az átható energiáig minden rendben van ezen az anyagon. Akik már hallották a lemezt, azt mondták nekem, hogy ez az a Terror lemez, amit akartak, és hogy jó ideje ez a legjobb albumunk."   www.facebook.com/terrorhardcore     TERROR - This World Never Wanted Me (a 2018-as Total Retaliation albumhoz) TERROR - Spirit Of Sacrifice (a 2018-as Total Retaliation albumhoz)...

THE THREE TREMORS - Új dal a három gigatorokkal: When The Last Scream Fades
THE THREE TREMORS - Új dal a három gigatorokkal: When The Last Scream Fades

Október 26-án jelenik meg a debütáló albuma annak az új power metal formációnak, a The Three Tremors-nak, amelyben a metal színtér három legendás énekese egyesítette erőit. Tim...

SLASH Ft. MYLES KENNEDY & THE CONSPIRATORS - Friss videoklip: Driving Rain
SLASH Ft. MYLES KENNEDY & THE CONSPIRATORS - Friss videoklip: Driving Rain

Living The Dream címmel múlt pénteken jelent meg a Slash Ft. Myles Kennedy & The Conspirators harmadik albuma, amelynek Driving Rain dalához egy bábos, animációs klip született. Máris...

DOROTHY - Szöveges videóval a második lemezelőzetes szám: Legalább
DOROTHY - Szöveges videóval a második lemezelőzetes szám: Legalább

Tessék! címmel szeptember 28-án jelenik meg a negyedik Dorothy album, amelyről máris itt a második előzetes dal, a szövegtes videóval kísért Legalább. Az albumra felkerül a szeptemberi...

METALLICA - Ritkaság videó a Justice remaszter Boxból: a The Shortest Straw 1992-ből
METALLICA - Ritkaság videó a Justice remaszter Boxból: a The Shortest Straw 1992-ből

A Metallica 1988-as ...And Justice For All albumának jubileumi, remaszterizált változata november 2-án lát majd napvilágot, spéci díszdobozban, számtalan extrával kiegészítve. A Dyers...

WITHIN TEMPTATION - Hivatalos klip a decemberi album első dalához, vendég: a Papa Roach frontembere
WITHIN TEMPTATION - Hivatalos klip a decemberi album első dalához, vendég: a Papa Roach frontembere

2018 decemberében már egy új albummal érkezik Budapestre a Within Temptation masszív, 18 országot érintő következő turnéja. A holland szimfo-metal csapat koncertje a Tüskecsarnokban...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS