BEYOND THE BRIDGE - A magyar grófi család sarja prog metalt játszik

Hétfőn a Metal Ladies Night Vol. 3 fesztiválon lépnek fel

2014. április 16. (szerda) 18:16

Húsvét hétfőn a Dürer Kertben kerül megrendezésre a minden korábbinál monumentálisabb Metal Ladies Night Vol. 3. fesztivál, csupa-csupa olyan csapattal, amelyben énekesnő (is) hallható. Nemcsak a hazai színtér csajos bandái lépnek fel, hiszen ott lesz az orosz pogány metalos Arkona, az osztrák szimfo-metalos Serenity, a lengyel folk metalos Percival Schuttenbach, de Németországból is érkezik egy banda, a prog metalt rockoperás ízekkel keverő Beyond The Bridge.
 



 


A zenekari képen a BTB lemezén szereplő Dilenya Mar énekesnő látható, de a turnéra a belga Magali "Maggy" Luyten csatlakozott a csapathoz. Maggyt a 2008-as Ayreon lemezről ismerheted, vagy az olyan csapatokból, mint a Beautiful Sin, az Epysode, a Frameshift, de az idei Flaming Row albumon is vendégeskedik.


A Metal Ladies Night Vol. 3. fesztivál Facebook oldala




A Beyond The Bridge-nek eddig csupán egyetlen albuma jelent meg, a The Old Man And The Spirit, 2012 elején a Frontiers gondozásában, de Tartuffe kollegánk a
dionysosrising.blog.hu-nál már 2011 közepén felfigyelt rájuk, amikor a lemez még csupán a zenekar honlapjáról volt letölthető.

"A BTB egyszer csak előtűnt a sűrű germán ködből és előállt egy minden szempontból világszínvonalú, üresjáratok nélküli anyaggal - írta akkor Tartuffe, akinél az album 2011 legjobbjának minősült. - Nyilván nem mindenki fog rámozdulni erre az epikus hangvételű, összetett és tematikusan összefüggő alkotásra, de aki eleve kajolja ezeket a dolgokat, megelégedetten fog rácsodálkozni az anyag zenei nagykorúságára."


A Beyond The Bridge azért is különleges, legalábbis számunkra, mert a csapat főnöke, gitárosa, zeneszerzője egy magyar származású, Marosvásárhelyen született srác, Peter Degenfeld-Schonburg, akivel Tartuffe interjút is készített.




Kedves Péter! Kiderült, hogy egy kicsit tudsz magyarul. Mi a családi háttered? Rokonságban állsz a gróf Degenfeld családdal, akiknek neves borpincészetük van Tokajban?


"Nos, Erdélyben születtem, Marosvásárhelyen, és 5 éves koromban költöztünk Németországba. Édesanyám leánykori neve Nagy, édesapám neve pedig Degenfeld-Schonburg. Igen, rokoni szálak fűznek bennünket a Magyarországról ismert gróf Degenfeld családhoz. Mivel jobbára Németországban nőttem föl, az írás és olvasás kicsit nehezen megy, de azért tudok magyarul beszélni. Sajnos a szókincsem nem túl nagy, de ha a Beyond The Bridge Magyarországon koncertet ad, biztosan magyarul fogok a közönséghez szólni! (nevet)

A neveltetésemben fontos szerepet játszott a magyar származásom; sokszor inkább magyarnak, mint németnek érzem magam. Anyai nagyszüleim most Magyarországon élnek, Eger közelében. Úgy alakult, hogy a 'magyar kapcsolat" fontos szerepet játszott a The Old Man And The Spirit albumunk megjelenésében is. Nagybátyám, Nagy Zoltán kiváló fotográfus (www.redlart.com), Budapest környékén lakik, és ő készítette az együttes hivatalos fotóit.

A lemezborítót is egy magyar művész, Bán Sarolta tervezte. Mindent egybevetve, meglehetősen sok 'magyarság' van a The Old Man And The Spirit-ben: a dalszerzésért, a gitárjátékért, a borítótervért és a fotókért mind magyarok felelősek!" (nevet)



Tudnál nekünk néhány szót mondani arról, hogy miként alakult meg ez a formáció?

"Az egész gimis bandaként kezdődött. Akkoriban csak hárman voltunk: Dominik Stotzem (bőgő), Christopher Tarnow (billentyűsök) és jómagam (gitár). A középiskolában barátkoztunk össze. Érettségi után Christopher úgy döntött, hogy hangmérnök lesz. Az együttesünk lassan szétesett, mert mindannyiunk élete különböző irányt vett, de én tudtam, hogy nekünk, hármunknak kapcsolatban kell maradnunk. Először is, mert nagyon jó cimborák vagyunk, és ezt semmiképpen sem akartuk föladni.

Ugyanakkor számoltam azzal, hogy ha Christopher hangmérnökként éli az életét, akkor egyszer majd lehetőségünk nyílik arra, hogy a saját zenénket profi stúdiókörülmények között rögzítsük. Reméltem, hogy Christopher használni tudja majd szakmai kapcsolatait… Ezt tartottam szem előtt, amikor előálltam a lemez koncepciójával. Sikerült Christophert meggyőznöm és nekiálltunk az anyag megírásának.

Öt évvel később kiderült, hogy jól okoskodtam. Christopher tanulmányai során találkozott Simon Oberenderrel (billentyűsök, gitár) és jó haverok lettek. Az egyetem elvégzése után Simon a wolfsburgi Gate Studios-hoz került. Bevetettük magunkat oda és szerencsénkre Sascha Paeth és a többiek a Gate Studios-nál lehetőséget adtak nekünk a megírt dalok rögzítésére. Simon ajánlotta be Fabian Maier dobost, Herbie Langhans énekest, Dilenya Marral (női ének) pedig Münchenben találkoztam az egyik koncertjén."



A honlapotok tanúsága szerint a szövegeket és a zenét jómagad és Christopher, a billentyűs írtátok. Hogy kell elképzelnünk a kreatív folyamatokat a BTB-n belül?

"Igen, így van. Kettesben összejövünk, veszünk egy rakat csokoládét meg mindenféle édességet és nekiállunk dolgozni. A hangulat mindig ragyogó, mert nagyon tiszteljük egymást. De ennél még fontosabb, hogy sokat nevetünk, viccelődünk és lazulunk zeneszerzés közben. A kreatív folyamatot úgy éljük meg, mint valami vakációt, a munkás hétköznapokból való kiszakadást. Néha Dominik is csatlakozik hozzánk, és mivel igen kritikus alkat, sokat segít nekünk abban, hogy el tudjuk dönteni, a megírt muzsika tényleg jó vagy sem. Véleménye nagyban inspirál minket.

Kezdetben tehát volt a koncepció… Írtunk egy rövid kivonatot és az egészet fölosztottuk egymást követő, egymással összefüggő tételekre. Lényegében még mielőtt egyetlen hangot leírtunk volna, már tudtuk, hogy az egyes daloknak hogyan kell megszólalnia, milyen érzelmeket kell közvetítenie, és a szövegnek miről kell szólnia. A zeneszerzést tehát az adott keretek által meghatározott irányban kezdtük meg.

Amint megszületik a zene, azonnal rögzítjük is. Még az énekdallamokat is fölvesszük, általában valamilyen fura hangszer hangján szólaltatva meg, hogy kihangsúlyozzuk, ez lesz majd az énekes által követendő dallam. Emlékszem például, a Spirit nevű karakter (Dilenya Mar) énektémáihoz pánsípot használtunk a vokális dallamvezetés kijelölésére. Ahogy megvan a dallam, megírjuk hozzá a szövegeket. Mindehhez nem használunk túl sok kütyüt, általában csak egy számítógép, Pro Tools LE, gitár és szinti van nálunk. Ezt a módszert követve előállunk egyfajta elő-produkcióval. A dobtémák kivételével így már minden le van fixálva.

Így vonulunk azután a stúdióba, ahol már mindenki előtt világos, hogy mit kell játszania. Azt hiszem, ugyanígy fogunk eljárni a következő lemezünknél is. Először kiagyaljuk a koncepciót, majd megírjuk a hozzá illő zenét és szövegeket, és végül irány a stúdió! A koncepció által szabott keretek valójában sokat segítettek nekünk. Jóllehet sokak szerint az ilyen korlátok leszabályozzák a kreatív folyamatokat, a mi esetünkben ennek épp az ellenkezője igaz."



Miért határoztatok úgy, hogy egy tematikus konceptalbumot csináltok? Mi a filozofikus történet lényege? Nem vagytok túl fiatalok egy ilyen súlyos témához? (nevet)


"Ezt már sokszor megkérdezték tőlünk, és minden egyes alkalommal próbálunk másféle választ adni a kérdésre. Úgy hisszük, ha mélyebbre ásol a történetben, rájössz, hogy többfajta értelmezés és jelentés lehetséges. A hivatalos változatot megtalálod a honlapunkon.

A lényeg az, hogy szembeállítjuk az emberi természetet a tiszta tudattal, vagy pontosabban fogalmazva azt mondhatnánk, hogy szembeállítjuk egymással a tapasztalatot és a tudást, az ésszerűtlenséget és az értelmet, az érzést és a bizonyosságot, a mulandóságot és a végtelenséget, a szeretetet és a közönyt, és így tovább. Vagy egyetlen kérdésben foglalva össze mindezt: Megérteni szeretnéd az életet vagy inkább megélni? Az emberi oldalt az 'Öregember' testesíti meg, míg a 'Szellem' az egyetemes tudatot képviseli. Mindkét karakter azt kívánja megszerezni, ami belőle hiányzik.

Az album felfogása szerint lehetetlen egyszerre mindkettőt, az emberi természetet és a tiszta tudatot birtokolni, de a 'Szellem' fölajánlja, hogy elcseréli tudatát az 'Öregember' életéért. Ha meg akarod tudni, hogy az 'Öregember' elfogadja-e ezt az ajánlatot, kénytelen leszel meghallgatni a lemezt és átolvasni a szövegeket! (nevet)

Már 19 éves koromban motoszkált ez a gondolat a fejemben, amikor azon tűnődtem, hogy mit kezdjek az életemmel. Két dolog közül választhattam: vagy zenész lesz belőlem, vagy fizikus. Meg voltam róla győződve, hogy a fizika megadhatja nekem mindazokat a válaszokat, amelyeket tizenévesen kerestem. Olyan kérdések foglalkoztattak, amelyek a tipikus tudományos irodalomban is föllelhetők. Lényegében kérdések a világegyetemről, elemi részecskékről, kvantummechanikáról, meg ilyesmi. Ugyanakkor ott volt nekem a zene, és nyilván nem kell ecsetelnem, hogy a muzsika milyen intenzív emberi élmény tud lenni. Végül úgy döntöttem, hogy fizikát tanulok, de most mégis visszakanyarodtam a zenéhez! (nevet)

Egyébként már nem is vagyok olyan fiatal, jóllehet az voltam, amikor ez a gondolat eredetileg megfogalmazódott bennem. Szerintem elég sok tizenéves foglalkozik komoly filozófiai kérdésekkel, de engem a koromtól függetlenül is mindig foglalkoztattak ezek a dolgok. Ez nem olyan, mint a fizika, ahol egy adott kérdésre sokszor megvan az adott válasz, mégis jólesik törni rajta a fejed egy kicsit.

Az engem foglalkoztató kérdések közül több is helyet kapott a lemezen, és néhányra megadtam a személyes válaszomat is. Jólesett tornáztatni az agyam, és remélem, majd mások is kedvet kapnak hozzá, hogy szembesítsék magukat a saját filozófiai kérdéseikkel."




Hogyan fordulhatott elő az, hogy a kiérlelt kompozíciók és a jó minőségű stúdiómunka ellenére sokáig nem találtatok kiadót? Kiadó hiányában hogy tudtátok egyáltalán megfinanszírozni a felvételt és a hangmérnöki munkát?


"Nagyjából fél évbe tellett, mire megtaláltuk a Frontiers kiadót. Először be akartuk fejezni az egész lemezt, s csak azután elkezdeni a házalást a kiadóknál. 2011 áprilisára lettünk kész a CD masztereivel; és így, csak a zenével, borító és booklet nélkül kezdtünk el a különböző kiadóknál kopogtatni. Végül 2011 szeptember-október környékén kaptuk meg az e-mailt a Frontierstől. Nagyon örültünk neki, rendkívül elégedettek vagyunk velük.

A produkciós folyamat finanszírozását teljesen nekünk kellett megoldani, s ez az oka annak, hogy elég hosszú ideig tartott, míg be tudtuk fejezni a lemezt. Teljesen új banda vagyunk, sohasem élveztük egyetlen kiadó támogatását sem vagy ilyesmi. Itt meg kell jegyezzem, hogy az album producere nagyon jó barátunk, Simon Oberender volt.

Simon 2008 körül kezdett a Gate Studios-nál dolgozni hangmérnök-producerként. A felvételeket ő készítette, a keverést és a produkciós munkát is teljes egészében ő végezte. A maszterelést azután ő és Sascha Paeth csinálta. Simon nélkül lehetetlen lett volna az albumot ilyen profi, elképesztően magas színvonalon rögzíteni."

BEYOND THE BRIDGE - EPK a debütáló albumhoz




Hogy találtatok el végül az olasz Frontiers kiadóhoz?

"Nos, mi elküldtük az anyagot minden egyes kiadónak, akit csak el tudtunk érni. Természetesen inkább azokra a kiadókra összpontosítottunk, akikkel a Gate Studios valamilyen kapcsolatban állt. Azt kell mondjam, szerencsénk volt. Végül Sascha Paeth segített nekünk a kiadókkal való kapcsolatfelvételben.

Tulajdonképpen szomorú, de le kellett vonnom a nyilvánvaló végkövetkeztetéseket a Beyond The Bridge-dzsel szerzett tapasztalataim alapján. A zeneiparban nem elég, ha jó zenét csinálsz. Persze az anyagnak jónak kell lennie, de akkor még mindig szükséged van szerencsére, szerencsére, na meg még több szerencsére."


Az interjú folytatásához kattints ide!


www.facebook.com/beyondthebridgeMusic



METAL LADIES NIGHT VOL. 3 Fesztivál
2014. április 21., Dürer Kert

Két termes fesztivál Húsvét hétfőn sok-sok énekesnős bandával!
Jegyek csak 2999 Ft-ért a helyszínen, vagy elővételben a
MetalShop.Hu & HammerZenebarlang-nál. Nincs elővételi kedvezmény, a helyszínen elegendő jegy áll rendelkezésre.

Kapunyitás: 14.30

Nagyterem:
15.00-15.40
Leecher
16.00-16.40 Beyond The Bridge
17.00-17.40
Sorronia
18.00-18.40
dharmaofficial
19.00-19.40
Ideas Zenekar
20.00-20.40
Tales Of Evening
21.00-22.10
Serenity
22.30-23.50
Arkona
24.10-
Virrasztók

Kisterem
14.40-15.10 SoulMirror
15.40-16.20
Sinful Era
16.40-17.20 SoulDiver
17.40-18.20
Percival Schuttenbach
18.40-19.20 Noa Rock
19.40-20.20
Dorothy zenekar
20.40-21.40
Ann my Guard
21.50-22.40
Karai Anna Roxanna
23.00 -
Midriff




 

Hozzászólások

Nem vagy belépve. A hozzászóláshoz be kell lépni!

Hammer TV

 
THIS CALLING - Gyors, ultradallamos HC/punk, itt az első album az új hazai csapattól
2020. május 31. (vasárnap) 10:33

Methods Of Protest címmel megjelent a 2018-ban alakult This Calling zenekar első nagylemeze. A tempós és dallamos hardcore punkot játszó bandában Bödecs András énekes (The Idoru, Poison Alley), Fellegi Ádám gitáros/dobos/basszer (Newborn, Bridge To Solace) és Herczeg László (Sedative Bang, Magma Rise, Penalty Kick) egyesítette erőit. A lemez limitált példányszámban színes bakeliten is előrendelhető, a rendeléseket a nyár folyamán postázzák. A vásárláshoz természetesen letöltő kód is jár. De a csapat Bandcamp-oldalán is letölthető az album, és minden vásárló jó ügyet támogat, mert a Bandcamp-értékesítésekből befolyt teljes összeget, illetve minden előrendelésből 1000 forintot jótékony célra fordít a This Calling.   www.facebook.com/thiscallingpunk   Fellegi Ádám: "A dalaink első hallásra egyértelműen magukban hordozzák a kötelező, definitív hardcore-elemeket, rövidek,...

HYPOCRITES BREED - Új lemez jön a budapesti groove metal csapattól, öt dal már meg is hallgatható
HYPOCRITES BREED - Új lemez jön a budapesti groove metal csapattól, öt dal már meg is hallgatható

Bő egy évvel ezelőtt mutatta be Fekete nap című második EP-jét a groove metalos budapesti Hypocrites Breed, most azonban már a 205 címet viselő új lemez dalait teszik közzé - szép...

SOILWORK - Új klipes dal, a trilógia záró tétele: Death Diviner
SOILWORK - Új klipes dal, a trilógia záró tétele: Death Diviner

Feverish címmel még tavaly októberben tett közzé egy klippel kísért vadonatúj dalt a Soilwork, márciusban aztán jött az újabb klipes szám, a Desperado, most pedig itt a trilógia...

XIBALBA - Albumpremier: Años En Infierno
XIBALBA - Albumpremier: Años En Infierno

Años En Infierno címmel megjelent és végig is hallgatható a hardcore és a death metal határmezsgyéjén dolgozó kaliforniai Xibalba negyedik nagylemeze, amelynek producere Arthur Rizk...

TANKCSAPDA - Ilyen volt az első autós koncertjük, fotók és videó
TANKCSAPDA - Ilyen volt az első autós koncertjük, fotók és videó

Tegnap este Debrecenben adta első autós koncertjét a Tankcsapda. Utólag is megnézheted a különleges buli felvételét, de vannak fotók is, ezeket Czeglédi Zsolt (MTI) készítette. Ma...

KNOTFEST - Nézz Slipknot, Underøath és Code Orange koncerteket!
KNOTFEST - Nézz Slipknot, Underøath és Code Orange koncerteket!

Idén a Code Orange és az Underøath társaságában turnézott volna a Slipknot, de hát ez nyilvánvalóan másképp alakult, viszont a Knotfest oldal most közzétett egy masszív...

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.
HammerWorld Facebook oldal HammerWorld YouTube oldal HammerWorld RSS