ALESTORM - Bodor Máté gitáros beszámolója az ausztrál, új-zélandi turnéról

Februártól újabb turné: Európában a Sabatonnal

2015. december 14. (hétfő) 14:51

A Wisdom gitárosaként (is) megismert Bodor Máté idén csaatlakozott a kalózmetalos skót Alestormhoz, ami a májának talán nem tett túl jót, viszont máris rengeteg koncertet adott az őrült Chris Bowes és a még őrültebb Elliot Vernon csapatával.

Az Alestorm idei utolsó turnéja a Piratefest Down Under volt Ausztráliában és Új-Zélandon, és Máté volt olyan kedves, hogy készített egy beszámolót a Hammer-honlap számára.

(A fotók java: Peter Zaluzny)

"Több hónapos előzetes vízumigénylés és várakozás után végre november 16-án hajnali 4 órakor elindulhattam életem eddigi leghosszabb és talán legfárasztóbb útjára. Ugyan csak november 20-án kezdődött hivatalosan a turné Új-Zélandon, Wellingtonban, bele kellett kalkulálni a 24 órás repülőutat és a borzasztó jetlaget, ami még napokig kísért a leszállás után.

Első körben Londonba repültem, ahol csatlakoztam Elliot, Chris és Joel (technikusunk) társaságához, akikkel együtt folytattuk utunkat Dubaiba, ahol egy 2 órás várakozás után már teljes a legénységgel indultunk a 13 órára lévő Sydney-be. Reggeli órákban megérkeztünk és szerencsére a következő járatig még volt 11 óránk, amit a városban ütöttünk el. Természetesen elnéztünk a híres Operaházhoz és bejártuk a belvárost is a 30 fokban, ami az én téli felszerelésemben nem volt a legkellemesebb túra. Kellőképp kifáradtunk estére, így a 3 órás Sydney-Wellington utat sikerült már végigaludnia mindenkinek.

Első napunk Wellingtonban városnézéssel és múzeum látogatással telt. Hihetetlen érzés volt november közepén rövidgatyában mászkálni és felfedezni a wellingtoni öböl érdekességeit. A fénytechnikusunk, Tommy biciklit bérelve a nyakába vette a környéket és sikerült elcsípnie pár vadon élő pingvint és kengurut. Sajnos nem volt energiánk vele tartani, így nekünk maradt a hotel jacuzzija és a pezsgőzés.

A koncert napján már sajnos nem volt ilyen jó idő, de nem is lett volna lehetőségünk sok mászkálásra. Előkészületekkel telt a nap és mivel Új Zélandon nem valami jó a klubok helyzete, az első koncert kicsit hektikusan telt. Alapból 200 ember jött el egy 150 férőhelyes koncertre, aminek következtében a színpad előtti kordonok kettétörtek és az első sorok konkrétan az arcunkba estek többször is az este folyamán. Nem baj, átvészeltük, kezdésnek tökéletes volt!

Pár óra alvás és irány Auckland! Megérkezve a szállodánkba egyből nekiindultunk a városnak, aminek hangulata már az elejétől más volt, mint Wellingtoné. Még mindig exotikus volt, de kicsit modernebbnek éreztem, nem annyira művészinek, mint Wellingtont. Sajnos a szakadó esőben nem sokat láttunk, de a hely körül sikerült azért pár érdekes képet lőni.

Ez a helyszín már egy fokkal nagyobb volt mint az első koncerté, nagyjából 300-an lehettek, igazi izzasztó koncert volt, levezetve egy teljesen profin szervezett afterpartyval, ahol sikerült végre kiengedni a gőzt és ismerkedni a helyi arcokkal és a turnén velünk együtt utazó Lagerstein zenekarral.

Másnap egy gyors másnapos reggeli után újra repülőn találtuk magunkat, ezúttal Perth volt a végcél, Brisbane-ben átszállással. Nyolc óra repülés után megérkezve egy kis séta és pár sör után benyomtuk a szunyát, hiszen másnap koncert volt és még ki akartunk nézni az indiai óceán partjára is ha már itt vagyunk. Másnap a csodás reggeli után a szervezők kivittek minket a partra, ami nagyjából egy órára volt a központtól. Kiérve a partra egy kisebb könnycsepp is kicsordult a szememból, sajnos nem az elérzékenyüléstől, hanem a 134 km/h széltől, ami a parton uralkodott. Ennek ellenére ugrottam egy hasast a vízbe azért , majd önkívüli állapotban harcoltunk a hullámok ellen. Nagyjából 5 perc után a ruháinkat belepte a homok, úgyhogy inkább beültünk iszogatni a parton egy fedett helyre.

A koncert maga itt már sokkal nagyobb helyszínen volt megszervezve, mint Új-Zélandon. Nagyjából 450-en lehettek, ami Perth viszonylatban állítólag jó, úgyhogy teljesen boldogan töltöttük el még a másnapi utolsó napunkat a városban, elmentünk az állatkertbe, ahol mindent láttunk amire vágytunk, koalákat, kengurukat illetve pingvineket csodálhattunk meg.

Ismét korai indulás volt Brisbane-be, ahova megérkezve egyből városnézésbe kezdtünk. Egy hatalmas metropolisról van szó a trópusi övezetben, hihetetlen melegben sikerült bejárni az egészet fekete hosszú feszülős naciban. Estére vendégségbe elhívott minket a helybéli Lagerstein egy házibulira, ami mint az este folyamán kiderült egy 'avassuk be az új fiút' leitatós party volt. Használható emlékeim erről az estéről nincsenek - lehet jobb is így.

A brisbane-i koncert volt eddig a legnagyobb helyen. A közönség is nagyon lelkes volt és egy tökéletesnek mondható koncertet adtunk - jó 600 főnek. Közben sokszor eszembe jutott, hogy mennyire kiváltságos, hogy a világ másik oldalán vagyunk és ennyi ember kiváncsi a zenekarra és lelkesen támogat minket. Koncert után több tucatnyi rajongóval indultunk afterpartyzni és ha jól emlékszem nem túl kipihenten indultunk tovább másnap reggel 6-kor Adelaidbe. Megérkeve a szállásra, nem volt sok időnk sajnos, egyből a helyre kellett menni készülni, így ez volt az egyetlen város, amiből nem sikerült sokat látni. Ráadásul már itt mindenkit kezdett megviselni a sok repülés és fáradtság, így a koncert után próbáltunk inkább rápihenni a turné két katarzis koncertjére, Sydney-re és Melbourne-re.

28-án reggeli órákban érkeztünk meg Sydneybe, ahol egyből a helyre menve álltunk neki a készülődésnek. Elővételben több, mint 700 jegy elkelt és nagyon teltháznak ígérkezett a buli. Ennél melegebb, izzadtabb és büdösebb koncertet még nem játszottam!

Több, mint 800-an tomboltak velünk és szó szerint szétszedték a helyet. Hihetetlen élmény volt és az előre leszervezett afterpartyn is legalább 200 rajongó várt minket egy kétszintes szórakozóhelyen. Elliottal a végkimerültség közelében döntöttünk úgy, hogy ketten nekivágunk hajnalban a hotelbe visszagyaloglásnak, aminek többszöri eltévedés lett a vége de végül csak sikerült aludni 2 órát, mielőtt a reptérre vonszoltak minket ismét.

Melbourne-be érkezve egy gyors ebéd után mindenki kidőlt az öltözőkben, majd belekezdtünk a turné - számomra - kedvenc koncertjébe. Egy 1100 fős helyen játszottunk, amerre néztem tele volt és meglepetésemre az első sorban néhány rajongó magyar zászlós karpántban feszített. Megint csak elkapott egy boldog érzés, hiszen 15 ezer kilométerre voltam ekkor az otthonomtól. A koncert vége abszolút euforikusan telt, egy hatalmas partyvá kerekedett az egész, rajongók, többi zenekarok, mindenki a színpadon. A reggelig tartó afterparty után egy teljes nap csak alvással telt.

A visszaindulásunk napján még sikerül Melbourne-ben is szétnézni, elmenni a híres Sealife Aquariumba cápákat és rájákat fotózni. Sajnos ideje volt visszaindulni, számomra ez ismét azt jelentette, hogy Melbourne - Dubai, Dubai - London, London - Budapest. 36 óra ébrenlét, hidegrázás, láz és kimerültség. Összesen 14 repülőre szálltunk, 7 koncertet adtunk, több mint 100 ezer kilométert tettünk meg és több ezer embernek játszhattunk.

Ha holnap indulnom kellene még egy körre, habozás nélkül ugranék a első repülőre!

Következő turné: Sabaton & Alestorm, Európa!"

ALESTORM - Magnetic North (a 2014-es Sunset On The Golden Age albumhoz)

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

THIS CALLING - Gyors, ultradallamos HC/punk, itt az első album az új hazai csapattól
2020. május 31. (vasárnap) 10:33

Methods Of Protest címmel megjelent a 2018-ban alakult This Calling zenekar első nagylemeze. A tempós és dallamos hardcore punkot játszó bandában Bödecs András énekes (The Idoru, Poison Alley), Fellegi Ádám gitáros/dobos/basszer (Newborn, Bridge To Solace) és Herczeg László (Sedative Bang, Magma Rise, Penalty Kick) egyesítette erőit. A lemez limitált példányszámban színes bakeliten is előrendelhető, a rendeléseket a nyár folyamán postázzák. A vásárláshoz természetesen letöltő kód is jár. De a csapat Bandcamp-oldalán is letölthető az album, és minden vásárló jó ügyet támogat, mert a Bandcamp-értékesítésekből befolyt teljes összeget, illetve minden előrendelésből 1000 forintot jótékony célra fordít a This Calling.   www.facebook.com/thiscallingpunk   Fellegi Ádám: "A dalaink első hallásra egyértelműen magukban hordozzák a kötelező, definitív hardcore-elemeket, rövidek,...

HYPOCRITES BREED - Új lemez jön a budapesti groove metal csapattól, öt dal már meg is hallgatható

Bő egy évvel ezelőtt mutatta be Fekete nap című második EP-jét a groove metalos budapesti Hypocrites Breed, most azonban már a 205 címet viselő új lemez dalait teszik közzé - szép...

SOILWORK - Új klipes dal, a trilógia záró tétele: Death Diviner

Feverish címmel még tavaly októberben tett közzé egy klippel kísért vadonatúj dalt a Soilwork, márciusban aztán jött az újabb klipes szám, a Desperado, most pedig itt a trilógia...

XIBALBA - Albumpremier: Años En Infierno

Años En Infierno címmel megjelent és végig is hallgatható a hardcore és a death metal határmezsgyéjén dolgozó kaliforniai Xibalba negyedik nagylemeze, amelynek producere Arthur Rizk...

TANKCSAPDA - Ilyen volt az első autós koncertjük, fotók és videó

Tegnap este Debrecenben adta első autós koncertjét a Tankcsapda. Utólag is megnézheted a különleges buli felvételét, de vannak fotók is, ezeket Czeglédi Zsolt (MTI) készítette. Ma...

KNOTFEST - Nézz Slipknot, Underøath és Code Orange koncerteket!

Idén a Code Orange és az Underøath társaságában turnézott volna a Slipknot, de hát ez nyilvánvalóan másképp alakult, viszont a Knotfest oldal most közzétett egy masszív...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.