WILDERNESSKING - Interjú a dél-afrikai post-black négyessel

Az év elején jött ki a második nagylemezük

2016. július 26. (kedd) 12:18

Dél-Afrikából elég ritkán hallunk metal zenekar felől, a 2011-ben alakult Wildernessking a azonban déli féltekén, Fokvárosban nyomatja a post-black metalt. A francia Les Acteurs de L’Ombre Productions-nek köszönhetően az undergroundban biztosan felfigyeltek már páran a zenekarra, mindenesetre a 2016 elején megjelent második albumuk, a Mystical Future érdemes a post-black zenét kedvelők figyelmére.


Milán Péter kérdéseit Keenan Nathan Oakes énekes/basszusgitáros válaszolta meg.



www.facebook.com/Wildernessking



Nem emlékszem, hogy valaha is meginterjúvoltam volna dél-afrikai zenekart. Milyen felétek a metal színtér, ha van egyáltalán? Nem érzitek magatokat elszigetelve a metal nagyobb szcénáitól, amikor pl. turnéra kerül sor?


„Létezik errefelé metal színtér, de kicsi. Ugyanakkor a műfaj az utóbbi években népszerűbb lett, és ez a folyamat megy tovább. Persze az egész nem olyan nagy, hogy különálló színterekről beszélhessünk, de vannak zenekaraink minden műfajban; black metaltól a death metalig, a thrashig, és még power metal is van. Az izoláció létezik, de épp ez benne a vonzó is, bizonyos mértékig.”


Tudomásom szerint a Wildernessking 2010-ben alakult Heathens néven. Miért változtattátok meg a nevet és mit jelent számotokra a 'wildernessking' kifejezés?

„A Heathens név korlátokat jelentett, mivel úgy éreztük, hogy egy adott irányzathoz kötődik. Wildernesskingként több lehetőségünk van, mind a koncepciót, mind a zenét illetően, ezért változtattunk. A hangzás gyakran generálja a nevet, vagyis mi most a Wilderneskinggel azonosítjuk a zenét, ami játszunk. Ez a világot jelenti számunkra, ahogy ezzel együtt fejlődtünk az elmúlt 5 évben; ahogyan a hálószoba-projekt valami nagyobb dologgá nőtte ki magát. A név magában foglalja a természet iránti hódolatunkat, és a lemezeken ezt a hódolatot tesszük hallhatóvá.”

 



Annak idején milyen elképzelésekkel hívtátok életre a Wildernesskinget? Miként emlékszel vissza a zenekar első életjeleire? Úgy tudom, eddig nem volt tagcsere a zenekarban...

„Heathensként alapítottuk a zenekart. Miután már tudtuk, hogy névváltoztatást fogtunk eszközölni, elkezdtünk tervezni, belemerülni az új lehetőségekbe, szövegileg, hangzásilag és esztétikailag is. Jó lemezeket akartunk készíteni, amelyeknek kedvező lesz a kritikai fogadtatása (ebből már kaptunk némi ízelítőt a Heathens utolsó napjaiban). A 2010-es év vége és a 2011-es év eleje egy nagyon izgalmas időszak volt számunkra. Az utolsó Heathens kiadvány jelent meg, s ezzel párhuzamosan már a bemutatkozó Wildernessking lemezen dolgoztunk.

Jesse akkoriban csatlakozott hozzánk, mi pedig kísérleteztünk, felfedeztük a hangzásunkat. Óriási élmény volt, nyomás pedig egyáltalán nem volt rajtunk (azóta sem nagyon változott semmi). Dylan és én más projectekben is játszottunk, Keenan és Jesse pedig jó barátok voltak, így már eleve volt esélye, hogy elindítunk egy zenekart. Keenan régóta ismerte Jesse-t (kicsi a színtér) és a csillagok is felsorakoztak, hogy a Wildernessking megszülessék.”

 



A Mystical Future című második album jelentős post-black ízeket tartalmaz. A lemez promóciós szövegében olyan érdekes dolgokat lehetett olvasni, hogy a tradicionális black metal valami egészen mássá alakul át ebben a zenében, legalábbis, ami a hangulatot illeti. Mint érintettek, hogyan ragadnátok meg a különbséget a hagyományos black metal – főleg a skandináv irány – és a "post-black metal" között? Melyek a legfőbb jellemzői a post-black metalnak?

„Mi egy metal zenekar vagyunk, amely erős black metal hatásokkal rendelkezik, de hogy ezt post-e avagy sem, ezt nem a mi dolgunk eldönteni. Szeretjük az ortodox black metal második hullámát, de az olyan csapatokat is, mint a Wolves In The Throne Room vagy az Agalloch. A 'post' azt jelenti, hogy 'utó-', tehát ha ennek értelmében egy zenekar post-black metal, akkor az ismert jellemzők megmaradnak, de több kísérletezéssel és lehetőséggel. Vagyis a magas fekvésű sikolyok, a blast beatek és a tremoló-gitártémák megmaradnak, de ezekhez külső hatások járulnak, mint pl. a post-rock vagy a romantika.”


Nálatok hogy zajlik a dalszerzés?

„Ez a legjobb és legélvezetesebb része a Wildernessking-tagságnak. A dalszerzés. Ebből mindenki kiveszi a részét, és ezért érezzük úgy, hogy különleges a zenekarunk. Nincs fő dalszerző nálunk, mindenki nagyjából 25 százalékot tesz bele.”


Milyen volt a stúdiómunka a Mystical Future albummal? Vannak Dél-Afrikában megfelelő stúdiók?

„Vannak nagyszerű stúdiók Dél-Afrikában, és néhányban már dolgoztunk is. Mindig is értékeltük, hogy megvan a lehetőség a 'csináld magad' módszerre (mivel elég pedánsak vagyunk a dolgunkat illetően). A magunk szakállára dolgozunk és mindent megpróbálunk házon belül megoldani. De tisztában vagyunk azzal is, hogy néha szükségünk van segítségre, és a munkálatok során együttműködtünk néhány nagyon tehetséges emberrel, többnyire barátokkal. Igaz, hogy időszakosan zajlottak a Mystical Future felvételei, ám az egész gyerekjáték volt. Kihasználtuk az időt és nem aggodalmaskodtunk túl sokat. Néhanapján volt kisebb pánikhangulat, de semmi drasztikus. Az éneket kétszer kellett felvenni, ami durva volt, de ez volt az egyetlen pokoli dolog, amit meg kellett oldanunk. Tehát lehet, hogy mégse volt gyerekjáté!” (nevet)


Szép a Mystical Future digipak-verziója. Az illusztrációk egy Angelica Luthi nevű hölgy munkái. Mit lehet tudni róla?

„Angelica jó barátunk. Szeretünk felkérni és bemutatni helyi művészeket, Angelica munkáiba pedig azonnal beleszerettünk, amikor képzőművészetet tanult. Angelica készítette a The Writing Of Gods album megjelenéséhez a plakátot, és tudtuk, hogy ezúttal is vele akarunk dolgozni.”


Miről szólnak a lemez szövegei? Mit jelent ez a „misztikus jövő”?

„A szövegeket tekintve ez egy személyesebb lemez, mint az előzőek. Mélyebbre hatol a küzdelmek és a nehézségek világába. A győzedelmeskedő nehézségekről szól a lemez, és hogy ez hová vezet bennünket... a misztikus jövőbe. Merre tovább innen? Mi jön a következő akadály után?”

 

WILDERNESSKING - Mystical Future (a 2016-os album)

 



A lemez utolsó dalában (If You Leave) szép női ének hallható Alexandra Morte. Ki ő és miért döntöttetek úgy, hogy női ének is legyen a lemezen?

„Mindig is szerettünk volna női éneket egy Wildernessking albumon. Alexandra énekelt a Whirr Pipe Dreams albumán, ami egy szép lemez. Úgy gondoltuk, hogy Alexandra hangja gazdagítaná a hangzásunkat és, várakozásunknak megfelelően, ez is történt.”


A szülőföldetek kapcsán általában elég nyomasztó hírek érkeznek. Mennyire veszélyes az élet arrafelé egy európai eredetű zenekar számára?


„A hangzásunk európai gyökerű, nem a zenekar. Dél-Afrika nagyon különbözik Afrika többi részétől, és mi elég szerencsések vagyunk, hogy egy kifejezetten kiváltságos háttérből érkeztünk. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek meg a magunk problémái, csak szerencsésebbek vagyunk, mint némelyek (és kevésbé vagyunk azok másoknál). Mi is kerültünk már veszélyes helyzetekbe, de Fokvárosban az élet többnyire idilli és csodás. Mindenkit csak bátorítani tudok (aki megteheti), hogy látogassák meg szép, változatos országunkat.”

 

WILDERNESSKING - Levitate EP (2016)

 



Figyelitek a nemzetközi metal színteret, különös tekintettel a post-black metalra?

„Figyeljük, de nem olyan intenzíven, mint régebben. Az ízlésünk sem annyira specializált. A jó zene, az jó zene, és mi a magunk útját járjuk. Kedveljük az olyan bandákat, mint a Deafheaven vagy az Alcest, az olyan zenekarokkal együtt, mint az Enslaved, az Immortal, a Primordial vagy az Opeth.”


Milyen stílusokat hallgattok még és milyen művészeti ágak érdekelnek benneteket?

„Valójában több nem-metal zenét hallgatunk, mint metalt. Szeretjük a The Mars Voltát, a Radioheadet, a The Besnard Lakes-t, a Pink Floydot, a Swanst, Mac Demarco-t, a Beach House-t, a Deftones-t és így tovább. Ugyanakkor a súlyosabb zenére is szakítunk időt, mint pl. a Cult Of Luna vagy a Neurosis. Nagy hatással vannak ránk. Szeretjük a képzőművészetet is, az irodalmat, a filmeket, és legközelebb talán többet is beszélhetünk ezekről.”

 

WILDERNESSKING - And The Night Swept Us Away (a 2012-es EP-hez)

 



Gondolom, elég költséges lenne Európába jönni turnézni. Vannak tervek európai koncertekre?


„Igen, így van. Remélem azért, hogy 2017-ben találkozunk majd. Köszönjük az interjút! Figyeljetek a közeljövő Wildernesskinggel kapcsolatos híreire!”


wildernessking.bandcamp.com

 

 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
BRIAN MAY - Szívrohama volt a Queen gitárosának
2020. május 25. (hétfő) 13:12

Szívrohamon esett át, de már jobban van Brian May, a Queen gitárosa. "Sokkoló volt ezt megélni. Azt hittem, egészséges fickó vagyok. Negyven percen át éreztem nagy fájdalmat a mellkasomban, a karjaimban és erősen izzadtam. A csodálatos orvosom személyesen szállított be a kórházba" - idézte fel Brian May abban a videóban, amelyet hétfőn tett fel a közösségi oldalára.   Mint elmesélte, a szívroham előtt egy héten át komoly fájdalmai voltak gerince alsó részében, az ülőidegében, és MRI-vizsgálatot is végeztek rajta. Megjegyezte: olyan volt, mintha egy csavarhúzót szúrtak volna a hátába. Szörnyű, ijesztő fájdalmat érzett, ami sokkoló volt számára, és ez vezetett a szívrohamhoz. "A kórházban elvégeztek rajtam egy érrajzolatot, vagyis a vérereim röntgenvizsgálatát. Az orvosi stáb megállapította, hogy három artériám záródott el, ami miatt felvetődött egy nyitott szívműtét...

MAN ON MAN - A Youtube leszedte a Faith No More billentyűs meleg projektjének videóját
MAN ON MAN - A Youtube leszedte a Faith No More billentyűs meleg projektjének videóját

Pár nappal ezelőtt jelentette be új projektjét a Faith No More billentyűse, Roddy Bottum, és akkor be is mutatta a Man On Man első klipes dalát, a Daddy-t, amit azóta letiltott a Youtube....

ARCHAIC - Eldöntötték: nem keresnek új énekest, négyesben folytatják
ARCHAIC - Eldöntötték: nem keresnek új énekest, négyesben folytatják

Még május elején jelentette be Jósa Tamás énekes, hogy kiszáll a thrasher Archaic-ból, a csapat pedig némi tanakodást követően úgy döntött, hogy nem keresnek új énekest, Erdélyi...

JOURNEY - Újra teljes a felállás, megvannak a kirúgott tagok utódai
JOURNEY - Újra teljes a felállás, megvannak a kirúgott tagok utódai

Az még márciusi hír volt, hogy a legendás arénarocker Journey megvált Steve Smith dobostól és Ross Valory basszusgitárostól - üzleti és jogi nézeteltérések miatt. Az 1973 óta...

STABBED - Groove-os, progos metal súly, új EP a budapesti csapattól: Never Here
STABBED - Groove-os, progos metal súly, új EP a budapesti csapattól: Never Here

Never Here címmel megjelent és végig is hallgatható a groove-os, progos, súlyos metalt nyomató Stabbed új EP-je, a 2017 tavaszán megjelent Long Way Down album folytatása. Az egyik dalhoz...

FLOOD IN THE DESERT - Lemezelőzetes új dal érkezett: Egy új nap virrad ránk
FLOOD IN THE DESERT - Lemezelőzetes új dal érkezett: Egy új nap virrad ránk

Egy új nap virrad ránk címmel egy szöveges videóval kísért friss dallal jelentkezett a budapesti Flood In The Desert. A 2008-ban alakult heavy metal banda 2015-ben adta ki az Árvíz a...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS