LOVRECK - Saját szavaikkal a Hammer mellékletes új album

Az októberi HammerWorld országszerte kapható az újságosoknál

2014. október 19. (vasárnap) 11:10

Az októberi HammerWorld magazin extra CD melléklete a Lovreck zenekar második albuma, amelynek a nyitódalához elkészült videóklipet már bemutattuk, most pedig maga a csapat mutatja be A remény rabszolgája lemez összes dalát.



Az új Lovreck albumról már kritikát közölt a dionysosrising blog, amelyben többek között ez olvasható:

"...az új Lovreck lemez összességében, minden kétséget kizáróan igényes metal album, elképesztő hangszeres bravúrokkal és zömében fogós, tisztességesen összerakott dalokkal és szövegekkel. Ez faktum, ezzel kár vitatkozni. Megjegyzem, még az ellentábor sem nagyon vonja kétségbe a fölényesen biztos hangszerkezelést. A szövegek védelmében pedig el kell mondani, hogy a többnyire sok szótagos magyar szavak szinte lehetetlenné teszik, a szögletes, feszes riffes alapokra történő szövegírást, ezért reális elvárás csak annyi lehet, hogy prozódiai szempontból megfeleljenek. És ha valaki már próbálkozott szövegírással, az pontosan tudja, ez sem kevés ám. Itt ez maradéktalanul megtörténik, szólnak is valamiről, tehát jók a szövegek...

A teljes kritikához kattints ide!


www.facebook.com/LOVRECK


A Lovreck zenekar 9 tételes új albuma az összes online zeneáruházban is megtalálható.

A Lovrek Krisztián énekes-gitáros, Kárpáti Zoltán gitáros, Horváth 'Sexy' Gábor basszusgitáros és Gerendás Dániel dobos felállású Lovreck olyan vendégeket is meghívott a stúdiózásra, mint pl. ifj. Tornóczky Ferenc (Hobo, Póka Experience), Lukács Peta (Bikini) és Király István.

A remény rabszolgája album borítóját Havancsák Gyula készítette.





FALAK KÖZÖTT


Lovrek: "A klipnóta szövegét még 14 évesen írtam, amikor katonai gimisként az ország másik felébe kényszerültem, mint ahol addig éltem. Rengeteg hétvégét töltöttem egyedül a kihalt kollégium épületében, távol a családomtól, ahol néha tényleg azt éreztem, hogy 'megsüketít a csend'...

A kegyetlen nyálgép playback formációk és a butalábdobos techno tombolásának, valamint az élő zene halálának időszakában valóban senki nem értette, hogy mit akarok én egy villanygitárral a kezemben. Tiniként amúgy is sokszor érzi azt az ember, hogy senki nem érti meg, nálam pedig igen sok körülmény rontotta ezt az alapfelállást.

Ebből adódóan talán nem meglepő, hogy akkoriban a gyors tempójú, dühös thrash nóták voltak a kedvenceim, szóval azóta akartam egy hasonló lendületű dalt, úgyhogy a zene magától értetődően adta magát. Rajtam kívül mindenki erre szavazott, úgyhogy ebből készült az első videóklip."


Kárpáti: "Krisztián sihederkorában íródott dalát szerkezetileg ketten raktuk össze, 3 próba alatt. Amikor elkészült, teszteltük a tempót. Úgy 250 bpm körüli értéket tudott csak mérni a metronóm, de ez még azt is lepipálta! (nevet) Később aztán visszavettük 200 bpm-re, de csak azért, hogy ne pusztán a sportteljesítmény uralkodjon a dalban... Angol nyelvű verziót is készítettünk hozzá, ami szerintem ritmikailag jobban összejött a nyelv rövidsége miatt, de alapvetően mindkét verziót szeretem játszani!"


Sexy: "Amikor meghallottam ezt a dalt, egyből azt mondtam, hogy úúú, végre egy igazi tempó! Sodró téma, őrületes ujjazás! (nevet) Kedvencem a kiállás, az olyan, mint egy falbontás."
 


LOVRECK - Falak között (a 2014-es A remény rabszolgája albumhoz)


 




NE CSAK NÉZZ


Lovrek: "19 éves koromtól kezdve már folyamatosan írtam a zenéket, amelyek részben vagy egészben az első két albumon kerültek kiadásra. Az elsőn megjelent Új utakon, illetve az ezen szereplő Ne csak nézz és Illúziók nélkül egy időben születtek, utána pedig jött szépen a többi. Mondhatni, hogy ezek voltak az első olyan szerzeményeim, amelyeket ma is vállalhatónak tartok.

A másik két dallal ellentétben ezt viszont ZZ-vel szétkaptuk és megváltoztattuk. A gitárszólót pedig megosztottuk, oda-vissza válaszolgatunk egymásnak, ami nem túl szokványos megoldás. Sokkal jobb lett így, mint amilyen eredetileg volt, úgyhogy örülök, hogy hagytam szétcincálni.

Időnként előkerül a kérdés, hogy miért írok egy-másfél perces szólókat? Nos, a válasz elég egyszerű: mert a hőskorban, amikor ezek megszülettek, csupán egy kazettás magnó állt rendelkezésemre, amire feljátszottam a zenei alapot, majd arra kezdtem el improvizálgatni. Hogy minél később kelljen visszatekerni a kazit az elejére, jó sokszor toltam fel a témát, így végül valahogy mindig olyan hosszú lett a szóló, mint a felvett zenei alap!" (nevet)


Kárpáti: "Szintén Krisztián egyik régebbi dala. Ezt a tételt is többször darabokra szedtük és elemeiből újra raktuk: a dal elejét teljesen kicseréltük a korábbi verzióhoz képest, a refrénben a 7 húros kíséret mellé egy díszítő funkciót betöltő ikergitárt is beraktunk a többszólamú vokálok mellé, valamint a szólókat is megosztottuk. Alapvetően egy kiváló koncertnóta, nagyívű dallamos refrénnel és számos érdekes zenei megoldással."


Sexy:
"Agyonverjük a lepkéket. A gitártéma eszes mégis barbár, aztán amikor elkezdődik a verze előtt a kiállás, már tudjuk, hogy metál lesz. Ez így van jól. A metalt érezni kell és itt minden adott, hogy így legyen. A korábbi daloknál mindig hiányoltam a kétszólamos ikergitározásokat, itt végre kaptam belőle eleget."



A REMÉNY RABSZOLGÁJA

Kárpáti: "A dal akkor kapta meg igazán a súlyát, amikor Krisztián megmutatta az elkészült szöveget. Már előtte is éreztük, hogy kiemelt hely illeti majd az albumon, végül ez lett a címadó tétel. Mindent megpróbáltunk felvonultatni benne, ami a műfajt jellemezheti.

Az epikus bevezető szakasz, ami felkészít a fő riff súlyára, a dinamikailag jelentősen elkülönülő verzék és refrének,a többszólamú ének és vokál témák, majd a páratlan ritmikai alapokon nyugvó nagyívű szólók, amelyek a középső zenei egység végén kétszólamú uniszólóban egyesülnek."


Lovrek: "Az első igazán közös munkánk, a lemez címadó dala, amiben talán minden egyesül, amit szeretünk a műfajban. Nálam abszolút ez a kedvenc. 7 húros gitárra írt epikus darab, rengeteg témával, páratlan ritmusképletre pakolt gitárszólókkal, a végén hallható ikergitár alatt pedig egy mini dobszóló-szerűség is helyet kapott. Nagyon élveztem a megírását és kidolgozását, amihez ZZ kiváló alapanyagot szállított."


Sexy:
"Basszusgitáros kezdés. Lehetne ennél jobban indítani egy lemez címadó dalt? Aztán szépen lassan bevezetjük a hallgatót a kénköves bugyorba, a 3 gitár együtt őröl, ha elég hangosan hallgatod, le is radírozza a nap összes ráncát. Szerencsére a verze meg már olyan, mintha befeküdnék egy nyugágyba és maláj kedveseim kényeztetnének. A refrén slágeres, szívbe markoló - mint egy Caterpillar... aztán rájövök, hogy igazából itt én vagyok az áldozat."



SORS KEZÉBEN


Lovrek: "A szólója fontos mérföldkövet jelentett az életemben, ugyanis még a zenekar megszületése előtt ezzel kerestem meg egyik kedvenc gitárhősömet, Kee Marcello-t (ex-Europe), hogy megkérdezzem, volna-e kedve játszani egy vendégszólót majd az egyik dalomban, és annyira megtetszett neki, hogy bár nem szokása ilyeneket bevállalni, mégis azonnal igent mondott.

Azóta igyekszem a szólóimat ehhez hasonló szintűre megírni, kidolgozni. A szövege azt gondolom, önmagáért beszél: vannak az emberi akaratnál erősebb 'erők', amelyek ellen lényegében tehetetlenek vagyunk. A szövege miatt esélyes volt címadónak is, de zeneileg izgalmasabbnak találtam a befutót."


Kárpáti: "Ezt a dalt nagyon sokáig csiszoltuk a próbákon, rengeteg munkaverziója volt. Úgy érzem igazán akkor szólalt meg és került helyére a refrén, amikor bejöttek a 7 húros gitárok mély bontásai. Talán az egyik kedvenc Krisz szólóm az albumról."


Sexy: "8,5 perc háttérzene intim együttléthez."



VÉGE

Lovrek: "Újabb remek hét húros ZZ szerzemény, agyas főriffel. Az egyik dobfillbe belecsempésztem egy kis kikacsintást egyik közös kedvenc zenekarunk előtti tisztelgés gyanánt. Érdekesség, hogy ebben a dalban a szöveget is Zoli hozta."


Kárpáti:
"Az egyszerű felépítésű döngölős nótát mindenképpen meg akartam 'akasztani' egy agyas riffel, csak hogy a srácok se unatkozzanak! (nevet) Ha már a leghosszabb dalt nem én én írtam az albumon, gondoltam megírom a legrövidebbet..."


Sexy: "A recept: paraszt riff és slágeres refrén. Hatás: 100%"



HIÁBA PRÓBÁLOD

Kárpáti: "Az eredetileg 2010-ben Echo munkacímen megírt instrumentális tételt vettem elő és készítettem hozzá egy nem túl vidám szöveget. A dal a múltbéli fájdalmak vissza-visszatérő emlékéről és azok egész életünkre kiható lenyomatáról szól, amit az ember főleg akkor vesz észre, ha időnként számot vet - morális értelemben tükörbe néz. Ezek a gyötrő emlékék, bár idővel halványulhatnak, mindig ott lesznek velünk az időnk végezetéig...

Zenei megformálásában próbáltam az albumot úgy is színesíteni, hogy a súlyos 3/4-es lüktetést - amely folyamatos feszültséget hordoz és keretbe foglal - csak a középső instrumentális résznél oldom fel azzal, hogy az érdekes delay-gitár átvezet 4/4-edbe, hogy Krisztián dallamos szólójában csúcsosodjon ki. A duett is a 'főnök' ötlete volt, ami eleinte kicsit furcsának tűnt nekem, de talán ez is egy színfolt az albumon."


Lovrek: "A harmadik teljesen hét húros gitárra írt tétel, epikus intróval és refrénekkel rendelkező, de alapvetően böllér riffre épülő nóta, amiben duettet éneklünk. Zoli tolja a verzéket, amikre én gyakorlatilag válaszolok a refrénekben, mintha az egyén a belső hangjával beszélgetne. A közepén található speciális delay beállítást igénylő kiállás egyik kedvenc momentumom a lemezről, de az egész dalt nagyon szeretem."


Sexy: "Amikor hallgattuk az első keverést a lemezből, akkor két dal volt, amit többször is visszanyomtam az elejére, ez volt az egyik, a másik a lepény. Mondtam is Krisznek, hogy ez olyan, mint egy musical, nagyon tetszik. Refrén 100 pont, és amúgy én imádom ZZ hangját és vokáljait, úgyhogy nálam nagyon betalált. A visszhangos tengerbeugrós kiállás meg egy újabb kedvenc momentum a lemezen."



ILLÚZIÓK NÉLKÜL

Lovrek: "A dal, aminek nincs szöveges refrénje. Szintén nem túl szokványos megoldás. Eredetileg nem volt benne ennyi gitározás, a középső nagy szólót leszámítva csak 3 versszak volt az egész, múlt-jelen-jövő tagoltsággal és clean gitáros zenei refrénnel.

Én kereknek éreztem úgy, de Zoli mindig is üresnek és unalmasnak találta, úgyhogy mivel a szöveghez nem tudtam és akartam már hozzátenni, végül kitaláltam, hogy megpróbálok az énekre válaszolgatni gitárral, így töltve ki az üres részeket. Elég érdekes valami lett belőle, mintha egy instrumentális és énekes dal keveréke lenne."


Sexy: "Ebben a dalban nagyon szépen basszusgitározom, amit amúgy nem szoktam, úgyhogy egészen meg is lepődtem magamon, lepődjetek meg Ti is!"



INSTRUMETAL

Lovrek: "Ennek a jó része akkor született, amikor életemben először hallottam Dream Theatert. Furcsa, hogy kb. 20 éves koromig nem találkoztam velük, hiszen akkor már több éve hallgattam és játszogattam Satriani és Vai dolgait. Amikor először meghallottam az Erotomania dalt, teljesen ledöbbentem, hogy mennyire más is lehet egy instrumentális dal, mint amit addig 'megszoktam'.

Tetszett, hogy a gitár nem az ének szerepét próbálja betölteni, hanem egyszerűen csak zenélnek, vannak riffek a szólók mellett és viszonylag széles dinamikai tartományt jár be az egész.

Mivel sosem voltam kimondottan instrumentális gitáros, mert mindig is énekes dalokban gondolkodtam, így címet sem igazán tudtam adni neki, úgyhogy végül jobb híján a munkacíme maradt...

Az utolsó gitárszólót kedves barátom, ifj. Tornóczky Ferenc játssza, akitől gitárosként volt szerencsém zeneelméletet és improvizációt tanulni. Ahogy nála mindig, most is full improvizáció hallható, ami egészen elképesztő, tekintve, hogy a zenei alap aeol és dór hangnem között váltakozik folyamatosan, ami végig tele van odd time signature-ökkel, ráadásul páratlan mennyiségű az ütemszám is, szóval erre kapásból ráimprózni egy ilyen kerek szólót... hát, kikérem magamnak! (nevet)

Ha nem ismerném és nem csinált volna róla videót, nem hinném el! Ráadásul rögtön két tök különböző take-et is küldött, hogy válasszam ki, amelyik jobban tetszik... No comment, de tényleg..." (nevet)


Sexy: "Hülyeség. Nem is értem hogy lehet ennyi jó témát egy dalba beletenni. Más ebből egy lemezt megcsinálna. PC játéktörténelmi kalandozás is egyben: eleje Diablo II, aztán jön a Doom. Iszonyat progresszív témák majd a vége felé meg van egy olyan akusztikus gitár kiállás, mintha bemennénk a diszkóba, amiből lesz egy disznóölés."



MINEK NEVEZZELEK?

Lovrek:
"A lemez leghosszabb tétele, a maga 13 percével, ami 15 percnél is hosszabb volt eredetileg. Nem éppen koncertbarát darab... Az eleje az Instrumetallal egy időben született, ahogy a szövege is. A második fele már sok évvel később, amikor a Feritől tanultak hatására elkezdtem beleunni az egy-két hangnemes gitárszólókba és szerettem volna egy nagy kört leíró, több modulációt, hangnemváltást végigjáró zenei részt.

Az egész dalra jellemző egyébként az ilyen irányú összetettség, hiszen a kezdő és lezáró hang egyfajta keretet szolgáltatva azonos, közötte pedig rengeteg minden történik. Itt is található vendégszóló, méghozzá kettő is. A kedvenc gitárosaimat hívtam meg a lemezre. Igazán megtisztelő, hogy elfogadták a felkérést és mind Lukács Peta, mind pedig Király István hatalmasat játszik.

Viszonylag kevés dolog iránt tudok rajongással viseltetni, de Feri, Peta és Pitta játéka abszolút kivételt képez, ők hárman a rockgitározás csúcsát jelentik számomra, és nem csak itthon, hanem világviszonylatban is óriási kedvenceim. Nagy boldogság, hogy egy lemezen játszhattam velük. Már ezért megérte elkezdeni ezt az egészet!"


Sexy:
"Na, ezt a dalt szeretem is meg nem is. Eleje tök jó, nagyon progresszív, a bőgőm is úgy szól mint egy szögbeütő, aztán jön a szenvedés, amikor Krisz kitálal mindent a volt nőjéről, amit én már 50x hallottam, de utána jön egy fasza szóló, amit a Peta tol, amiről anno meg is jegyeztem neki sms-ben, hogy jó. Majd megint következik a múlton rágódás, de szerencsére egy csodálatos Pitta szóló feloldja az agóniát. Szóval Peta-Pitta kombó megmentette a dalt.

Ja, meg a végén van egy olyan szóló, hogy azt hittem Dream Theater lemezt hallgatok, és a tudtomon kívül Petruccit is elhívtuk egy körre, de aztán kiderült, hogy semmi ilyesmi nem történt, csak Krisz hozza a szokásos formáját és kijátssza a szemét mindenkinek."


 




 






LOVRECK - A remény rabszolgája
(10/05 - Nail/Hammer)

01. Falak között
02. Ne csak nézz!!!
03. A remény rabszolgája
04. Sors kezében
05. Vége
06. Hiába próbálod
07. Illúziók nélkül
08. Instrumetal
09. Minek nevezzelek?












 

Hozzászólások

[014189]
gab666
Egy dolgot nem vonok kétségbe: a srácok értenek a hangszereikhez, nagyon is... de ettől még sajnos jó számokat továbbra sem tudnak írni, az meg ahogy szól az egész...fos.
A klipes nóta is gyakorlatilat egy riffre épül, ezt elhúzni 6 percen keresztül, baszott unalmas. Az ének meg a vokál elnyom mindent, ami azért sajnálatos, mert ez a kettő különösen szar... mondjuk ezen a jó keverés sem segített volna rajta. Szóval vissza kéne venni az arcból szerintem, mert nincs mire...
Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
VARG - Újra felvették az első lemezüket, premier: Das alte Feuer
2019. április 19. (péntek) 11:56

Újra feljátszotta az eredetileg 2007 tavaszán még egy kis kiadónál napvilágot látott bemutatkozó albumát a pagan, death, black metalos német Varg. A Wolfszeit lemez új verziója a Wolfszeit II címet kapta, június 7-én lát majd napvilágot, és most már azt is meghallgathatod, hogy milyen lett a Das alte Feuer daluk friss verziója. Készül persze egy vadonatúj Varg album is, előbb azonban jelezni akarták, hogy visszatérnek a zenei gyökereikhez. Októbertől a Varg és az Ektomorf együtt turnézik majd Németországban.   www.facebook.com/VargOfficial     VARG - Das alte Feuer (szöveges videó a 2019-es Wolfszeit II albumhoz)  

CELLAR DARLING - Animációs klippel egy új dal az ex-Eluveitie zenészektől: Freeze
CELLAR DARLING - Animációs klippel egy új dal az ex-Eluveitie zenészektől: Freeze

The Spell címmel nemrég jelent meg a második albuma annak a Cellar Darling névre hallgató progos folk rock csapatnak, amelyben a svájci Eluveitie-ből 2016-ban kivált Anna Murphy...

RAMMSTEIN - Borító és dallista a májusi albumhoz
RAMMSTEIN - Borító és dallista a májusi albumhoz

A Rammstein klipes dalát, a Deutschlandot nyilván ismered, de most már a május 17-én érkező új stúdióalbum borítójával és a komplett dallistával is lehet ismerkedni. A hetedik...

ACCEPT - Egy vadonatúj dal: Life's A Bitch
ACCEPT - Egy vadonatúj dal: Life's A Bitch

Egy Life's A Bitch című vadonatúj és máris meghallgatható dallal jelentkezett a német-amerikai metal legenda Accept. Az új nótát kislemezen is kiadták, a B oldalán a Restless And Wild...

SYMMETRY OF THE VOID - A Wolfheart főnökével készült az új dal, klippremier: Divine Serenity
SYMMETRY OF THE VOID - A Wolfheart főnökével készült az új dal, klippremier: Divine Serenity

Még tavaly januárban jelent meg a dallamos death metalt nyomató budapesti Symmetry Of Void első nagylemeze, a folytatáson pedig nem mással dolgoznak, mint a finn Wolfheart főnökével,...

VÁMOS ZSOLT - Jubileumi koncert, számos vendéggel: 50 év Lélekjelenlét
VÁMOS ZSOLT - Jubileumi koncert, számos vendéggel: 50 év Lélekjelenlét

Vámos Zsolt idén áprilisban tölti be az 50. életévét, valamint 30. éve, hogy koncerteken és lemezeken is egyaránt találkozhatunk gitárjátékával, szerzeményeivel. A kerek...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS