BORDERS OF BYZANTIUM - Bemutatkozó EP a bizánci metal csapattól: Carousel

2017 elején már színpadra áll a zenekar

2016. november 24. (csütörtök) 17:13 | utoljára módosítva: 2017. január 25. (szerda) 04:33

Carousel címmel megjelent a budapesti Borders Of Byzantium bemutatkozó EP-je, végig is hallgathatod az 5 tételes anyagot.



Oláh Marcell - ének
Tóth Kristóf  - dob
Hajnal Ádám - basszusgitár
Mészáros Kevin- gitár
Dobó Lóránt - gitár

Instagram – @bordersofbyzantium



BORDERS OF BYZANTIUM - Carousel EP (2016)


 



A Borders Of Byzantium azt mondja, hogy a zenéjük bizánci metal:


"Bizánci metalt játszunk, mégpedig egy egészen egyszerű okból kifolyólag. Nem szeretnénk magunkat bizonyos stílusirányzatok korlátai közé szorítani. Szívünket, lelkünket maximálisan beleadjuk.



Az EP dalairól:


BITTERSWEET


"Fő téma: Megállapodás azzal, hogy van amikor egy soha véget nem érő történet is befejeződik.

Elemzés és kulcspontok: Az első két bekezdésben egy fiatal hölgy sugárzó megjelenése, és igaz lelke lángra kapja a szerző szívét. A következő egy és fél bekezdés, a másfél éves zavarodott kapcsolatot taglalja, kiemelve a félelem érzését és a túlkapásokat mindkét fél részéről. Miután mindent átbeszéltek és vége lett mindennek, szívük nyugalomra lel a fájdalmas történetből s, tudván egymás különbségeit, az irónia további keserűséget okozhatna. Ehelyett a szerző úgy döntött, a sebek ellenére bízik a teremtőben.

A refrén lényegében örvendezteti a szeretett tisztességét és gyönyörét. Döntő fontosságú megemlíteni hogy a “legjobb” és az “egyetlen” között különbség van, az hogy képes a másik ember lelkét vizsgálva rájönni, hogy azt az “egy” valakit eddig bárkinél jobban megismerte.

Háttér: A szerző vad érzelmek által felzaklatva, lényegében pontot tesz életének egy fájdalmas fejezetére, ami az első volt 4 év elszigetelődés után.


EMPIRE


Fő téma: Lázadás, a hatalommal való visszaélés ellen.

Elemzés és kulcspontok: Első versszak - Egyes szám első személyben láthatjuk, ahogy emberünk küszködik egy diktátor által uralt rendszerben. A magányosság, megrekedtség érzése elevenedik meg a reménytelen harcokban és ezáltal fokozatosan gyengül az egyéniségért iránti törékvése.
Második versszak - A nép szemszögéből folytatjuk: manipulált fejjel, bizalommal követik a diktátort. Ahogy egyre többen szenvednek, a többség végül észbe kap és látni kezdik a romlottságot vezetőjükben, ellene fordulnak. E folyamat alatt a diktátor levetkőzi előttünk emberi mivoltát, és egy erőteljes szervezettként látjuk viszont.
Harmadik versszak - A szervezet szemszöge, ahogy a nép képzeli el: A szervezetet csak a birodalom építése foglalkoztatja, népét embertelen eszköznek tekinti céljának elérése érdekében. Engedelmességet követel, és erőszakkal fenyegetőzik.

Háttér: A fő szerző elmeséli évtizedes küzdelmét egy kiégett domináns apával szemben és párhuzamot von vele a mai diktártori rendszerekkel. Az egyik társszerző jóbarátja megrekedt egy nemrég diktátori jellemben “fejlődő” országban, egész családjával szenvedve. Mindhárom szerző elsőkézből láthatta ahogyan a hatalommal való visszaélés, álmokat söpör el a felszínről.


DARK WOODS


Fő téma: Az út ifjúkorból férfivá.

Elemzés és kulcspontok: Első versszak - A törzsnél egy megszokott dolog, úgynevezett rituálé hogy a fiatalember csak akkor válhat tiszteletbeli felnőtt férfivá, amennyiben állat vérét ontja az erdőben. Tisztában van ezzel, ám az érzései nincsenek összhangban a feladattal. A
refrén a lelkiismeret megnyugtatására való törekvést mutatja be: a fiatalember az erdőt kérdezi egy lehetséges alternatív megoldásra, szemben azzal, hogy tudja meg kell tennie.
A második versszakban, hősünk végül megtalálja a vadat és célba is veszi. De nem húzza meg a ravaszt. A harmadik szemével ‘látja’ a haldokló vadat, elképzeli egy lehetséges lövés után és azonosulni kezd vele olyan módon, mintha a saját vére akarná megölni az álmait. Tudatára ébred annak hogy a rítus értelmetlen, a félelem gyakori, és a felnőtté válás a tiszta elmével kezdődik. A hirtelen elhalkulás a történetben, szolidan jelzi hogy a most már férfi embert nem látták azóta és a saját útját járja, egyedül.

Háttér: A szerzők tapasztalatai szerint a fent említett kérdés, miszerint miképp válik egy fiatelemberből férfi, ritkán válaszolódik meg apai kézről. Ehelyett, a világ hamis ötleteket hoz az ember elé, amik nem vezethetnek igazi sikerhez. Az igazság és béke, nem külső célokon és tetteken alapszik hanem egy teljes belső mentális megsziládultságon ami messze felül mutat bármi kézzel fogható, e-világi dolgon.


CAROUSEL

Fő téma: Az intim kapcsolatok küszködő mélysége.

Elemzés és kulcspontok:
Első és második versszak - Belebotlani valakibe egy kapcsolatban lenyűgöző dolog lehet, ám amint a lélek mélyebb, rejtett bugyraira is fény derül, az nem feltétlenül kellemes.
Harmadik és negyedik versszak - A szerető elutasítja az intimitást, az elmélyülést egymásban hiszen nem akarja az érzékeny, szívbe markoló dolgokat átélni amik szükségesek egy teljes, emberi kapcsolathoz. A férfi viszont nem hagyja magát, vele akar lenni, vakvágányok nélkül, őszínte törődéssel ragaszkodni a nő lelkéhez.
Refrén - A szeretett hölgy kilép a biztonságos, de könnyű szeretetben lévő komfort zónából a bizonytalan, érzéki, mély kapcsolat reményében.
Ötödik versszak - A kapcsolat elér egy olyan szintre ahol a belső igények nincsenek elhallgatva. Ismét, egy tudatos döntés és merész lépés szükségleltetik ahozz hogy a két fél levetkőzze önmagát egymásnak, és lelkét rábízza a másikra.
Hatodik versszak - A múlt sebei belső feszültséget okoznak, így okvetlenül bekövetkezik egy kis türelem iránti szükséglet. A kapcsolatnak van jövője, amennyiben képesek egymás sebeit valóban meggyógyítani feltétlen szeretetükkel, a nyitott befejezés is ezt sugallja..

Háttér: A dal a szabadulást ábrázolja: szabadulás a szabályok, és elvárások mögűl, bizonyítani az Apának és a világnak hogy a szerző képes a saját útját járni. Félelem a sebezhetőségtől, a ködös, kiszámíthatatlan jövőtől; ezek az érzések gyűrődnek föl, a több romantikus kapcsolatban tengődő törékeny zenész múltjában.


CARNIVAL

Fő téma: Komolytalan érzések.

Elemzés és kulcspontok: Az első versszakban a szerző leírja hogy mennyire sejtette az elején, valami nincs rendben, de nem vette komolyan így a refrén is az elvakult képzetében alakul.
A második versszak ábrázolja ahogy a lány tudatosan akarja összetörni szeretőjét, ám ő továbbra se adja fel, bízik az álmában miszerint egymásé lehetnek. A lány gyönyörű haja, ami úgy elvarázsolta az elején, éles pengékké változott ami könyörtelenül hasítja szívét.
A második refrénben végül a szerző belátja hogy vétkezett - hagyta hogy érzéseit birtokba vegye a szeretője. Túl hamar. A következő ‘átkötésben’ a szerző beismeri hogy legbelül tudta hogy fog alakulni az egész, de nem fog össze törni miatta, amit sikeresen bemutat a dal sikító jelenete.
Az utolsó két sorral kritizálja a lány leírhatatlan viselkedését, a kapcsolathoz való hozzáállását.

Háttér: A szerző megosztja az érzéseit arról az időszakról, amikor elvarázsolta őt egy gyönyörűség, pusztán játékból, a saját kis öncélú időtöltésére, így végtelenül nagy fájdalmat és csalódást okozva neki."

www.facebook.com/WeAreByzantine



BORDERS OF BYZANTIUM - Carousel (2015-ös dal és klip)







A Cseh Tamás Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.
(Nem a lemezre, a cikkre vonatkozik.)



 

 

 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
KHYMERA - Dallamrock/AOR premier Dennis Wardtól: The First Time
2020. február 20. (csütörtök) 08:02

Master Of Illusions címmel március 6-án jelenik meg a dallamos rock, AOR projekt Khymera ötödik albuma, amelynek második előzeteseként már meg is hallgatható a The First Time dal. A kétezres évek elején a Khymera alkalmi társulásként indult, amelyben az olasz producer, gitáros/billentyűs Daniele Liverani (Genius Rock Opera, Twinspirits stb.) fogott össze Steve Walsh énekessel (ex-Kansas, Streets), de csak a Pink Cream 69-ból és a Unisonic-ból ismert Dennis Ward basszer/producer csatlakozásával lett igazán aktív a Khymera. A brit Magnumhoz tavaly csatlakozó Dennis Ward énekel az új lemezen is, és a zenei vonal sem változott. A Khymera legutóbbi lemeze a 2015-ben kiadott The Grand Design volt.   Dennis: "2017-ben kezdtem írni az új dalokat, de ez lassú folyamat volt. Kezdetben pár dalszerzővel társultam, kevés eredménnyel, magam sem tudtam olyan ötletekkel előállni, amilyenekkel szerettem volna. Szerencsére aztán...

JOE SATRIANI - Videoklip az áprilisi album első dalához: Nineteen Eighty
JOE SATRIANI - Videoklip az áprilisi album első dalához: Nineteen Eighty

Joe Satriani 2018-ban adott egy kiváló koncertet a Barba Negra Trackben, májusban pedig visszatér majd a tett színhelyére. A koncert időpontja május 8., a helyszín pedig ezúttal is a...

SUNGAZERS - Dal- és klippremier: What Matters
SUNGAZERS - Dal- és klippremier: What Matters

Wasting Space címmel május 18-án jön majd ki a Sungazers nevű poszt-progresszív, zenei-összművészeti projekt második albuma, az első előzetes dallal, a videoklippel kísért What...

KÁRPÁTIA - Trianonra emlékeznek az új albummal: 1920
KÁRPÁTIA - Trianonra emlékeznek az új albummal: 1920

1920 címmel megjelent és végig is hallgatható a Kárpátia új lemeze.  "A trianoni tragédia századik évfordulójának évében megjelent lemez olyan dalokat tartalmaz, amelyeket...

SHAKRA - Jön a svájci hard rockerek új albuma, dal- és klippremier: Fireline
SHAKRA - Jön a svájci hard rockerek új albuma, dal- és klippremier: Fireline

Mad World címmel február 28-án jelenik meg a 25 éves jubileumát ünneplő svájci hard rocker Shakra új stúdióalbuma, amely már a harmadik lemezük lesz az öt év kihagyás után 2014-ben...

USEME - Jön a harmadik album, új dal: Mindenből a Semmibe
USEME - Jön a harmadik album, új dal: Mindenből a Semmibe

Üveghely címmel márciusban jön ki a Useme zenekar harmadik albuma, a lemez legfrissebb előzetese pedig a szöveges videóval kísért Mindenből a Semmibe dal. Csongor Bálinték első lemeze...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS