DIVIDED - Tankcsapda feldolgozás született: Mindig péntek

Javában folyik a munka a 2017 elejére várható első nagylemezen

2016. október 9. (vasárnap) 10:46

Az Arch Enemy Barba Negra Trackes legutóbbi koncertjén is nagy sikerrel szerepelt divideD zenekar is készített egy Tankcsapda feldolgozást a 'Dolgozzátok fel!' akció miatt - ilyen lett a Mindig péntek verziójuk.

"A dalt igyekeztünk a lehető legjobban a saját képünkre formálni, a rendelkezésre álló rövid idő alatt így áthangszereltük, megpakoltuk elektronikus groove-okkal és indusztriálisra vett riffeléssel. Reméljük, hogy tetszeni fog!"
 



www.facebook.com/dividedofficial

 

DIVIDED - Mindig péntek (Tankcsapda feldolgozás, 2016)




"Mindeközben haladnak a háttérben az első albumunk, a jövő év elején megjelenő Modulus stúdiómunkái. A lemezre 11 saját dal kerül majd fel; a tavalyi Ends Of Earth EP négy dala mellett hét új fogós, slágeres nóta is helyet kap.

A dallista a következő:
01. Subject Zero (intro)
02. Ambition
03. No One To Shoot
04. A Way Out
05. A Hundred Times
06. fraKtured
07. Wormhole
08. From Inside
09. Ends Of Earth
10. In Focus
11. Condition Zero


Az újrafazonírozott weboldalunkról - www.dividedband.com - továbbra is INGYEN letölthető az Ends Of Earth EP."







DIVIDED - No One To Shoot (a 2015-ös Ends Of Earth EP-hez)


 


A készülő első nagylemez kapcsán nemrég a passzió.hu-nak nyilatkozott a divideD:



Már több, mint egy éves az Ends Of Earth EP, ami baromi jó "szakmai" visszhangot kapott. Nem emlékszem, hogy olvastam volna negatív kritikát.


Belmont: "Nos, erre mi sem, mert gyakorlatilag nem volt negatív kritika. Persze, szerettük volna, ha több helyen megcikkezik, alapos okfejtéssel ezt a négy dalt, de a HammerWorldben megjelent Uzseka-kritika mindennél többet ért, mert ott egy az egyben le lett írva, hogy miért csináltuk ezt a zenekart, hogy gondoltuk az egész koncepciót. Ijesztő volt egy másik ember tollából visszaolvasni a saját gondolatainkat, de ott kiderült számunkra, hogy igen, jó úton járunk."



Mai fejjel, miként jellemeznétek az anyagot?


Belmont: "Életem legjobb dalai vannak rajta, a mai napig, bármikor léptetés nélkül végig tudom hallgatni ezt a 4+1 szerzeményt, imádok menetelni a No One To Shoot témáira, aztán megállni a Szabadság hídon a Duna felett és csak hallgatni, ahogy az Ends of Earth kiteljesedik. Szeretek az éjszakai városban hazafelé lófrálni a Hundred Times nyugisabb hangulatára, és lefele görbülő mosollyal tudok visszagondolni az összes párkapcsolati fekáliára, amit begyűjtöttem, mikor elmerengek a From Inside szövegelésén.

Olyan számomra az egész anyag, mintha nem is mi írtuk volna, hanem egy baromi jó egyvelege lenne mindennek, amit szerettem, mikor megismerkedtem azokkal a zenekarokkal, amik sokat jelentettek nekem. Ilyen a Sentenced, Maiden, Amorphis, In Flames, Linkin Park. Főképp ez az oka az anyag eklektikusságának is.

Az pedig, hogy igyekszünk pofátlanul fogós, popos refrénekkel és hip hop alapokból vett elektronikai megoldásokkal díszíteni, pedig annak köszönhető, hogy abszolút nyitott voltam az ilyen zenék felé is fiatalabb koromban, és már akkor megfigyeltem, hogy mennyire egyszerű dolgokkal lehet színesíteni egy dalt. Egy szó, mint száz, imádom ezt az anyagot, ha csak ennyi maradna a teljes munkásságomból az utókornak, ez a négy dal, már azt mondanám, hogy minden perce, a maga veszteségeivel és apró győzelmeivel, megérte."



Psy: "Úgy gondolom, hogy száz százalékosan tükrözi azt az állapotot, ahol az akkor frissen alakult zenekar állt, emiatt a mai napig tökéletesen elégedett vagyok vele. Eklektikusnak eklektikus, de szerintem nem zavaróan csapongó, fogós dalokból összerakott, könnyen befogadható anyag, megjegyezhető dallamokkal. Ha úgy vesszük, metalosan hangszerelt popdalokról beszélünk. Hangszerelés tekintetében, mai fejjel azt gondolom, hogy túl sűrű, túl monumentális.

Amikor készítettem a dalok hangszerelését, az volt a koncepcióm, hogy ha már szerkezetükben, témáikat tekintve eléggé alapra vett, egyszerű dalokról van szó, akkor a hangszerelés adjon annyi extra finomságot a hallgatóságnak, hogy ne váljon hamar unalmassá, sokadik hallgatás után is találjanak benne újdonságot. Ez mondjuk a felvételt hallgatva nem probléma, az élő produkciónál viszont a legkomolyabb nehezítő körülmény a hangosítás tekintetében, hogy minden részlet kijöjjön koncerten is (mivel az elektronikus színezések, szintik, dobgépes díszítések, indusztriális zajok, háttérvokálok samplerről mennek élőben).

Amit mai fejjel másképp csinálnék még, az a megjelentetés. Akkoriban úgy gondoltuk, hogy Magyarországon is működik az a módszer, ami külföldön, jelesül, hogy egy ingyenes digitális megjelenés szélesebb tömeghez eljuttatja a zenekart. Sajnos ez nem jött be, itthon még mindig ragaszkodnak a fizikai hanghordozókhoz, legalábbis hajlamosak nem komolyan venni egy zenekart, ameddig nincs kézzelfogható formában megjelent anyaga.

Emiatt most kis példányszámban legyártunk egy promó CD-t, amivel remélhetőleg sikerül kiadót fognunk a nagylemezhez. A hangzásával is elégedett vagyok, Csobi és Szabika világklasszis soundot hozott össze, a javarészt a nappalimban készült alapanyagból. Azt hiszem, nagyképűség nélkül mondhatom, hogy bátran oda merem tenni első lemezes nyugati zenekarok anyagai mellé. Természetesen minden lehet jobb, így a mi célunk is az, hogy a nagylemez szintet ugorjon hangzásban is."



Úgy tudom, hogy már zajlanak az első nagylemez felvételei. Mikorra várható az album?

Belmont: "A lemez címe Modulus lett a keresztségben, nagyon szeretnénk idén ősszel kiadni. Jelenleg a feléneklések vége felé tartunk, az igazi feladat a keverés lesz, mert nagyon finoman kell bánni a rengeteg kütyüs megoldással, és a dalonkénti huszonpár sáv énekkel. Ismét a ThrashHill stúdiót választottuk, a bevált recepten nem kívánunk változtatni. Az éneket Csobánczi Péterrel rögzítjük, aki egy 5 órás session alatt, egyszerre hozza ki belőlem a jó- és a seggfejet, az ördögöt és a vadállatot, és valahol pont ezért szeretek vele dolgozni, mert a végeredmény mindig egy szintugrással ér fel. Ez van, finoman szólva fel kell cseszni az agyam, akkor sikerül a saját alapszintemet megugranom.

A keverés és a master Szűcs Szabolccsal történik majd, akit az EP óta produceri státuszban kezelünk, rengeteg energiája és ideje volt benne, hogy ezek a dalok így szólaljanak meg. Ha mindent elhiszünk, amit mond, akkor ő már az elejétől fogva bízott bennünk, nagyon jó barátok is lettünk a felvételek és az azutáni piálgatások során. A Modulus 10 dalt, plusz intrót fog tartalmazni, és az Ends EP-nek egy nagylemezzé kiterjesztett változata lesz, mert szeretnénk, ha a 4 alapdalunk minél szélesebb közönséghez eljutna."



Ha jól sejtem, a felvételekkel párhuzamosan körvonalazódik Belmont, psyKlone, Sol és Stalkher története is, nem szeretném előre lelőni a poént, de lehet már valamit tudni a karakterekről?


Belmont: "Szóval, a lenti agymenés csak egy komolytalan vázlat, röhögve beszélgettünk ezekről a dolgokról, van, amit megtartunk belőle, van, amit nem, de hadd fárasszalak le Titeket. Időutazó a brancs, itt a titok nyitja. Az egész történet egy Sol nevű tudóssal kezdődik, aki egy szaktekintély a robotikában és a kiborg cserealkatrészek szervizelésében, továbbá zseniális basszusgitáros, és a jövőben feltalálta a végtelen energiaforrást, amit egy speciális basszusgitár pengetésével, a mély tartományok rezgéséből nyer ki.

Ebben segítségére volt gyerekkori barátja, psyKlone, aki kicsit meg volt részegülve az összeesküvés elméleteitől, mert gyerekkorában súlyos chemtrailmérgezésben elhullott egy alomnyi smaragdhörcsöge, amiket eleve baromi nehéz beszerezni, mert csak a Zdrax bolygó kibelezett kobaltbányáiban lelhetőek fel. Oda meg nem gyakran mennek turisták, mert a BKV - Yutani megszüntette az összes helyközi járatát arrafelé, miután a bányászok fellázadtak, mert egyszer nem érkezett meg egy szállítmány Captain Jack Harkness hypervodka.

Nos, ezek az összeesküvéselméletek odáig vezették psyKlone-t, hogy egy évszázadok óta jelenlévő idegen fajra bukkant, aminek tagjai a kerék feltalálása óta manipulálják az emberiség fejlődését és a könnyűzenét. A dolog hamar eszkalálódott, a mindenki által hülyének nézett psyKlone-t kibelezték, és az egyetlen ember, aki hitt neki, Sol, bűntudattól vezérelve újjáépítette őt kiborg formában. Az immár érzelmek nélkül, de egy szuperszámítógép gyorsaságával gondolkodó psyKlone azonnal feltérképezte a történelmet, rideg agya egyetlen emberi dolgot őrzött meg: a bosszú kegyetlen, ködös lényét.

Vázolta Solnak, hogy miképp és hogyan lehetne megszüntetni az általa csak neo-vámpírnak nevezett lények invázióját. Sol ebbe nem akart belemenni, örült, hogy visszakapta a barátját, ha kiborg formában is, de egyik nap a teljes családja és laboratóriuma elpusztult egy robbanásban. PsyKlone beépített optikai egységei rögzítették a tetthelyről menekülő neo-vámpír sereget, amint a végtelen energiát előállító basszusgitárral lépnek olajra, gyilkos nevetéssel.

Sol saját elhullott családja felett esküdött meg, hogy jóváteszi a dolgokat, odafigyelt barátjára, akinek addigra kész terve volt, és saját magában kiépített egy nanomotort, amivel az időutazás fogalma valósággá vált. Tudván a kockázatot, hogy saját jövőjük megszűnhet, ha megváltoztatják a múltat, elindultak küldetésükre. Először csak tapasztalták a harcot a korai, primitívebb neo-vámpírok ellen, rájöttek, hogy bizony az inváziónak nyoma van az emberiség kultúrájában.

Vérfarkasok, vámpírok, szellemek, alvásparalízis, ezek mind-mind az itt honoló idegen faj nyomai. Tudomásukra jutott, hogy az egyik neo-vámpír generálist, Drakulát egy Belmont nevű vámpírvadász ölte meg Erdélyben, saját magát is feláldozva a harcban. Mivel őt nem ragadhatták ki a Drakulával történt harcáig az idővonaláról, így halála után élesztették fel, psyKlone-éhoz hasonló kibernetikus alkatrészekkel felturbózva.

Már csak egy fegyver specialistára volt szükségük, hisz a jövőben, ahonnan jöttek, már nem voltak fegyverekkel harcolt háborúk, csak genetikai, vírusokkal vívottak. A 30. század végén volt egy kegyetlen, több milliárd emberéletet követelő világégés, amikor is egy megszállott brit tudóscsapat kitalálta, hogy lehet televíziós tehetségkutatókkal ölni, aztán csak úgy repeszként süvítettek a sárban haldokló katonák fölött az ikszfaktor logók… Ezt fogják majd a Tapsháborúnak hívni, ami annyira sötét korszak lesz, hogy az emberek azután inkább nem is akarnak majd egymással kötekedni, nehogy valaki erre a hadviselésre is rá tudjon licitálni. Visszatérvén a múltba, tapasztalt vámpírvadász ide, vagy oda, Belmont nem tudhatta, mi az az aknavető, a szenteltvízzel teli flaskáit és vérkorbácsát még a humorra már képtelen psyKlone is kiröhögte.

A második világháború hullaszagú tankcsapdái között találtak rá Stalkherre, aki a sárban tocsogó csatamezők kegyetlen fekete kaszása volt. Koponyára emlékeztető maszkját saját maga égette savval az arcába, miután mellette robbant egy repeszgránát, és napokig tartották fogva egy mustárgázzal telített szobában. Stalkher nem ejt foglyokat, minden ellenfél ellen fel tudja használni azt a fegyvert, amitől amaz a lehető legtöbbet szenved, és a gyors halálért való könyörgést csak akkor teljesíti, ha az áldozat kellő fizetséget ad ezért. Ha nem ad, akkor is megöli és elveszi a pénzt, csak lassabban. Nos, a neo-vámpírok ellen pont egy ilyen taggal lett teljes a csapat.

Sol rádöbbent, hogy az idegenek a zenei stílusokkal manipulálják a fiatalokat, a legközelebb az igazsághoz Carpenter jutott a They Live! filmmel kapcsolatban, ez ébresztette rá a tudóst, hogy a tiszta zenei stílusokban való üzenet az igazi fegyver, ezért létrehozták a divideD-et, ami a fúziók miatt halálos fegyvernek bizonyult az idegenek számára. Az első bevetés egy félreeső lokálban történt, Los Angeles külső kerületében, 1981-ben, amikor is az addig egész életében jazz-t hangosító, már erősen iDtas hangmérnök felrohant a színpadra, és "Térdre gecik, metál" ordítással zuhant katatón állapotba. Azóta a kvartett járja az időt és megpróbál mindenhol minél több neo-vámpírt kicsinálni, és helyrehozni a jövőt. Tehát lehet, hogy az a divided, amit 2017-ben látsz, egy jóval idősebb csapat, mint amit látni fogsz 2020-ban..."



Kiknek szól a készülő anyag?


Belmont: "Hát nem azoknak, akik komolyan vették a fenti agymenést! (nevet) Viccen kívül, mindenkinek aki szeret táncolni, jó dalokat hallani, szereti a fogós refréneket, és nem azt vallja, hogy egy adott stíluson belül kell mozogni mert az a true. Ha valaki már beskatulyázta magát, hogy ő csak heavy-t hallgat, vagy csak industrialt, akkor ez az anyag el fogja kerülni, itt szükség van rá, hogy az ember agya ne vegye figyelembe a zenei alfajok közé szándékosan odaépített téglafalakat, amikről a dalíráskor kiderül, hogy csak vékony gipszkartonok.

Az új témákat mindenkinek írjuk, aki kicsit is így, függetlenül hallgat zenét, továbbá igyekszünk olyan elgondolkodtató szövegekkel támadni, amik a képies leíráson túl valamennyire elgondolkodtatnak, netán kiragadnak a valóságból. Egy örök célom letenni egy olyan LP-t az asztalra, amit léptetés nélkül tudok végighallgatni, sose érzem a késztetést, hogy szkippeljek bármit. Ez az életcélom..."

psyKlone: "Leginkább azoknak, akik skatulyák, korlátok nélkül szeretnek zenét hallgatni és bírják a fogós, dallamos, de modern metal zenét. Rengeteg ötletet kukáztunk össze a dalszerzés folyamán, igyekeztünk önmagunk legnagyobb kritikusai lenni. Az első és legfőbb irányelv az volt, hogy nem akarunk tölteléket látni a lemezen, így ami nem volt olyan, hogy többszöri hallgatás után is ugyanolyan lelkesedést váltson ki belőlünk, az ment a roncstelepre, akár úgy is, hogy időközben komplett hangszerelés született rá. Mivel a frissen elkészült dalokat mindig azonnal beemeltük a koncertprogramba is, és a koncertjeinkről mindig készítünk, leginkább saját magunknak, okulásképp videofelvételeket, remek lehetőségünk van a dalok elemzésére.

Látjuk, hogy mi működik élőben, mi az, ami kevésbé, mik esetleg a formálódó dalok gyengébb pontjai, így mire a stúdiózásra került a sor, már mondhatni, hogy bejáratott tételekkel tudtunk dolgozni, ami nagyon sokat könnyít és gyorsít a stúdiómunkán. Volt például olyan eset, hogy koncertfelvétel kielemzése után jutottunk el oda, hogy teljesen új refrént írtunk az egyik számba, mert az eredeti ötletet visszanézve nem találtuk elég kiemelkedőnek. A szövegekre is érdemes lesz odafigyelni, arra is sok energiát és gondot fordítottunk, hogy ha már angolul éneklő zenekar vagyunk, ne klisékből, magyar gondolkodással összetákolt szövegek legyenek. Szerintem ezen a téren is kiemelkedő lesz az anyag, itthon mindenképpen."



Tapasztalataim szerint, a tiétekhez hasonló kísérletezős, eklektikusabb, az elektronikának nagyobb teret engedő műfajokat kissé nehezebben fogadja be a magyar közönség? Sokszor úgy érzem, a honiak kevésbé nyitottak, mint nyugati szomszédaink, tévednék?


Belmont: "Ez igaz. Ezzel teljesen tisztában is voltunk, hogy ha fúziózunk, akkor vegyes lehet a fogadtatás. Eddig a szakma nem vetett ki minket magából, rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk. Sajnos hallottunk már olyat is, hogy volt, aki nem tudott minket behatárolni, de erre csak azt kérdezném, hogy miért kellene?

Elég sokszor volt olyan az ezredforduló környékén, hogy az addigi stílusokba be nem határolható dolgot kezdett el egy zenekar, és mára már az lett a követendő példa rengeteg fiatal bandának. Tudjuk, hogy még kiforróban a saját hangunk, de mindenképp szeretnénk az első fecske lenni, ha esetleg többen is ráharapnak erre az irányra. Kiállunk a kezdeti elképzelések mellett, tudod, ami nem öl meg, az XP-t ad."



psyKlone: "Valahogy külföldön nyitottabbak az emberek, nincs az az élére állított, merev hozzáállás, hogy valaki vagy old school, vagy modern, és a kettő közt nincs átjárás. Az emberek általában nyitottak erre is, arra is, nem tartják cikinek a hagyományos dolgokat, de nem is divatmajmozzák le az újítókat, ez pedig itthon sajnos egy nagyon jellemző hozzáállás. Szerettük volna teljes mértékben kizárni azt, hogy bárkinek az a kifejezés forduljon meg a fejében, hogy 'magyar viszonylatban jó'.

Egyébként ezt - anélkül, hogy felesleges megmondóemberkedésnek tűnne - a létező legkárosabb mondatnak tartom, ami kritikában elhangozhat. Ugyanis a viszonyítási alap egyből valami nagyon behatárolt kör lesz, ami nem az aktuális nemzetközi standardekhez méri a hazai produkciókat, hanem olyasmihez, ami sokszor 5-10 (bizonyos műfajoknál 20-25) évvel kullog az aktualitások mögött.

Többek közt szerintem ez is oka annak, hogy viszonylag kevés magyar zenész, zenekar tud rockzenei körökben akár a nyugati másod-harmadvonalba betörni, mert itthon a kritikák nem mondjuk egy Parkway Drive-hoz, Periphery-hez, Sabatonhoz, Gamma Rayhez, Hauntedhez, Amon Amarth-hoz, Delainhez, Amaranthe-hoz, Scar Symmetryhez, Arch Enemyhez hasonlítják a bandákat, így könnyen belekényelmesedhetnek az emberek abba, hogy 'ide ez is elég, azt mondták, itthon jó ez'. Pláne, ha a közönség is ráerősít erre a visszajelzéseivel.

Például amikor mi a Keeper Of Dreams-szel a lemez után egy modernebb irányba fordultunk, és az országban kvázi úttörőként kezdtünk mélyre hangolt, poliritmikus, de egyben dallamos nótákat írni, akkor a Sodom előtti fellépésünk után sorra kaptuk az olyan megjegyzéseket, hogy 'mi ez a divatmajomkodás'. Ha nem így lenne, akkor látnám itthon az olyan kaliberű fiatal zenekarokat a tradicionális műfajokban is, mint az amerikai Black Stone Cherry, a kanadai Striker, a svéd Enforcer, a Blues Pills, a H.E.A.T, a Reckless Love, vagy a finn Lost Society, akik hagyományos műfajokban, de abszolút mai megközelítéssel, lendülettel és ami a legfontosabb: hitelesen és egyéni hangzással játszanak."


A teljes interjúhoz kattints ide!


 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
DROW - Dalpremier a nyírbátori csapattól: DROW - Unh:ly II. / Hitetlen
2020. április 4. (szombat) 12:20

Unholy címmel a júniusi HammerWorld magazin extra CD-mellékleteként jelenik meg a nyírbátori Drow új EP-je, első előzetesként pedig máris megismerkedhetsz a szöveges videóval kísért Unh:ly II. / Hitetlen dalukkal. "Magyar nyelven, nyers death metal riffek és súlyos doom/groove szólamok kíséretében egy új dal a nyírbátori Drow-tól." Szabó Szabolcs énekes: "Elkészült a vadonatúj Drow EP, és alig várjuk, hogy hallhassátok! Hatalmas dolog számunkra, hogy ennyi emberhez eljuthat a zenénk a Nail Records gondozásában. Tagságban és zenében is változott a zenekar az utóbbi három évben, de a mostani felállás nagyon markáns. Igazán jól mennek a dolgok, nagyon jó a hangulat. Az EP anyaga is nagyon fesztelen hangulatban, könnyen állt össze és a felvételek is lazán zajlottak. Nagy köszönet érte Kovács Balázs úrnak és a Jajj Stúdiónak Mátészalkán...   www.facebook.com/drowband   ...A Hitetlent...

SZIJÁRTÓ ZSOLT - Klippremier: Ha felhő jön, Zsolti megy!
SZIJÁRTÓ ZSOLT - Klippremier: Ha felhő jön, Zsolti megy!

Egy Amerikában forgatott új klippel jelentkezett a Kárpátia soraiból ismert, de korábban az ex-Judas Priest énekes Tim 'Ripper' Owens-szel is turnézó Szijártó Zsolt gitáros. A Stoppos a...

BEYOND THE BLACK - Dalpremier Jennifer Habenéktől: Golden Pariahs
BEYOND THE BLACK - Dalpremier Jennifer Habenéktől: Golden Pariahs

November közepén közös headliner turnéra indul Európában az Amaranthe és a Beyond The Back, a túrának pedig lesz hazai állomása is, a Barba Negrában. Az Amaranthe és a Beyond The...

MEZMERIZED - Hazai elektro-metal, új dal és klip: Hybrid
MEZMERIZED - Hazai elektro-metal, új dal és klip: Hybrid

Hybrid címmel egy klippel kísért új dallal jelentkezett a hazai elektro-metal projekttől, a Mezmerized. A Mezmerized bemutatkozó EP-je január 20-án jelent meg Enter címmel. Az eddig...

TESTAMENT - Gróf Balázs készítette az új klipjüket, premier: Children Of The Next Level
TESTAMENT - Gróf Balázs készítette az új klipjüket, premier: Children Of The Next Level

A 2016-os Testament album, a Brotherhood Of The Snake lemez folytatása a mai napon jelent meg Titans Of Creation címmel. Máris megnézheted a legfrissebb klipjüket, amelyet Gróf Balázs...

AUGUST BURNS RED - Végighallgatható az új albumuk: Guardians
AUGUST BURNS RED - Végighallgatható az új albumuk: Guardians

Guardians címmel a mai napon jelent meg az új August Burns Red album, amit azonnal végig is hallgathatsz.   www.facebook.com/augustburnsred AUGUST BURNS RED - Guardians (a...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS